Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Førslev"]Spørgsmål: Hvordan får jeg min Imac til at køle lidt mere? den bliver meget varm ved almindeligt arbejde og afsindigt varm ved gaming.

der findes et par apps men er nervøs for hvad de gør ved maskinen når de ikke er apple godkendt.[/quote]

Hvad er "meget" og "afsindigt" varm i celsius? Har du målinger fra CPU, enclosure osv? Og er det under OSX?

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Førslev »

det er under osx.

ved ikke hvordan jeg finder frem til temperaturer i celcius, men brænder fingrene efter ca 15 sekunder ved "var" og efter ca 5 sekunder ved "afsindigt varm" hvis jeg lægger min hånd på bagsiden af maskinen øverst til venstre.
hvis det giver mening.

er meget ny i mac land, men min basis viden om computere fortæller mig at den temperatur ikke er sund i længden. kan man ikke skrue op for køleren eller noget?

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Førslev"]det er under osx.

ved ikke hvordan jeg finder frem til temperaturer i celcius, men brænder fingrene efter ca 15 sekunder ved "var" og efter ca 5 sekunder ved "afsindigt varm" hvis jeg lægger min hånd på bagsiden af maskinen øverst til venstre.
hvis det giver mening.

er meget ny i mac land, men min basis viden om computere fortæller mig at den temperatur ikke er sund i længden. kan man ikke skrue op for køleren eller noget?[/quote]

iMac'ens aluchassis er en del af kølingen og bliver meget varm der. At måle temperaturen ved "håndspålæggelse" er for upræcist. Brug f.eks iStat eller et lign gratis alternativ. Men jeg tvivler nu på, at den bliver "for varm" eller ligefrem "afsindig varm". :)

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.islayer.com/apps/istatpro/"> ... tatpro/</a><!-- m -->

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Førslev »

gpu heatsink 70 grader
gpu diode 69 grader
cpu 50 grader
memorycontroller 60 grader

efter ca 10 minutters World of Warcraft.

siger det dig noget?

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

50 grader for en cpu er ikke faretruende og et grafikkort kan typisk klare op til 120 grader, før der sker ting og sager.
Cogito sumere potum alterum

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Førslev"]gpu heatsink 70 grader
gpu diode 69 grader
cpu 50 grader
memorycontroller 60 grader

efter ca 10 minutters World of Warcraft.

siger det dig noget?[/quote]

Det er helt inden for normalen, og som sagt ovenfor er hele aludelen afdin iMacen del af kølingen. Spil du bare løs. Hvis den bliver for varm lukker den ned uden andet varsel end at alle blæsere kører for fuld skrald. Og så er der noget andet galt end at du spiller for meget.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Førslev"]... World of Warcraft.

siger det dig noget?[/quote]

Nerd alert!!!

:D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Førslev »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Førslev"]... World of Warcraft.

siger det dig noget?[/quote]

Nerd alert!!!

:D [/quote]

Det kan jeg vist ikke benægte :D

ok. i så fald er jeg mere rolig. tak for svarene.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Q: Hvordan får man et expressCard til at sidde ordentligt fast i sin laptop - Jeg bruger et FireWire express card, når jeg bruger mit eksterne lydkort - Det virker helt perfekt bortset fra, at FW kablet er tungt nok til at trække kortet ud af computeren. Nogen, der har brugbare erfaringer her.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af efrandsen »

[quote="Smittefar"]Q: Hvordan får man et expressCard til at sidde ordentligt fast i sin laptop - Jeg bruger et FireWire express card, når jeg bruger mit eksterne lydkort - Det virker helt perfekt bortset fra, at FW kablet er tungt nok til at trække kortet ud af computeren. Nogen, der har brugbare erfaringer her.[/quote]
Tape?


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

mjaa - eller elastik, men det kunne nu være rart, hvis man kunne lave noget lidt mere elegant - Både tape og elastik skal jo sættes fast til et eller andet ...
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

Klar neglelak i tilstrækkelige lag på en af kortets overflader, så det ikke er så nemt at hive ud endda?

Jeg har brugt dette trick med ret stor succes på en del lignende problemer. Husk at lade det tørre et halvt døgns tid.

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Absolut kreativt forslag - det er da værd at prøve - jeg skal lige spørge,om vi har klar neglelak derhjemme :D
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

[quote="Smittefar"]... jeg skal lige spørge,om vi har klar neglelak derhjemme :D [/quote]

Been there. Min kæreste kiggede meget underligt på mig, da jeg spurgte. Jeg brugte det så til at smøre på en skrue, så remholderen kunne blive siddende.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Det virker også med rød neglelak...

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Q: Er der et sted man kan prøve en Duesenberg Starplayer TV?

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

Er en Pod XT en stor forbedring ifht. min gamle POD 2.0, eller skal jeg gå efter den nye POD HD? XT'erne kan jo efterhånden findes ret billigt.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

[quote="VilhelmNielsen"]Q: Er der et sted man kan prøve en Duesenberg Starplayer TV?[/quote]

I Århus kan man smutte forbi Akustikken, de har en hængende. Ellers har jeg set en i Woodstock også, men det er noget tid siden, jeg har været der.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Barf"][quote="VilhelmNielsen"]Q: Er der et sted man kan prøve en Duesenberg Starplayer TV?[/quote]

I Århus kan man smutte forbi Akustikken, de har en hængende. Ellers har jeg set en i Woodstock også, men det er noget tid siden, jeg har været der.[/quote]

Sku nok ha specificeret at jeg ikke rejser længere end København og omegn. Men det ser ud til at det er i Århus det sker, der er i hvert fald et par forhandlere.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Q: Hvordan ser jeg hvilket netværk, jeg er logget på på min desire s?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen