Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Det er jo svært at vide, når man ikke ved, hvor dybe de er?

Q: Det her er et kontrolboard, hvor fjedrene hører til et touch panel. Hvis man rører ved en fjeder skifter værdierne på det tilhørende display
[attachment=0]

Jeg har behov for at overtage kontrollen af touchpanelet med en computer. Er der nogen, der ved, hvordan man gør det?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Kan man ikke trykke på dem med hjørnet af en bærbar, hvis man er lidt forsigtig?

:-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Det kommer an på, hvilken type touch-sensor, det er - sidder controlleren ikke på samme board?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jo - controlleren sidder på samme board - men ingen googlesøgning på den tekst, der stod på den havde så meget som et eneste hit
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]Jo - controlleren sidder på samme board - men ingen googlesøgning på den tekst, der stod på den havde så meget som et eneste hit[/quote]

Det var mere fordi, at det oplagte ville være at gå ind efter controlleren i stedet for at emulere knapper, når de nu er sådan noget touch-noget. Man kunne måske måle på, hvad der kommer ud af den, hvis den slet ikke kan findes... (hvilket næsten alt kan :-D)

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jacob »

Q: Er der nogle der ved, om man kan købe/anskaffe de der små selvlæbende gummifødder, der sidder under en Macbook Pro i løssalg? Var forbi Eplehuset, og de kan sagtens sætte nogle nye på, men det vil de så også have 250,- for, og det gider jeg simpelthen ikke ..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Jacob"]Q: Er der nogle der ved, om man kan købe/anskaffe de der små selvlæbende gummifødder, der sidder under en Macbook Pro i løssalg? Var forbi Eplehuset, og de kan sagtens sætte nogle nye på, men det vil de så også have 250,- for, og det gider jeg simpelthen ikke ..[/quote]

Jeg undersøgte det engang og fandt dem både på ebay og amazon til omkring 100 kroner for et sæt. Men desværre kun i USA - jeg valgte at lave en alternativ løsning selv, men hvis jeg havde boet nær et sted, hvor de vil skifte dem for 250,- så havde jeg gjort det, det er ikke bare en selvklæbende gummidims, så de er også lidt bøvlede at skifte...

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Jacob"]Q: Er der nogle der ved, om man kan købe/anskaffe de der små selvlæbende gummifødder, der sidder under en Macbook Pro i løssalg? Var forbi Eplehuset, og de kan sagtens sætte nogle nye på, men det vil de så også have 250,- for, og det gider jeg simpelthen ikke ..[/quote]

Humac er samme historie, de uddeler dem ikke bare. Men har fornyligt erstattet den ene fod selv (man har vel kontakter), og det var meget smertefrit!

Asser
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Asser »

Q: Jeg vil indspille noget guitar i Logic og bruger et billigt Steinberg CI1 lydkort. Når jeg lytter, til hvad jeg har indspillet, er det superlavt, og jeg kan i øvrigt nærmest heller ikke høre det klik, Logic giver mig, når jeg indspiller. Hvad kan jeg gøre for at få det til at blive højere og opføre sig "normalt"?
Jeg er helt grøn ud i hjemmeindspilninger og det her, så jeg undskylder for newbie-spørgsmålet her :)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Er det Logic Express? Hvis det er, kan click-problemet løses ved at højreklikke på metronom-ikonet nederst til højre. Herefter kan du justere "volume" og "tonality".

Asser
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Asser »

[quote="Barf"]Er det Logic Express? Hvis det er, kan click-problemet løses ved at højreklikke på metronom-ikonet nederst til højre. Herefter kan du justere "volume" og "tonality".[/quote]

Det er Logic Pro 9.
Jeg har skruet "volume" og "tonality" helt op men uden et bedre resultat desværre.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Asser"][quote="Barf"]Er det Logic Express? Hvis det er, kan click-problemet løses ved at højreklikke på metronom-ikonet nederst til højre. Herefter kan du justere "volume" og "tonality".[/quote]

Det er Logic Pro 9.
Jeg har skruet "volume" og "tonality" helt op men uden et bedre resultat desværre.[/quote]

Øverst i Mixer-vinduet er der en knap der står på Arrange, tryk på All, så kan du se Click-sporet. Tilføj et Gain-send, og tilføj lige så meget gain du behøver.

Asser
Smoke On The Water
Indlæg: 59
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Asser »

Åhh, det var sgu sjovt, den var skruet helt op, men så var der er eller andet, der lige skulle trykkes på, og nu lader alt til at virke, som jeg vil have det! Tusind tak for hjælpen! :)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

[quote="Turtle"][quote="Smittefar"]Jo - controlleren sidder på samme board - men ingen googlesøgning på den tekst, der stod på den havde så meget som et eneste hit[/quote]

Det var mere fordi, at det oplagte ville være at gå ind efter controlleren i stedet for at emulere knapper, når de nu er sådan noget touch-noget. Man kunne måske måle på, hvad der kommer ud af den, hvis den slet ikke kan findes... (hvilket næsten alt kan :-D)[/quote]

Nu har jeg lige haft åbnet dimsen igen. Teksten på kredsen er

HIGHWAY-DRV8
B319K0197G1

Den nederste linie giver ikke et eneste hit på google, og den øverste linie giver alt for mange :(

Help PLZ
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jeg tror, vi fik det løst. De kapacitive kontakter skulle bare lægges til stel. Tricket var, at man ikke måtte gøre det gennem et langt kabel.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

Q: Nogen der har erfaring med at skifte DVD drevet i en Macbook Pro til en ekstra harddisk? Mit drev er stået af, og jeg tænker jeg kan bruge pladsen til noget andet. Jeg har læst jeg skal bruge en caddy, og at det nye drev ikke må være mere end 9,5 mm højt. Vil jeg kunne bruge disse 2?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com.au/itm/Apple-Macboo ... ple-Macboo ... 43b5bf8b81</a><!-- m -->

og

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com.au/itm/TOSHIBA-2-5- ... SHIBA-2-5- ... 4abac88f71</a><!-- m -->

Cheers,

/Søren

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

Hvis jeg var dig, ville jeg kraftigt overveje at sætte en SSD i og installere styresystem og programmer på den, og lad al din anden data ligge på den oprindelige harddisk. Det har jeg tænkt mig at gøre inden så længe.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="udepost"]Q: Nogen der har erfaring med at skifte DVD drevet i en Macbook Pro til en ekstra harddisk? Mit drev er stået af, og jeg tænker jeg kan bruge pladsen til noget andet. Jeg har læst jeg skal bruge en caddy, og at det nye drev ikke må være mere end 9,5 mm højt. Vil jeg kunne bruge disse 2?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com.au/itm/Apple-Macboo ... ple-Macboo ... 43b5bf8b81</a><!-- m -->

og

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com.au/itm/TOSHIBA-2-5- ... SHIBA-2-5- ... 4abac88f71</a><!-- m -->

Cheers,

/Søren[/quote]

Yep, det vil virke. Sæt en SSD i som erstating for den der sidder der nu, sæt den i annoncen i som datadrev. Og hvis du er rigtigt nørdet kan du lave dit eget Fusion-Drive ud af de to: Næsten SSD-hastighed på al din harddiskplads... 8-)

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

Tak. Problemet med sådan en SSD er at den er så frygtelig dyr, og har ingen plads. Jeg tror jeg vil installere en HD på 1tb, og så senere bytte min oprindelige til et SDD drev.

Vil det være hip som hap at købe denne: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com.au/itm/TOSHIBA-2-5- ... SHIBA-2-5- ... 4abac88f71</a><!-- m -->

eller denne: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com.au/itm/WD-Scorpio-B ... -Scorpio-B ... 4abb1ed695</a><!-- m -->

Jeg vil også gerne opgradere mine 2gb ram til 8gb. Er det bare at købe 2*4 gb DDR3 klodser, og så kører bussen? a la dem her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.com.au/itm/Corsair-4GB- ... rsair-4GB- ... 4aba8cbd00</a><!-- m -->

Det er en 2009 MB pro.

I øvrigt er jeg ved at få fniller over, at den synes at køre langsommere og langsommere. Er der noget man kan gøre for at rydde effektivt op? Jeg har brugt diskværktøjet, ryddet internet historik, tømt skrivebord etc., men det giver ikke meget. Derfor tænker jeg at installere styresystemet på ny på det nye drev, og så stille og roligt flytte ting over. Jeg bruger snow leopard, men overvejer at opgradere til lion. Er det en god ide?

Tak :-)

/Søren

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Findes der regler for, hvor meget man må sælge i brugtsalg, før man skal betale skat af beløbet?
Cogito sumere potum alterum

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen