Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Skestork Ultra »

[quote="Urup"]Q: Kan man købe gær i 7/11?[/quote]
Vist kun tørgær - det er i hvert fald det eneste, jeg har kunnet finde, men det virker også fint.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Q: Hvilke flightcases kan folk anbefale til bygning af et pedalboard? Det skal sættes sammen med sådan noget 3m dual-lock.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="VilhelmNielsen"]Q: Hvilke flightcases kan folk anbefale til bygning af et pedalboard? Det skal sættes sammen med sådan noget 3m dual-lock.[/quote]

Jeg har været ret glad for min THON kasse i forhold til prisen. Jeg fik Custom bygget en mega kasse 80x45x19cm. Den kostede vist omkring 1300 kr.
Den fungerer godt. Den kommer med en plade i bunden med plys på, så man kun skal bruge den ene slags velcro for at få ens pedaler til at sidde fast.

Det skal lige siges at hvis du bestiller på mål, så beregner de 2-3 CM til skum i toppen af kassen! (Det var derfor min blev 19 og ikke 16, som først antaget).

Jeg var lidt skeptisk over de små butterfly låse, men det fungerer ret fint.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Barf »

Q: Nogen der ved, om man kan købe værker af Martin Bigum som kunsttryk/plakat? Altså forholdsvis billigt, så det også er til at købe for os dødelige.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Rasmus"][quote="VilhelmNielsen"]Q: Hvilke flightcases kan folk anbefale til bygning af et pedalboard? Det skal sættes sammen med sådan noget 3m dual-lock.[/quote]

Jeg har været ret glad for min THON kasse i forhold til prisen. Jeg fik Custom bygget en mega kasse 80x45x19cm. Den kostede vist omkring 1300 kr.
Den fungerer godt. Den kommer med en plade i bunden med plys på, så man kun skal bruge den ene slags velcro for at få ens pedaler til at sidde fast.

Det skal lige siges at hvis du bestiller på mål, så beregner de 2-3 CM til skum i toppen af kassen! (Det var derfor min blev 19 og ikke 16, som først antaget).

Jeg var lidt skeptisk over de små butterfly låse, men det fungerer ret fint.[/quote]

Hm, lyder interessant. Hvor fik du lavet det?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Mon ikke det er Thomann, der kan det?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Sasha"]Mon ikke det er Thomann, der kan det?[/quote]

De sprang også udmiddelbart først ind på lystavlen (og en hurtig gogglesøgning), men der er et eller andet ved ordende "custom" og "Thomann" der dissonerer i mine ører. Men det er umiddelbart sådan satan fra Thoman jeg tænker må passe mig.

Hvad synes du forresten om de der Roger Mayer Mongoose fuzz, Søren?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="VilhelmNielsen"]
Hvad synes du forresten om de der Roger Mayer Mongoose fuzz, Søren?[/quote]

Ingenting. Har ikke prøvet hverken én eller flere af dem.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="Sasha"]Mon ikke det er Thomann, der kan det?[/quote]

De sprang også udmiddelbart først ind på lystavlen (og en hurtig gogglesøgning), men der er et eller andet ved ordende "custom" og "Thomann" der dissonerer i mine ører. Men det er umiddelbart sådan satan fra Thoman jeg tænker må passe mig.

Hvad synes du forresten om de der Roger Mayer Mongoose fuzz, Søren?[/quote]

min er denne <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/thon_effect_pe ... _effect_pe ... medium.htm</a><!-- m -->

jeg skulle bare bruge en der var lidt mere højde på. Så skrev jeg en mail og så sagde de "blabla den klarer vi...." du skal bare "blablabla"

:D

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Rasmus"]
min er denne <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/thon_effect_pe ... _effect_pe ... medium.htm</a><!-- m -->

jeg skulle bare bruge en der var lidt mere højde på. Så skrev jeg en mail og så sagde de "blabla den klarer vi...." du skal bare "blablabla"[/quote]

Cool cool, det blive sgu sådan en (bare den lille). Bare af ren nysgerrighed, hvorfor var den ekstra højde nødvendig? Er det stablet i niveauer, eller har du bare nogle høje pedaler?

[quote="Sasha"][quote="VilhelmNielsen"]
Hvad synes du forresten om de der Roger Mayer Mongoose fuzz, Søren?[/quote]

Ingenting. Har ikke prøvet hverken én eller flere af dem.[/quote]

Nå, det er min fejl. Synes at have læst en udtalelse fra din side omkring de Roger Mayer mærkede fuzz's for nogle år tilbage.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Det er muligt. Jeg har prøvet mange af hans pedaler - ja, ejer endda en hel del af dem. Men aldrig den dér Mongoose-fætter. Hvis jeg har prøvet den, beløber det sig ihvertfald kun til lige at have haft den sat til i en forretning, og derpå konkluderet, at den hurtigt skulle tilbage på hylden igen, hvorefter Dr. Alzheimer så ellers har taget over med alt tilhørende trivia...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="Rasmus"]
min er denne <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.thomann.de/dk/thon_effect_pe ... _effect_pe ... medium.htm</a><!-- m -->

jeg skulle bare bruge en der var lidt mere højde på. Så skrev jeg en mail og så sagde de "blabla den klarer vi...." du skal bare "blablabla"[/quote]

Cool cool, det blive sgu sådan en (bare den lille). Bare af ren nysgerrighed, hvorfor var den ekstra højde nødvendig? Er det stablet i niveauer, eller har du bare nogle høje pedaler?
[/quote]

Ja, jeg har lavet et niveau bagved hvor der ligger 2 Voodoo labs strømforsyninger nedenunder, og for at det er nemmere at trykke på dem.
En ældre version af samme bræt. Jeg har fået presset lidt flere pedaler ind nu. :)

Men som sagt jeg bestilte 16cm i højden, og den kom så med udvendige mål der hed 19cm. Fordi de tager højde for skum. :roll: Tja, men det er OK. Man får jo hvad man betaler for.
Billede

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Sådan en kasse er i al fald bestilt, har dog ikke så mange, og så store pedaler som dig Rasmus, så håber standard kassen går an. Tak for anbefalingen!

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Det var så lidt.
Ja, jeg har været lidt uheldig med de store kasser. Men de lyder jo fedt.
Jeg har dog også et lille 30x40cm board. :-)

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

Jeg har altid synes de der Thon kasser så fine ud, men et eller andet indeni mig selv har lige fået mig til at skrive til KW i stedet, da jeg vil have bygget et nye og lidt mindre board. :oops:

Men hva' - man skal jo også huske at være lidt loyal overfor den som man han har haft gode erfaringer med. :)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Mit board har ligget i en Thon kasse i flere år - Det har jeg aldrig haft problemer med. Til gengæld går vores keyboardmands KW kasser i stykker bare jeg rør ved dem. Det har den herlige konsekvens, at jeg ikke får lov at bære keyboards længere.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

:D
Du har ødelagt dem med vilje har du... ;-)

Modsat et andet firma, som ikke nævnes her, har jeg virkelig haft gode erfaringer med KW. De har altid lavet de ting jeg bestilte hurtigt og alt har altid været 100% i orden. Og har aldrig haft problemer med hverken det board jeg har nu + kassen til min amp, tiltrods for at de begge er blevet tabt ud af biler m.m. (dumme trommeslagere)... Så tror faktisk også en Thon ville være fin - men de skal nu nok få lov til at tjene lidt penge på mig dernede senere på året... ;)
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

Q: Hvilke stik man skal bestille?
De alm. vinkelstik: <!-- m --><a class="postlink" href="http://effektpedaler.dk/product.asp?pro ... uct=197</a><!-- m -->
Eller de flade: <!-- m --><a class="postlink" href="http://effektpedaler.dk/product.asp?pro ... ct=1191</a><!-- m -->

Jeg har plads til begge dele - spørgsmålet er bare hvad der er bedst...
RoadHigh.dk

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

De almindelige er klart bedre, hvis du har pladsen. De andre har dårlig trækaflastning og kan være svære at lodde på.

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Michael Vajhøj
Gearfreak groupie
Indlæg: 886
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Michael Vajhøj »

Det er "bare" patchkabler, så trækaflastningen betyder ikke så meget, men altså kan jo nok heller ikke høre forskel så kan jo ligeså godt bare vælge den der er nemmest at lodde. :)


Sent from my iPhone 4s using TapaTalk
RoadHigh.dk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen