Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Barf"]Q: Hvis man har en video optaget på en mobiltelefon, og man gerne vil have lyden derfra for sig selv, så man kan klippe i det, hvad gør man så? Det er vist nok en .3gp-fil ( :?: ), som jeg har liggende på computer nu også.[/quote]

På Mac kan den her gøre det: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.shedworx.com/smartconverter" ... nverter</a><!-- m -->

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Tak. Jeg havde selv et konverteringsprogram, og det fungerede helt fint. Havde bare ikke troet, at man også kunne konvertere videofiler på den måde, men det var jo meget let. :)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q. - Kan man selv vende den ene magnet i en burstbuckers neck pick up så man får den der Peter Green modfase fidus.Jeg har jo et sæt bk pg blues men det er ligesom om at burstbuckers i bridge er der for meget tryk på i forhold til pg i neck.Ja jeg kunne lodde pg i bridge også ,men jeg har behov for mere knald på pick uperne.
Sorte strater lyder bare bedst..

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Pluto"]Q. - Kan man selv vende den ene magnet i en burstbuckers neck pick up så man får den der Peter Green modfase fidus.Jeg har jo et sæt bk pg blues men det er ligesom om at burstbuckers i bridge er der for meget tryk på i forhold til pg i neck.Ja jeg kunne lodde pg i bridge også ,men jeg har behov for mere knald på pick uperne.[/quote]
Er det ikke nemmere at justere pick-up'ernes afstand fra strengene, istedet for at vende magneter?
EDIT: Altså hvis det kun er for at få mere output.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="JSThomsen"][quote="Pluto"]Q. - Kan man selv vende den ene magnet i en burstbuckers neck pick up så man får den der Peter Green modfase fidus.Jeg har jo et sæt bk pg blues men det er ligesom om at burstbuckers i bridge er der for meget tryk på i forhold til pg i neck.Ja jeg kunne lodde pg i bridge også ,men jeg har behov for mere knald på pick uperne.[/quote]
Er det ikke nemmere at justere pick-up'ernes afstand fra strengene, istedet for at vende magneter?
EDIT: Altså hvis det kun er for at få mere output.[/quote]


Muligvis.Jeg vil da lige prøve på pg pick upen og høre om den kan larme lidt mere(ikke den lyder dårlig)
Sorte strater lyder bare bedst..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Ja det er da oplagt at sænke den en millimeter eller to

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg vil jo gerne have den der Gary Moore/green effekt og den kan jeg jo kun få hvis pick uperne er i modfase så hvis jeg skal have burstbuckers i begge positioner er jeg jo nød til at vende magneten i neck pick upen for at få den effekt.Nu ved jeg tilfældigvis at der er noget større output i en bb en i en pg pick up.Så det ville jo nok være optimalt med 2 bb hvor
der er vendt magnet i necken så de bedre passer sammen.Men jeg vil da lige forsøge og se om højder kan gøre den store forskel.
Sorte strater lyder bare bedst..

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Pluto"]Jeg vil jo gerne have den der Gary Moore/green effekt og den kan jeg jo kun få hvis pick uperne er i modfase så hvis jeg skal have burstbuckers i begge positioner er jeg jo nød til at vende magneten i neck pick upen for at få den effekt.Nu ved jeg tilfældigvis at der er noget større output i en bb en i en pg pick up.Så det ville jo nok være optimalt med 2 bb hvor
der er vendt magnet i necken så de bedre passer sammen.Men jeg vil da lige forsøge og se om højder kan gøre den store forskel.[/quote]

Jeg har skruet PU'erne i min Les Paul væk fra strengene. Der var alt for meget "sovs" i dem som de sad da jeg købte guitaren. Så en justering af PU'er kan sandsynligvis også gøre en del i dit tilfælde.
Hvis jeg var dig, så ville jeg da prøve at justere de der Peter Green Bareknuckles lidt tættere på strengene.

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"]Jeg vil jo gerne have den der Gary Moore/green effekt og den kan jeg jo kun få hvis pick uperne er i modfase så hvis jeg skal have burstbuckers i begge positioner er jeg jo nød til at vende magneten i neck pick upen for at få den effekt.Nu ved jeg tilfældigvis at der er noget større output i en bb en i en pg pick up.Så det ville jo nok være optimalt med 2 bb hvor
der er vendt magnet i necken så de bedre passer sammen.Men jeg vil da lige forsøge og se om højder kan gøre den store forskel.[/quote]

Ellers er det ikke raketvidenskab at vende magneten. Men det kræver rettidig omhu...

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Hvorfor er der altid problemer med afspilning af youtube-videoer?

Det loader så langsomt og tit skal man sidde og skifte med kvaliteter for at se hele videoen. ihhh.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

S: Er der gratis eller billig parkering ved nogle af stationerne i udkanten af København? Jeg er nødt til at tage bilen til København et par gange de næste måneder, men skal ikke bruge bilen derovre - så var det nok nemmere og billigere bare at parkere uden for byen og hoppe på et tog ind til centrum. Jeg tænker sådan noget som Tårnby station kunne være et bud, den ligger jo lige ved motorvejen (og jeg skal alligevel helt til Malmö, når jeg skal videre). Men jeg kan ikke finde noget om, om det er til at parkere der og hvad det koster. Er der lidt hjælp fra de lokale?

Edit: Geografi-spasseren rettede lige sin bøf inden nogen så den...

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

Tårnby er et rigtig godt bud.. Der gratis parkering, og det er den station der ligger tættest på motorvejen.

Ellers er Kastrup, 5-øren og Amager Strand også fine bud..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

OK, tak - det lyder til at bare jeg finder en station ude på Amager, så klarer jeg mig :)

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Q: Er det ikke noget med at man godt kan bruge et kabinet med større modstand end det udgangen, på den forstærker man bruger, er? At det så ikke er optimalt er en anden sag. Jeg vil bare lige teste om kabinettet virker.

Forstærkeren er en Fender Hot Rod Deville med 4X10" i 8 Ohm og kabinettet et 4X12" i 16 Ohm.

Manualen siger dette om forstærkeren:

[attachment=0]

Vil det sige at jeg bare skal pille det nuværende stik ud ("V" på tegningen) og sætte mit kabinet i der?

Kan jeg gøre det samme med en 16 Ohms THD Hot Plate? Også bare lige for at teste om skidtet funker.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="DarkoPage"]
Vil det sige at jeg bare skal pille det nuværende stik ud ("V" på tegningen) og sætte mit kabinet i der?

Kan jeg gøre det samme med en 16 Ohms THD Hot Plate? Også bare lige for at teste om skidtet funker.[/quote]

Ja og ja.

Husk dog, at med mindre du har Hotplate´n på "load", skal der også hægtes en højttaler efter denne.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Q: Hvad i alverden sker der i København fredag den 17.maj? Det er ikke til at opdrive et hotelværelse, der ikke koster en formue :(

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Det er lige inden pinse ... så jeg gætter på karneval, uden dog at vide det 100%.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="sørendybdal"]Det er lige inden pinse ... så jeg gætter på karneval, uden dog at vide det 100%.[/quote]

Åh, nej - det lyder som en masse larm, når jeg bare skal crashe efter en lang arbejdsdag og inden en hård druktur.

Men det med pinsen lyder fedt - jeg var slet ikke klar over, at der var helligdag om mandagen. Det gjorde pludselig valget af den weekend til druk endnu bedre :lol:

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Q: Har lige fået min Staytrem (mustang-agtig) bro til min Jazzmaster, satte den på, ingen problemer, indtil jeg skulle justere strenghøjden. Strengene bag broen rammer metallet og dør ud, så jeg sænkede broen så de ku svinge frit, hvilket resulterede i en forfærdelig raslen (meget højlydt!) fra vibratoen. Har andre prøvet lignende? Er det fordi min vibrato er noget lort?

(Jeg behøver ikke høre fra folk der ikke kan lide Jazzmastere. We get it.)

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

I og med du har sænket strengehøjden, har du sikkert også sænket trækket i strengene?
Måske skal du sætte tykkere strenge på?
Eller måske stramme skruen til fjederen i vibratoen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen