Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Flyveøglen »

Billede

Billede

Billede

Så fik jeg billeder af Voxens indvolde..... Hvad er dommen Søren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Q: Er ved at få fingrene i en gammel Beogram 1700 pladespiller til en billig penge, men den har ingen pickup.
Kan det virkelig passe at en pickup til denne skal koste i omegnen af 2000 kr eller er der noget, jeg har overset?
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Ja der skal mc pick up på B&o og vist kun en model der passer. Så en gammel B&O pladespiller er i princippet intet værd uden en fungerende pick up.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q- Kan det passe at burstbuckers på min nye Gibson Les Paul 57 re. ikke er vokset. Jeg syntes jeg har samme problem med microfoni som jeg havde med min r9 med Bare knuckle på før de blev vokset. ?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Er det virkelig Burstbuckers, der sidder i den guitar?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Kan det ikke være nærmest ligegyldigt hvilke pickupper, der er tale om? Mikrofonisk feedback er mikrofonisk feedback, uanset hvilke pickupper, der forårsager den. Og ét af midlerne til at bekæmpe denne er jo altså at dæmpe diverse resonanser - f.eks. ved at indstøbe selve pickuppen i voks. 


Vis indlægget.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Pluto skrev: Ja der skal mc pick up på B&o og vist kun en model der passer. Så en gammel B&O pladespiller er i princippet intet værd uden en fungerende pick up.
- Arrh, ka´det nu oss´ passe?

Jeg kan ikke mindes nogensinde at have set en MC (Moving Coil) pickup på en B&O grammofon. Du er sikker på, at du ikke mener en "MMC", der udover at være typebetegnelsen for B&O´s egne pickupper, står for "Moving Micro Cross", som igen er en afart af Moving Magnet (MM) pickuppen..?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Flyveøglen skrev: Billede

Billede

Billede

Så fik jeg billeder af Voxens indvolde..... Hvad er dommen Søren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hmm...  "Interessant" hybrid-konstruktion mellem "almindelige menneskekomponenter" og de små SMD-komponenter. 

Det klart nemmeste er jo blot at lave tingene, som de er nu - med en inputbuffer som i en Crybaby. Så skal du blot bruge en ganske almindelig kontakt magen til den, der sidder i nu (og i millionvis af Crybabies) á la denne:

http://www.banzaimusic.com/Carling-SPDT-SW112-P.html

Hvis jeg ikke tager helt fejl, har jeg også et mindre vognlæs af kun let brugte eksemplarer af denne kontakttype liggende, som du hjertens gerne må få én af gratis...

Er man lidt mere ambitiøs, kunne man ret let opgradere til true bypass. Selve bypass-operationen er ret ligetil, da man kan lave dette via ledninger samt en enkelt modstand, der sagtens kan monteres på selve kontakten, som f.eks. meget passende kunne være sådan én her:

http://www.banzaimusic.com/Carling-DPDT-316-B-PP.html

Dér, hvor man kan løbe i problemer ad denne sti, er, når man efter indgrebet opdager, at volumen med pedalen aktiveret er lavere end bypass-signalet. Så er der meget få enkle alternativer til at skulle til at rode med SMD-monterede modstande. Og hvis man er indrettet som undertegnede, er det så her omkring, at man synes, at det sjove stopper. Det er muligt, at man i givet fald kan kringle sig udenom ved at lodde en parallelmodstand mellem et par strategiske punkter på printpladen. Men det tør jeg altså ikke sige uden "for real" at have haft næsen i den konkrete printplade.

Hvad du skal gøre, skal jeg ikke gøre mig til dommer over. Men her var da to forslag til en vej videre...

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Sasha skrev:
Pluto skrev: Ja der skal mc pick up på B&o og vist kun en model der passer. Så en gammel B&O pladespiller er i princippet intet værd uden en fungerende pick up.
- Arrh, ka´det nu oss´ passe?

Jeg kan ikke mindes nogensinde at have set en MC (Moving Coil) pickup på en B&O grammofon. Du er sikker på, at du ikke mener en "MMC", der udover at være typebetegnelsen for B&O´s egne pickupper, står for "Moving Micro Cross", som igen er en afart af Moving Magnet (MM) pickuppen..?
Du har ret de hedder mmc B&O pick uper, men de er vist ikke sådan bare at købe.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Smittefar skrev: Er det virkelig Burstbuckers, der sidder i den guitar?
Jeg har ikke haft den skilt af men det er det der står på siden. De lyder som okay og det gør guitaren også.
Men den opfører sig ligesom mine Bare Knuckle gjorde inden de blev vokset.

Det er denne her jeg har købt eller magen til.

http://www.4sound.dk/guitar/elektrisk/h ... oldtop-vos

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Nu kan birstbucker jo så åbenbart være mange ting. Det her kalder de PAF BB, og det kunne godt tyde på, de er historisk korrekte, og så er de nok heller ikke voksede.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg googlede lige og min konklusion var efter en masse modsigende fakta at Burstbuckers 1-2-3 ikke er
voksede men Pro Burstbuckers er. Så vidt jeg ved uden at have haft mine af endnu er at mine er 1-2. men er ikke sikker. Jeg havde BB på min R9 fra 2006 og de støjer ikke sådan.
Men min konklusion på mine Bb er de ikke er vokset for de er en smule microfoniske og jeg kan ikke stå lige foran min Marshall på moderat styrke uden den hyller og brummer. Det hjælper når jeg går en meter eller 2 væk ,men problemet opstår så når jeg booster og evt. tænder min Carl martin comp.
Pisse træls men det kan vel reddes med nogle nye bare knuckle eller få de her vokset.
Last edited by Pluto 9 years ago, edited 1 time in total.
Sorte strater lyder bare bedst..

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Flyveøglen »

Sasha skrev:
Flyveøglen skrev: Billede

Billede

Billede

Så fik jeg billeder af Voxens indvolde..... Hvad er dommen Søren


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hmm...  "Interessant" hybrid-konstruktion mellem "almindelige menneskekomponenter" og de små SMD-komponenter. 

Det klart nemmeste er jo blot at lave tingene, som de er nu - med en inputbuffer som i en Crybaby. Så skal du blot bruge en ganske almindelig kontakt magen til den, der sidder i nu (og i millionvis af Crybabies) á la denne:

http://www.banzaimusic.com/Carling-SPDT-SW112-P.html

Hvis jeg ikke tager helt fejl, har jeg også et mindre vognlæs af kun let brugte eksemplarer af denne kontakttype liggende, som du hjertens gerne må få én af gratis...

Er man lidt mere ambitiøs, kunne man ret let opgradere til true bypass. Selve bypass-operationen er ret ligetil, da man kan lave dette via ledninger samt en enkelt modstand, der sagtens kan monteres på selve kontakten, som f.eks. meget passende kunne være sådan én her:

http://www.banzaimusic.com/Carling-DPDT-316-B-PP.html

Dér, hvor man kan løbe i problemer ad denne sti, er, når man efter indgrebet opdager, at volumen med pedalen aktiveret er lavere end bypass-signalet. Så er der meget få enkle alternativer til at skulle til at rode med SMD-monterede modstande. Og hvis man er indrettet som undertegnede, er det så her omkring, at man synes, at det sjove stopper. Det er muligt, at man i givet fald kan kringle sig udenom ved at lodde en parallelmodstand mellem et par strategiske punkter på printpladen. Men det tør jeg altså ikke sige uden "for real" at have haft næsen i den konkrete printplade.

Hvad du skal gøre, skal jeg ikke gøre mig til dommer over. Men her var da to forslag til en vej videre...
Okay. Jeg tror umiddelbart jeg går efter løsningen med at udskifte kontakten. Jeg tror faktisk jeg måske har en liggende selv et sted, men det tjekker jeg lige.

Jeg vender nok stærkt tilbage med yderligere "dumme" spørgsmål

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Pluto skrev:
Sasha skrev:
Pluto skrev: Ja der skal mc pick up på B&o og vist kun en model der passer. Så en gammel B&O pladespiller er i princippet intet værd uden en fungerende pick up.
- Arrh, ka´det nu oss´ passe?

Jeg kan ikke mindes nogensinde at have set en MC (Moving Coil) pickup på en B&O grammofon. Du er sikker på, at du ikke mener en "MMC", der udover at være typebetegnelsen for B&O´s egne pickupper, står for "Moving Micro Cross", som igen er en afart af Moving Magnet (MM) pickuppen..?
Du har ret de hedder mmc B&O pick uper, men de er vist ikke sådan bare at købe.
Jeg har set på DBA, at der nogle der sælger den MMC 20, der skal bruges, til en fornuftig pris. Er det hul i hovedet at kaste sig ud at købe en brugt grammofonpickup?
PS: Dette er mit første pladespillerkøb siden mit pre-konfirmationsanlæg, som blev købt en gang i slutfirserne, så jeg er ret tæt på blank på dette område.
Last edited by FunkyValle 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

FunkyValle skrev:
Pluto skrev:
Sasha skrev:
Pluto skrev: Ja der skal mc pick up på B&o og vist kun en model der passer. Så en gammel B&O pladespiller er i princippet intet værd uden en fungerende pick up.
- Arrh, ka´det nu oss´ passe?

Jeg kan ikke mindes nogensinde at have set en MC (Moving Coil) pickup på en B&O grammofon. Du er sikker på, at du ikke mener en "MMC", der udover at være typebetegnelsen for B&O´s egne pickupper, står for "Moving Micro Cross", som igen er en afart af Moving Magnet (MM) pickuppen..?
Du har ret de hedder mmc B&O pick uper, men de er vist ikke sådan bare at købe.
Jeg har set på DBA, at der nogle der sælger den MMC 20, der skal bruges, til en fornuftig pris. Er det hul i hovedet at kaste sig ud at købe en brugt grammofonpickup?
PS: Dette er min første pladespillerkøb siden mit pre-konfirmationsanlæg, som blev købt en gang i slutfirserne, så jeg er ret tæt på blank på dette område.
Jeg tror ikke, at det er noget, jeg selv ville gøre. Men hvor stor en sammenhæng, der så er mellem dette og eventuelle huller i hoveder, skal jeg ikke turde gøre mig til dommer over... ;)

Men med mindre man råder over det fornødne specialudstyr til at vurdere sagerne med, kunne jeg da forestille mig, at det ikke var helt ligetil på forhånd at afgøre, om man køber en kat i en sæk i form af en slidt pickup.
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.


Vis indlægget.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Sasha skrev:
FunkyValle skrev:
Pluto skrev:
Sasha skrev:
Pluto skrev: Ja der skal mc pick up på B&o og vist kun en model der passer. Så en gammel B&O pladespiller er i princippet intet værd uden en fungerende pick up.
- Arrh, ka´det nu oss´ passe?

Jeg kan ikke mindes nogensinde at have set en MC (Moving Coil) pickup på en B&O grammofon. Du er sikker på, at du ikke mener en "MMC", der udover at være typebetegnelsen for B&O´s egne pickupper, står for "Moving Micro Cross", som igen er en afart af Moving Magnet (MM) pickuppen..?
Du har ret de hedder mmc B&O pick uper, men de er vist ikke sådan bare at købe.
Jeg har set på DBA, at der nogle der sælger den MMC 20, der skal bruges, til en fornuftig pris. Er det hul i hovedet at kaste sig ud at købe en brugt grammofonpickup?
PS: Dette er min første pladespillerkøb siden mit pre-konfirmationsanlæg, som blev købt en gang i slutfirserne, så jeg er ret tæt på blank på dette område.
Jeg tror ikke, at det er noget, jeg selv ville gøre. Men hvor stor en sammenhæng, der så er mellem dette og eventuelle huller i hoveder, skal jeg ikke turde gøre mig til dommer over... ;)

Men med mindre man råder over det fornødne specialudstyr til at vurdere sagerne med, kunne jeg da forestille mig, at det ikke var helt ligetil på forhånd at afgøre, om man køber en kat i en sæk i form af en slidt pickup.
Nu har jeg været uden pladespiller i mindst 20 år, så det er ret begrænset hvor meget "lækkerheds"-faktoren fylder lige pt.
Til at starte med, er det mest for at kunne høre en LP i ny og næ for hyggens skyld. Derudover, så passer B&Os gamle pladespillere godt ind i retroindretningen derhjemme.
Jeg tror sgu, jeg kaster mig ud i det!
Last edited by FunkyValle 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Men det lyder som om, du er ved at smide 3500 efter en pladespiller?

Til den pris, kan du købe en ny god pladespiller i nærmest hvilken som helst retro-style, der måtte passe dig.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Smittefar skrev: Men det lyder som om, du er ved at smide 3500 efter en pladespiller?

Til den pris, kan du købe en ny god pladespiller i nærmest hvilken som helst retro-style, der måtte passe dig.
Jeg er ved at smide 100-200 kr efter en pladespiller og 250-400 efter en brugt pickup. Så det er ikke heeeelt så slemt.
Skulle det være en ny, så har StereoStudio en Crosley retropladespiller til 995 kr, som allerede ER på ønskesedlen. ;o)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen