Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

K-P skrev: Det lyder hæderligt for en liveoptagelse i hvert fald. Hvordan var placeringen af mikrofonen i forhold til bandet?
Den var placeret lige under det stationære videokamera - altså bagerst i rummet
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Knuddi »

Knuddi skrev: Jeg har lige oplevet et, synes jeg selv, besynderligt fænomen i en forstærker (Fender Blues Deluxe RI) jeg har været i gang med at "opdatere".
Opdateringen har bestået i at udskifte samtlige overførsel og "lyd-behandlende" kondensatorer, til hhv. Mallory (630V) og Silver Mica (500V).

Efter et lille stykke tid, ca. 2-3min, begyndte forstærkeren at skratte og larme helt vildt, og jeg fandt ud af at det var en 250pF Silver Mica kondensator i tonestack'en der, efter et lille stykke tid, ikke DC-blokerede helt længere. Dvs. der "opstår" en eller anden form læk efter et stykke tid.

Kondensatoren er udsat for ca. 270VDC - i hvertfald langt fra de specificerede 500V. 

Jeg kan se på diagrammet (og på komponenten selv) at der tidligere sad en 1kV kondensator her.

Spørgsmål: 
- Nogen der har oplevet noget lignende?
- Hvorfor mon der sidder en 1kV kondensator lige her?

EDIT - Det bliver vist en føljeton det her :-)

Prøvede at skifte kondensatoren tilbage til den originale 1kV fætter - så var alt i orden igen, ingen støj.

Prøvede så med en anden (identisk med den der "larmede") Silver Mica. Til at starte med var der lidt "larm" og det kunne også måles!
Efter ca. 2-3min blev støjen mindre og forsvandt til sidst helt ????

Nu har jeg prøvet at lade den være tændt i et kvarters tid - ingen larm.
Slukket i 5min og tændt igen i 10-15min - ingen larm?????

Hvad pokker sker der her? Skal sådan en Silver Mica kondensator ha' lidt "burn in" tid før den opfører sig som forventet?
Så var den gal igen - damn  :@

Havde skiftet kondensatorer i en anden forstærker - bla. en 250pF/500V Silver Mica i tonestack'en.
Spillede 1t og "knald" hvorefter der ikke kom meget lyd ud af den kanal.
Efterfølgende analyse viste at kondensatoren godt nok stadig viser 251pF med et LCR meter, men den måler også 56kohm.

Både ved 120Hz, 1kHz og DC (med alm. multimeter) ligger resistancen på ca. 56kohm.

Jeg tror at mit "lager" af 250pF'er skal skrottes, og en ny leverandør skal findes.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Flyveøglen skrev: Jeg har intet multimeter, men i forhold til hvad Knuddi skriver kan jeg nævne at den ene ledning er rød og den anden hvid.
Ja, det er i hvert fald nok en klar fordel at have tingene forbundet rigtigt. Så hvis du i tråd med, hvad der foreslås tidligere i tråden, har fået sat "start" og "slut" af pickuppens spoler sammen, kommer i hvert fald ingen lyd ud...
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lasse H »

Q: Hvor meget slider det på rørene i en gammel marshall, når den er tændt uden at blive spillet på i sammenligning med, når den bliver spillet på og knækker rimeligt?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Meget mindre.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Q: Min nye PRS river d-strenge på samlebånd. Det er helt sikkert galt med slæden. Kan man være heldig at slippe af med det ved at køre en streng frem og tilbage i slæden?
Modded guitars were crap right out of the factory

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

Smittefar skrev: Q: Min nye PRS river d-strenge på samlebånd. Det er helt sikkert galt med slæden. Kan man være heldig at slippe af med det ved at køre en streng frem og tilbage i slæden?
Hvor spinger de ? På kontaktpunktet, eller der hvor den går ned i blokken ?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Det ved jeg faktisk ikke :S
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jeg kiggede lige - det er på kontaktpunktet
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

Prøv med en a-streng (der har lidt større viklinger end d-strengen), at afburre den lidt. Alternativt kan du tage noget fint sandpapir, folde det, og polere sadlens fordybning. Det er i det hele taget en god ide at gøre, og jeg gør det på alle mine guitarer - med det resultat at det (7, 9, 13) er mindst 10 år siden jeg har knækket en streng på en guitar live.

OT: Jeg troede faktisk du havde ombestemt dig og leveret den tilbage, da der er en nøjagtigt magen til din på dba. Long lost sister?
Last edited by GuitaRasmus 9 years ago, edited 1 time in total.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Nej - jeg har ikke leveret den tilbage - men her er lidt billeddokumentation af slædeslidet

Billede

Billede
Billede

Jeg vil prøve lidt med en A-streng

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Q: Iphone 5c eller Sony Experia Z3 Compact? Prisen er ca. den samme, og jeg skal bare have en telefon, der fungerer, er rimelig hurtig og som ikke bliver for gammel inden for et år.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Windows Phone
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Det blev en Sony Xperia...

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Barf skrev: Det blev en Sony Xperia...
Jeg kondolerer og du har min dybeste medfølelse herfra...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Det lyder, som om du har nogle negative erfaringer med den selvsamme telefon? Uanset hvor dårlig en telefon det er, kan det kun være et skridt op i forhold til den Samsung Galaxy Lort, jeg har haft indtil nu. Jeg har bogstavelig talt siddet med den i hånden, modtaget et opkald, "swipet" til højre for at modtage opkaldet, hvor personen i den anden ende mistede tålmodigheden og lagde på, inden telefonen nåede at reagere. Så er der sgu ikke meget ved at have en telefon!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Jeg har Sony Xperia som arbejdstelefon. Jeg er satme træt af den og har haft samme problemer med den, som du havde med din Samsung.


Sent from my iPhone using Tapatalk

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Hej folkens,

Jeg vil give min far en hardcase til hans gamle Yamaha FG-200.. Hvilken hardcase ville passe til den?

Tak!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

itsaysvuff skrev: Hej folkens,

Jeg vil give min far en hardcase til hans gamle Yamaha FG-200.. Hvilken hardcase ville passe til den?

Tak!
Heldig far... ;)

Er den ikke rimelig standard Dreadnought-størrelse sådan en FG-200..?

Jeg skal ikke prale af at kende den. Men lige ud fra hvordan den ser ud på billeder, synes jeg, at det virker sådan. Hvis dette er tilfældet, er der jo mange muligheder. Ét bud blandt mange andre kunne f.eks. være en SKB 18. Men det springende punkt er selvfølgelig lige dét med størrelsen. Hvis du havde mulighed for at sammenligne med en anden Dreadnought, kunne det jo kaste lys over sagen...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Q: Er der nogen, der ved, hvordan man bedst kommer i kontakt med Thomann - Jeg har skrevet på Denmark@Thomann.de og gitarre@thomann.de, men de svarer tilsyneladende ikke på henvendelser.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen