Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

H-Bøjer - det er fandeme et godt ord - Støjgulv er ikke et nær så godt ord, men det er det eneste danske fagudtryk, jeg kender, der dækker begrebet - Og på et eller andet tidspunkt er det sikkert stjålet fra det engelske noise floor.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"] Og på et eller andet tidspunkt er det sikkert stjålet fra det engelske noise floor.[/quote]

- No shit, Sherlock...?

:-)

I øvrigt anvender førnævnte guitarbog konsekvent begrebet "at bøje strengene"...

Det kan være, at Bøje er gift med hende Bente..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q; Kan man få en plexi skærm til at stille foran sin f.eks AC30? Når man spiller live, så det er til at være på scenen for mine medmusikanter.

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Rasmus"]Q; Kan man få en plexi skærm til at stille foran sin f.eks AC30? Når man spiller live, så det er til at være på scenen for mine medmusikanter.[/quote]

Ja.. Og du kan lave den selv ret nemt
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="fortytwo"][quote="Rasmus"]Q; Kan man få en plexi skærm til at stille foran sin f.eks AC30? Når man spiller live, så det er til at være på scenen for mine medmusikanter.[/quote]

Ja.. Og du kan lave den selv ret nemt[/quote]

Esben: Har du nogen konkrete erfaringer du vil dele ud af ? Jeg har også en forstærker der spiller for højt når den lyder rigtigt...

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

Jeg har lidt forskelligt..

Det kommer jo meget an på, hvordan man stiller op som band, og hvordan der skal skærmes af..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q;
Skal jeg tage min AC30 med til Odense og spille Jazzhus Dexter, eller skal jeg i møj hast fremskaffe en lille combo?

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Rasmus"]Q;
Skal jeg tage min AC30 med til Odense og spille Jazzhus Dexter, eller skal jeg i møj hast fremskaffe en lille combo?[/quote]
Hvorfor tager du ikke bare min Super Champ, eller Ampeg J-12'er med..?
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="fortytwo"] Ampeg J-12[/quote]

Uhh, lækker forstærker! Ældre model?

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

RI desværre.. Men den er nu stadig lækker..
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="fortytwo"][quote="Rasmus"]Q;
Skal jeg tage min AC30 med til Odense og spille Jazzhus Dexter, eller skal jeg i møj hast fremskaffe en lille combo?[/quote]
Hvorfor tager du ikke bare min Super Champ, eller Ampeg J-12'er med..?[/quote]
Logistik. :( Ellers så ville jeg vildt gerne have din Super Champ med.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Er man ikke nødt til at have et løst kabinet med til en Super Champ, hvis man skal spille job på den - ihvertfald hvis det ikke skal lyde meget "lille og æggedeler-agtigt"..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Er man ikke nødt til at have et løst kabinet med til en Super Champ, hvis man skal spille job på den - ihvertfald hvis det ikke skal lyde meget "lille og æggedeler-agtigt"..?[/quote]
Jamen, den bliver jo miked op. :)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Men nu har jeg taget en volume pedal med, og så må ham trommeslageren fandme banke til den, så skal resten nok følge med. :)

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Er man ikke nødt til at have et løst kabinet med til en Super Champ, hvis man skal spille job på den - ihvertfald hvis det ikke skal lyde meget "lille og æggedeler-agtigt"..?[/quote]
Jamen, den bliver jo miked op. :) [/quote]

Men mikrofonen står jo foran den indbyggede højttaler. Og den lyder dælme skidt. Sasha og jeg havde sådan én nede i torturkælderen, og blev forbavsede over hvor skidt den lød, i betragtning af dens legendariske status... Så satte vi den til en 1 X 12" med en G12H65 klon i...
Så var det pludselig nok en af de bedste små forstærkere vi havde hørt...

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="MacG"][quote="Rasmus"][quote="Sasha"]Er man ikke nødt til at have et løst kabinet med til en Super Champ, hvis man skal spille job på den - ihvertfald hvis det ikke skal lyde meget "lille og æggedeler-agtigt"..?[/quote]
Jamen, den bliver jo miked op. :) [/quote]

Men mikrofonen står jo foran den indbyggede højttaler. Og den lyder dælme skidt. Sasha og jeg havde sådan én nede i torturkælderen, og blev forbavsede over hvor skidt den lød, i betragtning af dens legendariske status... Så satte vi den til en 1 X 12" med en G12H65 klon i...
Så var det pludselig nok en af de bedste små forstærkere vi havde hørt...[/quote]
Aha, jeg synes nu den har lydt ret godt de par gange jeg har spillet på Esbens champ, eller haft den med på job. Men lur mig om I ikke smed sådan nogle elektriske æggedelere foran?

Den lyder meget bedre med cigarkasser!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Ja, det er muligt. I wouldn´t know...

Men jeg forstår nu ikke helt argumentet med, at "så længe det bliver mic´ed op, er det ligegyldigt, hvor småt og fiset forstærkeren i sig selv lyder". Bevares, mn kan lave nogle tricks m.h.t. upmic´ning for at få tingene til at lyde større, end de i virkeligheden er. Men var det ikke federe - om ikke andet så for ens egen skyld på scenen - som udgangspunkt at have en forstærker, som i sig selv lød lidt mere voksen og fyldig?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="MacG"]
Men mikrofonen står jo foran den indbyggede højttaler. Og den lyder dælme skidt. Sasha og jeg havde sådan én nede i torturkælderen, og blev forbavsede over hvor skidt den lød, i betragtning af dens legendariske status... Så satte vi den til en 1 X 12" med en G12H65 klon i...
Så var det pludselig nok en af de bedste små forstærkere vi havde hørt...[/quote]

Og det var endda én af dem med "den store" EV-højttaler i...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Ja, det er muligt. I wouldn´t know...

Men jeg forstår nu ikke helt argumentet med, at "så længe det bliver mic´ed op, er det ligegyldigt, hvor småt og fiset forstærkeren i sig selv lyder". Bevares, mn kan lave nogle tricks m.h.t. upmic´ning for at få tingene til at lyde større, end de i virkeligheden er. Men var det ikke federe - om ikke andet så for ens egen skyld på scenen - som udgangspunkt at have en forstærker, som i sig selv lød lidt mere voksen og fyldig?[/quote]

Njaaa,,, stortset, så er en SM57 foran en 1x12" combo det samme som en Sm57 foran en 2x12" combo. Hvis du tog forstærkerens egenlyd væk, og kun fik monitor/in-ear, så tænker jeg ihvertfald ikke over det.

Men nu tænker du vel på hvis man spiller baggears jobs?

Sidste job jeg spillede, der stod Ac30'eren i et hulrum ude bagved bagtæppet, og jeg kunne kun høre den når jeg gik hen og stillede mig op af bagtæppet. Resten af lyden fik jeg fra min monitor, og det fungerede utrolig godt!

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Jake »

[quote="fortytwo"]RI desværre.. Men den er nu stadig lækker..[/quote]

Enig. Kredsløbet lyder bare fedt, og RI'erne er ikke så ringe hos AMPEG som hos andre mærker, i følge mine erfaringer..
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen