Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Og du har selvfølgelig tjekket alle de trivielle ting - kabler, højttalerkabler, sprungne sikringer mm. ?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Den er testet med forskellige kabler, guitarer, højttalerkabler og kabinetter uden resultat ... og ville der være strøm på, hvis det var en sikring (spørger bare ... I´m from Barcelona, I don´t know anything ...)?
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nu er "strøm på" måske ikke sådan en helt generel og éntydig størrelse. Du kan sagtens have "strøm på" forstærkeren - lys i lampen og glød i rørene, hvis det er dét, man lægger i begrebet "strøm på" - selv om der f.eks. er gået en H.T. sikring (som forstærkeren forhåbentlig er udstyret med), sådan at der ikke er højspænding på rørene og dermed heller ingen lyd. At sådan en sikring så næppe springer uden grund, er en helt anden sag. Men svært at diagnosticere pr. korrespondence...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Lad os så håbe, det bare en sikring ... det er set før i verdenshistorien.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ja, det er det. Men som sagt, er der som regel en grund til at sikringer springer. Kilden til dét er nok mere interessant/relevant at beskæftige sig lidt med...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Heya!

DBA folkene har deaktiveret min Tokai Silver Star annonce, så jeg må altså lige høre jer om noget. Er det ulovligt at der sidder et Fender klistermærke på en ikke-Fender guitar, så længe at jeg tydeligt med STORE bogstaver pointerer i teksten nedenunder at det netop ikke er en Fender, men i det her tilfælde en 1982 Tokai Silver Star? Hvis det er, så tager jeg da gerne klistermærket af og tager nogle nye billeder? Det ser bare lidt dumt ud uden klistermærke og jeg kunne ikke lige finde et Tokai Silver Star decal, så jeg købte et 'licenced' Fender logo i stedet.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

[quote="Dannyboy"]Heya!

DBA folkene har deaktiveret min Tokai Silver Star annonce, så jeg må altså lige høre jer om noget. Er det ulovligt at der sidder et Fender klistermærke på en ikke-Fender guitar, så længe at jeg tydeligt med STORE bogstaver pointerer i teksten nedenunder at det netop ikke er en Fender, men i det her tilfælde en 1982 Tokai Silver Star? Hvis det er, så tager jeg da gerne klistermærket af og tager nogle nye billeder? Det ser bare lidt dumt ud uden klistermærke og jeg kunne ikke lige finde et Tokai Silver Star decal, så jeg købte et 'licenced' Fender logo i stedet.[/quote]
Det korte svar er: ja... :-)
See you in heaven if you make the list

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Hmpf. Nå, men så må jeg jo bare tage lortet af igen og tage nye billeder..

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

[quote="Dannyboy"]Hmpf. Nå, men så må jeg jo bare tage lortet af igen og tage nye billeder..[/quote]
Eller start med at tage nogle fotos hvor logoet ikke er synligt... Hvad du aftaler med en evt. køber er jo ikke deres business...
See you in heaven if you make the list

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Hvad gør man, hvis man har mistet sit Gibson CS certifikat, og man skal sælge guitaren?

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Man skriver vel til Gibson Customer Service og vedhæfter billeder af guitar, serienummer og hvad der måtte være af stempler på sådan en og spørger, om de kan bekræfte det. Så får man svar på mail, som man kan vise frem til køber.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Barf"]Man skriver vel til Gibson Customer Service og vedhæfter billeder af guitar, serienummer og hvad der måtte være af stempler på sådan en og spørger, om de kan bekræfte det. Så får man svar på mail, som man kan vise frem til køber.[/quote]

Jeg har hørt det skulle være nemmere at få sådan et fremfor et fender CS certifikat.

Jeg fik et til min tele, da butikken jeg købte den i havde smidt det væk. Men det krævede en del arbejde, og skriven til kundeservice i USA, som så tog fat i Fender Scandinavien, og som så tog fat i Fender USA, som til sidst sendte et certifikat til 4sound, så jeg kunne betale den nette sum af 850kr for at få mit certifikat.

Jeg dengang sagde Peter Dorvil, hvis det havde været en Gibson, så havde det været pisse nemt at få et nyt! :)

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af mos »

Nu når vi har proppen af i forhold til mere eller mindre "originale" guitarer :-) er der så nogen der kender reglerne for kopier?
Hvad siger lovens bogstav feks. til hvis man sammensætter en strat af diverse uoriginale dele og sætter et fender decal på hovedet? Jeg er helt med på at det er ulovligt at sælge kopier videre men hvad hvis man holder det i egne rækker?
I princippet kunne man også forestille sig en original hals og resten af guitaren uoriginalt, må man det?
Og hvad vil konsekvenserne i sidste ende være hvis nogen fra fender politiet opdagede det?
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

[quote="mos"]Nu når vi har proppen af i forhold til mere eller mindre "originale" guitarer :-) er der så nogen der kender reglerne for kopier?
Hvad siger lovens bogstav feks. til hvis man sammensætter en strat af diverse uoriginale dele og sætter et fender decal på hovedet? Jeg er helt med på at det er ulovligt at sælge kopier videre men hvad hvis man holder det i egne rækker?
I princippet kunne man også forestille sig en original hals og resten af guitaren uoriginalt, må man det?
Og hvad vil konsekvenserne i sidste ende være hvis nogen fra fender politiet opdagede det?[/quote]
Som udgangspunkt må du skrive hvad du vil på din EGEN guitar, men hvis du sælger dyret, må der ikke stå Fender på, hvis det ikke er én, ligemeget om du oplyser om det eller ej. En original Fender-hals med fabrikkens Fender-logo på en uoriginal krop er helt ok, der er jo ingen der kan forbyde dig at sammensætte dele selv. Men logo må man altså som udgangspunkt ikke påsætte selv hvis den skal sælges.
See you in heaven if you make the list

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="mos"]
I princippet kunne man også forestille sig en original hals og resten af guitaren uoriginalt, må man det?
Og hvad vil konsekvenserne i sidste ende være hvis nogen fra fender politiet opdagede det?[/quote]

Jeg regner i mit stille sind med, at Knud Damgaard i selskab med et SWAT-team hvert øjeblik kan stå udenfor min dør bevæbnet med løvsav og klar til at skamsave hovedet på min "nye", kropstranplanterede Strat i et korstog for at redde Skt. Leos ære fra forskammelig besudling.

Er det de dér "Sieben-ender", der giver anledning til bæven..? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af mos »

Ja det er det jo lidt, jeg har det faktisk lidt sådan at jeg jo nok burde have fået sat andre mærker på, men på den anden side så ser det jo ikke rigtigt ud:-)
Og når alt kommer til alt, så yder de nok gamle Leo mere respekt end noget af alt det andet som legalt kalder sig Fender :-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

Q: Er der andre der har lagt mærke til om Effectrode's Tube-vibe "tager lidt" tone når den sidder som den eneste pedal?
Jeg har prøvet de to kabler før/efter pedalen og jeg synes ikke der er så meget forskel på disse.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Har ikke lige forsket i det, da det ikke er et problem, jeg har bemærket.

Du har ikke lavet den klassiske fejl i forbindelse med sådanne test - at sammenligne henholdsvis ét og to kablers påvirkning af lyden?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

Jeg plejer normalt ikke at have pedaler sat til når jeg spiller herhjemme, og i øveren med godt med volumen og ørepropper, har jeg ikke lagt mærke til at der var noget problem. Men da jeg satte pedalen til forstærkeren var der er et ret tydeligt tab af specielt de høje toner i forhold til når jeg spillede uden pedalen. Om det skyldes at jeg bare lige kylede 5 meter guitarkabel i hver ende af pedalen ved jeg ikke. Men et kabel (der alene lyder fornuftigt) fra guitaren til pedalen og så et andet kabel (der også lyder fornuftigt alene) fra pedalen og til forstærkeren kan måske godt blive lidt "halvfesent"? Så jo det er måske en klassisk fejl?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ja, så er du jo - så vidt jeg lige kan gennemskue det - godt i gang med at sammenligne 5 meter kabels indvirkning på lyden med 10 meters ditto...

Hvis du skal lave en fair sammenligning, skal du nøjes med at have et meget kort patchkabel mellem pedalen og forstærkeren, sådan at dette korte stykke kabel er den eneste forskel i kapacitiv påvirkning af signalet, når pedalen er i kæden eller ej.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen