Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Telemaster"][quote="kraen"][quote="Telemaster"]
Højreklik virker! Til gengæld er der ikke nogen iPhone at finde på listen under "Enhedshåndtering", som det åbenbart hedder på dansk. Og intet, der minder om "Portable devices". Har du et bud?[/quote]

Måske dumt spørgsmål, men er din iPhone tilsluttet?[/quote]

Et helt rimeligt spørgsmål - men det er den! :-)[/quote]

<!-- m --><a class="postlink" href="http://support.apple.com/kb/TS1538">htt ... /TS1538</a><!-- m -->

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Q: Er det et tegn på, at man er ved at være gammel, hvis man seriøst overvejer at investere i sådan en "vejrstation", til at stille i vindueskarmen?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="GodSpeedDK"]Q: Er det et tegn på, at man er ved at være gammel, hvis man seriøst overvejer at investere i sådan en "vejrstation", til at stille i vindueskarmen?[/quote]

JA ! Dem får man når man fylder 70...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

[quote="MacG"][quote="GodSpeedDK"]Q: Er det et tegn på, at man er ved at være gammel, hvis man seriøst overvejer at investere i sådan en "vejrstation", til at stille i vindueskarmen?[/quote]

JA ! Dem får man når man fylder 70...[/quote]

Jeg har en

Jeg bruger den dog mest til at monitorere luftfugtigheden i mit guitarrum
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Q: Hvad går det der "føler" på 4Sounds brugtsalgsforum ud på? Jo, jeg kan godt forstå selve ordet og betydningen, men som begreb kan jeg hverken se skoven eller træer. Kan folk ikke bare beslutte sig for, om de vil sætte noget til salg eller ej? De kan jo altid afslå bud, der ikke er høje nok

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Barf"]Q: Hvad går det der "føler" på 4Sounds brugtsalgsforum ud på? Jo, jeg kan godt forstå selve ordet og betydningen, men som begreb kan jeg hverken se skoven eller træer. Kan folk ikke bare beslutte sig for, om de vil sætte noget til salg eller ej? De kan jo altid afslå bud, der ikke er høje nok[/quote]

Det er da meget simpelt. Det handler om at få det til at lyde som om det er det pureste guld, man ligger inde med, og kun allernådigst forbarmer sig og sælger, hvis folk virkelig tigger og be'r om at få mulighed for at eje dette uvurderlige unikum. En given genstand bliver lissom mere attraktiv, hvis man er blevet udvalgt til at måtte købe den, synes tanken bag at være.

Grunden til, at vi ikke ser så meget af det herovre på G-F, tror jeg er fordi de fleste af os godt kan gennemskue, at når der først bliver lagt en "føler" ud, så har man besluttet sig for at sælge, og så går lidt af det magiske, psykologiske krejl lissom lidt fløjten.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Aaaah, you know the truth, Mr. GodSpeed. Det giver ("desværre") god mening.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Og så skal man nok ikke undervurdere effekten af "Fuck, hvor et fedt trick! Det vil jeg sgu´ også bruge..."

Om dette fænomen så er mere udbredt blandt musikere end andre steder, skal jeg ikke kunne sige... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Det er ulovligt at oprette tråde på 4sound, hvor man kan få vurderet sit instrument på forummet, og jeg tror derfor, at meningen med en føler er, at det skal erstatte vurderingstråde.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Man kan stadig krydse af ved "vurdering (sætter V foran overskriften", når man opretter en salgstråd, så det kan jeg ikke helt forstå, K-P.

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="K-P"]Det er ulovligt at oprette tråde på 4sound, hvor man kan få vurderet sit instrument på forummet, og jeg tror derfor, at meningen med en føler er, at det skal erstatte vurderingstråde.[/quote]

Jeg tror kun det er ovre i "det andet forum"... Man må vist godt få "vurderet" sine ting i brugtsalgsforaet.

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[quote="Barf"]Man kan stadig krydse af ved "vurdering (sætter V foran overskriften", når man opretter en salgstråd, så det kan jeg ikke helt forstå, K-P.[/quote]

Ja okay, så forstår jeg det heller ikke.

[quote="DarkoPage"][quote="K-P"]Det er ulovligt at oprette tråde på 4sound, hvor man kan få vurderet sit instrument på forummet, og jeg tror derfor, at meningen med en føler er, at det skal erstatte vurderingstråde.[/quote]

Jeg tror kun det er ovre i "det andet forum"... Man må vist godt få "vurderet" sine ting i brugtsalgsforaet.[/quote]

Ja, det er rigtigt. Mit indtryk var dog, at man kun kunne vælge enten køb eller salg under brugtsalg, og derfor gik jeg ud fra, at føler ville være et modsvar til vurderingstråde på det egentlige forum.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q - Det der Peter Green trick med hans Les paul ,med at pick uperne lyder som singlecoil i mellem position.Er det noget man bare lige kan gøre med en les paul eller skal man
have vendt nogle magneter i pick uperne eller eller?
Kan man købe et sæt som er peter greenish hvis ikke
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"]Q - Det der Peter Green trick med hans Les paul ,med at pick uperne lyder som singlecoil i mellem position.Er det noget man bare lige kan gøre med en les paul eller skal man
have vendt nogle magneter i pick uperne eller eller?
Kan man købe et sæt som er peter greenish hvis ikke[/quote]

Du skal vende en af magneterne. Det er ikke svært.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af CobraPizza »

[quote="MacG"][quote="Pluto"]Q - Det der Peter Green trick med hans Les paul ,med at pick uperne lyder som singlecoil i mellem position.Er det noget man bare lige kan gøre med en les paul eller skal man
have vendt nogle magneter i pick uperne eller eller?
Kan man købe et sæt som er peter greenish hvis ikke[/quote]

Du skal vende en af magneterne. Det er ikke svært.[/quote]

Medmindre det er enkelt leder, så skal du pille ved PU'en.. Hvis det altså er at køre dem enten i serie eller parallel, eller er der decideret at "slukke" for den ene række magneter?
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="CobraPizza"][quote="MacG"][quote="Pluto"]Q - Det der Peter Green trick med hans Les paul ,med at pick uperne lyder som singlecoil i mellem position.Er det noget man bare lige kan gøre med en les paul eller skal man
have vendt nogle magneter i pick uperne eller eller?
Kan man købe et sæt som er peter greenish hvis ikke[/quote]

Du skal vende en af magneterne. Det er ikke svært.[/quote]

Medmindre det er enkelt leder, så skal du pille ved PU'en.. Hvis det altså er at køre dem enten i serie eller parallel, eller er der decideret at "slukke" for den ene række magneter?[/quote]

???

Det har vist ikke meget forbindelse til Peter Green´s guitar?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af CobraPizza »

Jeg aner ikke hvem Peter Green eller Peter Greenish for den sags skyld, jeg interessere mig bare for det tekniske
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg er ikke helt sikker på om pick uperne kører i modfase eller medfase på Peter Greens / Gary Moore,s 59 Les Paul..Nu lyder
det til at det er nemt bare at vende en magnet i en pick up.Jeg er godt nok ikke helt tryg ved situationen
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="CobraPizza"]Jeg aner ikke hvem Peter Green eller Peter Greenish for den sags skyld, jeg interessere mig bare for det tekniske[/quote]

Men Peter Green´s lyd kom ikke af at pickupperne var elektrisk, men derimod magnetisk ude af fase... Så hvis du interesserer dig for "Det tekniske" så bør du sætte dig ind i sagerne... Inden du skriver.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"]Jeg er ikke helt sikker på om pick uperne kører i modfase eller medfase på Peter Greens / Gary Moore,s 59 Les Paul..Nu lyder
det til at det er nemt bare at vende en magnet i en pick up.Jeg er godt nok ikke helt tryg ved situationen[/quote]

Det er rimeligt nemt, men man skal skille pickuppen ad. Og det kan være noget pilleri;

http://blacklinefish.blogspot.com/2007/ ... agnet.html

(Ham her skifter magneten: Samme procedure. Men jeg har gjort det, så.. ;) )

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen