Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote=Pluto pid=63617 dateline=1409756733]
Q. Er der nogen her der er en haj til at fræse ud til en humbugger i bridge på min strat og evt. montere end pick up for mig. Gerne inde for overskuelig fremtid da jeg skal ud og spille den 19 og har smadret min skulder efter en fald ulykke og frygter min pølle må stå over den dato. Nu hvor jeg alligevel stiller spørgsmål skal man bestille wax og not waxet nu hvor jeg alligevel skal til at bestille ved Bare Knuckle. det bliver iøvrigt en Stormy Monday. Skal man skifte potmeter nu hvor man får humbugger i bridge istedet for singlecoil . ?
[/quote]
Det er min ydmyge erfaring, at humbuckere trods alt fungerer bedre med et 250K-potmeter (hvilket sandsynligvis er, hvad der sidder i din guitar nu), end single coils gør med et 500K "humbucker-potmeter". Så hvis du ikke vil ud i noget mere avanceret "lirum-larum" med at erstatte den nuværende pickup-omskifter med en "superswitch", der kan skifte mellem forskellige potmeter-værdier, når der skiftes pickup, ville jeg lade det være, som det er nu.

Jeg er heller ikke den store fan af mikrofonisk feedback. Så jeg ville personligt vælge en pickup, som er voksbehandlet.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Tak for svaret Søren. Ben fra BK anbefaler også vokset så det må være sagen. han anbefaler så til gengæld The Mule mere end SM pga at SM kan blive for bright. Super.Og der skal ikke være noget dingel dangel ud over Hum + 2 single coils Nu skal jeg bare have fundet en tømrer.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på det dér SM. Der hvor jeg kommer fra, er det noget med damer i stramt og blankt sort tøj samt smæk i numsen og hvad ved jeg. Så jeg kunne godt forestille mig, at det hurtigt kunne blive en tand for skarpt til min smag. But each to his own. Jeg skal afstå fra at kloge mig på sagen i offentlighed... :angel:

Edit: På den anden side: Hvis alternativet er noget med muldyr, ved jeg snart ikke... :D

Og der ville såmænd ikke være mere "dingel-dangel" at forholde sig til i praksis med sådan en superswitch. Men det ville kræve en ny omskifter, som giver disse muligheder. Igen: I wouldn´t bother.

Hvis du vil betale dig fra sagen, er du jo heldig, at der ikke er så langt fra dig til f.eks. Flatbush Guitars, som garanteret ville kunne lave sagerne på fornemste vis...http://gear-freak.dk/forum/images/smilies/biggrin.gif
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Q: Min telefon (iPhone 4) er begyndt at fortælle mig, at pladsen i iCloud er opbrugt, og at jeg enten skal fjerne noget indhold, eller købe mere plads. Og eftersom jeg ikke anede at jeg havde for 5Gb data liggende, vil det nok være meget lidt af det, jeg kommer til at savne. Men så alligevel ... visse billeder, kontakter, etc. er jo meget rare at have i reserve, så ligefrem slette det hele, er der måske ikke nogen grund til. Og det leder mig så til spørgsmålet: Hvordan tilgår jeg mit iCloud-lager, så jeg kan sortere i det? Indtil nu har jeg ikke kunne finde andet, end hvordan jeg køber mere plads, og hvordan jeg sletter hele lortet på en gang.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote=GodSpeedDK pid=63699 dateline=1410643049]
Q: Min telefon (iPhone 4) er begyndt at fortælle mig, at pladsen i iCloud er opbrugt, og at jeg enten skal fjerne noget indhold, eller købe mere plads. Og eftersom jeg ikke anede at jeg havde for 5Gb data liggende, vil det nok være meget lidt af det, jeg kommer til at savne. Men så alligevel ... visse billeder, kontakter, etc. er jo meget rare at have i reserve, så ligefrem slette det hele, er der måske ikke nogen grund til. Og det leder mig så til spørgsmålet: Hvordan tilgår jeg mit iCloud-lager, så jeg kan sortere i det? Indtil nu har jeg ikke kunne finde andet, end hvordan jeg køber mere plads, og hvordan jeg sletter hele lortet på en gang.
[/quote]
Det er vist et ret almindeligt problem, der kan løses uden reelt at slette noget. Jeg fiksede det i hvert fald for et stykke tid siden, men jeg kan selvfølgelig ikke huske hvordan :-/  Jeg fandt løsningen på nettet. Det var ikke præcis det link, jeg indsætter her, men noget lignende. http://www.macworld.com/article/2010911 ... space.html

Så vidt jeg husker, var det noget med at fravælge kamerarulle eller fotostream i iCloud-backup'en, men uden at det som sådan fik konsekvenser i forhold til evt. mistede fotos. Anyway, der ER altså en ret enkel og gratis løsning, der ikke indebærer, at du skal slette data.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote=Telemaster pid=63701 dateline=1410647311]Så vidt jeg husker, var det noget med at fravælge kamerarulle eller fotostream i iCloud-backup'en, men uden at det som sådan fik konsekvenser i forhold til evt. mistede fotos. Anyway, der ER altså en ret enkel og gratis løsning, der ikke indebærer, at du skal slette data.
[/quote]

Ja, min datter, der bliver 16 lige om snart, og derfor i sagens natur er lidt mere med på alt det nymodens iPhone-gøjl, end jeg er, fortalte mig godt nok, at jeg skulle slette alt i 'Min fotostream', og afmelde back-up'en af det, men det hjalp bare ikke rigtig noget. Dét, der allerede ligger der, ligger der jo. 
Og ham der har skrevet artiklen du linker til fortæller også kun, hvordan man undgår det fremadrettet. 

Problemet er, at jeg HAR opbrugt kvoten, og at jeg nu ikke kan finde ud af hvordan jeg reducerer min back-up, uden at tage skridtet, og slette hele lortet.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote=GodSpeedDK pid=63702 dateline=1410651452]
[quote=Telemaster pid=63701 dateline=1410647311]Så vidt jeg husker, var det noget med at fravælge kamerarulle eller fotostream i iCloud-backup'en, men uden at det som sådan fik konsekvenser i forhold til evt. mistede fotos. Anyway, der ER altså en ret enkel og gratis løsning, der ikke indebærer, at du skal slette data.
[/quote]

Ja, min datter, der bliver 16 lige om snart, og derfor i sagens natur er lidt mere med på alt det nymodens iPhone-gøjl, end jeg er, fortalte mig godt nok, at jeg skulle slette alt i 'Min fotostream', og afmelde back-up'en af det, men det hjalp bare ikke rigtig noget. Dét, der allerede ligger der, ligger der jo. 
Og ham der har skrevet artiklen du linker til fortæller også kun, hvordan man undgår det fremadrettet. 

Problemet er, at jeg HAR opbrugt kvoten, og at jeg nu ikke kan finde ud af hvordan jeg reducerer min back-up, uden at tage skridtet, og slette hele lortet.
[/quote]
Yes, men min var egentlig bare, at jeg - det dummeste menneske på planeten, hvad angår digitale dimser - fandt en løsning efter nogle minutters googlearbejde, så det er jeg sikker på, du også kan.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q- Er det bare mig der syntes det er umuligt at sende PM til en anden bruger. det ser godt nok mystisk ud. Men sasha jeg har prøvet at sende en besked
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Knuddi »

Jeg har lige oplevet et, synes jeg selv, besynderligt fænomen i en forstærker (Fender Blues Deluxe RI) jeg har været i gang med at "opdatere".
Opdateringen har bestået i at udskifte samtlige overførsel og "lyd-behandlende" kondensatorer, til hhv. Mallory (630V) og Silver Mica (500V).

Efter et lille stykke tid, ca. 2-3min, begyndte forstærkeren at skratte og larme helt vildt, og jeg fandt ud af at det var en 250pF Silver Mica kondensator i tonestack'en der, efter et lille stykke tid, ikke DC-blokerede helt længere. Dvs. der "opstår" en eller anden form læk efter et stykke tid.

Kondensatoren er udsat for ca. 270VDC - i hvertfald langt fra de specificerede 500V. 

Jeg kan se på diagrammet (og på komponenten selv) at der tidligere sad en 1kV kondensator her.

Spørgsmål: 
- Nogen der har oplevet noget lignende?
- Hvorfor mon der sidder en 1kV kondensator lige her?

EDIT - Det bliver vist en føljeton det her :-)

Prøvede at skifte kondensatoren tilbage til den originale 1kV fætter - så var alt i orden igen, ingen støj.

Prøvede så med en anden (identisk med den der "larmede") Silver Mica. Til at starte med var der lidt "larm" og det kunne også måles!
Efter ca. 2-3min blev støjen mindre og forsvandt til sidst helt ????

Nu har jeg prøvet at lade den være tændt i et kvarters tid - ingen larm.
Slukket i 5min og tændt igen i 10-15min - ingen larm?????

Hvad pokker sker der her? Skal sådan en Silver Mica kondensator ha' lidt "burn in" tid før den opfører sig som forventet?
Last edited by Knuddi 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Næ, det burde ikke være tilfældet. Måske er du løbet ind i en dårlig produktionsserie? For vi er vel helt ude over trivialiteter så som dårlige lodninger, (halv-)knækkede printbaner og deslige..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Hvordan uploader man billeder gratis nu hvor http://gratisimage.dk/
har lukket
Sorte strater lyder bare bedst..

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

Pluto skrev: Hvordan uploader man billeder gratis nu hvor http://gratisimage.dk/
har lukket
Det kan du f.eks gøre på dropbox.com. Det koster gratis  :shy:

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Knuddi »

Nej, jeg har checket for den slags. Jeg kan selvfølgelig ha overset noget men tror det ikke.

Sendt fra min GT-I9305 med Tapatalk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Postimage.org fungerer også fint til billeder.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Knuddi »

Pluto skrev: Hvordan uploader man billeder gratis nu hvor http://gratisimage.dk/
har lukket
Jeg bruger photobucket.com
Last edited by Knuddi 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q. Hvad kan man tabe og vinde i lyd på min strat med hss konstellation i. Der sidder de org. 250 potmetre i. Ben fra Bare Knuckle anbefalede et 280 fra Jensen som var sagen. Vil de give mere diskant eller omvendt hvis man skifter til et sådan. Og skal man skifte tone pots også for at det har nogen effekt ?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Sorte strater lyder bare bedst..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Jo højere ohm = mindre diskant, sådan som jeg husker det.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Det er efter min bedste overbevisning omvendt
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Ben fra BK anbelaede ellers lige enten deres custom dyt båt 280 k eller et standard 300 k hvis man gerne vil have lidt mere treble. jeg har et standard cts 250 i nu. Nå hvad hulen de koster 6 pund + forsendelse så jeg bestiller et af hvert. Og jeg kan jo selv lodde nu :-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen