Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Principielt burde det rent forbindelsesmæssigt ikke gøre den store forskel. Om Suhr´s midter-pickupper (jeg går ud fra, at det er dét, der menes med "reverse wound" ?) og deres hals-pickupper så ellers er ens rent lydsmæssigt, skal jeg ikke kloge mig på. Jeg vil dog tro, at forskellen er meget lille.[/quote]

Næ, det gjorde ikke den store forskel, nu er de smidt i. :clap:[/quote]

Tjekkede lige et sæt V60LP, som jeg har liggende. Hals-pickuppen har en DC-modstand på 6,35 kiloohm. og midter-pickuppen en tilsvarende på 6,45. Det svarer altså til en forskel på ca. 1,5%, hvilket igen nemt kunne sige mere om produktionstolerancer end noget andet...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Hvis man vil stifte bekendtskab med Portishead, hvad bør man så starte med?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Dummy.

Ingen tvivl om dét!
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Sasha"]Dummy.

Ingen tvivl om dét![/quote]

Og Third. Mindre scratching.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Joh, men Dummy vil - med mindre "the best is yet to come" - altid stå som Portishead´s hovedværk. Et mesterstykke, der er "heads and shoulders" over deres efterfølgende albums (og adskillige hoveder og skuldre over, hvad de fleste andre, der roder rundt i samme stil, har formået at frembringe). Der er trods alt flere og andre ting end mængden af scrathing, som afgør et albums kvalitet. Når dét så er sagt, er både "Portishead" og "Third" hver for sig imponerende præstationer (det samme gælder Soundtracket til "To kill a dead man" samt div. live-optagelser). Men "mesterværket", man vil huske Portishead for, er og bliver Dummy. Med rette.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Sasha"]Joh, men Dummy vil - med mindre "the best is yet to come" - altid stå som Portishead´s hovedværk. Et mesterstykke, der er "heads and shoulders" over deres efterfølgende albums (og adskillige hoveder og skuldre over, hvad de fleste andre, der roder rundt i samme stil, har formået at frembringe). Der er trods alt flere og andre ting end mængden af scrathing, som afgør et albums kvalitet. Når dét så er sagt, er både "Portishead" og "Third" hver for sig imponerende præstationer (det samme gælder Soundtracket til "To kill a dead man" samt div. live-optagelser). Men "mesterværket", man vil huske Portishead for, er og bliver Dummy. Med rette.[/quote]

Det tror jeg har mere at gøre med tiden Dummy kom ud i, og dets betydning for efterfølgende musik, men rent "objektivt", så synes jeg Third er mindst lige så god.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

NTK: Hold nu kæft der er klasseforskel på kufferterne fra hhv T-Rex (ToneTrunk) og PedalTrain.

Q: Hvordan var det nu med støj, når man bruger denne slags jacks (ifht f.eks. std Neutrik)?
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.co.uk/itm/6-3mm-Mono-Pa ... mm-Mono-Pa ... 0884381356</a><!-- m -->

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

[quote="Sasha"]Dummy.

Ingen tvivl om dét![/quote]

Dummy it is.
Jeg er kørt lidt død i Massive Attack - Mezzanine, så det er vist ved at være på tide, at jeg får udforsket lidt mere af det miljø.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="K-P"][quote="Sasha"]Dummy.

Ingen tvivl om dét![/quote]

Dummy it is.
Jeg er kørt lidt død i Massive Attack - Mezzanine, så det er vist ved at være på tide, at jeg får udforsket lidt mere af det miljø.[/quote]

Husk at kom forbi Tricky også!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Hvad burde jeg starte med med ham?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

NTK: Hverken Massive Attack eller især Tricky "bed" på mig på samme måde, som Portishead har gjort og stadig gør...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]NTK: Hverken Massive Attack eller især Tricky "bed" på mig på samme måde, som Portishead har gjort og stadig gør...[/quote]

Nej, men nu er det heller ikke fordi du og KP normalt har så mange fællesnævnere i jeres musiksmag, så måske kunne det "bide" på ham :)

Jeg kender slet ikke hele Tricky's bagkatalog, men et sted at starte, kunne være Maxinquaye eller Juxtapose. Det de to jeg kender bedst, og de ligger i den mere dystre, indebrændte ende af spektret, end Portishead. Måske det var noget for én, der ikke går af vejen for en gang black metal heller?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nej, det ved man aldrig.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Jeg har hørt Dummy igennem og er i gang med Third. De skal nok begge have en gang mere, men umiddelbart er ingen af dem helt skidt. Third minder mig egentlig lidt om Trentemøller - Into The Great Wide Yonder, så det er nok den plade, jeg hælder mest til indtil videre. Jeg må nok også hellere tjekke Portishead ud for en sikkerheds skyld.
Jeg må se, om jeg kan finde Tricky på Spotify bagefter.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="GodSpeedDK"] Måske det var noget for én, der ikke går af vejen for en gang black metal heller?[/quote]

[quote="K-P"]NTK: Jeg spiller stort set kun banjo for tiden.[/quote]
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"][quote="GodSpeedDK"] Måske det var noget for én, der ikke går af vejen for en gang black metal heller?[/quote]

[quote="K-P"]NTK: Jeg spiller stort set kun banjo for tiden.[/quote][/quote]

Nu tænker du sikkert norsk eller svensk black metal, men det er so last century. I 2012 er det Alabama black metal, der er the shit! :P
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Jeg får associatoner i retnig af træspritstive rednecks i latterlige udklædninger, som render rundt ude mellem nogle kaktusser og brøler uartikulerede lyde med munden, mens de tamper løs på nedstemte banjoer og sætter ild til alverdens mere eller mindre kristenst staffage?

Jeg er glad for, at min lille osteklokke stadig står fast forankret langt væk fra dette rædselsscenarium... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Loomer »

Altså, jeg ved da at Varg Vikernes deler holdninger med en del folk fra Alabama, når det kommer til farvede mennesker, så der er da i al fald dét...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Det er så kun mængden af forvrængning samt tonearten, der gør, at man ikke umiddelbart lige lægger mærke til, at det i virkeligheden bare er "Apple Jack", de spiller...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Loomer »

Mere eller mindre, ja.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen