Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="Rasmus"]
hvordan fa'en gør man lige det?[/quote]

PS: Pas på dig selv!
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

Rasmus: Jeg kan ikke huske, om vi brugte de originale ledninger fra printet til strømstikket på min TubeZipper. Men jeg husker i hvert fald, at ledningen IKKE går igennem det originale strømstik på vej til det nye.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Jake"][quote="Rasmus"]
hvordan fa'en gør man lige det?[/quote]

Brug et multimeter. Mål evt. spændingen over de to ledninger der går til pedalen først, så du kan se om der er spænding der eller ej.

Mvh Jake[/quote]
[quote="Jake"][quote="Rasmus"]
hvordan fa'en gør man lige det?[/quote]

PS: Pas på dig selv![/quote]

Jeg vil helst være fri for at måle på pedalen med strøm på, det er jeg ikke erfaren nok til.

Jeg lurer lidt på den der afbryder. Der er 3 stikben bagpå. En til pinden, en til ring og så til afbryderen, som rører ved ringen når man sætter stikket i.

Spørgsmålet er hvornår fanden den så afbryder?

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="Rasmus"]
Jeg vil helst være fri for at måle på pedalen med strøm på, det er jeg ikke erfaren nok til.

Jeg lurer lidt på den der afbryder. Der er 3 stikben bagpå. En til pinden, en til ring og så til afbryderen, som rører ved ringen når man sætter stikket i.

Spørgsmålet er hvornår fanden den så afbryder?[/quote]

Tricket ville være, at du ville kunne se om strømmen "døde" på vej ind til pedalen.

Men afbryderen skaber en forbindelse mellem den terminal der normalt sidder til batteriet og den som går ind til kredsløbet. Det betyder, at når man sætter et strømstik i, så springer batteriet ikke i luften. Det er ret smart ;-)

Du kan se her hvordan det hænger sammen:

Billede
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Jake"][quote="Rasmus"]
Jeg vil helst være fri for at måle på pedalen med strøm på, det er jeg ikke erfaren nok til.

Jeg lurer lidt på den der afbryder. Der er 3 stikben bagpå. En til pinden, en til ring og så til afbryderen, som rører ved ringen når man sætter stikket i.

Spørgsmålet er hvornår fanden den så afbryder?[/quote]

Tricket ville være, at du ville kunne se om strømmen "døde" på vej ind til pedalen.

Men afbryderen skaber en forbindelse mellem den terminal der normalt sidder til batteriet og den som går ind til kredsløbet. Det betyder, at når man sætter et strømstik i, så springer batteriet ikke i luften. Det er ret smart ;-)

Du kan se her hvordan det hænger sammen:

Billede[/quote]

Ah, ja, på den måde, det giver god mening.

Men spørgsmålet er vel så skal jeg vel bare bruge det ben, som ikke er afbryderen, eller hvad?

Eller et helt utroligt dumt skud ville være for mig være at lave en lus imellem de 2 lad os sige "plus" ben???

Husk den kører på AC.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ja, jeg kan heller ikke umiddelbart helt få et 9 volts batteri og AC-spænding til at hænge sammen. Men der er nok noget, som er forbeholdt folk, som er langt klogere end jeg...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Ja, jeg kan heller ikke umiddelbart helt få et 9 volts batteri og AC-spænding til at hænge sammen. Men der er nok noget, som er forbeholdt folk, som er langt klogere end jeg...[/quote]
Jeg tror mere det var for at illustrere funktionen af det stik med afbryder.

Har du noget bud på hvad jeg gør forkert?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jo, men hvad afbryder afbryderen i stikket?

Og nej, jeg kan sgu´tte gennemskue det "på skrift"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Jo, men hvad afbryder afbryderen i stikket?

Og nej, jeg kan sgu´tte gennemskue det "på skrift"...[/quote]
Jeg ved sku ikke hvad den afbryder.:-(
Jeg tager lige et par billeder senere.


Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ja, det blev jeg ikke voldsomt meget klogere af. Men hvis den løse bøsning er "den nye", og det er tanken, at den skal skrues fast i pedalens stel, er det ikke ret fedt at sende AC gennem den, da du så lægger den éne side af AC-spændingen til stel. Og det er næppe særligt hensigtsmæssigt...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Ja, det blev jeg ikke voldsomt meget klogere af. Men hvis den løse bøsning er "den nye", og det er tanken, at den skal skrues fast i pedalens stel, er det ikke ret fedt at sende AC gennem den, da du så lægger den éne side af AC-spændingen til stel. Og det er næppe særligt hensigtsmæssigt...[/quote]
Aha, det Har været monteret direkte i chassiet. Så det er måske dét der er problemet.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ja, det var det måske nok... :-)

Prøv lige at se, om ikke det virker, hvis du sætter strøm på, mens den "flyver"...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

Haha, Rasmus for fa'n! :-)
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Jeg lærer på den hårde måde, jeg er jo idiot.
Hvis bare jeg havde fået et stik i plastik havde det ikke været noget problem.:-)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q: Jeg skal have fæstnet min bridge plate på min tele. Der bliver i denne artikel <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.300guitars.com/articles/elim ... icles/elim ... elecaster/</a><!-- m --> anbefalet noget der hedder "rubber cement". Hvilken betegnelse går det under på dansk?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Jake"]Haha, Rasmus for fa'n! :-)[/quote]

Nu er det jo meget nemt at stå og grine bøvet af andre fra sidelinjen. Men jeg lover dig kære ven, at den dag, du kommer til at lære noget på den hårde måde, så skal jeg ikke glemme at grine. Og dét både højlydt og særdeles indfølt!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Ja, Jake skrev helt sikkert det der indlæg for at håne Rasmus.
Det er nærmest skrevet i den ondeste gemene tone, jeg næsten kan komme i tanke om!
Han er dæleme da helt ude i hampen. :o
Kan du ikke bare tage at komme Jake på din "ignorer"-liste? Jeg gider egentlig ikke glo på at du spyr galde, hver gang Jake skriver et indlæg.
Der kører et eller andet mellem jer to, som jeg ikke helt fatter. Jeg kan bare slet ikke forstå, hvorfor de uoverenstemmelser skal tages offentligt og ikke kan klares med en PM, eller en ignorering
Create a sense of purpose around which you base your faith

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Kimling"]Ja, Jake skrev helt sikkert det der indlæg for at håne Rasmus.
Det er nærmest skrevet i den ondeste gemene tone, jeg næsten kan komme i tanke om!
Han er dæleme da helt ude i hampen. :o
Kan du ikke bare tage at komme Jake på din "ignorer"-liste? Jeg gider egentlig ikke glo på at du spyr galde, hver gang Jake skriver et indlæg.
Der kører et eller andet mellem jer to, som jeg ikke helt fatter. Jeg kan bare slet ikke forstå, hvorfor de uoverenstemmelser skal tages offentligt og ikke kan klares med en PM, eller en ignorering[/quote]

Kan du så ikke bare ignorere det ?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Kimling"]
Han er dæleme da helt ude i hampen.
[/quote]

Ja, faktisk, nu du siger det.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen