Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Pluto"][quote="Sasha"]Arh, en manglende stelforbindelse på en tonekontrol giver vist ikke de beskrevne symptomer? Hvis jeg forstår problemet ret, lyder det hele tiden som om, at der er drejet ned for tonekontrollen..?[/quote]


Ja det lyder som om at tonekontrollen er drejet helt ned også selv om man skruer helt op.Dvs den kan kun lyde mørk og dunkel[/quote]

Det lyder som om, at ét eller andet er kortsluttet. Men det er svært at sige præcist hvad og hvordan uden at have haft næsen i sagen.[/quote]

Kom så Claus!!! Frem med loddekolben og læsebrillerne!! ! Det er er ikke rocket science. :D :idea:

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Martin »

[quote="Smittefar"]Hvorfor køber du ikke bare hos Disconetto?[/quote]
Det ender det nok også med. Jeg ville bare lige se, om jeg kunne spare fragten, men nu jeg tænker over det, er sådan et hængsel vel rimelig specialiceret til flightcases ol. og kan nok ikke fås hos et alm. byggemarked.

Et besøg på Trustpilot er dog lettere foruroligende..
Five Fingers - Five Strings

Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Skestork Ultra »

[quote="Martin"]Q: Er der nogen, der ved, om der findes et andet navn for denne type hængsel, og er det evt. noget man kan få i et alm. byggemarked? Kunne godt bruge et par stykker til min pedalkuffert, da låget ikke kan tages af. Har tænkt mig at slå et smut forbi den lokale XL-byg, men ved ikke helt, hvad jeg skal spørge efter. (:[/quote]

De har dem her - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.discoworld.dk/product_info.p ... uct_info.p ... ts_id=2133</a><!-- m --> - Dog dobbelt så dyre som hos Disconetto. Til gengæld er deres trutspilotanmeldelser noget pænere.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q. - Er der nogen der kan hjælpe med at datere en Vox Ac30 for mig. Det er en Jmi dvs fra før 67-68 og en topboost med (eftersigende) org. blue dogs enheder i.
Serie nummeret er 14725
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="Pluto"]Q. - Er der nogen der kan hjælpe med at datere en Vox Ac30 for mig. Det er en Jmi dvs fra før 67-68 og en topboost med (eftersigende) org. blue dogs enheder i.
Serie nummeret er 14725[/quote]

Din forstærker er fra september 1964 :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

NQ: Min guitar hyler selvom jeg muter strengene, og der kommer lyd ud, selvom jeg lukker potmetrene helt; er pickupperne mikrofoniske? Eller kan der være en anden mulighed?

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Jake"][quote="Pluto"]Q. - Er der nogen der kan hjælpe med at datere en Vox Ac30 for mig. Det er en Jmi dvs fra før 67-68 og en topboost med (eftersigende) org. blue dogs enheder i.
Serie nummeret er 14725[/quote]

Din forstærker er fra september 1964 :-)

Mvh Jake[/quote]


Ok cool- Må man spørge hvordan du fandt ud af det og det er ikke min endnu,men der er en chance for det ;)
Q - Hvornår kunne man købe ac 30 med topboosten fabriksindstalleret?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Og tak
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="Pluto"]
Ok cool- Må man spørge hvordan du fandt ud af det og det er ikke min endnu,men der er en chance for det ;)
Q - Hvornår kunne man købe ac 30 med topboosten fabriksindstalleret?[/quote]

Det er fra VOX Guidebook - The JMI Years af Jim Elyea - den kan købes her: http://www.voxguidebook.com/

Hvis du mener hvornår top-boosten blev integreret i frontpanelet, så var det i 1963. Top-boost kredsløbet blev til i december 1961, tyvstjålet fra Gibson GA-77 Vanguard-forstærkeren. Men fedt lyder det, så vi er lige glade :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Andre kilder siger nu start-64.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="Sasha"]Andre kilder siger nu start-64.[/quote]

VOX har selv skrevet at deres AC30TB er en re-issue af forstærkeren fra "1963".

Channel 2 is the Top Boost Preamp channel. Like Channel 1, this channel includes two inputs wired with a 6 dB gain difference between them. The Treble and Bass controls are from the 1963 Top Boost circuit and are extremely interactive. Very minor adjustments of these controls can yield dramatic changes in tone color.

Desuden så findes den i VOX' katalog fra 1964 - dette betyder jo, at forstærkeren har eksisteret med top-boost før selvsamme katalog blev trykt.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Nu spørger jeg fordi jeg først troede tb kom som intgregreret i 65 og da dennne jeg kigger jo både er fra 64 og med tb var jeg lidt i tvivl.Men der er ingen ko på isen hvis tb kom i 63-64 kan jeg regne ud.
Nu spørger jeg lige igen. Er top boost modellen bare rigtig meget federe end den uden eller?
Det er fordi jeg kan købe en uden lidt billigere ,men ved inderst inde at det er tb jeg vil have
Sorte strater lyder bare bedst..

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Martin »

[quote="Skestork Ultra"][quote="Martin"]Q: Er der nogen, der ved, om der findes et andet navn for denne type hængsel, og er det evt. noget man kan få i et alm. byggemarked? Kunne godt bruge et par stykker til min pedalkuffert, da låget ikke kan tages af. Har tænkt mig at slå et smut forbi den lokale XL-byg, men ved ikke helt, hvad jeg skal spørge efter. (:[/quote]

De har dem her - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.discoworld.dk/product_info.p ... uct_info.p ... ts_id=2133</a><!-- m --> - Dog dobbelt så dyre som hos Disconetto. Til gengæld er deres trutspilotanmeldelser noget pænere.[/quote]
Tak for linket! Det hjalp mig lidt videre i min søgning, og jeg har fundet dem hos Elektronik Lavpris. Dejligt nemt, når man dagligt er i Århus.
Five Fingers - Five Strings

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

[quote="VilhelmNielsen"]NQ: Min guitar hyler selvom jeg muter strengene, og der kommer lyd ud, selvom jeg lukker potmetrene helt; er pickupperne mikrofoniske? Eller kan der være en anden mulighed?[/quote]

Når du lukker potmetrene helt, bør guitarens udgang blive kortsluttet, og der kan ikke komme lyd ud. Jeg ville gætte på, at potmeteret er sygt, og måske er der også tale om mikrofoniske pickupper.
Modded guitars were crap right out of the factory

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="VilhelmNielsen"]NQ: Min guitar hyler selvom jeg muter strengene, og der kommer lyd ud, selvom jeg lukker potmetrene helt; er pickupperne mikrofoniske? Eller kan der være en anden mulighed?[/quote]

Er det Les paul'en?

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Pluto"]Nu spørger jeg fordi jeg først troede tb kom som intgregreret i 65 og da dennne jeg kigger jo både er fra 64 og med tb var jeg lidt i tvivl.Men der er ingen ko på isen hvis tb kom i 63-64 kan jeg regne ud.
Nu spørger jeg lige igen. Er top boost modellen bare rigtig meget federe end den uden eller?
Det er fordi jeg kan købe en uden lidt billigere ,men ved inderst inde at det er tb jeg vil have[/quote]

Åh, det er religionskrig. Jeg prøvede en 67'er med topboost, og der var sku' ikke synderlig stor forskel fra min egen.

Der er også nogen der sværger til non-topboost, men så skal de være fra 62'. Det ved jeg ihvertfald var det råd Rune Kjeldsen gav Niclas Knudsen da han skulle have sin AC30.

Det man kan sige er at Non-tb har mindre gain på brilliant kanalen.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Og lyder ret anderledes, hvis du spørger mig. Men igen: "Ens" Vox-forstærkere kan lyde forskelligt som dag og nat fra eksemplar til eksemplar...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Jake"][quote="Sasha"]Andre kilder siger nu start-64.[/quote]

VOX har selv skrevet at deres AC30TB er en re-issue af forstærkeren fra "1963".

Channel 2 is the Top Boost Preamp channel. Like Channel 1, this channel includes two inputs wired with a 6 dB gain difference between them. The Treble and Bass controls are from the 1963 Top Boost circuit and are extremely interactive. Very minor adjustments of these controls can yield dramatic changes in tone color.

Desuden så findes den i VOX' katalog fra 1964 - dette betyder jo, at forstærkeren har eksisteret med top-boost før selvsamme katalog blev trykt.

Mvh Jake[/quote]

Jah, men hvordan er det nu? Hvor tæt plejer reissiues at være på originalen? Der findes også mange reissues af ting, som aldrig har eksisteret. Så det giver jeg nu ikke så meget for.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Rasmus"][quote="VilhelmNielsen"]NQ: Min guitar hyler selvom jeg muter strengene, og der kommer lyd ud, selvom jeg lukker potmetrene helt; er pickupperne mikrofoniske? Eller kan der være en anden mulighed?[/quote]

Er det Les paul'en?[/quote]

It is, unfortunately.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="Rasmus"][quote="VilhelmNielsen"]NQ: Min guitar hyler selvom jeg muter strengene, og der kommer lyd ud, selvom jeg lukker potmetrene helt; er pickupperne mikrofoniske? Eller kan der være en anden mulighed?[/quote]

Er det Les paul'en?[/quote]

It is, unfortunately.[/quote]

Det lyder helt fucked det der. Er der fuld skrald på spaden? Eller er der kun delvist hul igennem?

Du kunne evt lige tjekke om der skulle være hoppet en ledning af et eller anden sted. F.eks i den runde cavity ved switchen eller den skæve firkantede bag på.

Men hvorfor fa'en skulle det ske lige pludselig.

Virker pickup vælgeren?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen