Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

[quote="Sasha"]Jeg lader dem bare være. Jeg kan ikke umiddelbart se, hvorfor man skulle gøre andet..?[/quote]
I'm with this dude...
RoadHigh.dk

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="VilhelmNielsen"]NQ: Når I lægger en guitar i sin kasse - ikke nødvendigvis for transport, men som opbevaring i et stykke tid - tager I så strengene af, slækker dem eller lader i dem bare være som de er? Spørger med hensyn til en hardtail Tele.[/quote]

Hvis du nu spillede på den 2 gange om dagen, hver eneste dag - og ellers lod den ligge i kassen - ville du så tage stregene af eller slække dem imellem hver gang du spillede?

Yeps - jeg besvarede lige et spørgsmål med et spørgsmål der.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="SustainerPlayer"][quote="VilhelmNielsen"]NQ: Når I lægger en guitar i sin kasse - ikke nødvendigvis for transport, men som opbevaring i et stykke tid - tager I så strengene af, slækker dem eller lader i dem bare være som de er? Spørger med hensyn til en hardtail Tele.[/quote]

Hvis du nu spillede på den 2 gange om dagen, hver eneste dag - og ellers lod den ligge i kassen - ville du så tage stregene af eller slække dem imellem hver gang du spillede?

Yeps - jeg besvarede lige et spørgsmål med et spørgsmål der.[/quote]

Now I feel stupid...

Gracias, y'all!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

Hvis den skal sendes med posten, skulle det vist være en god idé at slække strengene. Så det er sikkert i den forbindelse, du har hørt om det.

Hvorfor det forholder sig sådan, skal jeg til gengæld ikke kunne sige, men det er jeg blevet anbefalet flere gange, så det gør jeg :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Mon ikke det er på Gibson's? De er vist ret skrøbelige, strater derimod, kan man vel nærmest smide rundt med og de virker bagefter.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="VilhelmNielsen"]

Now I feel stupid...

Gracias, y'all![/quote]

Det er jeg ked af. Kan godt se mit indlæg kan opfattes lige lovligt spydigt. Beklager.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="GodSpeedDK"]Hvis den skal sendes med posten, skulle det vist være en god idé at slække strengene. Så det er sikkert i den forbindelse, du har hørt om det.

Hvorfor det forholder sig sådan, skal jeg til gengæld ikke kunne sige, men det er jeg blevet anbefalet flere gange, så det gør jeg :) [/quote]

Det er tit i forbindelse med forsendelse af set neck guitarer, man hører om det råd. Myten går på, at temperatur og luftfugtigheds-udsving i f.eks flytransport kan være så store og så hurtige, at trækket i strenge pludselig er stærkt nok til at knække guitarens hals.

Jeg tvivler også på det udsagn. Det er dog sikkert at f.eks Gibson Les Paul nemt knækker ved hovedet. Men det har de fleste her jo set, hvorfor sker. Utilstrækkelig indpakning.

Jeg modtog en set neck guitar, der blev sendt fra Japan til England og derefter til Danmark pakket ind i "standard" guitar papkasse. Den var stort set stemt op ved modtagelsen. Men det var selvfølgelig også en Gibson_kopi_ :D

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="SustainerPlayer"][quote="VilhelmNielsen"]

Now I feel stupid...

Gracias, y'all![/quote]

Det er jeg ked af. Kan godt se mit indlæg kan opfattes lige lovligt spydigt. Beklager.[/quote]

Jeg mente det heller ikke helt so melankolsk. Ingen sure miner :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="SustainerPlayer"]Det er dog sikkert at f.eks Gibson Les Paul nemt knækker ved hovedet. Men det har de fleste her jo set, hvorfor sker. Utilstrækkelig indpakning.
[/quote]

Wrong.

Dårligt design er den virkelige årsag.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

Når jeg sætter en cd i radioen ude i bilen fortæller den på visse skiver hvad nummeret hedder. Det er en information man får lagret på selve nummeret, men hvad hedder den funktion?

Skal bruge det ifm at kærestens cd efterhånden er ået til det stadie hvor den nærmer sig masteringen... :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Michael Vajhøj"]Når jeg sætter en cd i radioen ude i bilen fortæller den på visse skiver hvad nummeret hedder. Det er en information man får lagret på selve nummeret, men hvad hedder den funktion?

Skal bruge det ifm at kærestens cd efterhånden er ået til det stadie hvor den nærmer sig masteringen... :) [/quote]

Noget med IDE-tag, så vidt jeg husker. Eller, det mener jeg bestemt det hed i "gamle dage".
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Michael Vajhøj"]Når jeg sætter en cd i radioen ude i bilen fortæller den på visse skiver hvad nummeret hedder. Det er en information man får lagret på selve nummeret, men hvad hedder den funktion?

Skal bruge det ifm at kærestens cd efterhånden er ået til det stadie hvor den nærmer sig masteringen... :) [/quote]

Formatet hedder CD-Text: <!-- m --><a class="postlink" href="http://en.wikipedia.org/wiki/CD-Text">h ... CD-Text</a><!-- m -->

(Og det er endelig begyndt at blive mere udbredt nu, hvor cd'er er på tilbagetog...)

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

Er der en af jer som kan linke til den der video som en fyr inde på Aage.dk linkede til for år tilbage, hvor ham og et par af hans venner havde 'opfundet' en form for loppespil?

Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Skestork Ultra »

De her tosser?
[youtube]upywauzDV0w[/youtube]

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Turtle"]...hvor cd'er er på tilbagetog...[/quote]

Now WTF?

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Skestork Ultra"]De her tosser?
[youtube]upywauzDV0w[/youtube][/quote]

Yeah! Det er sejt

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Dannyboy"][quote="Skestork Ultra"]De her tosser?
[youtube]upywauzDV0w[/youtube][/quote]

Yeah! Det er sejt[/quote]

:eh:

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Jeg kom til at tænke på ham her. Det er altså nogle syge kast, han får fyret af:

[youtube]KLbz0X_7waU[/youtube]

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Barf"]Jeg kom til at tænke på ham her. Det er altså nogle syge kast, han får fyret af:[/quote]

:o Mad Skillz ...

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af CobraPizza »

Min boostpedal, er moddet så man kan tilslutte den en omskifter, så man kan slå boostfunktionen til...

Er jeg den eneste den synes det virkede som et dumt mod?

Billede
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen