Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Max Power
Johnny B. Goode
Indlæg: 126
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Max Power »

Well, hvis de er mikrofoniske, så er de vel mikrofoniske, og så er man jo nødt til at gøre noget ved det på den ene eller den anden måde, for det er jo lidt svært at leve med, synes jeg.

Jeg kan dog huske, at jeg bestilte et sæt Bare Knuckle The Mule, hvor der røg en del mails frem og tilbage fordi de skulle sættes i en Les Paul, hvor der var brug for så meget som muligt klarhed i specielt neck PU.
Tim fra BK anbefalede en unwaxed uncovered PU til neck, og den har der aldrig været problemer med, og den har ellers fået masser af volumen og gain, skulle jeg hilse og sige!
Han "garanterede" også, at det ikke ville være et issue.

Jeg ville i hvert fald lige sende BK en mail med problemstillingen; jeg kan næsten ikke forestille mig, at de ikke ville være parat til at gøre noget ved det, uden at det i værste fald ville koste dig mere end forsendelsen.
Kundeservice plejer de ikke at gå ned på.
Last edited by Max Power 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ja, det var da sikkert en god idé lige først at høre, hvad fabrikanten har at sige om sagen...

I øvrigt kan det faktisk godt være coveret, som har en finger med i spillet, da dette kan komme til at virke som "resonanskasse" for hele pickuppen. Er problemet det samme på begge pickupper? Og kan du på nogen måde påvirke fænomenet ved f.eks. simpelthen at presse en stor, fed finger ret solidt imod pickup-coveret, når hyleriet starter?
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg har ikke skrevet til BK endnu, men ved de har en fantastisk service de gange jeg har købt derovre. Og ja der er mikrofoni på begge altså både neck og bridge og imellem. Jeg havde et sæt Riff Raff fra BK i før og der oplevede jeg ikke det samme. Men jeg er bare mere til low output så derfor kom disse PG i igen. Er det ikke feedback man kalder skrigeriet på engelsk :-)

Jeg kan vel ikke have loddet dem forkert i. der er jo kun en skærm og et kabel til hver pup ?Altså 2
connector.
Last edited by Pluto 9 years ago, edited 1 time in total.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

update. jeg sendte dem en mail på en højhellig søndag og Tim har allerede svaret at jeg bare skal sende dem over så vokser de dem. Fed service. Så det tror jeg bare jeg gør. men tak til Alwan for budet, men så kan du jo rode lidt i nogen marshalls istedet. :-)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

"Microphonic Feedback" er vist den officielle, engelske betegnelse.

Og nej, selve loddearbejdet i den anden ende af tilslutningskablet skulle ikke have noget at sige, så længe der ellers er lyd igennem.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Nå nu fik jeg smidt burstbuckers i, så dem må jeg nøjes med indtil Pg Blues kommer tilbage igen.
Hvor er det fedt at man har lært efter årtier med dårlige undskyldninger, at lodde til husbehov.
Det gør det altså lidt sjovere og især nemmere at eksperimenterer lidt med især pups.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Hvornår f... får han sig snøvlet færdig med dét debutalbum:



:)
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Flyveøglen »

Jeg har en Special Edition VOX Wah som jeg er svært glad for, men nu er den begyndt at komme med en sjov "POP" lyd når jeg slår den til.

Og så det egentlige spørgsmål; Er det switchen den er gal med? Hvis ja, hvilken switch kan man så putte i i stedet? Og er det noget man tør selv?


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Flyveøglen skrev: Slet ingen der kan hjælpe?
Gør den det også, hvis den sidder som det eneste mellem guitar og forstærker?

Og hvad skal man lige lægge i det dér "Special Edition"..?
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Flyveøglen »

Flyveøglen skrev: Jeg har en Special Edition VOX Wah som jeg er svært glad for, men nu er den begyndt at komme med en sjov "POP" lyd når jeg slår den til.

Og så det egentlige spørgsmål; Er det switchen den er gal med? Hvis ja, hvilken switch kan man så putte i i stedet? Og er det noget man tør selv?
Sasha skrev:
Flyveøglen skrev: Slet ingen der kan hjælpe?
Gør den det også, hvis den sidder som det eneste mellem guitar og forstærker?

Og hvad skal man lige lægge i det dér "Special Edition"..?
Det er sådan en svend her:

http://www.voxamps.com/ujwah 

Jeg ved ikke helt hvor meget den adskiller sig fra den "klassiske" vox wah indmadsmæssigt, men den passer perfekt til mine idealer lydmæssigt p.t.

Jeg har ikke prøvet at bruge den som den eneste i kæden, men det kan jeg da gøre i aften. Den er placeret som første pedal i kæden, efterfulgt af tuner (BOSS TU-2), TS808, Fulltone Fuldrive 2 og så en billig Joyo delay til slut.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Flyveøglen skrev:
Flyveøglen skrev: Jeg har en Special Edition VOX Wah som jeg er svært glad for, men nu er den begyndt at komme med en sjov "POP" lyd når jeg slår den til.

Og så det egentlige spørgsmål; Er det switchen den er gal med? Hvis ja, hvilken switch kan man så putte i i stedet? Og er det noget man tør selv?
Sasha skrev:
Flyveøglen skrev: Slet ingen der kan hjælpe?
Gør den det også, hvis den sidder som det eneste mellem guitar og forstærker?

Og hvad skal man lige lægge i det dér "Special Edition"..?
Det er sådan en svend her:

http://www.voxamps.com/ujwah 

Jeg ved ikke helt hvor meget den adskiller sig fra den "klassiske" vox wah indmadsmæssigt, men den passer perfekt til mine idealer lydmæssigt p.t.

Jeg har ikke prøvet at bruge den som den eneste i kæden, men det kan jeg da gøre i aften. Den er placeret som første pedal i kæden, efterfulgt af tuner (BOSS TU-2), TS808, Fulltone Fuldrive 2 og så en billig Joyo delay til slut.
Men du har ikke lavet nogen ændringer i "omgivelserne" i forbindelse med, at den er begyndt at klikke?

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Flyveøglen »

Sasha skrev:
Flyveøglen skrev:
Flyveøglen skrev: Jeg har en Special Edition VOX Wah som jeg er svært glad for, men nu er den begyndt at komme med en sjov "POP" lyd når jeg slår den til.

Og så det egentlige spørgsmål; Er det switchen den er gal med? Hvis ja, hvilken switch kan man så putte i i stedet? Og er det noget man tør selv?
Sasha skrev:
Flyveøglen skrev: Slet ingen der kan hjælpe?
Gør den det også, hvis den sidder som det eneste mellem guitar og forstærker?

Og hvad skal man lige lægge i det dér "Special Edition"..?
Det er sådan en svend her:

http://www.voxamps.com/ujwah 

Jeg ved ikke helt hvor meget den adskiller sig fra den "klassiske" vox wah indmadsmæssigt, men den passer perfekt til mine idealer lydmæssigt p.t.

Jeg har ikke prøvet at bruge den som den eneste i kæden, men det kan jeg da gøre i aften. Den er placeret som første pedal i kæden, efterfulgt af tuner (BOSS TU-2), TS808, Fulltone Fuldrive 2 og så en billig Joyo delay til slut.
Men du har ikke lavet nogen ændringer i "omgivelserne" i forbindelse med, at den er begyndt at klikke?
Niks, alt er som det plejer at være.

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af k_50 »

Q: Tit, når jeg har hørt en CD, og der er gået lidt tid, inden jeg slukker afspilleren, så starter den op af sig selv og spiller de første 7-8 sekunder af det første nummer på pladen, mens den dropper i volume, indtil den bliver stille. Efter jeg har slukket den. Hvordan helvede kan det være?
Det sker også, selv om jeg slukker receiveren umiddelbart efter CD-fidusen.

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

Der kan være to forklaringer:
1) Spøgelser.
2) At der ligger noget restlyd i kablerne som lige skal ud inden der bliver slukket helt.
3) Der var kun to mulige forklaringer, hvorfor så overhovedet begynde at læse nr. 3?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Flyveøglen skrev:
Sasha skrev:
Flyveøglen skrev:
Flyveøglen skrev: Jeg har en Special Edition VOX Wah som jeg er svært glad for, men nu er den begyndt at komme med en sjov "POP" lyd når jeg slår den til.

Og så det egentlige spørgsmål; Er det switchen den er gal med? Hvis ja, hvilken switch kan man så putte i i stedet? Og er det noget man tør selv?
Sasha skrev:
Flyveøglen skrev: Slet ingen der kan hjælpe?
Gør den det også, hvis den sidder som det eneste mellem guitar og forstærker?

Og hvad skal man lige lægge i det dér "Special Edition"..?
Det er sådan en svend her:

http://www.voxamps.com/ujwah 

Jeg ved ikke helt hvor meget den adskiller sig fra den "klassiske" vox wah indmadsmæssigt, men den passer perfekt til mine idealer lydmæssigt p.t.

Jeg har ikke prøvet at bruge den som den eneste i kæden, men det kan jeg da gøre i aften. Den er placeret som første pedal i kæden, efterfulgt af tuner (BOSS TU-2), TS808, Fulltone Fuldrive 2 og så en billig Joyo delay til slut.
Men du har ikke lavet nogen ændringer i "omgivelserne" i forbindelse med, at den er begyndt at klikke?
Niks, alt er som det plejer at være.
Tjah, så kunne det jo godt pege i retning af enten selve kontakten eller en overføringskondensator, som "lækker" DC-spænding. Det første er nu nok mest sandsynligt. Nu skal jeg ikke påstå, at jeg har set indmaden af sådan en "special edition" Vox. Men ifølge, hvad jeg kan læse mig til, praler de da af, at den nu har en indgangsbuffer for at forhindre tab af tone, når pedalen er passiv. Wild stuff!

Monstro det ikke mere handler om, at de så kan bruge samme printplade som en standard Crybaby? Måske endda med de forbandede små SMD-komponenter i, som man ser det på de nyeste Crybabies og Vox..?  Svært at sige. Men hvis ikke man er ude i noget SMD-halløj, og man alligevel skal skifte kontakten, var det da en oplagt chance for at konvertere den til true bypass. Det kan godt være, at Dunlop/Vox mener, at deres indgangsbuffer forhindrer tab af tone. Men jeg må erkende, at mine ører siger noget andet.

Så før man bestiller noget hjem, skal man nok lige træffe en beslutning om, hvad man vil stille op med sagen, da der skal bruges forskellige remedier til de forskellige forretningsgange...

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

Kallum skrev: Der kan være to forklaringer:
1) Spøgelser.
2) At der ligger noget restlyd i kablerne som lige skal ud inden der bliver slukket helt.
3) Der var kun to mulige forklaringer, hvorfor så overhovedet begynde at læse nr. 3?
Kallum. You complete me.

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Flyveøglen »

Sasha skrev:
Flyveøglen skrev:
Sasha skrev:
Flyveøglen skrev:
Flyveøglen skrev: Jeg har en Special Edition VOX Wah som jeg er svært glad for, men nu er den begyndt at komme med en sjov "POP" lyd når jeg slår den til.

Og så det egentlige spørgsmål; Er det switchen den er gal med? Hvis ja, hvilken switch kan man så putte i i stedet? Og er det noget man tør selv?
Sasha skrev:
Gør den det også, hvis den sidder som det eneste mellem guitar og forstærker?

Og hvad skal man lige lægge i det dér "Special Edition"..?
Det er sådan en svend her:

http://www.voxamps.com/ujwah 

Jeg ved ikke helt hvor meget den adskiller sig fra den "klassiske" vox wah indmadsmæssigt, men den passer perfekt til mine idealer lydmæssigt p.t.

Jeg har ikke prøvet at bruge den som den eneste i kæden, men det kan jeg da gøre i aften. Den er placeret som første pedal i kæden, efterfulgt af tuner (BOSS TU-2), TS808, Fulltone Fuldrive 2 og så en billig Joyo delay til slut.
Men du har ikke lavet nogen ændringer i "omgivelserne" i forbindelse med, at den er begyndt at klikke?
Niks, alt er som det plejer at være.
Tjah, så kunne det jo godt pege i retning af enten selve kontakten eller en overføringskondensator, som "lækker" DC-spænding. Det første er nu nok mest sandsynligt. Nu skal jeg ikke påstå, at jeg har set indmaden af sådan en "special edition" Vox. Men ifølge, hvad jeg kan læse mig til, praler de da af, at den nu har en indgangsbuffer for at forhindre tab af tone, når pedalen er passiv. Wild stuff!

Monstro det ikke mere handler om, at de så kan bruge samme printplade som en standard Crybaby? Måske endda med de forbandede små SMD-komponenter i, som man ser det på de nyeste Crybabies og Vox..?  Svært at sige. Men hvis ikke man er ude i noget SMD-halløj, og man alligevel skal skifte kontakten, var det da en oplagt chance for at konvertere den til true bypass. Det kan godt være, at Dunlop/Vox mener, at deres indgangsbuffer forhindrer tab af tone. Men jeg må erkende, at mine ører siger noget andet.

Så før man bestiller noget hjem, skal man nok lige træffe en beslutning om, hvad man vil stille op med sagen, da der skal bruges forskellige remedier til de forskellige forretningsgange...
Okay. Jeg kan overskue sådan noget som et skift af kontakten. Det ser umiddelbart ud til at være ret simpelt. Alt det andet..... der er jeg nok stået af. Så med mindre du endnu engang har tid og lyst til at være behjælpelig må det nok blive den simple løsning.... 
Hvis ikke du har tid og lyst, kan du så pege på en kontakt jeg kan forsøge mig med?

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af k_50 »

Kallum skrev: Der kan være to forklaringer:
1) Spøgelser.
2) At der ligger noget restlyd i kablerne som lige skal ud inden der bliver slukket helt.
3) Der var kun to mulige forklaringer, hvorfor så overhovedet begynde at læse nr. 3?
Nummer 1 tror jeg ikke, det er. Jeg er nemlig lige flyttet, og problemet er der stadig, og jeg tror slet ikke, der er plads til, at et spøgelse kunne flytte med, i afspilleren. 
Nummer to kunne det til gengæld sagtens være. Så løsningen må næsten være, at jeg skal have nogle kortere og/eller tyndere kabler, hvor der ikke er plads til så meget lyd, eller måske sådan nogle retningsbestemte fætre, hvor der må være hurtigere afløb.... Anbefalinger er velkomne!
Last edited by k_50 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Flyveøglen skrev:

Okay. Jeg kan overskue sådan noget som et skift af kontakten. Det ser umiddelbart ud til at være ret simpelt. Alt det andet..... der er jeg nok stået af. Så med mindre du endnu engang har tid og lyst til at være behjælpelig må det nok blive den simple løsning.... 
Hvis ikke du har tid og lyst, kan du så pege på en kontakt jeg kan forsøge mig med?
Jo, jeg er da nok til at tale med...

Men som antydet tidligere, skal jeg ikke prale af at have haft næsen i lige netop sådan en wah før. Så et hurtigt billede af indmaden kunne være enormt lækkert for lige at kaste lidt lys over, hvad vi er oppe imod, hvad "stakes" er og hvordan vi bedst vender situationen til vores fordel...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen