Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Sasha"]Ja, så er du jo - så vidt jeg lige kan gennemskue det - godt i gang med at sammenligne 5 meter kabels indvirkning på lyden med 10 meters ditto...

Hvis du skal lave en fair sammenligning, skal du nøjes med at have et meget kort patchkabel mellem pedalen og forstærkeren, sådan at dette korte stykke kabel er den eneste forskel i kapacitiv påvirkning af signalet, når pedalen er i kæden eller ej.[/quote]

Det kunne tyde på at du har ret :D Jeg prøver i morgen - tak for hjælpen :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Selv tak.

Jeg skulle dog mene, at Effectrode gør et halvstort nummer ud af at fortælle os, at deres Tubevibe´n lavet med true bypass via et relæ med guldbelagte kontakter. Så med mindre de virkelig er ude i et ærinde med for alvor at tage deres kunder et vist sted - mon ikke dét så holder vand i byretten? I så fald "rører" pedalen jo ikke ved signalet, når den er slukket. Man kan så få andre muntre, impedans-relaterede fænomener kastet efter sig, som det er righoldigt og entusiastisk beskrevet i mangen en "teologisk afhandling". Men selve pedalen påvirker ikke lyden, når den er slukket.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

q- Er en nænsom renoveret Vox Ac 30 fra før 67-68-altså en Jmi ac 30er så ustabil at man ikke tør tage den med ud at spille uden at have en reserve amp med.Jeg spørger fordi at man høre så meget om de gamle ac 30er.Men de lyder normalt suverænt fedt ,og jeg bliver nød til at have en snart.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Q: Er der nogen, der kender til online eller freeware software, der kan plotte streamplots (vektorfelter) i 2D?
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"]q- Er en nænsom renoveret Vox Ac 30 fra før 67-68-altså en Jmi ac 30er så ustabil at man ikke tør tage den med ud at spille uden at have en reserve amp med.Jeg spørger fordi at man høre så meget om de gamle ac 30er.Men de lyder normalt suverænt fedt ,og jeg bliver nød til at have en snart.[/quote]

Det afhænger sgis´me af mange ting - ikke mindst, hvordan denne "nænsomme renovering" er lavet. Det er dog de færreste "nænsomme renoveringer", der løser dét problem, at Vox overbelaster sine udgangsrør - typisk både spændings- og effektmæssigt - OG så på samme tid sikrer sig, at disse rør er monteret midt i forstærkeren, hvor man er helt sikker på, at de ikke kan komme af med varmen, og hvor omgivelserne samtidig også får "optimalt udbytte" af den overskydende varme...

Der ER måske en grund til, at man ser så mange gamle AC30´ere brugt i et stereo-setup..? :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"][quote="Pluto"]q- Er en nænsom renoveret Vox Ac 30 fra før 67-68-altså en Jmi ac 30er så ustabil at man ikke tør tage den med ud at spille uden at have en reserve amp med.Jeg spørger fordi at man høre så meget om de gamle ac 30er.Men de lyder normalt suverænt fedt ,og jeg bliver nød til at have en snart.[/quote]

Det afhænger sgis´me af mange ting - ikke mindst, hvordan denne "nænsomme renovering" er lavet. Det er dog de færreste "nænsomme renoveringer", der løser dét problem, at Vox overbelaster sine udgangsrør - typisk både spændings- og effektmæssigt - OG så på samme tid sikrer sig, at disse rør er monteret midt i forstærkeren, hvor man er helt sikker på, at de ikke kan komme af med varmen, og hvor omgivelserne samtidig også får "optimalt udbytte" af den overskydende varme...

Der ER måske en grund til, at man ser så mange gamle AC30´ere brugt i et stereo-setup..? :-)[/quote]


Det er lidt det der stereo set up jeg helst vil undgå, da jeg dårligt kan gå for tiden pga ryggen,og derfor ikke kan slæbe.Det mest fornuftige var måske bare at spille på dem jeg har i forvejen.De har ikke rigtig drillet andet end da den ene højtaler røg i den engelske og ensretter røret røg i min kineser.Og de lyder rigtig fedt.men jeg har en ide om at en rigtig gammel kan lyde endnu federe.Spørgsmålet er om jeg kan leve uden en gammel :?
Sorte strater lyder bare bedst..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

jeg har en ikke så nænsomt renoveret(men den bli'r det) AC30 fra 65', som jeg stædigt tager med ud. Den lyder pisse fedt, men den spiller også mega højt!

Jeg har ikke oplevet den er gået ned på et job, men det er kun tilfældigheder. Til gengæld var min 64'er med på en del jobs, og den havde ingen issues, men den havde også været igennem den "store" tur.

Jeg har kun 2 gange oplevet, at den har svigtet. Første gang tror jeg den havde haft en lidt for hård transport tur, fordi et af rørene var blevet helt hvide i toppen. Anden gang var strømledningen mørnet op.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Rasmus"]jeg har en ikke så nænsomt renoveret(men den bli'r det) AC30 fra 65', som jeg stædigt tager med ud. Den lyder pisse fedt, men den spiller også mega højt!

Jeg har ikke oplevet den er gået ned på et job, men det er kun tilfældigheder. Til gengæld var min 64'er med på en del jobs, og den havde ingen issues, men den havde også været igennem den "store" tur.

Jeg har kun 2 gange oplevet, at den har svigtet. Første gang tror jeg den havde haft en lidt for hård transport tur, fordi et af rørene var blevet helt hvide i toppen. Anden gang var strømledningen mørnet op.[/quote]


Min hjerne siger jeg ikke kan leve uden .Lad os håbe min tegnedreng siger det samme.Men nu skal jeg jo også lige have fundet en først.Måske man kan være heldig i weekenden i Kbh.Det
plejer bare at være så dyrt til de dersens shows syntes jeg.
Sorte strater lyder bare bedst..

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af JSThomsen »

[quote="Smittefar"]Q: Er der nogen, der kender til online eller freeware software, der kan plotte streamplots (vektorfelter) i 2D?[/quote]

Mon ikke Gnuplot kan?

Ellers ser det ud til at der er en gratis version af Maple her:
http://maple.dk.malavida.com/d9213-down ... is-windows

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

[quote="sørendybdal"]Hmmm ... jeg må være ud i noget sort uheld eller dårlige rør så. Spillede på forstærkeren i torsdags uden problemer. Tænder altid på standby med både gain og volume nede, men i dag kunne den præstere at skratte tre-fire gange på grund af kablet og så ellers tie stille ...[/quote]

Pyha, det var et sygt udgangsrør, som butikken selv havde sat I, så ingen ærgerlige udgifter dér. At forstærkeren tit fejler noget, er tilgengæld træls ... må hellere få købt min egen.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

[quote="JSThomsen"][quote="Smittefar"]Q: Er der nogen, der kender til online eller freeware software, der kan plotte streamplots (vektorfelter) i 2D?[/quote]

Mon ikke Gnuplot kan?

Ellers ser det ud til at der er en gratis version af Maple her:
http://maple.dk.malavida.com/d9213-down ... is-windows[/quote]

Jeg synes sgu, Gnuplot er for tørt at rode med. Den maple, du linker til er shareware med gratis prøveperiode. Jeg vil hellere have noget permanent. Jeg fandt Maxima (<!-- m --><a class="postlink" href="http://maxima.sourceforge.net/">http:// ... ge.net/</a><!-- m -->), der vist er en Maple kopi, der samtidig fungerer som Gnuplot frontend - det fungerer sgu meget godt for mig - Jeg har i hvert fald fået lavet et par fine vektorplots, streamlines og andet festligt.
Modded guitars were crap right out of the factory

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

Q: Der skulle vel aldrig være nogen som har fire CTS pots liggende på omkring 300kOhm (logaritmiske), som jeg kan give en skilling for. Måske en meget specifik forespørgsel, men man ved jo aldrig.

Jeg har kontaktet diverse danske og tyske online elektronikforhandlere og spurgt mig ad, men der er ingen der kan skaffe dem, og dem der kan siger at det vil ta' flere måneder. Jeg har bare ikke lyst til at punge ud for at få dem sendt fra f.eks. en engelsk forhandler.

Det er sådan nogle her der er tale om: http://www.allparts.uk.com/online-shop/ ... -3239.html

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Tør man spørge, hvad du skal bruge dem til, siden vi er ude i et så specifikt ærinde?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af DarkoPage »

[quote="Sasha"]Tør man spørge, hvad du skal bruge dem til, siden vi er ude i et så specifikt ærinde?[/quote]

Ja, man må godt spørge. :D Altså de skal ikke være på præcis 300k, men deromkring. Det er til den Les Paul Deluxe jeg har købt. Lige nu sidder der 500k pots i, og lyden bliver simpelthen for skinger med de mini humbuckers der sidder i. Så kan man jo selvfølgelig rulle ned på tonekontrollen eller volumekontrollen, men jeg synes altid man mister lidt af det gode når man gør det. Jeg har læst mig til at der originalt skulle have siddet 300k pots i, så det tænkte jeg at jeg vil prøve.

Tror du 250k kunne gøre det? Dem hænger der trods alt flere af på hylderne. Jeg tænker bare at, hvis der er 10-20% tolerance, som der jo tit er, så kan det hurtigt komme væk fra 300k. Og jeg har ikke lyst til at købe en masse og måle efter. Jeg kan godt leve med at de svinger lidt, hvilket man sikkert ikke opdager, men når man køber nogen der, på papiret, gerne skulle være 300k, så er de tit også tættere på 300k end nogle der på papiret burde være 250k.

Og mærket (CTS) er bare fordi jeg har haft gode erfaringer med dem. Men jeg har heller ikke kunne finde andre på 300k, der var logaritmiske. Dem på 300k jeg har fundet har alle været lineære, og det synes jeg ikke rigtigt fungerer for mig.

Giver det mening?

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Q : Hvad er EGENTLIG forskellen på de forskellige slags Strater ?
Nu har der været snak om '62 reissue + div reissues, fatstrat og whatnot.
En strat er en strat er en strat ?
I mine øjne er kroppene ens, der er store hoveder og små hoveder, 3 singlecoils...
Enlighten me !!

mos
Still Got The Blues
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af mos »

Sagen er vel nærmere at ingen strater er ens:-)
One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you´re into jazz`

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af thomasrytter »

Q: Er der nogen herinde fra, der har mulighed for, at tage en forstærker med fra Århus til København indenfor den nærmeste fremtid?

Stevi
Gearfreak lærling
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Stevi »

[quote="Swampthing"]Q : Hvad er EGENTLIG forskellen på de forskellige slags Strater ?
Nu har der været snak om '62 reissue + div reissues, fatstrat og whatnot.
En strat er en strat er en strat ?
I mine øjne er kroppene ens, der er store hoveder og små hoveder, 3 singlecoils...
Enlighten me !![/quote]
Fat Strat er med humbucker i bagerste position, så allerede dér er der ikke længere 3 singlecoils.

1962 Reissue er, som navnet måske afslører, en mere eller mindre korrekt reproduktion af en Strat fra 1962. Så kan man jo kun gisne om hvordan det forholder sig med en 1957 Reissue...

Størrelsen på hovedet er afhængig af årgang, ligesom gribebrættets materiale og en masse andre detaljer også er det.
See you in heaven if you make the list

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: jeg har en REM med rester af gaffa tape klister! Jeg vil gerne have det af. Hvad kan jeg bruge til at opløse det?
Har prøvet med neglelak fjerner, det virkede ikke helt godt nok. Andre bud?

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

Rense benzin - det æder det meste klisterstads.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen