Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

[quote="Rasmus"]Q: ødelægger jeg justeringen på min tele, hvis jeg slækker strengere og skruer halsen af for at tage t sneak peak af hvem der Har bygget den?[/quote]

Spørg dig selv om det virkeligt er nødvendigt. Jo flere gange sådan en hals bliver skruet af og på, jo mere slidt bliver kærvene i træet. Og med en gammel sag som din, synes jeg bare du skal lade den være.

Kan vi iøvrigt ikke få et par billeder af nyanskaffelserne?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="GuitaRasmus"][quote="Rasmus"]Q: ødelægger jeg justeringen på min tele, hvis jeg slækker strengere og skruer halsen af for at tage t sneak peak af hvem der Har bygget den?[/quote]

Spørg dig selv om det virkeligt er nødvendigt. Jo flere gange sådan en hals bliver skruet af og på, jo mere slidt bliver kærvene i træet. Og med en gammel sag som din, synes jeg bare du skal lade den være.

Kan vi iøvrigt ikke få et par billeder af nyanskaffelserne?[/quote]

Det er jo en sprit ny custom shop tele, jeg vil bare gerne vide hvem der har bygget den. :D
Straten har jeg jo haft skilt ad. :)

Billeder... tjo... Du bliver jo ved med at plage. ;) Der er ikke noget fancy omkring Telen andet end at den spiller og lyder røven ud af bukserne.
Den spillede første job i går, Tele -> AC30 og min nye El Capistan. Jeg brugte sjældent min mudhoney til at booste og min Graphic Fuzz til et par soloer. Det var meget tilfredsstillende... Dog kan jeg ikke gennemskue om de ikke er voksede de der håndviklede Custom Shop pickupper, da jeg syntes den har en lille tendens til noget hyl.

Billede


Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

Ah, jeg troede den var gammel - så skru du bare løs. :-)

Okay, jeg havde ikke lige genneskuet det var en custom shop du havde købt dig - og en gammel strat? Jeg skal ellers love for at du har flottet dig. :-) Jeg tror du har helt ret i at custom shop pickupperne ikke er vokset. Det mener jeg at kunne huske de ikke er.

Mht. strat'en - gemmer der sig det jeg tror under "stars and stripes" klistermærket? Tuners, bro, jackplate og slagplade er da ikke originale, vel?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="GuitaRasmus"]Ah, jeg troede den var gammel - så skru du bare løs. :-)

Okay, jeg havde ikke lige genneskuet det var en custom shop du havde købt dig - og en gammel strat? Jeg skal ellers love for at du har flottet dig. :-) Jeg tror du har helt ret i at custom shop pickupperne ikke er vokset. Det mener jeg at kunne huske de ikke er.

Mht. strat'en - gemmer der sig det jeg tror under "stars and stripes" klistermærket? Tuners, bro, jackplate og slagplade er da ikke originale, vel?[/quote]

Ja, straten er fra 76'. Den har tidligere været bollet af Floyd Rose, men til gengæld tror jeg det er en guitar der er spillet meget på, hvilket jo som regel er gode tegn!

Tuners er så vidt jeg kan se originale, Jackplate ligeså, Broen er så vidt jeg ved også god nok, slæderne så sådan ud i 70'erne. Så er nutten oppe ved hovedet skiftet. Det ser ud som om de har savet tværs igennem Bullet Trussrodden for at få plads til låsesystemet til Floyd Rosen. :)

Slagplade er uorignal. Al elektronik er sprit ny. CTS pots, og Fender Custom Shop pickupper. Jeg ved dog ikke hvilke... de er ret hotte, og lyder ganske fint de 5 min. jeg har spillet på den forstærket.
Da jeg købte den var den wired sådan at position 1. (normal neck) gav mig neck og bridge sammen, mellempositionen var alle pickupperne, osv osv... alt var fucked up. :clap:

Der er lidt med tremoloen som jeg skrev, men Lars Vad snakkede om at det kunne være monteringshullerne var blevet lidt sløve.
I virkeligheden burde den have en ordentlig omgang. Men det er sådan et hygge projekt. Den spiller ret godt, der er "nye" bånd, som er fede. De gør at man kan holde 7,25" radiussen ud.

Ja, man kan godt sige jeg har flottet mig, men jeg har også spænket og sparet og sagt ja til at spille alle balle-jobs i jeg ved ikke hvor lang tid. :D Det var heller ikke meningen jeg skulle købe 2, jeg faldt bare over dem begge og var nødt til det! Længe leve Mastercard!

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Kimling »

Q:
Overvejer lidt, om jeg skal have mig en MC. Den skal bare bruges til daglig transport og ind imellem en tur på 150km.
Jeg har nok omkring 10-15000 at gøre med? Hvad skal jeg have mig?
Create a sense of purpose around which you base your faith

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Kimling"]Q:
Overvejer lidt, om jeg skal have mig en MC. Den skal bare bruges til daglig transport og ind imellem en tur på 150km.
Jeg har nok omkring 10-15000 at gøre med? Hvad skal jeg have mig?[/quote]

Hmm... de folk jeg kender der har haft motorcykel, og som har skulle have deres første kværn, de har vist ikke kunne få noget ordentligt til under 30-50k.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="GuitaRasmus"] Jeg tror du har helt ret i at custom shop pickupperne ikke er vokset. Det mener jeg at kunne huske de ikke er.

[/quote]

Aaarrrhh, er du nu sikker på det?

Men det er da rigtigt, at mange pickupper godt kan tåle en omgang til...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Nå, så fik jeg skruet halsen af. Det viser sig så at være en 2007 60' model, som er lavet til Dallas Guitar Show. Der stod desværre ikke hvem der havde bygget den. Men det er en Limited edition, så mon ikke den er bygget af en de gode fyre. Halsen passede godt nok helt perfekt i halslommen.

Men det kunne være man skulle sende Fender en Mail og spørge om de ved noget.

Butikken hvor jeg købte den have smidt certifikatet væk, så jeg ved egentlig ikke noget om den, andet end det er en fed guitar! :)

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af thomasrytter »

Fedt! Tillykke med de to guitarer! Jeg så godt straten på craiglist da jeg selv var på udkig i New York her i sommerferien. Den stod til en ret fin pris, så vidt jeg husker.

Jeg kom selv hjem med en gammel '72 telecaster, som pt. er under kærlig behandling hos Jens H.

Jeg forstår godt, at du endte med at hive to med hjem, kombinationen af en lav dollarkurs og det store udvalg, gør det svært ikke at gå amok!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"][quote="GuitaRasmus"]Ah, jeg troede den var gammel - så skru du bare løs. :-)

Okay, jeg havde ikke lige genneskuet det var en custom shop du havde købt dig - og en gammel strat? Jeg skal ellers love for at du har flottet dig. :-) Jeg tror du har helt ret i at custom shop pickupperne ikke er vokset. Det mener jeg at kunne huske de ikke er.

Mht. strat'en - gemmer der sig det jeg tror under "stars and stripes" klistermærket? Tuners, bro, jackplate og slagplade er da ikke originale, vel?[/quote]

Ja, straten er fra 76'. Den har tidligere været bollet af Floyd Rose, men til gengæld tror jeg det er en guitar der er spillet meget på, hvilket jo som regel er gode tegn!

Tuners er så vidt jeg kan se originale, Jackplate ligeså, Broen er så vidt jeg ved også god nok, slæderne så sådan ud i 70'erne. Så er nutten oppe ved hovedet skiftet. Det ser ud som om de har savet tværs igennem Bullet Trussrodden for at få plads til låsesystemet til Floyd Rosen. :)

Slagplade er uorignal. Al elektronik er sprit ny. CTS pots, og Fender Custom Shop pickupper. Jeg ved dog ikke hvilke... de er ret hotte, og lyder ganske fint de 5 min. jeg har spillet på den forstærket.
Da jeg købte den var den wired sådan at position 1. (normal neck) gav mig neck og bridge sammen, mellempositionen var alle pickupperne, osv osv... alt var fucked up. :clap:

Der er lidt med tremoloen som jeg skrev, men Lars Vad snakkede om at det kunne være monteringshullerne var blevet lidt sløve.
I virkeligheden burde den have en ordentlig omgang. Men det er sådan et hygge projekt. Den spiller ret godt, der er "nye" bånd, som er fede. De gør at man kan holde 7,25" radiussen ud.

Ja, man kan godt sige jeg har flottet mig, men jeg har også spænket og sparet og sagt ja til at spille alle balle-jobs i jeg ved ikke hvor lang tid. :D Det var heller ikke meningen jeg skulle købe 2, jeg faldt bare over dem begge og var nødt til det! Længe leve Mastercard![/quote]

Er den tung?

Prøv lige for sjov at lade være med at lade D- og G-strengene (evt. også H og E) køre under "strengetræerne" og se, hvad du synes om det...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af thomasrytter »

Lige et dumt spørgsmål: hvad skulle der ske ved det? :?

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]

Er den tung?

Prøv lige for sjov at lade være med at lade D- og G-strengene (evt. også H og E) køre under "strengetræerne" og se, hvad du synes om det...[/quote]
Det er en mellemvægter. Den er ikke let, men heller ikke tung. Så det er helt klart en guitar jeg kommer til at spille jobs på.

Jeg må lige prøve det med string tree'sne. Hvad har du af erfaringer? Er det noget med trækket i strengen? Jeg troede egentlig bare at det var fordi de ikke skulle hoppe ud af sadlen. :D

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="thomasrytter"]Fedt! Tillykke med de to guitarer! Jeg så godt straten på craiglist da jeg selv var på udkig i New York her i sommerferien. Den stod til en ret fin pris, så vidt jeg husker.

Jeg kom selv hjem med en gammel '72 telecaster, som pt. er under kærlig behandling hos Jens H.

Jeg forstår godt, at du endte med at hive to med hjem, kombinationen af en lav dollarkurs og det store udvalg, gør det svært ikke at gå amok![/quote]
Ja, det var sku' en ganske fin pris. Men den kræver også lidt kærlighed.

Og tillykke med Telen. Jeg så godt annoncen før vi tog afsted.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Rasmus"]
Jeg må lige prøve det med string tree'sne. Hvad har du af erfaringer? Er det noget med trækket i strengen? Jeg troede egentlig bare at det var fordi de ikke skulle hoppe ud af sadlen. :D [/quote]

Der er mange parametre i spil omkring, hvordan en Strat opfører sig og dermed "føles" og "lyder", når det kommer til opsætning. Min personlige præference er, at "jo mindre String-tree, jo bedre" - føles bedre (det er som om, at strengene bliver mindre "stive" at vride på i de lave bånd), lyder bedre (mindre "pling-agtigt" ), og ikke mindst er de jo en notorisk årsag til stemningsproblemer, når man bruger vibratoet (Jeg kan se, at dem på din Strat ligefrem skubber strengene væk fra den lige linje mellem rillen i sadlen og stemmeskruen). Men prøv dig frem! Det kan jo sagtens være, at du kommer til en anden konklusion end jeg...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"][quote="Rasmus"]
Jeg må lige prøve det med string tree'sne. Hvad har du af erfaringer? Er det noget med trækket i strengen? Jeg troede egentlig bare at det var fordi de ikke skulle hoppe ud af sadlen. :D [/quote]

Der er mange parametre i spil omkring, hvordan en Strat opfører sig og dermed "føles" og "lyder", når det kommer til opsætning. Min personlige præference er, at "jo mindre String-tree, jo bedre" - føles bedre (det er som om, at strengene bliver mindre "stive" at vride på i de lave bånd), lyder bedre (mindre "pling-agtigt" ), og ikke mindst er de jo en notorisk årsag til stemningsproblemer, når man bruger vibratoet. Men prøv dig frem! Det kan jo sagtens være, at du kommer til en anden konklusion end jeg...[/quote]
FEdt, det vil jeg prøve!

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Rasmus"][quote="GuitaRasmus"]Ah, jeg troede den var gammel - så skru du bare løs. :-)

Okay, jeg havde ikke lige genneskuet det var en custom shop du havde købt dig - og en gammel strat? Jeg skal ellers love for at du har flottet dig. :-) Jeg tror du har helt ret i at custom shop pickupperne ikke er vokset. Det mener jeg at kunne huske de ikke er.

Mht. strat'en - gemmer der sig det jeg tror under "stars and stripes" klistermærket? Tuners, bro, jackplate og slagplade er da ikke originale, vel?[/quote]

Ja, straten er fra 76'. Den har tidligere været bollet af Floyd Rose, men til gengæld tror jeg det er en guitar der er spillet meget på, hvilket jo som regel er gode tegn!

Tuners er så vidt jeg kan se originale, Jackplate ligeså, Broen er så vidt jeg ved også god nok, slæderne så sådan ud i 70'erne. Så er nutten oppe ved hovedet skiftet. Det ser ud som om de har savet tværs igennem Bullet Trussrodden for at få plads til låsesystemet til Floyd Rosen. :)

Slagplade er uorignal. Al elektronik er sprit ny. CTS pots, og Fender Custom Shop pickupper. Jeg ved dog ikke hvilke... de er ret hotte, og lyder ganske fint de 5 min. jeg har spillet på den forstærket.
Da jeg købte den var den wired sådan at position 1. (normal neck) gav mig neck og bridge sammen, mellempositionen var alle pickupperne, osv osv... alt var fucked up. :clap:

Der er lidt med tremoloen som jeg skrev, men Lars Vad snakkede om at det kunne være monteringshullerne var blevet lidt sløve.
I virkeligheden burde den have en ordentlig omgang. Men det er sådan et hygge projekt. Den spiller ret godt, der er "nye" bånd, som er fede. De gør at man kan holde 7,25" radiussen ud.

Ja, man kan godt sige jeg har flottet mig, men jeg har også spænket og sparet og sagt ja til at spille alle balle-jobs i jeg ved ikke hvor lang tid. :D Det var heller ikke meningen jeg skulle købe 2, jeg faldt bare over dem begge og var nødt til det! Længe leve Mastercard![/quote]

Er du sikker på at det ikke er en Kähler der har siddet på den ? Skruehullerne på hovedet passer med en Kähler låsedims og størrelsen på klistermærket svarer meget godt til den udfræsning der skal til sådan et bæst. Hvad er der med vibratoen ? (Som det jo er. Tremolo er noget andet...)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="MacG"]

Er du sikker på at det ikke er en Kähler der har siddet på den ? Skruehullerne på hovedet passer med en Kähler låsedims og størrelsen på klistermærket svarer meget godt til den udfræsning der skal til sådan et bæst. Hvad er der med vibratoen ? (Som det jo er. Tremolo er noget andet...)[/quote]

Kahler/Floyd Rose... kartoffel - Katoffel. ;)

Det der er med den er at der sidder 5 fjedre i, skruerne der holder "kloen" er skruet næsten helt i. Til trods for dette så gaber broen stadig lidt fra kroppen og den holder bare steminingen skidt når man bruger vibrato armen.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af GuitaRasmus »

Det er ikke bare fordi du har skruet skruerne der holder tremoloen for langt ned?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="GuitaRasmus"]Det er ikke bare fordi du har skruet skruerne der holder tremoloen for langt ned?[/quote]

Nemlig. Eller også er der noget klüt med det hul der er fyldt op efter Kähleren, som er et helt andet dyr end Floyd:

Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen