Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Q: Jeg søger et godt og billigt webhotel til en enkel Wordpresshjemmeside. Nogle forslag til en stabil løsning? Har kigget lidt på TrustPilot og der er jo masser af vælge imellem. En bekendt ejer et møgbilligt webhostingfirma, men de har ikke ret gode anmeldelser på TrustPilot, så jeg tror jeg vælger en af hans konkurrenter...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Joerfe
Himmelhund
Indlæg: 18
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Joerfe »

Jeg har gennem 10+ år brugt one.com til flere hjemmesider og kan kun anbefale dem. De supporterer også wordpress.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jeg bruger også One.com, og det kører fedt.
Modded guitars were crap right out of the factory


Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Q: Lysdioden i min Reinau Tweed Deluxe "blinker". Nogle gange er den helt tændt, andre gange helt slukket og ind i mellem flakker den. Er det normalt? Eller skal den til doktor?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nu er det næppe en lysdiode, men en pære. Og en løs forbindelse imellem selve pæren og fatningen i sådan en Fender-fatning er absolut ikke noget særsyn. Som du nok har erfaret, betyder det intet for forstærkerens funktion. Men ellers ville jeg da lige lade Lars selv se på sagen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Sasha"]Nu er det næppe en lysdiode, men en pære. Og en løs forbindelse imellem selve pæren og fatningen i sådan en Fender-fatning er absolut ikke noget særsyn. Som du nok har erfaret, betyder det intet for forstærkerens funktion. Men ellers ville jeg da lige lade Lars selv se på sagen.[/quote]

Den får lov at komme afsted til Lars ved lejlighed, men så længe det ikke er et symptom på sygdom, så får den lov at spille lidt endnu. Tak, Søren!

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jolle »

Q: Hvad er grunden til at denne cykel koster så lidt? http://cykelbanditten.dk/cykler/citybik ... -gear-2014 Udover at der ikke er skærme, bagagebærer, støtteben etc. på?

Q2: Er der andre cykler op til 4000kr som giver mere værdi for pengene?
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

[quote="Jolle"]Q: Hvad er grunden til at denne cykel koster så lidt? http://cykelbanditten.dk/cykler/citybik ... -gear-2014 Udover at der ikke er skærme, bagagebærer, støtteben etc. på?

Q2: Er der andre cykler op til 4000kr som giver mere værdi for pengene?[/quote]

Ud over selvfølgelig at være tung og grim, så er den lavet af inferiøre materialer og dårlige dele. Den holder nok ok det første års tid, hvis du altså ikke kører særlig meget på den, men derefter vil alt på den begynde at gå i stykker.

Den her er et udemærket bud i din prisklasse, og er længder bedre end alt hvad Create ha sendt på gaden http://cykelbanditten.dk/fuji-feather-2014

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jolle »

[quote="Kallum"][quote="Jolle"]Q: Hvad er grunden til at denne cykel koster så lidt? http://cykelbanditten.dk/cykler/citybik ... -gear-2014 Udover at der ikke er skærme, bagagebærer, støtteben etc. på?

Q2: Er der andre cykler op til 4000kr som giver mere værdi for pengene?[/quote]

Ud over selvfølgelig at være tung og grim, så er den lavet af inferiøre materialer og dårlige dele. Den holder nok ok det første års tid, hvis du altså ikke kører særlig meget på den, men derefter vil alt på den begynde at gå i stykker.

Den her er et udemærket bud i din prisklasse, og er længder bedre end alt hvad Create ha sendt på gaden http://cykelbanditten.dk/fuji-feather-2014[/quote]
Hmm jeg har godt kigget lidt på sådan en fixie cykel da jeg er lidt vild med deres simpelhed, men er de brugbare når man bor i yderkanten af storkøbenhavn og pendler 9km frem og tilbage i, ud fra danske standarter, rimelig bakket terræn?
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Det synes jeg ikke, men jeg ved Kallum har den modsatte holdning.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

Singlespeed eller fix er fint til den distance, det kræver måske en smule tilvænning, men efter 3 ugers tid er det pærelet. Vedligeholdelsen er også en del nemmere, og driftsikkerheden samtidig større.

Jeg pendlet på fastnav de sidste 4 år, max distancen var 18 km hver vej og det gik fint, men det er nok mere et temperamentsspørgsmål om man foretrækker singlespeed/fix frem for gear.

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

Jeg kører på en gammel Peugeot-racerramme med ét gear og fodbremse. Rammen er af stål, det samme er styr, frempind, skærme og kranksæt. Den er også monteret med 700x35-dæk, som jo også vejer. Men på vægten er den stadig lettere end den 'sporty' Centurion Basic med 7 indvendige gear jeg havde før, på trods af at denne Centurion både havde aluminiumsramme og hvad har vi. For ikke at tale om vægt-fornemmelsen; hér er forskellen nærmest astronomisk. Min Peugeot ruller så vanvittigt let og er så nem at bære op og ned af trapper, at det er svært at tro at den er lavet af stål.
Jeg bor på Østerbro og bliver af og til udfordret af Bispebjerg Bakke og nogle stejle op- og nedkørsler på Lersø Park Allé, og selvom jeg kun har ét gear, har jeg ingen problemer overhovedet. For mig har det været vildt befriende at slippe for at skifte gear hele tiden og i stedet koncentrere mig om at cykle.

Jeg har handlet med recylces.dk på Dybbølsgade. De er lidt dyre, men de har styr på lortet og måske også lort på styret, men det har ingen betydning for den fede service jeg har fået.
See you in heaven if you make the list

Jolle
Smoke On The Water
Indlæg: 52
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jolle »

Det er ikke let, det kunne være fedt at prøve en fixie cykel en måned, men det får jeg nok ikke lov til hos cykelhandleren...

Jeg har set at man kan få dem med to gear, hvilket jeg er ret overbevist om at jeg kunne leve fint med, er det noget i kender til og fungere det? eller skal man holde sig langt væk fra det og så hellere købe en cykel med flere gear hvis man alligevel går ned ad den vej? http://city-cykler.dk/fixie-25/ebs-fixi ... d-760.html
Citat Douglas White fra Jet City Amplification:
"it's not a solid state amp it's just that the tubes have been replaced by a solid state device"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Uden at have kendskab til det, vil jeg mene pointen med en single går fløjten lige så snart man monterer en gearskifter.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

Nu hedder det jo single speed, fordi der kun er et gear man kan kører i.

Jeg har ingen anelse om, hvordan de vil skifte mellem to gear på en fixie, uden at montere en håndbetjent skifter, da det mig bekendt er umuligt at træde bagud på en cykel med fastnav, med mindre at man vil bremse.. Og så ville jeg stadig ikke træde bagud.
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

Jeg vil umiddelbart tro at det omtalte 2 gears system er med friløb, ellers giver det ingen mening. EBS kalder åbenbart alle deres cykler i den serie "Fixie", uanset om de er singlespeed eller 2 gear versionen..

Desuden vil jeg give Smittefar ret, en af fiduserne ved singlespeed/fix er at man ikke skal koncentrere sig om gear overhovedet, og det går lidt fløjten ved at montere et 2 gears system, uanset hvordan skiftet foregår.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Nu spørger jeg bare, som den bondeknold af en udkantsdansker, med meget lidt hipsterblod i årene, jeg er: Hvor meget hjernekapacitet er det liiiige I mener man optager, ved at skulle "koncentrere sig om" at skifte gear, når man cykler??? :s hock:

Hvis argumentet var, at der er mindre, der kan gå i stykker, at der ikke er problemer med frosne gearkabler, osv., så fair nok, men at dét at skifte gear skulle være én ting mindre at koncentrere sig om, forekommer mig lidt søgt.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kallum »

[quote="GodSpeedDK"]Nu spørger jeg bare, som den bondeknold af en udkantsdansker, med meget lidt hipsterblod i årene, jeg er: Hvor meget hjernekapacitet er det liiiige I mener man optager, ved at skulle "koncentrere sig om" at skifte gear, når man cykler??? :s hock:

Hvis argumentet var, at der er mindre, der kan gå i stykker, at der ikke er problemer med frosne gearkabler, osv., så fair nok, men at dét at skifte gear skulle være én ting mindre at koncentrere sig om, forekommer mig lidt søgt.[/quote]

Hvad er det lige du ikke forstår? Det er jo for helvede ikke et spørgsmål om "hjernekapacitet" eller dyb, dyb koncentration (selvom man, hvis man er retarderet, godt kunne tro det).

Der er forskel på at køre singlespeed og gear.

Hvad man er tilhænger af afhænger af ens temperament og kørestil.

Nogen synes gear er irriterende og overflødige.

Andre kan godt lide at køre med gear.

Nogen mener at det giver en anden og bedre føling med cyklen at køre fastnav og efter less-is-more pricippet.

Andre kan ikke få nok gejl i form af gear, cykelcomputer, rævehale-på-pind og keramiske støttehjul.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Træk lige vejret, bassemand ...

Det blev beskrevet som, at dét jeg gør helt pr. automatik, og uden overhovedet at have skænket det en tanke før nu, åbenbart hos nogen kræver så meget koncentration, at man er nødt til at købe sig en cykel med kun ét gear. Det kom ærlig talt lidt bag på mig ... men med din uddybning her kan jeg så forstå, at det slet ikke har noget med dét at gøre ... det var bare noget I sagde?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen