Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="VilhelmNielsen"]NQ: Hvad skal man se/prøve i New York af mere ukendte ting? Musik-orienteret?[/quote]

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Hvorfor skal det nødvendigvis være ukendte ting?

Hvis ikke du har været der før, så plejer det da at være en meget god start med de kendte ting.
Modded guitars were crap right out of the factory

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Johannes »

Så var jeg lige forbi den lokale 3 butik for set efter en ny mobil.. Og der var en der fangede min interesse. (faktisk 2...)
Den ene var en <a href="http://www.3.dk/Privat/mobil/Mobiler/SEM-X10-Mini-Pro/" rel="nofollow">http://www.3.dk/Privat/mobil/Mobiler/SE ... ni-Pro/</a> som jeg havde i hånden og den føltes rigtig godt.
Så sagde de der snart ville komme en ny i den prisklasse <a href="http://www.3.dk/Privat/mobil/Mobiler/Wildfire/" rel="nofollow">http://www.3.dk/Privat/mobil/Mobiler/Wildfire/</a> Som jeg dog ikke har prøvet.
Hvilken ville i vælge?
Normalt synes jeg de ville være alt for dyre men deres 3Ideal abonnement passer mine behov til fulde så derfor er valget imellem de to.
EDIT: Jeg ville også gerne kun streame eller "tethering" internet fra mobilen til min MacBook uden alt for meget besvær.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Smittefar"]Hvorfor skal det nødvendigvis være ukendte ting?

Hvis ikke du har været der før, så plejer det da at være en meget god start med de kendte ting.[/quote]

Det er mere for at undgå alt det åbenlyse, for det er blevet dækket ind. Nu mangler jeg bare nogle "hidden gems" eller sådan noget.

Desuden ligger byers charme sjældent på hovedgaden, men i de små gader.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Nogen, som tilfældigvis ved, hvem der spillede guitar bag Aura på Hammershus i eftermiddags?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kattekiksen »

Q: Findes der et gratis flv converter til mac? Jeg har 8 klip jeg skal have konverteret og sat sammen til en film. Jeg kan bare ikke finde noget program der kan gøre det.
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

[quote="Kattekiksen"]Q: Findes der et gratis flv converter til mac? Jeg har 8 klip jeg skal have konverteret og sat sammen til en film. Jeg kan bare ikke finde noget program der kan gøre det.[/quote]

Handbrake måske?

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

[quote="VilhelmNielsen"][quote="VilhelmNielsen"]NQ: Hvad skal man se/prøve i New York af mere ukendte ting? Musik-orienteret?[/quote][/quote]

jeg vil foreslå at gå en tur i de små gader i greenwich village, det synes jeg er et ret spændende område. der ligger også et par bluesbarer, så jeg da kan huske at ha set en dygtig gut spille akustisk blues. hvis du skal finde noget musik, så er der nogle ugemagasiner over "hvad der sker" af koncerter. køb sådan et... les paul spillede jo jævnligt på en jazzklub i ny, også da jeg var der, jeg så ham bare ikke. ellers er der bb king blues bar på 42 st. (mener jeg, eller måske højere oppe.)

ellers kan du tage over på modsatte side, og se der hvor der tidligere var CBGB. der er ikke noget at se der mere, men sidegaderne kan byde på noget interessant. den originale CBGB merchandise store ligger også deromkring, og det er selvfølgelig der jeg har købt min CBGB t-shirt :)

jeg har ikke set nogen af de store ting særligt grundigt, til gengæld har jeg gået rundt over hele manhattan og set newyorkerne, og det synes jeg er meget federe :)

/søren

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kattekiksen »

[quote="SustainerPlayer"][quote="Kattekiksen"]Q: Findes der et gratis flv converter til mac? Jeg har 8 klip jeg skal have konverteret og sat sammen til en film. Jeg kan bare ikke finde noget program der kan gøre det.[/quote]

Handbrake måske?[/quote]

Jeg kunne ikke få det til at virke da jeg prøvede. Måske skal jeg give det et skud til.
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kattekiksen »

Det virkede fandeme. Og så kunne jeg smide det sammen i Imovie.
Mac rocks.
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com


Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

S: Hvorfor rangerer Still Got The Blues højere end Johnny B. Goode i det nye gearfreak-hieraki? Johnny B. Goode er da meget sværere at spille fedt, og helt klart også en federe sang - det er fakta.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Sasha"]Nogen, som tilfældigvis ved, hvem der spillede guitar bag Aura på Hammershus i eftermiddags?[/quote]

Altså sangerinden Aura? Er det ham her:

Billede

Sidst jeg så hende, havde hun ham med - men det er også nogle år siden. Jeg ved ikke andet end at han hedder Jakob, og spiller også i Sys Bjerres band.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

S: Hvordan kan TM have et så forskruet billede af fakta?

Mere seriøst

Nu er husalteret sådan nogenlunde kommet på plads i min nye lejlighed (ikke så ny længere indrømmet)

Billede

Men nu er sagen bare den, at der er en hvis chance for at hende den søde lyshårede hun snart flytter ind, og jeg fornemmer, at der kunne blive ret meget diskussion om, hvorvidt det nu er pænt eller ej. Med andre ord, så har jeg et klart behov for at forøge anlæggets Wife Acceptance Factor (WAF)

S: ALLE ideer modtages. Her er dog et par guidelines.

Det er tilsyneladende et problem, at enhederne ikke helt matcher i anlægget - jeg er helt med på ideen om at smide båndoptageren ud og udskifte min billige DVD afspiller med en NAD BluRay afspiller, men her er et par andre grænsebetingelser

Højttalere er tilsyneladende grimme - selv disse ret pæne nogen
Billede

Højttalere må ikke hænge på væggen - det er grimt
Højttaleres primære formål er at lyde godt
Store fjernsyn er grimme
Små fjernsyn er ikke til at holde ud at se på
Fladskærme er OK - og man kan godt udskifte det gamle tykskærmstv
Billige små nuttede plasticanlæg fra FONA lyder af lort
Billige små nuttede plasticanlæg fra FONA er søde og hyggelige
Det skal være hyggeligt

Gæt selv hvem der er kommet de forskellige udsagn :)

Man kunne arbejde med at skjule nogle af delene med stof og diverse møbler, men det er vist her, jeg skal have jeres hjælp kære forum.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Sasha"]Nogen, som tilfældigvis ved, hvem der spillede guitar bag Aura på Hammershus i eftermiddags?[/quote]

Altså sangerinden Aura? Er det ham her:

Pænt fint billede

Sidst jeg så hende, havde hun ham med - men det er også nogle år siden. Jeg ved ikke andet end at han hedder Jakob, og spiller også i Sys Bjerres band.[/quote]

Jeg tror enten det har været Rasmus Malmstrøm som har spillet med hende i nogle år, eller også har det været Marc Awounou som er hendes tyske guitarist.
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af fortytwo »

[quote="Smittefar"]Man kunne arbejde med at skjule nogle af delene med stof og diverse møbler, men det er vist her, jeg skal have jeres hjælp kære forum.[/quote]

Man kunne jo starte med, at arbejde på et mere husalteragtigt møbel, hvor anlæg kan stå inde i, og så kunne man skifte det der gamle billedrør ud med noget fladt, og så evt. stille højtalerne ved siden af tv'et på alteret..

Måske ikke optimalt for connoisseuren, men vil du ha' at hun skal flytte ind eller ej.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

[quote="Smittefar"]S: Hvordan kan TM have et så forskruet billede af fakta?

Mere seriøst

Nu er husalteret sådan nogenlunde kommet på plads i min nye lejlighed (ikke så ny længere indrømmet)

Billede

Men nu er sagen bare den, at der er en hvis chance for at hende den søde lyshårede hun snart flytter ind, og jeg fornemmer, at der kunne blive ret meget diskussion om, hvorvidt det nu er pænt eller ej. Med andre ord, så har jeg et klart behov for at forøge anlæggets Wife Acceptance Factor (WAF)

S: ALLE ideer modtages. Her er dog et par guidelines.

Det er tilsyneladende et problem, at enhederne ikke helt matcher i anlægget - jeg er helt med på ideen om at smide båndoptageren ud og udskifte min billige DVD afspiller med en NAD BluRay afspiller, men her er et par andre grænsebetingelser

Højttalere er tilsyneladende grimme - selv disse ret pæne nogen
Billede

Højttalere må ikke hænge på væggen - det er grimt
Højttaleres primære formål er at lyde godt
Store fjernsyn er grimme
Små fjernsyn er ikke til at holde ud at se på
Fladskærme er OK - og man kan godt udskifte det gamle tykskærmstv
Billige små nuttede plasticanlæg fra FONA lyder af lort
Billige små nuttede plasticanlæg fra FONA er søde og hyggelige
Det skal være hyggeligt

Gæt selv hvem der er kommet de forskellige udsagn :)

Man kunne arbejde med at skjule nogle af delene med stof og diverse møbler, men det er vist her, jeg skal have jeres hjælp kære forum.[/quote]

Jeg ved simpelthen ikke, hvorfor jeg magter at ile til hjælp for et menneske, der har så ringe forståelse for fakta... ;)

Anyway - kunne løsningen ikke være at stille tingene på/i et andet skab? På den måde kunne anlæggets "skjules" i skabet, og således stå og være grimt og fred og ro. Den med tv'et er nem - køb en fladskærm og hæng den på væggen. Hvad højttalere angår, er der vel ikke andet for end at tage hinanden i hånden, og så gå ud i byen og lytte/se på forskellige modeller, til I finder en, der opfylder både dine og hendes krav. Hun betaler naturligvis, for du er jo tilfreds med den nuværende løsning :D Nåja - og sig du bare farvel til din båndoptager. Det gjorde jeg for over 10 år siden, og jeg har virkelig ikke savnet den.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Smittefar"]Man kunne arbejde med at skjule nogle af delene med stof og diverse møbler, men det er vist her, jeg skal have jeres hjælp kære forum.[/quote]

Kan man ikke få sådan noget "stofdæksel" til dén højttalermodel? De fleste kvinder er vist egentlig godt tilfredse med dén løsning på højttalere, fordi det "værste" teknik så er pakket lidt pænt ind.

Jeg lider i øvrigt lidt af det modsatte problem; min kone vil mægtig gerne have sådan nogle kæmpeskrumler her: <a href="http://images.gittigidiyor.com/2558/JBL ... 6119_0.jpg" rel="nofollow">http://images.gittigidiyor.com/2558/JBL ... 9_0.jpg</a> , men det er indtil videre lykkedes mig at tale hende fra det. Bevares, de lyder jo stjernegodt, men de er på størrelse med World Trade Centre, og koster næsten det samme.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Anonym »

Jeg synes man skal sætte sig ned med sin partner og bofælle - og inden da havde gjort sig nogle tanker om, hvordan og hvorledes man ønsker at leve sammen i forhåbentligt mange år fremover.

Det lyder lidt som den klassiske nærmest kliche-agtige mand/dame fordeling af råderet og ansvar med, at konen forviser mandens "legetøj" og står for det indretnings-mæssige.

Det er en ting, der meget nemt kommer tilbage og klasker en i ansigtet senere.

Det er en balancegang. Og om ikke andet kan det jo anvendes til at få anskaffet noget smartere (og dyrere) end det nuværende. Men det er kun rigtigt interessant, hvis man har fælles økonomi :lol:

Men få talt om det på den rigtige måde. Ikke kæft-hvor-er-hun-dejlig-så-jeg-gør-bare-som-hun-siger-nu-det-er-nok-noget-der-bliver-bedre-med-tiden-agtigt.

Held og lykke!

PS. Få det gamle lort skiftet til en ordentlig fladskærm. :roll:

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="SustainerPlayer"]Jeg synes man skal sætte sig ned med sin partner og bofælle - og inden da havde gjort sig nogle tanker om, hvordan og hvorledes man ønsker at leve sammen i forhåbentligt mange år fremover.

Det lyder lidt som den klassiske nærmest kliche-agtige mand/dame fordeling af råderet og ansvar med, at konen forviser mandens "legetøj" og står for det indretnings-mæssige.

Det er en ting, der meget nemt kommer tilbage og klasker en i ansigtet senere.

Det er en balancegang. Og om ikke andet kan det jo anvendes til at få anskaffet noget smartere (og dyrere) end det nuværende. Men det er kun rigtigt interessant, hvis man har fælles økonomi :lol:

Men få talt om det på den rigtige måde. Ikke kæft-hvor-er-hun-dejlig-så-jeg-gør-bare-som-hun-siger-nu-det-er-nok-noget-der-bliver-bedre-med-tiden-agtigt.

Held og lykke!

PS. Få det gamle lort skiftet til en ordentlig fladskærm. :roll:[/quote]

Bedste råd længe.

Man kan meget hurtigt blive forvandlet til en tøffelhelt eller til en macho-idiot. Jeg har ikke ret mange krav til indretningen - jeg vil da gerne være med på råd, men om det skal være valnød eller birk stuebordet er lavet af, det er ikke noget der betyder så meget for mig. Til gengæld har jeg nogle få ting jeg skal have for at føle mig hjemme - mine guitarer skal have lov at stå/hænge fremme, og jeg skal have plads til at arbejde - et arbejdsbord et eller andet sted. Om det er stuebordet eller kælderen, er jeg sådan set ligeglad med.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen