Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af thomasrytter »

A: Jeg kender en der har det, og er fint tilfreds. Hvis det var mig, ville jeg dog spare en hund eller to mere sammen, og købe et brugt Line6 G30 system. Det bruger jeg, og det synes jeg er fedt. Jeg tror, at det, du linker til, hurtigt vil komme til og ligge og samle støv i hjørnet af øvelokalet - det føles ret "billigt" i plastic, osv... Som legetøj eller hvis du bare vil prøve det af, er det garanteret ganske fint.

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Ekstra Q:
De fås med forkskellige frekvenser... Hvad dulan er forskellen?
Create a sense of purpose around which you base your faith

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Gi´ bassisten nogle slag istedet. Det er både billigere og bedre...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Urup
Johnny B. Goode
Indlæg: 187
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Urup »

Q: hvorfor kan min iPad 2 ikke huske de netværk, jeg har været på før? Jeg har prøvet at gendanne netværksforbindelser. Jeg skal finde mit trådløse netværk hver gang, og skrive koden ind.

Desuden vil den aldrig acceptere koden første gang, men ved andet tryk på 'tilslut', går det fint.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

[quote="Kimling"]Ekstra Q:
De fås med forkskellige frekvenser... Hvad dulan er forskellen?[/quote]
Køb nu den der line 6 i stedet. Du skal have den frekvens, der passer til DK. Det er reguleret nationalr, hvilke frekvenser, der må bruges.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Q:
Hvordan renser I jeres gribebræt? Jeg har fået en gammel guitar ind, hvor gribebrættet er ret beskidt.

Er der nogen der har prøvet sådan noget meget fint ståluld, og hvor kan man købe det henne? Og hvad bruger i bagefter til at "smøre" det med?

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Jeg har sådan en lemon oil fra Dunlop, som jeg bruger til mine guitarer med palisandergribebræt (må ikke bruges på ahorn, da olien så bare tiltrækker skidt). Det virker helt fint, og jeg kan da se på min pudseklud, at der kommer en masse skidt af.

Jeg har ikke brugt ståluld, men er det ikke også mere til båndene? Så smider man lidt malertape på selve træet og kører forsigt i en retning på båndene.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

En fugtig klud/vatpind plejer at gøre det for mig. Bagefter kan man give gribebrættet en dråbe (!!!) olie, hvis man føler for det.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="DarkoPage"]Q:
Hvordan renser I jeres gribebræt? Jeg har fået en gammel guitar ind, hvor gribebrættet er ret beskidt.

Er der nogen der har prøvet sådan noget meget fint ståluld, og hvor kan man købe det henne? Og hvad bruger i bagefter til at "smøre" det med?[/quote]

Jeg ville starte med at rense gribebrættet helt af med ren grundrens (fås i malerforretninger) på den grove side af en alm. køkkensvamp.
Derefter ville jeg give det en omgang Lemon Oil (som den Barf nævner) til træet er mættet igen.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="FunkyValle"][quote="DarkoPage"]Q:
Hvordan renser I jeres gribebræt? Jeg har fået en gammel guitar ind, hvor gribebrættet er ret beskidt.

Er der nogen der har prøvet sådan noget meget fint ståluld, og hvor kan man købe det henne? Og hvad bruger i bagefter til at "smøre" det med?[/quote]

Jeg ville starte med at rense gribebrættet helt af med ren grundrens (fås i malerforretninger) på den grove side af en alm. køkkensvamp.
Derefter ville jeg give det en omgang Lemon Oil (som den Barf nævner) til træet er mættet igen.[/quote]

IKKE Grundrens og ståluld! Du risikerer at gribebradtet tørrer ud/bliver ridset, og på en gammel guitar kan det være noget skidt.
Forsigtigt knofedt, og nok af det, evt. med lidt guitarpudse-stads til at løsne skidtet, og lidt lemon oil til sidst.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="MacG"][quote="FunkyValle"][quote="DarkoPage"]Q:
Hvordan renser I jeres gribebræt? Jeg har fået en gammel guitar ind, hvor gribebrættet er ret beskidt.

Er der nogen der har prøvet sådan noget meget fint ståluld, og hvor kan man købe det henne? Og hvad bruger i bagefter til at "smøre" det med?[/quote]

Jeg ville starte med at rense gribebrættet helt af med ren grundrens (fås i malerforretninger) på den grove side af en alm. køkkensvamp.
Derefter ville jeg give det en omgang Lemon Oil (som den Barf nævner) til træet er mættet igen.[/quote]

IKKE Grundrens og ståluld! Du risikerer at gribebradtet tørrer ud/bliver ridset, og på en gammel guitar kan det være noget skidt.
Forsigtigt knofedt, og nok af det, evt. med lidt guitarpudse-stads til at løsne skidtet, og lidt lemon oil til sidst.[/quote]

Jeg nævner intet om ståluld, men blot den grove side (typisk er den grøn) på en alm. køkkensvamp. Der er i min verden langt fra ståluld til en køkkensvamp.
Olieringen skal selvfølgelig foretages i umiddelbar forlængelse af rensningen, så ikke træet er tørt for længe.
Det er ligeledes vigtigt, at man mætter træet godt igen med Lemon Oil, igen fordi man har renset helt i bund med Grundrens.

Jeg har selv brugt ovenstående metode adskillige gange med stor succes.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af mos »

Citron olie og en blød tandbørste klare det hele, herefter aftøring med en blød klud.
Vand og træ er en meget dårlig cocktail.
Skal det være luxus og har man en svaghed for motoriserede ting, kan man bruge en el tandbørste :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af mos »

Diverse slibe, skrave ting plus i særdeleshed kemikalier som grundens er i min verden total bandlyst :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="mos"]Diverse slibe, skrave ting plus i særdeleshed kemikalier som grundens er i min verden total bandlyst :-)[/quote]

Og MOS er, på trods af sine farverige skjorter, en rigtigt træmand.
Han ved noget om brædder.

Så jeg er enig: Knofedt, måske en tandbørste er max. indsatsniveau på ulakerede gribebrædder...

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Kimling"]Q: Efter bassisten jokkede mig ud af forstærkeren i fredags, tænker jeg, at jeg skal have mig et trådløst system.
Og da jeg jo, som I ved, er en fattigrøv skal det jo være billigt. Kan det her http://www.thomann.de/dk/akg_wms_40_min ... t_ism3.htm bruges? Nogen, der har erfaringer med det?[/quote]

Hvis det skal være billigt, så skal det ikke være trådløst..

Så skal du derimod bare investerer i et længere kabel, der kan nå rundt, så det ikke hænger ned foran din amp, og din bassist derfor ikke kan træde i det.. ;-)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="mos"]Citron olie og en blød tandbørste klare det hele, herefter aftøring med en blød klud.
Vand og træ er en meget dårlig cocktail.
Skal det være luxus og har man en svaghed for motoriserede ting, kan man bruge en el tandbørste :-)[/quote]

Nu taler vi absolut også mere om "hårdt opvredet klud" end om "putte i opvaskemaskinen". Og i virkeligheden er knofedt nok vigtigste ingrediens. Men som regel lader jeg nu bare skidtet sidde... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Q:
Hvordan fa'en får man sådan nogle tuners her til at fungere?

Billede

Jeg synes at ha' prøvet alt, løsnet skruen bagpå, strammet den igen, men intet fungerer og de bliver ved med at være monster stramme. De kan godt drejes, men jeg er lidt bange for at ødelægge tandhjulet.

Skal de ha' noget "glidecreme"?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Du kunne vel starte med at lade være med at hænge guitaren i stemmeskruerne.

Hvis det er en gammel guitar, du har overtaget, så køb et nyt sæt - Det koster vel lidt over 100 kroner, og hvis de nærmest er rustet sammen, så er det sgu ikke værd at gå i gang med.
Modded guitars were crap right out of the factory

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Smittefar"]Du kunne vel starte med at lade være med at hænge guitaren i stemmeskruerne.

Hvis det er en gammel guitar, du har overtaget, så køb et nyt sæt - Det koster vel lidt over 100 kroner, og hvis de nærmest er rustet sammen, så er det sgu ikke værd at gå i gang med.[/quote]

For det første er det et billede jeg har lånt fra nettet, så det er ikke min guitar på billedet. Jeg behandler dem pænt! ;)

Det er en gammel guitar, og jeg vil nødig til at skulle bore nye huller, hvis nogle nye ikke passer. Der er ikke noget rust at spotte nogen steder, og jeg har gjort dem rene, så det ville være rart, hvis der var nogle der havde noget erfaring og nogle fifs til hvordan man kan få dem til at køre lidt bedre.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="DarkoPage"][quote="Smittefar"]Du kunne vel starte med at lade være med at hænge guitaren i stemmeskruerne.

Hvis det er en gammel guitar, du har overtaget, så køb et nyt sæt - Det koster vel lidt over 100 kroner, og hvis de nærmest er rustet sammen, så er det sgu ikke værd at gå i gang med.[/quote]

For det første er det et billede jeg har lånt fra nettet, så det er ikke min guitar på billedet. Jeg behandler dem pænt! ;)

Det er en gammel guitar, og jeg vil nødig til at skulle bore nye huller, hvis nogle nye ikke passer. Der er ikke noget rust at spotte nogen steder, og jeg har gjort dem rene, så det ville være rart, hvis der var nogle der havde noget erfaring og nogle fifs til hvordan man kan få dem til at køre lidt bedre.[/quote]

Er dine også lavet med messing tandhjul og snekker ? Det ruster ikke, men kan irre.
Pil dem af, rens dem med rensebenzin, smør med et tynd lag fedt, saml dem og sæt dem på igen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen