Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Q:

Er der nogen, som kan fragte en top fra Kbh til Århus? Eller hvad er det nu, den side hedder, hvor der er nogen, som kan tage noget med i bilen?

:)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Gomore.dk

Sendt fra tilfældig opkobling til det der net.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Odgaard
Gearfreak roadie
Indlæg: 1580
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Sv: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Odgaard »

Jeg kører turen nu på torsdag. Send en pm, hvis det kan passe dig. Så kan vi se, om det også kan passe med mine planer.

send fra en smart telefon

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Q:

Måske nyt kamera. Spejlrefleks til mest optagelse af film, hvilket er lækkert? Budget max 7k-8k. :-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Hvis video er høj prioritet, synes jeg kun, der er to bud på markedet: Canon 650D med Canon18-135 STM objektiv. Det andet bud er et af Sonys SLT kameraer A37, A57 eller A77 (jeg har ikke helt styr på Sonys prissætning, så du må selv lige finde det, der passer i budgettet. Sonys Nex serie er også et bud. De er godt nok ikke spejlrefleks, men du skal jo ikke bruge spejlet til noget under video.
Modded guitars were crap right out of the factory

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Jeg har lige nu et Sony A37, det er også rigtig fint til at filme med, ikke noget dér. Men ville gerne undersøge flere muligheder. Må lige se hvad Canon 650D er for noget. :-)

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Hvor er bedst og billigst at købe sådanne ting?

Og vil et andet objektiv forbedre videokvaliteten? Eller påvirker et andet objektiv kun zoom?

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Andet objektiv end hvad?

Men ja - objektivet er mindst lige så vigtig for kvaliteten som huset. Hvis du allerede har A37, tror jeg ikke, du får et meget bedre hus inden for budgettet - så er det bedre stillet ved at opgradere dit objektiv til Sony 16-50 f/2.8

Jeg plejer at købe mine ting i kamerahuset.dk's fysiske butik, der ligger på Frederiksundsvej.
Modded guitars were crap right out of the factory

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Her er det, jeg har: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.elgiganten.dk/product/foto-v ... uct/foto-v ... 37-18-55mm</a><!-- m -->

Wow, det koster alligevel 4k. Hehe, jeg er lidt ny i denne verden. Men det vil gøre filmkvaliteten bedre? :-)

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Du får ikke et hus, der vil give dig væsentligt bedre filmkvalitet, med mindre du går til et full frame kamera (mere end 10k for huset). Et nyt objektiv vil gøre rigtig meget. Denne Sony 16-50 skulle være rigtig lækker (Min kusines mand, der er semiproff Sony fotograf har den, og han er meget glad for den), men jeg har aldrig prøvet den selv, da jeg jo er Canon mand.
Modded guitars were crap right out of the factory

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

Opgradér glasset. Glasset er meget, meget, meget vigtigere end huset.

Carl Zeiss laver et 16-35mm f/2.8 til Sony. Den ville jeg gå efter, hvis det var en zoom til Sony, jeg ville ha. Ellers laves der vist også et CZ 85mm f/1.4

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nu skal man så måske lige huske, at en 16-35mm og en 85mm ikke kan helt det samme...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q. - Er der nogen af eders bands der har lagt deres ting på bandbase. Jeg er ved at forsøge at uploade musik ,men jeg kan simpelthen ikke få filerne over fra media player eller itunes.Bandbase kører også ufattelig langsomt.Er bb shit eller hit? Hvad gør man ellers ud over facebook
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Pluto"]Q. - Er der nogen af eders bands der har lagt deres ting på bandbase. Jeg er ved at forsøge at uploade musik ,men jeg kan simpelthen ikke få filerne over fra media player eller itunes.Bandbase kører også ufattelig langsomt.Er bb shit eller hit? Hvad gør man ellers ud over facebook[/quote]

Tror ikke der er samme mange der bruger Bandbase længere. Soundcloud og Bandcamp er det jeg synes jeg ser mest af.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg kan fandmer ikke finde ud af at få musikken over på hverken Bandbase eller Bandcamp.Hvordan får jeg dem over fra enten Itunes eller mediaplayer.De filer jeg finder er aldrig i de rigtige formater og kan ikke finde dem.Pis. Det var så nemt på soundcloud men kan ikke huske hvad jeg gjorde.Pis igen
Sorte strater lyder bare bedst..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Q: Hvad med et Nikon D7000 til filmning? Jeg har nemlig en kammerat med masser af objektiver til dette. Ville det være lækkert?

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Peter C"]Q: Hvad med et Nikon D7000 til filmning? Jeg har nemlig en kammerat med masser af objektiver til dette. Ville det være lækkert?[/quote]

Jeg har et Nikon D7000, og jeg synes, at kvaliteten er rimelig god. Hvis man virkelig vil fluekneppe, så er der selvfølgelig mere detalje i det video, der kommer fra nogle af de større kameraer, men det er virkelig småting og kun noget, man skal gå op i, hvis man laver de store produktioner.
Jeg har desværre ikke lige noget færdigt endnu, som du kan se, men kameraet får i hvert fald min anbefaling.

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Men i det prisleje er det godt, kan jeg forstå.

Hvad med objektiver? Skal det være med fast brændvidde til video?

Og tak for svar! :-)

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Kom så foto-guruer!!

Hvilket forholdvist billigt objektiv til video? :-)

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

[quote="Peter C"]Kom så foto-guruer!!

Hvilket forholdvist billigt objektiv til video? :-)[/quote]

Nikkor 35mm f/1.8G DX (effektiv brændvidde 52 mm)
Nikkor 50mm f/1.4G (effektiv brændvidde 75 mm)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen