Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Sasha skrev:
itsaysvuff skrev: Hej folkens,

Jeg vil give min far en hardcase til hans gamle Yamaha FG-200.. Hvilken hardcase ville passe til den?

Tak!
Heldig far... ;)

Er den ikke rimelig standard Dreadnought-størrelse sådan en FG-200..?

Jeg skal ikke prale af at kende den. Men lige ud fra hvordan den ser ud på billeder, synes jeg, at det virker sådan. Hvis dette er tilfældet, er der jo mange muligheder. Ét bud blandt mange andre kunne f.eks. være en SKB 18. Men det springende punkt er selvfølgelig lige dét med størrelsen. Hvis du havde mulighed for at sammenligne med en anden Dreadnought, kunne det jo kaste lys over sagen...
Altså - jeg vil også sige at den er rimelig standard dreadnought - men det er jo bare med øjemål.. Jeg kan ikke finde noget om det på nettet.. Tænker at Yamahas modeller må være lavet efter Martins modeller, så den passer med en af dem..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jo-jo, tanker og øjemål er skam ganske fint. Men som man siger: If your mother says she loves you - check it!

;)
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Hej - er der nogen der kan sige mig hvad der spilles på i den her sang - det er tydeligst at høre et lick ved 4:30.. Det der lyder som en baritone med univibe - men er det det?

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Q: I bandet er vi lutter iPhone/iPad fanatikere og jeg tænkte om ikke nogle her kender en god app til at administrere sætlister, tekster osv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lasse H »

Jeg har selv rodet lidt med onsong, fordi flere jeg kender, bruger det Den fungerer udemærket til det, du efterspørger. Den kan du da tjekke ud.

Jeg mangler selv den app, der kan integrere tekst, noder, becifringer. Altså blander forskellige formatter frit, således man har mulighed for i en note at notere nogle særlige parter, som man skal huske.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jacob »

FunkyValle skrev: Q: I bandet er vi lutter iPhone/iPad fanatikere og jeg tænkte om ikke nogle her kender en god app til at administrere sætlister, tekster osv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg spiller med et par stykker, der bruger app'en Fourscore (tror jeg den staves), som fungerer rigtig godt, er nem at sætte sine sheets op i sætlister, og redigere i nemt og hurtigt. '
Den findes vist nok kun til iPad . 

Håber det hjalp ! :)

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Q: Jeg har overvejet at udnytte 4sound-udsalget og købe et par billige monitors til mit lydkort, og i den henseende har jeg kigget på disse: http://www.4sound.dk/studie/studiemonit ... io-f4-saet

Jeg går dog ikke ud fra, at der medfølger højtalerkabler til den slags, så det skal vel anskaffes ved siden af. Men hvilke ville være mest passende? Det ser ud til, at der er to typer inputs. Outputtet på mit lydkort ligner et 6.35 mm TRS eller jackstik.
Last edited by K-P 9 years ago, edited 1 time in total.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Du skal bare bruge to helt almindelige TRS Jack jack kabler.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Altså de samme som jeg bruger til min guitar?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Ikke helt - det skal helst være TRS som også kaldes stereo kabler. Men guitarkabler kan også bruges, det vil blot give et dårligere signal/støjforhold.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Ah okay. 4sounds stereojack er noget pebrede. Hvor kan det ellers anbefales at købe dem?

EDIT: Okay, det var faktisk ikke så slemt igen, når jeg åbnede min øjne. Jeg snupper sådan et sæt: http://www.4sound.dk/tilbehoer/kabler/s ... -jack-jack
Last edited by K-P 9 years ago, edited 1 time in total.
Cogito sumere potum alterum

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Jeg skal bruge en digital boks så jeg med mit gamle fladskærms TV kan tage alle de kanaler som nu er blevet digitale. Hvad skal jeg købe? Jeg aner 0 og niks om det, og I kan bilde mig hvad som helst ind.

Jeg er bare nysgerrig efter om man kan få en med grå gummifødder?

Brugeravatar
Knuddi
Still Got The Blues
Indlæg: 219
Tilmeldt: 13 years ago
Geografisk sted: Viby J.
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Knuddi »

Rasmus skrev: Q: Jeg skal bruge en digital boks så jeg med mit gamle fladskærms TV kan tage alle de kanaler som nu er blevet digitale. Hvad skal jeg købe? Jeg aner 0 og niks om det, og I kan bilde mig hvad som helst ind.

Jeg er bare nysgerrig efter om man kan få en med grå gummifødder?
Jeg har købt ikke mindre end 5stk Denver DVBC (til kabel TV) bokse hos Harald Nyborg (til ca. 300kr/stk) og de har fungeret upåklageligt i et par år nu.
Modellen jeg købte fåes vist ikke mere men de har følgende som jeg vil formode fungerer ligeså godt: 
http://www.harald-nyborg.dk/p2432/denve ... dvb-c-boks (399kr)
Last edited by Knuddi 9 years ago, edited 1 time in total.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Jeg købte Bluetinum i Bilka, det fungerer sgu også godt. Jeg mener, jeg gav 250,- for det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Kan det passe at u vokset humbucker er enormt følsomme og går i selvsving bare ved det mindste gain. Jeg har et sæt Bare knuckle Pg Blues og de lyder fremragende men har en del problemer med mickrofoni. Bare jeg slår en prut kan man høre det i marshallen bagved. Det er da godt nok ,men de vil meget gerne gå i selvsving. Så vidt jeg husker er de unvoxed og man kan kun købe dem sådan da de skal lyde som pups gjorde i 59. Det er vildt træls da de lyder så fedt. Hvad gør man. Får dem vokset og mister lidt af et eller andet.??
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Pluto skrev: Kan det passe at u vokset humbucker er enormt følsomme og går i selvsving bare ved det mindste gain.
Ja.
Pluto skrev: Hvad gør man. Får dem vokset??
Ja.
Pluto skrev: og mister lidt af et eller andet.??
Jah, ikke mindst alle de mikrofoniske problemer. Jeg har personligt aldrig oplevet, at jeg syntes, at en pickup lød dårligere, efter den blev voksbehandlet. Men det er jo kun mine ører. Til gengæld kører jeg en rimelig rabiat nul-tolerance overfor mikrofoniske pickupper. Så jeg ville ikke betænke mig et sekund...

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg vidste godt svaret delvist. Hvem kan vokse sådan et sæt her i dk.Kan man evt selv gøre det.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Hvis du ikke har alt for travlt, kan jeg da eventuelt godt hjælpe dig. Hvem, der ellers laver det, skal jeg ikke kunne sige. Men vel div. guitarbyggere..? Jeg ved dog, at i hvert fald én af disse højtskattede, jyske guitarbyggere istedet for at voksbehandle pickupperne lakerer dem med shellak. Denne metode ville jeg i høj grad forsøge at styre udenom...

Hvordan er det nu: Det er et sæt humbuckere med covers på, ikke?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jo det er med covers. jeg ved ikke om du kan huske det ,men du installerede dem faktisk første gang jeg havde dem i.Og jeg har som ikke travlt for jeg smider bare mine burstbuckers i midlertidig.Så du kan evt. sige til når du har tid.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Og nej ingen shellak for så kan jeg gøre det selv ,da jeg har en del på lager af det.Det skal gøre rigtigt for jeg syntes de er super fede
Sorte strater lyder bare bedst..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen