Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q- Jeg har vist været lige lovligt ivrig da jeg loddede mine nye Muldyr i min Goldtop. Jeg kom vist til at smelte lidt på den der bumblebi cap. Jeg kan ikke høre om det gør noget ,men er det noget lort på sigt eller ??
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Pluto skrev: Q- Jeg har vist været lige lovligt ivrig da jeg loddede mine nye Muldyr i min Goldtop. Jeg kom vist til at smelte lidt på den der bumblebi cap. Jeg kan ikke høre om det gør noget ,men er det noget lort på sigt eller ??
If it ain´t broken, don´t fix it, siger et gammelt ordsprog jo. Så det er en nok en personlig vurdering omkring, hvordan ens stolthed og forfængelighed har det med sagen, der må afgøre, om man skal gøre noget ved det...

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Sasha skrev:
Pluto skrev: Q- Jeg har vist været lige lovligt ivrig da jeg loddede mine nye Muldyr i min Goldtop. Jeg kom vist til at smelte lidt på den der bumblebi cap. Jeg kan ikke høre om det gør noget ,men er det noget lort på sigt eller ??
If it ain´t broken, don´t fix it, siger et gammelt ordsprog jo. Så det er en nok en personlig vurdering omkring, hvordan ens stolthed og forfængelighed har det med sagen, der må afgøre, om man skal gøre noget ved det...
Jeg lader det være ,for en ny bumble koster sagtsuseme omkring 500 kr nede sydpå. det var sku da dyrt. .-) Det kan man næsten få skiftet hele indmaden i en gammel Marshall for.

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Plexi »

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe sådan en intern speaker kabel ala denne (stik til 2 klemmer):
http://www.lavacable.com/index.php?id=116
Uden at skulle bestille fra US ? Ikke nødvendigvis det mærke, men noget god kvalitet.
Thomann og 4Sound har dem ikke.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Plexi skrev: Er der nogen der ved hvor jeg kan købe sådan en intern speaker kabel ala denne (stik til 2 klemmer):
http://www.lavacable.com/index.php?id=116
Uden at skulle bestille fra US ? Ikke nødvendigvis det mærke, men noget god kvalitet.
Thomann og 4Sound har dem ikke.
Er det ikke blot et stykke højttalerledning med et jackstik loddet på i den éne ende og en spadeterminal i den anden?

Nu mener jeg personligt, at dét med at bruge spadeterminaler på højttalere ikke er andet end et "economy move", et dårligt eksempel, som man ikke bør følge. Ledninger bør efter min opfattelse altid loddes på højttalernes terminaler.

Se, der blev dit problem straks mindre! ;) For nu er det jo så blot en stump ledning med et jackstik loddet i den éne ende. Og det burde jo nok være til at finde. I en snæver vending var jeg da nok til at tale med omkring en sådan, hvis du ikke lige kan finde en fiks og færdig én i den ønskede kvalitet.

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Plexi »

Ja det er jo nemt. Jeg har flere højtalerkabler liggende med 2 stik. Så er det vel bare at fjerne det ene stik og lodde det på højtalernes terminaler ? Og hvad med + og - ?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Plexi skrev: Ja det er jo nemt. Jeg har flere højtalerkabler liggende med 2 stik. Så er det vel bare at fjerne det ene stik og lodde det på højtalernes terminaler ? Og hvad med + og - ?
Jah, det er det faktisk.

Den leder, som er forbundet til spidsen af stikket, er plus.

Plexi
Johnny B. Goode
Indlæg: 160
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Plexi »

Tak det virkede fint.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nydeligt.

Selv tak.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

Jeg har i dag byttet min JTM45 til en SLP - en nyere reissue, så ikke den hellige gral, men den kan levere det oooompphh jeg synes jeg mangler i min lyd. Så kan man jo altid opgradere senere :D Nu til spørgsmålet: min JTM havde en mastervolumen installeret i det ene højtaleroutput og derfor kørte jeg med et y-kabel til mine to kabinetter. Kan jeg gøre det samme med den nye amp? Den har stadig to outputs, men belastningen er vel det samme om den trækker 8 ohm på to outputs eller på et?


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Om du bruger et Y-kabel eller sætter kabinetterne til hver sin udgang, giver fuldstændigt det samme.

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

Det mente jeg nok. Tak for svar [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Det er et godt stykke tid siden, jeg har hentet torrents sidst. 
Er der nogle, der har nogle gode ideer til, hvor det er godt at hente fra for tiden?
Jeg går mest efter amerikanske tv-serier.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

FunkyValle skrev: Det er et godt stykke tid siden, jeg har hentet torrents sidst. 
Er der nogle, der har nogle gode ideer til, hvor det er godt at hente fra for tiden?
Jeg går mest efter amerikanske tv-serier.
Jeg bruger Sonarr til at hente. Det er ikke et torrent-site, men en app, der sørger for at få hentet nye afsnit og sådan. Det virker ret godt.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

Hvor kan man få lavet custom plektre? Vi skal bruge det som reklame for vores musiklinje på efterskolen.

Nogen erfaringer?

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

Q: Når man kan se blåt lys i det ene EL84 rør i en Vox Nighttrain, mon ikke det så synger på sidste vers?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Det er nok lidt et spørgsmål om "hvor meget":

Et let blåt skær (som skyldes ioniserede luftrester i røret) på glassets inderside er ikke noget at bekymre sig om. Faktisk findes det i alle rør i større eller mindre grad. Kan det ikke ses, har man blot med "i mindre grad" at gøre. Ligner indmaden derimod et blåt neonrør, er det næppe et udtalt sundhedstegn. Udfordringen ligger så selvfølgelig i at afgøre hvilken kategori, man befinder sig i.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

Sasha skrev: Hmm...

Det er nok lidt et spørgsmål om "hvor meget":

Et let blåt skær (som skyldes ioniserede luftrester i røret) på glassets inderside er ikke noget at bekymre sig om. Faktisk findes det i alle rør i større eller mindre grad. Kan det ikke ses, har man blot med "i mindre grad" at gøre. Ligner indmaden derimod et blåt neonrør, er det næppe et udtalt sundhedstegn. Udfordringen ligger så selvfølgelig i at afgøre hvilken kategori, man befinder sig i.
Jeg tror det er i kategorien "neonrør lignende" og der er også en lettere snerrende lyd som der er en underlig forvrængning nærmest uanset hvor hårdt man slår strengene an. Selvfølgelig er det ikke så nemt at høre når man rigtig presser forstærkeren, men når tonerne klinger ud så virker det også som om der er variation i volumen.

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Skovgaard »

kraen skrev: Hvor kan man få lavet custom plektre? Vi skal bruge det som reklame for vores musiklinje på efterskolen.

Nogen erfaringer?

Hos Clayton ved jeg, at man kan :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

JSThomsen skrev:
Sasha skrev: Hmm...

Det er nok lidt et spørgsmål om "hvor meget":

Et let blåt skær (som skyldes ioniserede luftrester i røret) på glassets inderside er ikke noget at bekymre sig om. Faktisk findes det i alle rør i større eller mindre grad. Kan det ikke ses, har man blot med "i mindre grad" at gøre. Ligner indmaden derimod et blåt neonrør, er det næppe et udtalt sundhedstegn. Udfordringen ligger så selvfølgelig i at afgøre hvilken kategori, man befinder sig i.
Jeg tror det er i kategorien "neonrør lignende" og der er også en lettere snerrende lyd som der er en underlig forvrængning nærmest uanset hvor hårdt man slår strengene an. Selvfølgelig er det ikke så nemt at høre når man rigtig presser forstærkeren, men når tonerne klinger ud så virker det også som om der er variation i volumen.
Tjoh, det kunne jo nok alt i alt godt tyde på, at tingene ikke kører helt optimalt i deres nuværende tilstand. Heldigvis er et sæt hæderlige EL84´ere - f.eks. et par JJ fra Tube Town - ikke så frygteligt dyre.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen