Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="GodSpeedDK"]Nå, okay. Den måler 110x45x15 cm, så det burde ikke give problemer :) [/quote]

Det får jeg kun til 230 for længde og omkreds, så der er en helt almindelig pakke - så lander den vel på 59,- ?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"][quote="GodSpeedDK"]Nå, okay. Den måler 110x45x15 cm, så det burde ikke give problemer :) [/quote]

Det får jeg kun til 230 for længde og omkreds, så der er en helt almindelig pakke - så lander den vel på 59,- ?[/quote]

Ja, det er også hvad jeg udleder :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Thomas Nissen
Himmelhund
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Thomas Nissen »

Spørgsmål:

Kan jeg køre 2 100 watts hoveder ind i ET kabinet? Og i så fald, hvordan fungere det så? Jeg tænker, at de 200 watt som forstærkerne udgør, kræver et kabinet på minimum 200 watt også, og mit Hiwatt kabinet står jo faktisk som et 400 watts kabinet. Men jeg tør ikke sætte 2 forstærkere til det, før jeg har forstået hvordan det skal gøres. Nogen der kan hjælpe? :)

Mvh
Thomas
Our music has depth, and attempts philosophical thought and meaning with discussions of infinity, eternity and mortality.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Er der stereoindgang på kabinettet? Hvis du kan køre en forstærker ind i hver side, så er di vel kørende.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Er det tanken, at de to forstærkere skal spille samtidig?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Thomas Nissen
Himmelhund
Indlæg: 30
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Thomas Nissen »

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/hiwatt_se4123c ... cel.htm</a><!-- m -->

det er dette kabinet, men jeg kan ikke se en stereo-indgang. Jeg kan lige få taget nogle ordentlige billeder ved næste øver, dog.

Og jep, det er planen at jeg gerne vil køre to amps på en gang, hvis det kan lade sig gøre.
Our music has depth, and attempts philosophical thought and meaning with discussions of infinity, eternity and mortality.

SpritOrglet
Himmelhund
Indlæg: 23
Tilmeldt: 10 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af SpritOrglet »

Du skal bruge sådan en her - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tonebone.com/headbone.php">h ... one.php</a><!-- m -->

Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Frost »

HVIS billederne er retvisende (og det er premissen) for dit kabinet, er der tale om 4x12" á enten 4 ohm stykket eller 16 ohm stykket. Kabinettet har to jack-bøsninger på bagsiden, og det giver følgende mulighed for en kyndig loddemester:
Højtalerenhederne forbindes to og to til en samlet impedans på 8 ohm pr sæt.
Hver sæt forbindes til hver sin jack-bøsning på bagsiden.
Forstærkerne (hvis der er tale om rørtoppe) stilles til 8 ohm og tilsluttes hvert sit stik på kabinettet.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jah...

Men hvis man griber sagen sådan an - altså beholder den originale stikplade med to bøsninger i og så i øvrigt følger den ovenstående opskrift, har det lige dén lille hage, at man så er nødt til at have to kabler mellem kabinet og forstærker (og i øvrigt er fastlåst på 4 ohm), hvis man atter skulle få idéen kun at bruge én forstærker med kabinettet, og i øvrigt ønsker at lade denne trække samtlige fire enheder i kabinettet.

Jeg tror nok, at jeg personligt ville købe en ny plade, hvori jeg så yderligere installerede en (solid! - ikke sådan noget plastikpis, som f.eks. Marshall burger i deres nyere kabinetter...) omskifter, der giver mulighed for at skifte mellem mono-drift med alle fire enheder og så "stereo", hvor to forstærkere hver især trækker to af de fire enheder.

Hvordan det så lyder at lade to forstærkere spille gennem samme kabinet, skal jeg undlade at udtale mig om. Jeg kan dog af egen erfaring sige, at hvis idéen er at spille i stereo, får man et "møj bette" stereobillede på dén konto...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="SpritOrglet"]Du skal bruge sådan en her - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tonebone.com/headbone.php">h ... one.php</a><!-- m -->[/quote]

Nej.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Spørgsmål:

Jeg skal bruge en 1k 5w modstand "screen grit resistor". Og jeg bor i Kbh K. Hvor er det nemmest at få fat i sådan en?

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Peter C"]Spørgsmål:

Jeg skal bruge en 1k 5w modstand "screen grit resistor". Og jeg bor i Kbh K. Hvor er det nemmest at få fat i sådan en?[/quote]


De er på lager ved Brinch elektronik: <!-- m --><a class="postlink" href="https://elextra.dk/main.aspx?page=artic ... =H13305</a><!-- m -->

("Screen Grid Resistor" er ikke en bestemt modstandstype, det er den funktion, den har i forstærkeren...)

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

[quote="Turtle"][quote="Peter C"]Spørgsmål:

Jeg skal bruge en 1k 5w modstand "screen grit resistor". Og jeg bor i Kbh K. Hvor er det nemmest at få fat i sådan en?[/quote]


De er på lager ved Brinch elektronik: <!-- m --><a class="postlink" href="https://elextra.dk/main.aspx?page=artic ... =H13305</a><!-- m -->

("Screen Grid Resistor" er ikke en bestemt modstandstype, det er den funktion, den har i forstærkeren...)[/quote]

Det ved jeg skam godt. Tak for hjælpen, der drøner jeg lige ned.

Der er bare lige røget et rør og det har taget modstanden med i faldet. :)

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Peter C"][quote="Turtle"]
("Screen Grid Resistor" er ikke en bestemt modstandstype, det er den funktion, den har i forstærkeren...)[/quote]

Det ved jeg skam godt. Tak for hjælpen, der drøner jeg lige ned.[/quote]

Bare i orden - det lød bare, som om du troede, det var en bestemt modstandstype, du ledte efter, det ville jo gøre søgningen lidt sværere :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Peter C"]Spørgsmål:

Jeg skal bruge en 1k 5w modstand "screen grit resistor". Og jeg bor i Kbh K. Hvor er det nemmest at få fat i sådan en?[/quote]

Principielt er typen som antydet ovenfor ligegyldig, så længe specifikationerne passer (tjek især, at den valgte type er spændingen voksen). Men skal du finde en type, som ligner en autentisk skærmgittermodstand i en gammel Marshall, er det nok noget i denne stil, du skal have fat i:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tubeampdoctor.com/en/shop_Re ... en/shop_Re ... istor_1134</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Tak Søren!

De havde desværre kun denne slags. Jeg købte en, men tør jeg bruge den?

[attachment=0]
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jah, det tror jeg såmænd nok, at du gør.

Spørgsmålet er nok nærmere, hvordan pokker du rent fysisk vil bære dig ad med at montere sådan en modstand mellem to ben på en rørsokkel..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Ja, det er det jo.

Ellers må jeg forlænge dens ben.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Joh. Men gør det nu lige ordentligt, ikke - det er trods alt 400-500 volt i fri dressur, vi taler om lige netop her. Så det er ikke lige det mest oplagte sted til fuskerløsninger...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

[quote="Sasha"]Joh. Men gør det nu lige ordentligt, ikke - det er trods alt 400-500 volt i fri dressur, vi taler om lige netop her. Så det er ikke lige det mest oplagte sted til fuskerløsninger...[/quote]

Det skal jeg nok. :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen