Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 14 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Knuddi »

Og når du kender potentiometerets værdi kan du jo bare medtage den i din beregning af pickup'ens modstand.

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Der kan du bare se, hvor lidt jeg nogensinde har kigget inde i min guitar. Jeg troede egentlig, at den der kapacitor sad i parallel med potmeteret, men jeg kan da godt se, at det giver væsentligt mere mening, at den sidder i serie :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Der kan du bare se, hvor lidt jeg nogensinde har kigget inde i min guitar. Jeg troede egentlig, at den der kapacitor sad i parallel med potmeteret, men jeg kan da godt se, at det giver væsentligt mere mening, at den sidder i serie :)
Narh, hvis den havde gjort dét, ville du have en tonekontrol, der var permanent skruet ned på "0", samt en ekstra volumekontrol... ;)
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jamen, du har jo fuldstændig ret :D
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Smittefar skrev: Jamen, du har jo fuldstændig ret :D
Joh...

Men de er fandme også luskede, de dér guitarfabrikanter!

;)

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lasse H »

Q: Kan én pickup for en guitar til at lyde rædderligt, mens en anden får guitaren til at lyde fantastisk?

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

Lasse H skrev: Q: Kan én pickup for en guitar til at lyde rædderligt, mens en anden får guitaren til at lyde fantastisk?
Ja. Eller én pickup lyde skidt i én guitar, mens samme pickup lyder godt i en anden guitar.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Q: Er der nogen, der kender et godt og pålideligt flyttefirma, der ofte kører fra København til Jylland?

Vi skal snart den anden vej og satser på at få en retur-tur, hvor de ellers ville køre tom hjem. Vi gjorde samme trick, da vi flyttede herover for 3 år siden, men skal nu finde et firma i junglen af københavnske flyttefirmaer.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Skovgaard »

Q: Er der nogen, der kender til en udbyder hvor man kan oprette et/flere fotoalbum på en "internet-sky", så mutter i Vendsyssel og søster i Odense både kan kigge med og selv løbende lægge billeder op i det virtuelle familiealbum?

Et privat album vel at mærke.
Last edited by Skovgaard 8 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Det kan one.com
Men du kunne vel gøre det samme med et facebookalbum, hvis det skulle være?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Q: Hvad sker der for, at Niclas Knudsen strømforsyner sit board med to styk Cioks Baby. Har han ikke fulgt med på fora? Det er jo uacceptabelt!
Modded guitars were crap right out of the factory

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Skovgaard »

Tak Smittefar, det vil jeg tjekke ud. Jeg havde selv nået at tænke facebook-modellen, men jeg er endnu ikke klar over hvordan man deler fotoalbums med en begrænset gruppe. Eller... Man kunne jo netop oprette en lukket familiegruppe :-)

Men er der ikke ét eller andet med ophavsret og upload af billeder på facebook? Tanken har også været at scanne de gamle fysiske fotoalbums i et snedigt format, så man stadig kan "bladre" dem igennem på computeren. Jeg tænker f.eks. som .pdf fil, men bliver det mon for ringe kvalitet af billederne?

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

Skovgaard skrev: Q: Er der nogen, der kender til en udbyder hvor man kan oprette et/flere fotoalbum på en "internet-sky", så mutter i Vendsyssel og søster i Odense både kan kigge med og selv løbende lægge billeder op i det virtuelle familiealbum?

Et privat album vel at mærke.
Flickr

Når jeg uploader sætter jeg private billeder til Family og så kan kun de brugere, jeg har markeret som family, se billederne. Det er gratis. One.com skal du betale for.

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Skovgaard »

kraen skrev:
Skovgaard skrev: Q: Er der nogen, der kender til en udbyder hvor man kan oprette et/flere fotoalbum på en "internet-sky", så mutter i Vendsyssel og søster i Odense både kan kigge med og selv løbende lægge billeder op i det virtuelle familiealbum?

Et privat album vel at mærke.
Flickr

Når jeg uploader sætter jeg private billeder til Family og så kan kun de brugere, jeg har markeret som family, se billederne. Det er gratis. One.com skal du betale for.

Tak Kraen! :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Hvad pokker er nu dét?

http://brimaruk.com/valves/

- blot endnu et "nyt gammelt" navn, der bliver hæftet på det samme kineser/russer-skrammel, som alle de andre også sælger? Eller hvad skal man lige lægge i det? Specielt passagen:

"Our aim is to produce high quality vacuum tubes at an affordable price right here in Great Britain"

h, vor især udtrykket "produce" fanger min opmærksomhed, kunne jo lyde lidt interessant. Nu taler de selvfølgelig kun om "Our aim". Og sidst det blev forsøgt at producere rør i England, gik de konkurs, stort set inden de kom i gang. Men alligevel...???
Last edited by Sasha 8 years ago, edited 1 time in total.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Smittefar skrev: Q: Hvad sker der for, at Niclas Knudsen strømforsyner sit board med to styk Cioks Baby. Har han ikke fulgt med på fora? Det er jo uacceptabelt!
Haha... Det er fordi Niclas er ligelgad. Han kører ind til 4sound og siger øhh... strømforsyning! Øhhh...... Ok....

Og så har han måske brugt dem i mange år uden at tænke synderligt over det. 

Jeg skal mødes med ham og i morgen og hjælpe ham med at mixe på nogen af hans nye solo-ting, så spøger jeg lige!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Hvad er isolerede outputs? Sagde Niclas Knudsen

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Hvad sagde du så?

Og hvordan forklarede du ham, at han umuligt kan leve uden - på trods af, at han sandsynligvis (og med en vis ret) hævder det modsatte?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

AARRRGHH en kætter - han må hurtigst muligt sættes til at læse alenlange forumsider igennem.
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Sasha skrev: Hvad sagde du så?

Og hvordan forklarede du ham, at han umuligt kan leve uden - på trods af, at han sandsynligvis (og med en vis ret) hævder det modsatte?
Jeg sagde.."Øhmm, det er når outputsne ikke ser hinanden...øh, modsat når de gør...." 


Niclas Knudsen...."ser?" "Hvilke strømforsyninger er så isolerede?" 

Jeg: "voodoo labs"

Niclas "OK, men det er også lidt fucked, fordi hver gang jeg skal ud og spille, så tager jeg mine pedaler op af en kasse derhjemme og stiller på en træplade... de sidder ikke engang fast."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen