Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Selv tak du.

Jeg skal vist lige have forsket lidt mere i sagerne, når jeg forhåbentligt får et ledigt øjeblik, før jeg tør sige ret meget om sagen.

Ved du hvilken Orange-forstærker, denne fodpedal er beregnet til at virke med?

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Skovgaard »

Den virker vist på dem alle i Oranges katalog. Men i hvert fald Rockerverb...

Men min Laney footswitch virker også fint på den omtalte Marshall til at skifte mellem masterniveauerne. Jeg vil bare gerne tilføje en diode, så jeg kan se hvilket "mode" den er i, og dét tænker jeg bør kunne klares relativt smertefrit? :)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q. Hvad er forskellen Dreadnought vs Grand concert når vi snakker akustisk guitar. Kender udmærket dreadnought men er blevet lidt smålun på en Grand Concert, dog kun på billeder endnu. En Lakewood M-14 Custom. Og er der sådan generelt et andet lyd billede mellem de 2.?
Sorte strater lyder bare bedst..

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

Q: Er der nogen der ved, om de "nyere" Marshall 1936 kabinetter er lavet af krydsfiner eller "tygget rugbrød"?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Det kommer selvfølgelig an på, hvordan man definerer "nyere". Men det ligger nok ret fast, at Marshall ikke siden introduktionen af JCM900-serien omkring 1990 har bygget 1936-kabinetter, som var lavet af andre materialer end nogle med "en syngende klangkarakter som en fugtig papkasse".

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

Sasha skrev: Det kommer selvfølgelig an på, hvordan man definerer "nyere". Men det ligger nok ret fast, at Marshall ikke siden introduktionen af JCM900-serien omkring 1990 har bygget 1936-kabinetter, som var lavet af andre materialer end nogle med "en syngende klangkarakter som en fugtig papkasse".
OK. Tak  :)  Så regner jeg med, at dem der er på DBA er lavet af "våd papkasse" - desværre  ;)
Så de skal hedde "JCM 800" for at være lavet af krydsfiner - det hjælper ikke at de hedder noget med "lead" eller "vintage"?

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af k_50 »

Q: Nogen, der ved hvor længe, der kan gå, fra man afmelder sit nummer fra imessage, til man kan få beskeder fra æbletelefoner på sin nye, labre Sony?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

JSThomsen skrev:
Sasha skrev: Det kommer selvfølgelig an på, hvordan man definerer "nyere". Men det ligger nok ret fast, at Marshall ikke siden introduktionen af JCM900-serien omkring 1990 har bygget 1936-kabinetter, som var lavet af andre materialer end nogle med "en syngende klangkarakter som en fugtig papkasse".
OK. Tak  :)  Så regner jeg med, at dem der er på DBA er lavet af "våd papkasse" - desværre  ;)
Så de skal hedde "JCM 800" for at være lavet af krydsfiner - det hjælper ikke at de hedder noget med "lead" eller "vintage"?
Narh, jeg er bange for, at et fint skilt på fronten nok næppe kan opveje “kvaliteterne” ved materialet, som udgør selve grundsubstansen i kabinettet. Så du har ret: Man skal tilbage til kabinetter fra JCM800-serien eller tidligere.

Er man ligeglad med, om der står Marshall på, ville jeg nok personligt se i retning af et Tube Town-kabinet med et par velvalgte enheder i istedet...

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

Sasha skrev:
JSThomsen skrev:
Sasha skrev: Det kommer selvfølgelig an på, hvordan man definerer "nyere". Men det ligger nok ret fast, at Marshall ikke siden introduktionen af JCM900-serien omkring 1990 har bygget 1936-kabinetter, som var lavet af andre materialer end nogle med "en syngende klangkarakter som en fugtig papkasse".
OK. Tak  :)  Så regner jeg med, at dem der er på DBA er lavet af "våd papkasse" - desværre  ;)
Så de skal hedde "JCM 800" for at være lavet af krydsfiner - det hjælper ikke at de hedder noget med "lead" eller "vintage"?
Narh, jeg er bange for, at et fint skilt på fronten nok næppe kan opveje “kvaliteterne” ved materialet, som udgør selve grundsubstansen i kabinettet. Så du har ret: Man skal tilbage til kabinetter fra JCM800-serien eller tidligere.

Er man ligeglad med, om der står Marshall på, ville jeg nok personligt se i retning af et Tube Town-kabinet med et par velvalgte enheder i istedet...
Ja, det ender nok med at jeg må kigge andetsteds, medmindre jeg da er så heldig at falde over et af de "ordentlige".

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q- Når nu et 2x12 marshall kab med 2 vintage 30 8 ohms ht er sat til 4 ohm hvad skal man så evt. stille sin ohm omskifter på. Min lille Friedman kan man stille til 16 eller 8 ohm og kan min gamle superlead der kører på halv kraft gå ned i 2 ohm. ?? Kan man evt. lodde kab om til f.eks 8 eller 16 ohm. eller er det i det hele taget noget lort :-) ???
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

[quote="Pluto" pid='70947' dateline='1515658675']
Q- Når nu et 2x12 marshall kab med 2 vintage 30 8 ohms ht er sat til 4 ohm hvad skal man så evt. stille sin ohm omskifter på. Min lille Friedman kan man stille til 16 eller 8 ohm og kan min gamle superlead der kører på halv kraft gå ned i 2 ohm. ?? Kan man evt. lodde kab om til f.eks 8 eller 16 ohm. eller er det i det hele taget noget lort :-) ???
[/quote]


Du kan i hvert fald lodde om til 16 ohm.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ja, jeg ville nok også ændre kabinettet - om det så involverer en omskifter eller en loddekolbe? - til 16 ohm, da ingen af dine forstærkere umiddelbart kan operere særligt optimalt med et 4 ohms kabinet. Du er helt på rette spor: Marshall’en ville i givet fald skulle stilles på en “teoretisk” 2 ohms indstilling, og Friedman’en selvfølgelig på en lige så “teoretisk” 4 ohms indstilling.

Får du ændret kabinettet, så det istedet er på 16 ohm, skal du så indstille Marshall’en på 8 ohm, og Friedman’en selvfølgelig på 16 ohm.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Takker. Jeg har ikke købt kabinettet men kunne godt være intereseret, hvis og så fremt man kan få det til at spille med de toppe jeg har.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Selv tak. Men husk, at hvis der står “Marshall” på fronten af sådan et 2x12 kabinet, skal du tilbage til JCM800-serien eller ældre endnu, hvis det ikke skal være bygget af “let sammenpresset bølgepap” og derfor også lyde cirka lige sådan...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q- Hvad er hittet i nye ecc83/ 12ax7 rør og i nye el 84. Har Harma retro af både pre og power rør i min ac30. Men er der andet der smager godt f.eks de nyere russiske Mullard reisue. Dem har jeg i min Friedman i el 84.??
Gerne lidt mere eksotisk en JJ med alt respekt for holdbarheden mm i dem
Last edited by Pluto 6 years ago, edited 1 time in total.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

Min eneste erfaring deromkring er el84-skift fra JJ til netop Harma retro, og det var jeg tilfreds med.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Ja de er fede i min ac30. Skal bruge noget til min lille Friedman. Fandt nogle Tad 12ax7 fra china i skuffen. De lyder bedre end de Jj der var i og de kineser der var i før. Køber nok Harma retro igen tror jeg
Last edited by Pluto 6 years ago, edited 1 time in total.
Sorte strater lyder bare bedst..

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

Q: Alle de besøgende der har været forbi de seneste dage - hvorfor tilmelder de sig ikke og siger "dav", så forummet ikke helt udånder ;-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

God ide

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Q: På en skala fra 1 til 10, hvor sandsynligt er det så, at man kan skifte en halvt ødelagt truss rod nut på en bas på egen hånd?
Cogito sumere potum alterum

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen