Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Hvordan får jeg hurtigst fat på Lars Reinau? Jeg har skrevet ham en mail..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Han plejer at være rimelig hurtig til at svare. Ellers står han vist i telefonbogen.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Hans telefonnummer står endda på hjemmesiden.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Q: Nogen som kender et godt billigt fragtfirma, som man kan få til at hente en pakke hos en privatperson i England og fragte den til Kbh? Jeg har mål, vægt og adresse. Mangler bare at finde ud af hvem man bør bruge. Kan GLS den slags?


Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

Jeg mener, at jeg brugte Schencker til en tur den modsatte vej for et års tid siden..

Men Google er din ven til at finde speditører med..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Peter C"]Hvad nu?[/quote]

En vokal preamp. UA 710

[quote="fortytwo"]Jeg mener, at jeg brugte Schencker til en tur den modsatte vej for et års tid siden..
Men Google er din ven til at finde speditører med..[/quote]

Okay. Lidt googling giver mig Parcelforce og Royal Mail. Findes der ikke andre?

Jeg fik en Kemper amp tilsendt fra Østrig for en mds tid siden for 13€. Dog uden forsikring. Dét må de engelske fragtfirmaer da kunne gøre også? Min pakke vejer kun 5kg

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Q: Kan man vende en magnet forkert i en humbucker?

Jeg har lige skiftet magneten i en Custom Custom til en anden, som skulle gøre den til Custom 5. Den har meget lidt output og lyder helt forkert. Eller måske er det fordi jeg ikke har givet den nye magnet voks, som den gamle havde?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Det har ihvertfald ikke noget med voks eller ikke voks at gøre. Er du sikker på, at du har forbundet den rigtigt?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Sasha"]Det har ihvertfald ikke noget med voks eller ikke voks at gøre. Er du sikker på, at du har forbundet den rigtigt?[/quote]

Ja pickuppen? Den har slet ikke været loddet fra. Jeg løsnede bare strengene og skruede den ud, loddede coveret af, skruede de fire skruer af, som holder pickuppen samlet af, tog magneten ud, lagde den nye i og samlede igen. Det giver meget lidt mening i mit hovede. Jeg tror lige jeg putter den anden i igen og lytter. Måske har jeg ødelagt et eller andet. Kan bare ikke lige se hvad det skulle være.


EDIT. Der fulgte to stk magneter med i den pose jeg bestilte. Jeg sidder lige med den anden magnet. Den er sgu ikke magnetisk? Altså ikke ligesom den jeg pillede ud af pickuppen? Jeg gætter på at det er det samme med dén jeg har i pickuppen nu.. Så er det ved derfor? Eller er det dét der er forkellen på Alnico 2 & 5?

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Da jeg er begyndt at spille rigtig meget slide synes jeg at jeg skal have et ordentlig slide rør - lige nu bruger jeg både metal og glas.. Men vil gerne have skiftet glasset ud med et rigtig godt glas-slide - lige nu er det bare et standard dunlop - kunne forestille mig det skulle være lidt tungere og en smule større.

Hvad vil i anbefale til slide? Og hvor man kan købe det henne.. det kunne være fedt at prøve det først, men de butikker tæt på mig som har slide-rør har kun en sølle samling.

Det skal siges jeg spiller med min ringefinger hvis det har noget at sige..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Dunlop laver - ifølge min ydmyge opfattelse - ganske fine glasslides. Du skal bare sørge for at vælge modellen med "de tykke vægge". Men det kan da godt være, at du kan finde ét eller andet dyrt og eksotisk, der er lavet af en flaske, som er magen til én, som rygtet vil vide, at Robert Johnson engang måske har drukket af, som i hvert fald er - ja, dyrere..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Sasha"]Dunlop laver - ifølge min ydmyge opfattelse - ganske fine glasslides. Du skal bare sørge for at vælge modellen med "de tykke vægge". Men det kan da godt være, at du kan finde ét eller andet dyrt og eksotisk, der er lavet af en flaske, som er magen til én, som rygtet vil vide, at Robert Johnson engang måske har drukket af, som i hvert fald er - ja, dyrere..?[/quote]

Som Sasha skriver: Dem med de tykke vægge fra Dunlop er fine. Hvis det skal være dyrt: http://www.diamondbottlenecks.com/DB08/index.asp

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Tak - jeg er bare lidt i tvivl om hvad jeg har da jeg fik den i gave..

Har i et link til den dunlop model i snakker om?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Denne her passer rimeligvis til min ringefinger:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/dunlop_215_gla ... ide.htm</a><!-- m -->
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

Hvordan er det nu - kan jeg godt koble min kærestes iPhone til iTunes på min computer, uden at det bliver noget rod? Jeg vil bare overføre noget musik. Ikke en masse fotos, sms'er osv. :-) Og kan hun selv koble til iTunes på sin egen computer, hvis telefonen også er tilknyttet mit iTunes?
So many assholes, so few bullets

Frost
Smoke On The Water
Indlæg: 83
Tilmeldt: 11 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Frost »

Power Scaling.

Er der nogen som har erfaring med Power Scaling af rør trin efter de principper som anvendes af London Power :?:

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Telemaster"]Hvordan er det nu - kan jeg godt koble min kærestes iPhone til iTunes på min computer, uden at det bliver noget rod? Jeg vil bare overføre noget musik. Ikke en masse fotos, sms'er osv. :-) Og kan hun selv koble til iTunes på sin egen computer, hvis telefonen også er tilknyttet mit iTunes?[/quote]

Kommer an på om musikken kommer fra iTunes Store, eller de er noget du selv har lagt ind...

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="MacG"][quote="Telemaster"]Hvordan er det nu - kan jeg godt koble min kærestes iPhone til iTunes på min computer, uden at det bliver noget rod? Jeg vil bare overføre noget musik. Ikke en masse fotos, sms'er osv. :-) Og kan hun selv koble til iTunes på sin egen computer, hvis telefonen også er tilknyttet mit iTunes?[/quote]

Kommer an på om musikken kommer fra iTunes Store, eller de er noget du selv har lagt ind...[/quote]

En meget lille del er fra iTunes store, resten er cd'er, jeg har lagt ind. Hvad er dommen så?
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Frost"]Power Scaling.

Er der nogen som har erfaring med Power Scaling af rør trin efter de principper som anvendes af London Power :?:[/quote]

Tjah, ikke sådan voldsomt meget. Men efter at have pløjet mig igennem Kevin O´Connor´s (manden bag London Power) selvforherligende bøger om emnet, hvor han i feststemte vendinger hylder sit eget påhit som var det kristi genkomst, kan jeg da konstatere, at han ikke stiller blot ét lille selvkritisk spørgsmålstegn ved stabiliteten i de Mosfet-regulatorer, som det hele står og falder med. Hvis en enkelt eller to kan huske 80´erne, hvor Mosfets var det sidste nye "must have", når det kom udgangstransistorer i effektforstærkere, kan de måske også huske, hvor tit disse futtede af, hvis der f.eks. blot var det mindste knas med en forbindelse i en højttalerledning eller lignende...

Kort sagt: Dén måde, som London Power laver det på, var ikke noget, jeg ville lade "mit liv" afhænge af i en guitarforstærker til andet end hjemmebrug.

Og så kommer man ikke udenom, at det klanglige resultat af power scaling (til trods for O´Connor´s talrige påstande om det modsatte) lider af det samme som så mange andre "fantastiske" skru ned-påhit: Det kommer uværgerligt til at lyde lidt klemt og indelukket, indtil man alligevel når en vis volume. Man skal ikke undervurdere betydningen af, at højttaleren flytter sig og evt. forvrænger. Og vores ører har også en meget forskellig frekvensgang ved forskellige volumeniveauer. Og så har vi endnu ikke nævnt ét ord om det fysiske islæt mellem guitar og højttaler, der spiller højt...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen