Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Det er da ret fedt må man sige. Jeg har nu fået smidt mine Stormy monday i og bridge pick upen lyder super IMO. Jeg syntes neck pup er en smule mørkere end jeg bryder mig om. Min preference neck pup er min Pg Blues som virkelig blød og rund i lyden. jeg havde forventet lidt det samme og enda en smule mere brightness med SM men det er ikke tilfældet. Måske man skule spekulere i at smide et 550kohm pot i der.

Q - Er det mest hensigsmæssigt at lodde både 550k i som vol og tone pot eller er det nok f.eks bare at skifte vol- pot. Ja jeg har kun nørdet en smule med pot metre her på det sidste efter jeg selv er blevet køreklar med lodde apparaturet. (sådan da)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Pluto skrev: Det er da ret fedt må man sige. Jeg har nu fået smidt mine Stormy monday i og bridge pick upen lyder super IMO. Jeg syntes neck pup er en smule mørkere end jeg bryder mig om. Min preference neck pup er min Pg Blues som virkelig blød og rund i lyden. jeg havde forventet lidt det samme og enda en smule mere brightness med SM men det er ikke tilfældet. Måske man skule spekulere i at smide et 550kohm pot i der.

Q - Er det mest hensigsmæssigt at lodde både 550k i som vol og tone pot eller er det nok f.eks bare at skifte vol- pot. Ja jeg har kun nørdet en smule med pot metre her på det sidste efter jeg selv er blevet køreklar med lodde apparaturet. (sådan da)
Uden at skulle prale af at have rodet med det i praksis, vil jeg umiddelbart mene, at selv om begge potmetre - altså både tone og volume - i ét eller andet omfang vil påvirke lyden, vil man få langt den største effekt af at fifle med værdien på volumepotmeteret. Højere værdi for mere diskant og lavere værdi for mindre.
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Sasha skrev: Spoler man ind til ca. 25:55, kan man her høre forskellen mellem 250K og 500K i den samme guitar med de samme pickupper:



Der er også i det ovenstående et par eksempler med nogle Bare Knuckles-pickupper, hvis nogen skulle interessere sig for den slags...

Har man af uforklarlige årsager hang til perversiteter som gamle Gibson´er; ditto forstærkere; halvgnavne g...   - øh, "ældre" mænd, der rent faktisk ved lidt om dét, de taler om, tager sig den tid, som den slags ting tager, og som ikke lader hverken Statler, Waldorf, Schwennesen eller Alwan meget tilbage at ønske, og man samtidig ikke "er så meget til en over-poppet form", skal man absolut ikke snyde sig selv for at tjekke flere af Doug and Pat´s klip ud...  ;)
De er sgu ret seje de to gamle gutter - jeg tror helt klart, jeg skal se lidt flere af deres videoer.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ja, de er rimeligt cool. Jeg er specielt vild med tempoet, de holder. Det kan sådan et gammelt fjols som jeg lige nøjagtigt følge med til... :D

Jeg kunne på baggrund af det ovenstående klip godt føle mig fristet til lige at prøve sådan et sæt WCR "Crossroads" i min Les Paul - måske endda ligefrem i sådan et arrangement med 250K volume-potmeter på den bagerste pickup og et 500K på den forreste - som en sidste chance, før den endeligt bliver kylet på køkkenmøddingen
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Arrgghh - jeg synes, de der wcr lød jævnt jammerligt.
Du siger lige til, når du skal af med den der GoldTop
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

Jeg har et par Motorheadphones, hvor der er en løs forbindelse i minijack.. Hvor i Kbh går jeg hen for at få sådan noget fikset?


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Går du ikke bare i Brinck og køber et nyt stik og lodder på
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

Jeg er desværre ikke loddekyndig [emoji51]


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Ja, så er det træls, jeg ikke længere bor på Østerbro. Prøv TopSound på Østerbrogade.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

Fedt mand! Det vil jeg prøve :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Q: Var i en genbrugsbutik i går og der stod en en gammel Yamaha B212 forstærker. Er det noget, der er værd at købe?
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

FunkyValle skrev: Q: Var i en genbrugsbutik i går og der stod en en gammel Yamaha B212 forstærker. Er det noget, der er værd at købe?
Det afhænger vist lidt af prisen samt ikke mindst, hvad man forventer at få. Men som jeg husker disse forstærkere, er deres rene lyd faktisk ikke helt tosset. Af gode grunde skal man jo så nok ikke forvente den fede crunch-tone fra udgangsrørene, når man skruer op for den. Taget for hvad den er, er det faktisk ikke nogen helt skidt forstærker. Men igen: Jeg ville ikke betale flere millioner for den. Ja, faktisk tror jeg ikke, at jeg ville købe en transistorforstærker... ;)

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Jeg købte den! Gav kun nogle få hundrede kroner for den. Så kan jeg teste om det er noget og så sælge den videre, hvis det ikke lige er mig alligevel.
Umiddelbart lyder den ok i sin clean. Har kun spillet på den i et par minutter i butikken. Lige nu er den efterladt i sommerhus på vestsjælland og jeg får den først hjem lige efter påske.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

NQ: Jeg købte for i hvert fald et års tid siden en Mastery Bridge til min Jazzmaster af Esben, og sådan som den var sat op passede egentlig fint til min guitar, men jeg har siden tænkt på: Er der nogle ulemper/fordele ved at have slæderne justeret helt ned, og så hæve hele broen, eller har det samme funktion hvis man sænker broen helt, og så hæver slæderne til det niveau man foretrækker sine strenge?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Q: Hvor bestiller man rør til forstærkeren, hvis det vigtigste er, at de kan levere hurtigst muligt? Er der nogen i DK, der sender med det samme? (Det er ikke noget specielt, skal bare bruge et funktionelt 12AT7 asap...)

fkh
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fkh »

Hvis du selv kan hente på amager , så har jeg et kvit og frit :)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

fkh skrev: Hvis du selv kan hente på amager , så har jeg et kvit og frit :)
Det er lidt langt fra Struer, så er plan B nok nemmere (Plan B er at finde en låneforstærker til påsken ;)  )


IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Turtle skrev: Q: Hvor bestiller man rør til forstærkeren, hvis det vigtigste er, at de kan levere hurtigst muligt? Er der nogen i DK, der sender med det samme? (Det er ikke noget specielt, skal bare bruge et funktionelt 12AT7 asap...)
Nogle gange overser man de åbenlyse løsninger, jeg er lige blevet gjort opmærksom på, at sådan et kan jeg da bare købe i 4sound. De kan jo nok godt nå at sende mig sådan et før helligdagene :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Turtle skrev:
Turtle skrev: Q: Hvor bestiller man rør til forstærkeren, hvis det vigtigste er, at de kan levere hurtigst muligt? Er der nogen i DK, der sender med det samme? (Det er ikke noget specielt, skal bare bruge et funktionelt 12AT7 asap...)
Nogle gange overser man de åbenlyse løsninger, jeg er lige blevet gjort opmærksom på, at sådan et kan jeg da bare købe i 4sound. De kan jo nok godt nå at sende mig sådan et før helligdagene :)
Hvis det af én eller anden grund glipper, plejer Pyndt Elektronik også at sende samme dag, hvis man bestiller tidligt på dagen...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen