Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote=itsaysvuff pid=63446 dateline=1406583760]


Kan man bare uden videre sætte et dobbelt stik sammen med et normalt 9v stik for at forlænge stikket?
[/quote]
Ja, i den ende, som vender imod pedalen, skulle du kunne sætte en forlænger på.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

[quote=Sasha pid=63452 dateline=1406616970]
[quote=itsaysvuff pid=63446 dateline=1406583760]


Kan man bare uden videre sætte et dobbelt stik sammen med et normalt 9v stik for at forlænge stikket?
[/quote]
Ja, i den ende, som vender imod pedalen, skulle du kunne sætte en forlænger på.
[/quote]
Og du er sikker på et almindeligt 9v stik går an.. Der er vel en grund til at det andet er et special stik som kan køre op 24v

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Hvis ellers stikket passer, sker der ikke noget ved det.

Det handler mere om, at DU skal huske, at det ikke er 9 volt, der kommer ud i den anden ende. Det er ikke alle pedaler, der bryder sig om at bliver fodret med overspænding. Men ledningen er ligeglad med, om du sender 9 eller 24 volt gennem den.
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

[quote=Sasha pid=63454 dateline=1406617774]
Hvis ellers stikket passer, sker der ikke noget ved det.

Det handler mere om, at DU skal huske, at det ikke er 9 volt, der kommer ud i den anden ende. Det er ikke alle pedaler, der bryder sig om at bliver fodret med overspænding. Men ledningen er ligeglad med, om du sender 9 eller 24 volt gennem den.
[/quote]

Jeg undrer mig bare over de forskellige farver og "egenskaber" de forskellige stik har i det link jeg lagde op..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Er det ikke kun stikkene, som er forskellige?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

[quote=Sasha pid=63459 dateline=1406632871]
Er det ikke kun stikkene, som er forskellige?
[/quote]
Det er jo det jeg ikke ved :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

OK - lad os lige få det skåret helt ud i pap i forsøget på at undgå misforståelser:

Så vidt jeg kan forstå, skal du bruge et kabel, som i den ene ende har to (serieforbundne) 2,1 mm DC-stik, der går ind i strømforsyningen. Right?

Og i den anden ende - til pedalen - skal du bruge et 2,1 mm DC-stik?

Nu er dét kabel, du linker til, 46 cm langt. Det burde da kunne række et stykke. Men hvis dette ikke er langt nok, kan du sagtens forlænge det. Så skal du jo ud at finde et kabel, som i den éne ende har et 2,1 mm DC hun-stik, som passer på enden af det andet kabel. Og i den anden ende skal forlængerkablet så have et almindeligt 2,1 mm han-stik.

Hvis du kan finde sådan et forlængerkabel, burde det fungere fint.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Q: Hvor køber man "værktøjer" til opsætning af guitarer? (til at tjekke radius, file til stolen, linialer til action, osv.)

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Knuddi »

[quote=VilhelmNielsen pid=63498 dateline=1407405698]
Q: Hvor køber man "værktøjer" til opsætning af guitarer? (til at tjekke radius, file til stolen, linialer til action, osv.)
[/quote]

http://www.stewmac.com/

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

Rockinger.com har også noget værktøj.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Havde udset mig Stewmac, men Rockinger ligger jo i Tyskland, kæmpe plus! Tak gutter!

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Jeg skal have fat i et kabel, så jeg kan forbinde min mobiltelefon eller computer til min forstærker. I den ene ende skal det altså være et mini-jack, mens jeg ikke er helt sikker på, hvad der skal være i den anden ende. De kabler, der i forvejen sidder i forstærkeren fra SACD-afspiller og pladespiller, ender ud i to stik, der er henholdsvis røde og hvide. Ville det være et phono til minijack-kabel? I så fald, hvor ville man billigst kunne anskaffe sig sådan et kabel af en rimelig kvalitet?
Cogito sumere potum alterum

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote=K-P pid=63526 dateline=1407947274]
Jeg skal have fat i et kabel, så jeg kan forbinde min mobiltelefon eller computer til min forstærker. I den ene ende skal det altså være et mini-jack, mens jeg ikke er helt sikker på, hvad der skal være i den anden ende. De kabler, der i forvejen sidder i forstærkeren fra SACD-afspiller og pladespiller, ender ud i to stik, der er henholdsvis røde og hvide. Ville det være et phono til minijack-kabel? I så fald, hvor ville man billigst kunne anskaffe sig sådan et kabel af en rimelig kvalitet?
[/quote]

Ja, det er phonostik i den anden ende, hvis forstærkeren altså har noget til fælles ked stort set alt andet på markedet. Kablet kan købes i enhver relativt velassorteret Fona, Elgiganten eller lignende, og kan fås ned til omkring en tyver. Men ligesom med meget andet får man her, hvad man betaler for. Hvis du kan leve med at lægge omkring en hund, kan du få lidt bedre lyd og holdbarhed. Jeg plejer at købe den slags i Brinck Elektronik i Frederiksborggade, men det er lige så meget fordi, jeg kan lide stedet.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Hvis man forbinder sin telefon til hifi-anlægget, er det nu næppe kablet, som udgør en "flaskehals" for lyden.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Der er godt nok lidt langt til Brinck Elektronik, da jeg bor i Århus, men nu ved jeg da, hvad jeg skal gå efter.

Og nej, det er heller ikke meningen, at min mobiltelefon skal være permanent afspiller, da jeg foretrækker at lytte til min CD'er eller LP'er, når anlægget tændes. I de tilfælde, hvor jeg har holdt forfest eller lignende sammenkomster, har det dog været rart med en eller anden form for baggrundsmusik, og der tænker jeg, at en Spotify-playliste på mobilen eller computeren er mere optimalt end at skulle skifte plade fra tid til anden.
Last edited by K-P 9 years ago, edited 1 time in total.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Nå, jeg smuttede i Fona og fandt et kabel. Det lyder ikke overraskende af bæ, når jeg tilslutter mobilen, men min bærbare computer og spotify klarer det udmærket.
Cogito sumere potum alterum

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote=Sasha pid=63529 dateline=1407955592]
Hvis man forbinder sin telefon til hifi-anlægget, er det nu næppe kablet, som udgør en "flaskehals" for lyden.
[/quote]
Det kommer da helt an på, hvor ringe kablet er.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Det er selvfølgelig rigtigt... ;)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote=Sasha pid=63548 dateline=1408044673]
Det er selvfølgelig rigtigt... ;)
[/quote]
Bavers, jeg forstår bestemt din pointe, men jeg har faktisk oplevet phono-minijackkabler, der udgjorde det svageste led i kæden, der i øvrigt bestod af andre svage led. Derfor :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q. Er der nogen her der er en haj til at fræse ud til en humbugger i bridge på min strat og evt. montere end pick up for mig. Gerne inde for overskuelig fremtid da jeg skal ud og spille den 19 og har smadret min skulder efter en fald ulykke og frygter min pølle må stå over den dato. Nu hvor jeg alligevel stiller spørgsmål skal man bestille wax og not waxet nu hvor jeg alligevel skal til at bestille ved Bare Knuckle. det bliver iøvrigt en Stormy Monday. Skal man skifte potmeter nu hvor man får humbugger i bridge istedet for singlecoil . ?
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen