Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="sørendybdal"]Q: Hvordan kommer man hurtigst og smartest fra Hovedbanen til Refshaleøen på en almindelig tirsdag aften, hvor nogle ubarberede, langhårede, midaldrende semi-hippier fra Amerikas land træder op på den lokale blokvogn med noget af det der nymodens pigtrådsmusik? Jeg er inde med diligencen kl 17:22, og der underholdes fra kl. 18:00.[/quote]

Du har 2 muligheder:
1: Bus 40 kører fra Hovedbanegården til Refshaleøen. Men der er nok en del andre, der påtænker samme transportform... (Se køreplanen her <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.moviatrafik.dk/dinrejse/kore ... rejse/kore ... 3#navigate</a><!-- m -->)
2: Tag en taxa og slip for alle de andre fanboys. ;o)

EDIT: Nu er det den korrekte køreplan, der er linket til...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Tak for det. Kan dog se, at jeg kun har 3 minutter at løbe fra toget på. Rejseplanen foreslår bus 66, der holder på Fabrikmestervej, ikke langt fra Operaen. Er der langt at gå derfra?
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

[quote="sørendybdal"]Tak for det. Kan dog se, at jeg kun har 3 minutter at løbe fra toget på. Rejseplanen foreslår bus 66, der holder på Fabrikmestervej, ikke langt fra Operaen. Er der langt at gå derfra?[/quote]

Rejseplanen plejer også at skrive hvor lang gåturen er, og ikke mindst give dig et kort, så du kan finde vej.
Jeg ved faktisk ikke præcist, hvor på Refshaleøen (som er et større område) koncerten bliver afholdt. Jeg kunne forestille mig, at det var ovre ved de gamle B&W-haller, men jeg er ikke sikker. Hvis der nogen her, der øver på Musikværftet, kan de sikkert give dig et godt råd om transporten også...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

Hvor hulen køber man et helt vildt billigt telt, der kan holde til hverken mere eller mindre end fem dages Roskilde Festival? Silvans udvalg er noget begrænset i år, og alle spejdernørdbutikkerne her omkring Nørreport er for dyre :-D
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

[quote="FunkyValle"][quote="sørendybdal"]Tak for det. Kan dog se, at jeg kun har 3 minutter at løbe fra toget på. Rejseplanen foreslår bus 66, der holder på Fabrikmestervej, ikke langt fra Operaen. Er der langt at gå derfra?[/quote]

Rejseplanen plejer også at skrive hvor lang gåturen er, og ikke mindst give dig et kort, så du kan finde vej.
Jeg ved faktisk ikke præcist, hvor på Refshaleøen (som er et større område) koncerten bliver afholdt. Jeg kunne forestille mig, at det var ovre ved de gamle B&W-haller, men jeg er ikke sikker. Hvis der nogen her, der øver på Musikværftet, kan de sikkert give dig et godt råd om transporten også...[/quote]

Mon ikke koncertpladsen er til at få øje på? Og skilte sætter de vel også op i hovedstaden, de usle modernister ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Telemaster"]Hvor hulen køber man et helt vildt billigt telt, der kan holde til hverken mere eller mindre end fem dages Roskilde Festival? Silvans udvalg er noget begrænset i år, og alle spejdernørdbutikkerne her omkring Nørreport er for dyre :-D[/quote]

Mit telt er fra Jysk. Jeg kan ikke huske hvad det kostede, men jeg skulle kende mig selv dårligt, hvis ikke det var nærmest pinligt billigt, og det har da holdt 3-4 år ... dog ingen festivaler, men div. campingpladser, folks haver, osv. Og selvom det ikke har taget "testen", er jeg nu overbevist om, at det sagtens ville kunne overleve en Roskilde-festival også.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

Mit grå 300-kroners iglootelt fra Jysk Sengetøjslager (ja, det hed det dengang) har 8-års jubilæum på Roskilde i år og et par andre festivaler eller tre på cv´et også ... så jeg tror ikke penge er den afgørende faktor her ... og ja, det overlevede 2007 uden problemer eller lækager af nogen art.
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Flyveøglen »

Hvem er ham Albinoen med den 12 strengede guitar der spiller i mit fjernsyn?? (Dagbog fra Woodstock på DR-K)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Flyveøglen"]Hvem er ham Albinoen med den 12 strengede guitar der spiller i mit fjernsyn?? (Dagbog fra Woodstock på DR-K)[/quote]

Uden at se det, så gætter jeg på Johnny Winter. Han spillede vist på Woodstock, hvis jeg ikke husker meget galt.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Flyveøglen »

Korrekt.

Mango tango forhjælpen

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Flyveøglen"]Hvem er ham Albinoen med den 12 strengede guitar der spiller i mit fjernsyn?? (Dagbog fra Woodstock på DR-K)[/quote]

Men der var kun 6 strenge på den 12-strengede Fender han spillede på dengang.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Min makker i bandet leder efter pickupper til sin strat. De skal være dynamiske og self. lyde godt.
Nogen forslag ? For jeg er selv på bar bund. Jeg har ikke eksperimenteret særlig meget med pickupper...
FYI så er det en gammel Kliracort strat han spiller på(og jeg kan ikke få ham til at spille på andet, hans hænder har vænnet sig til den strat.) Det skal i øvrigt siges den er meget behagelig at spille på. Pickupperne er bare ærgelige at lytte til.

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af sørendybdal »

[quote="sørendybdal"]Tak for det. Kan dog se, at jeg kun har 3 minutter at løbe fra toget på. Rejseplanen foreslår bus 66, der holder på Fabrikmestervej, ikke langt fra Operaen. Er der langt at gå derfra?[/quote]

Nå, der kom så en udførlig infomail med alle de nødvendige oplysninger på i dag. Så kan jeg lære at styre min utålmodighed. :clap:
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Swampthing"]Min makker i bandet leder efter pickupper til sin strat. De skal være dynamiske og self. lyde godt.
Nogen forslag ? For jeg er selv på bar bund. Jeg har ikke eksperimenteret særlig meget med pickupper...
FYI så er det en gammel Kliracort strat han spiller på(og jeg kan ikke få ham til at spille på andet, hans hænder har vænnet sig til den strat.) Det skal i øvrigt siges den er meget behagelig at spille på. Pickupperne er bare ærgelige at lytte til.[/quote]

Hvem synes han lyder godt på en Strat ?
Husk at pickupper lyder forskelligt fra guitar til guitar.

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

[quote="MacG"]
1 : Hvem synes han lyder godt på en Strat ?
2 : Husk at pickupper lyder forskelligt fra guitar til guitar.[/quote]

1 : Det synes jeg ikke jeg har skrevet noget om. :?
2 : Ja det er jeg fuldt ud klar over, er der nogen pickupper der meget dynamiske ?

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Swampthing"][quote="MacG"]
1 : Hvem synes han lyder godt på en Strat ?
2 : Husk at pickupper lyder forskelligt fra guitar til guitar.[/quote]

1 : Det synes jeg ikke jeg har skrevet noget om. :?
2 : Ja det er jeg fuldt ud klar over, er der nogen pickupper der meget dynamiske ?[/quote]

Tror MacG mener "Hvilken person synes han lyder godt, som spiller på en Strat?".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nej, der skulle nok meget god vilje til at påstå, at f.eks. Jimi Hendrix og Hank Marvin lyder helt ens, selv om de begge spiller Strat, og begge har defineret "god Strat-lyd". Så et enkelt pejlemærke eller to ville nok være nyttigt, hvis et givent råd skulle afspejle andet og mere end blot personlige præferencer...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Hvilken dag var det sidste år, at der var en fodboldkamp, hvor Danmark scorede selvmål? Jeg skal bruge det, fordi jeg skal finde datoen for, hvornår jeg fik undersøgt mit knæ i Randers, og jeg kan ikke huske datoen for andet end dette.
Cogito sumere potum alterum

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="K-P"]Hvilken dag var det sidste år, at der var en fodboldkamp, hvor Danmark scorede selvmål? Jeg skal bruge det, fordi jeg skal finde datoen for, hvornår jeg fik undersøgt mit knæ i Randers, og jeg kan ikke huske datoen for andet end dette.[/quote]

14.6.2010 (mod Holland)

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[quote="Turtle"][quote="K-P"]Hvilken dag var det sidste år, at der var en fodboldkamp, hvor Danmark scorede selvmål? Jeg skal bruge det, fordi jeg skal finde datoen for, hvornår jeg fik undersøgt mit knæ i Randers, og jeg kan ikke huske datoen for andet end dette.[/quote]

14.6.2010 (mod Holland)[/quote]

Tusind tak!
Cogito sumere potum alterum

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen