Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Hvor finder man det største udvalg af covers og cases til iPhone på nettet (i EU)?

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Er der nogensinde nogen der har set eller hørt en Silvertone 1484 herhjemme?

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Rasmus"]Q: Er der nogensinde nogen der har set eller hørt en Silvertone 1484 herhjemme?[/quote]

Jeg ved ikke helt om det var en 1484, men der var en gut på DBA der solgte en masse Harmony guitarer, Silvertone forstærkere og lignende for ikke så lang tid siden. Jeg kan se at han ikke har dem på DBA mere, men jeg har set dem dukke op et par gange. Han havde ingen billeder af dem og kunne heller ikke sende nogle. Man skulle komme og se dem selv. Problemet var bare at hans priser var skyhøje og jeg mener VIRKELIG høje, så jeg gad ikke engang prøve at spørge ind til det.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Jeg tror måske Jeg Er stødt på ham. Han holder vist til ude i Søborg. Han har en biks der hedder Lyra. Det kunne være han skulle have et besøg. Han ligger et kvarter væk fra hvor Jeg bor.

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Rasmus"]Jeg tror måske Jeg Er stødt på ham. Han holder vist til ude i Søborg. Han har en biks der hedder Lyra. Det kunne være han skulle have et besøg. Han ligger et kvarter væk fra hvor Jeg bor.[/quote]

Jeps! Det var i Søborg, det var.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Eller. Jeg ved Ikke om det Er den samme som har lyra, men Jeg har det på fornemmelsen.:-)

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Rasmus"]Eller. Jeg ved Ikke om det Er den samme som har lyra, men Jeg har det på fornemmelsen.:-)[/quote]

Hvis du skal i Lyra og handle, så held og lykke!

Asser
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Asser »

Q: Jeg er gået videre til 2. runde af kons' optagelsesprøve, som jo er en samtale. Er der nogle ting, man kan forberede inden samtalen, og er der nogle gode tips til at "gøre et godt indtryk"? Jeg har selvfølgelig læst lidt på nettet, men hvis nogle har erfaringer og vil dele ud, ville det da være lækkert :)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Asser"]Q: Jeg er gået videre til 2. runde af kons' optagelsesprøve, som jo er en samtale. Er der nogle ting, man kan forberede inden samtalen, og er der nogle gode tips til at "gøre et godt indtryk"? Jeg har selvfølgelig læst lidt på nettet, men hvis nogle har erfaringer og vil dele ud, ville det da være lækkert :) [/quote]

Nu blev jeg optaget under den gamle ordning, men min erfaring er at de gerne vil høre noget om det du brænder for.

Asser
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Asser »

[quote="Rasmus"][quote="Asser"]Q: Jeg er gået videre til 2. runde af kons' optagelsesprøve, som jo er en samtale. Er der nogle ting, man kan forberede inden samtalen, og er der nogle gode tips til at "gøre et godt indtryk"? Jeg har selvfølgelig læst lidt på nettet, men hvis nogle har erfaringer og vil dele ud, ville det da være lækkert :) [/quote]

Nu blev jeg optaget under den gamle ordning, men min erfaring er at de gerne vil høre noget om det du brænder for.[/quote]

Ja, der er vist en del forskellige ting, man skal ind omkring, kan jeg høre på nogle af mine kammerater, som selv har været gennem møllen :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Q: Hvordan sender man bedst/billigst en guitar? Den er i flightcase, og skal sendes til en destination her i DK.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]Q: Hvordan sender man bedst/billigst en guitar? Den er i flightcase, og skal sendes til en destination her i DK.[/quote]

Hvis du opretter en bruger på Gul og Gratis (eller har en) så kan man faktisk få billigere pakkeporto ved dem end ved at købe direkte ved Post danmark. Det har været det billigste, de sidste par gange, jeg har sendt pakker: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.guloggratis.dk/gporto">http: ... /gporto</a><!-- m -->

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

[quote="Turtle"][quote="GodSpeedDK"]Q: Hvordan sender man bedst/billigst en guitar? Den er i flightcase, og skal sendes til en destination her i DK.[/quote]

Hvis du opretter en bruger på Gul og Gratis (eller har en) så kan man faktisk få billigere pakkeporto ved dem end ved at købe direkte ved Post danmark. Det har været det billigste, de sidste par gange, jeg har sendt pakker: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.guloggratis.dk/gporto">http: ... /gporto</a><!-- m -->[/quote]

Wow, det er billigt! Men det er uden forsikring?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Peter C"][quote="Turtle"][quote="GodSpeedDK"]Q: Hvordan sender man bedst/billigst en guitar? Den er i flightcase, og skal sendes til en destination her i DK.[/quote]

Hvis du opretter en bruger på Gul og Gratis (eller har en) så kan man faktisk få billigere pakkeporto ved dem end ved at købe direkte ved Post danmark. Det har været det billigste, de sidste par gange, jeg har sendt pakker: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.guloggratis.dk/gporto">http: ... /gporto</a><!-- m -->[/quote]

Wow, det er billigt! Men det er uden forsikring?[/quote]

Nej, det er med forsikring - præcis samme vilkår som en almindelig pakke ved Post Danmark.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"][quote="GodSpeedDK"]Q: Hvordan sender man bedst/billigst en guitar? Den er i flightcase, og skal sendes til en destination her i DK.[/quote]

Hvis du opretter en bruger på Gul og Gratis (eller har en) så kan man faktisk få billigere pakkeporto ved dem end ved at købe direkte ved Post danmark. Det har været det billigste, de sidste par gange, jeg har sendt pakker: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.guloggratis.dk/gporto">http: ... /gporto</a><!-- m -->[/quote]

Okay? Det ser da godt nok både billigt og nemt ud - lige noget for mig. Tak :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Turtle"][quote="GodSpeedDK"]Q: Hvordan sender man bedst/billigst en guitar? Den er i flightcase, og skal sendes til en destination her i DK.[/quote]

Hvis du opretter en bruger på Gul og Gratis (eller har en) så kan man faktisk få billigere pakkeporto ved dem end ved at købe direkte ved Post danmark. Det har været det billigste, de sidste par gange, jeg har sendt pakker: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.guloggratis.dk/gporto">http: ... /gporto</a><!-- m -->[/quote]

Okay? Det ser da godt nok både billigt og nemt ud - lige noget for mig. Tak :) [/quote]

Jeg sendte en stor pedal med strømforsyning til København for nylig for 39,- - det er da til at leve med. Her i byen har postkontoret oven i købet hjemme i et supermarked, der har åbent til 22 hver dag. Og de har bare sådan nogle stålbure stående fremme til pakker, så man også kan komme af med pakker, der skal sendes efter kl. 17 - det er ved at være helt nemt at sende en pakke :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Jeg kan sgutte gennemskue PostDK's vejledning; hvordan forholder det sig med dimensionerne? Jeg kan både finde noget med "max 120 cm" og "omkreds over 300 cm". De 120 cm kan jeg godt holde mig under, men omkredsen ryger vist lige akkurat over 300 cm (hvis man måler på mest (u-)fordelagtige måde).

Plejer en flightcase at koste ekstra pga. størrelsen?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]Jeg kan sgutte gennemskue PostDK's vejledning; hvordan forholder det sig med dimensionerne? Jeg kan både finde noget med "max 120 cm" og "omkreds over 300 cm". De 120 cm kan jeg godt holde mig under, men omkredsen ryger vist lige akkurat over 300 cm (hvis man måler på mest (u-)fordelagtige måde).

Plejer en flightcase at koste ekstra pga. størrelsen?[/quote]

En guitar i flight-case ligger lige på grænsen, nogen gange har jeg sendt dem som normal pakke, nogen gange har de været for store og skulle have det der volumen-tillæg (der vist er større end pakkens pris).

Men hvis den nu er 110 lang, så må omkredsen (på den anden led) være maks. 190. Dvs. den må fx være 70 bred og 25 høj.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Nå, okay. Den måler 110x45x15 cm, så det burde ikke give problemer :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen