Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="kraen"][quote="Pluto"]Q. er det kun hos mig at dba.dk driller fælt.Jeg har ikke kunnet oprette annoncer hverken igår eller idag.Jeg har en mistanke om at min windows xp er no go på dba.Pis[/quote]

Hvilken browser?[/quote]


Explorer 7 (måske 8)tror jeg-Jeg kan ikke opdatere til den sidste 8 eller 9 ved jeg
Sorte strater lyder bare bedst..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Prøv at installere Google Chrome.
Jeg er aldrig gået tilbage til Explorer efter jeg prøvede den.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Swampthing"]Prøv at installere Google Chrome.
Jeg er aldrig gået tilbage til Explorer efter jeg prøvede den.[/quote]

:thumbup:

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Det fungerer med google chrome.Skal lige lære det nye layout, men det virker.Er jo konservastiv. men tak
Sorte strater lyder bare bedst..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Pluto"][quote="kraen"][quote="Pluto"]Q. er det kun hos mig at dba.dk driller fælt.Jeg har ikke kunnet oprette annoncer hverken igår eller idag.Jeg har en mistanke om at min windows xp er no go på dba.Pis[/quote]

Hvilken browser?[/quote]


Explorer 7 (måske 8)tror jeg-Jeg kan ikke opdatere til den sidste 8 eller 9 ved jeg[/quote]

Ja, det er helt klart der, problemet ligger. Du burde kunne opdatere til IE8 på XP, men brug hellere Chrome. Til Windows er det den browser, der er mest fejlfri.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

NQ: Måske et dumt spørgsmål, men er der nogen der lige hurtigt kan redegøre for grydsvampen på guitarhalsen? Er det bare at køre en grydesvamp op og ned a halsen?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="VilhelmNielsen"]NQ: Måske et dumt spørgsmål, men er der nogen der lige hurtigt kan redegøre for grydsvampen på guitarhalsen? Er det bare at køre en grydesvamp op og ned a halsen?[/quote]

Eller måske lade være..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Sasha"][quote="VilhelmNielsen"]NQ: Måske et dumt spørgsmål, men er der nogen der lige hurtigt kan redegøre for grydsvampen på guitarhalsen? Er det bare at køre en grydesvamp op og ned a halsen?[/quote]

Eller måske lade være..?[/quote]

Puha, vidste slet ikke det var en mulighed. Close one.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Well, Think about it then...

Men ellers er det vist bare at gå amok med grydesvampen, indtil halsens bagside er så skamferet, som man nu måtte føle behov for...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rumpole
Himmelhund
Indlæg: 32
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rumpole »

Jeg prøver på at finde ud af årgang og oprindelse på min Greco strat. På stålpladen som holder hals og krop sammen står der "Steel adjustable neck, Made in Japan, 020294". Ellers kun "Greco" på headstocken. Har søgt på nettet og min guitar følger ikke de sædvanlige Greco serienumre fra Fujigen fabrikken.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q. Eftersom der var en venlig gearfreaker der linkede en yt video med Reignwolf bliver jeg nød til at spørge.Han har sådan en octaver af en slags.Er det indbegrebet af en octa fuzz hans lyd.Jeg er lidt ny ud i fuzz universet men Reignwolf har da en ufattelig fed lyd.Ja han er sku god.Jeg skal have en også men hvad anbefales for en fuzz newbie?
Sorte strater lyder bare bedst..

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Pluto"]Q. Eftersom der var en venlig gearfreaker der linkede en yt video med Reignwolf bliver jeg nød til at spørge.Han har sådan en octaver af en slags.Er det indbegrebet af en octa fuzz hans lyd.Jeg er lidt ny ud i fuzz universet men Reignwolf har da en ufattelig fed lyd.Ja han er sku god.Jeg skal have en også men hvad anbefales for en fuzz newbie?[/quote]

Jeg er godt nok også blevet ret lun på ham Reignwolf! Ufatteligt fedt!!!

Jeg kiggede lidt i livevideoerne og han har bl.a. en gammel Sovtek Big Muff (den grønne). Oktaven kommer fra hans Whammy. Desuden er der to mindre pedaler jeg ikke helt har kunnet greje hvad er for nogle, så det kunne måske også være noget fuzz.

Desuden er jeg ret sikker på at den lyserøde pedal er en Ibanez AD-80 delay.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jeg synes nu ikke, at hans oktav-effekt lyder særligt whammy-agtig. Jeg ville formode en Octavia af en art...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Nu kan det være jeg tænker på en anden sang end dig, men han har i hvert fald en Whammy.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Jeg har lige købt et sæt Suhr Fletcher Landau pickupper, og da jeg ser dem opdager jeg at det er med 2 reverse wound pickupper istedet for 2 necks. og så en hot bridge. Gør det nogen forskel at det er 2 RW og ikke 2 neck pickupper?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Principielt burde det rent forbindelsesmæssigt ikke gøre den store forskel. Om Suhr´s midter-pickupper (jeg går ud fra, at det er dét, der menes med "reverse wound" ?) og deres hals-pickupper så ellers er ens rent lydsmæssigt, skal jeg ikke kloge mig på. Jeg vil dog tro, at forskellen er meget lille.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="DarkoPage"]Nu kan det være jeg tænker på en anden sang end dig, men han har i hvert fald en Whammy.[/quote]


Ja, det har du ret i. Men hvis du f.eks. lytter ca. 17-19 minutter inde i dette klip, synes jeg, at det lyder umiskendeligt som en Octavia af en art:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... ure=relmfu</a><!-- m -->

Tidligere i klippet har han - så vidt som jeg lige nåede at fange i en hurtig "gennem-skipning" - gang i noget med en oktav under, som måske godt kunne være en whammy.

Edit: F.eks. lyder dét omkring 4:26 i dette klip mere som en whammy:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... ure=relmfu</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"][quote="DarkoPage"]Nu kan det være jeg tænker på en anden sang end dig, men han har i hvert fald en Whammy.[/quote]


Ja, det har du ret i. Men hvis du f.eks. lytter ca. 17-19 minutter inde i dette klip, synes jeg, at det lyder umiskendeligt som en Octavia af en art:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... ure=relmfu</a><!-- m -->

Tidligere i klippet har han - så vidt som jeg lige nåede at fange i en hurtig "gennem-skipning" - gang i noget med en oktav under, som måske godt kunne være en whammy.

Edit: F.eks. lyder dét omkring 4:26 i dette klip mere som en whammy:

<!-- m --><a class="postlink" href=" ... ure=relmfu</a><!-- m -->[/quote]

Jeg er helt enig. Jeg mente også det andet klip ("Old Man"), da jeg refererede til oktaveffekten, men det skulle jeg nok ha' gjort mere klart. Jeg havde ikke lige fanget Octavia-lyden.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Principielt burde det rent forbindelsesmæssigt ikke gøre den store forskel. Om Suhr´s midter-pickupper (jeg går ud fra, at det er dét, der menes med "reverse wound" ?) og deres hals-pickupper så ellers er ens rent lydsmæssigt, skal jeg ikke kloge mig på. Jeg vil dog tro, at forskellen er meget lille.[/quote]

Næ, det gjorde ikke den store forskel, nu er de smidt i. :clap:

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

Hvis nu man skulle finde på at købe sådan en Gibson med deres Varitone-switch, kan man så skifte den ud med en almindelig switch?


Sent from my mønttelefon using TapaTalk
RoadHigh.dk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen