Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Pluto skrev: Ben fra BK anbelaede ellers lige enten deres custom dyt båt 280 k eller et standard 300 k hvis man gerne vil have lidt mere treble. jeg har et standard cts 250 i nu. Nå hvad hulen de koster 6 pund + forsendelse så jeg bestiller et af hvert. Og jeg kan jo selv lodde nu :-)
Jeg tror, at man skal have særdeles skarpe ører for at høre den store forskel mellem et 250K-potmeter (der holder værdi) og så et 280K. Husk på, at potmetre oftest har en tolerance på +/- 20%. Som oftest -20%. Så i mine øjne er det kun noget, man skal gøre, hvis man synes, at "Ben fra BK" på det seneste er kommet til at se lidt tynd og underernæret ud. But each to his own...

I mine ører fungerer humbuckere bedre med 250K-potmetre, end single coils gør med højere værdier.
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Nu ved jeg jo ikke om mit cts 250k ligger hvor, men Bk 280 skullle ligge mellem 250 og 280 lover de. Jeg har besilt et 280 og et 300 og prøver mig lidt frem og tilbage. Og jeg har som ikke noget imod at mine Suhr Fl blev en smule mere diskante ,hvis det er det de risikerer ved at skifte til højere værdi på pots.Ellers ryger 250 bare tilbage i straten.
Sorte strater lyder bare bedst..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Nu har jeg prøvet alt, hvad jeg kunne finde på, så nu spørger jeg i stedet: Hvordan dælen virker "quote"-funktionen i det her nye forum-software? Jeg kan bare ikke lure, hvad den vil have mig til at gøre...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Turtle skrev: Nu har jeg prøvet alt, hvad jeg kunne finde på, så nu spørger jeg i stedet: Hvordan dælen virker "quote"-funktionen i det her nye forum-software? Jeg kan bare ikke lure, hvad den vil have mig til at gøre...
+1

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lasse H »

Efter du har "quotet" ligesom i gamle dage, så skal du slå citatet til nederst i "skrivefeltet".
Der står "you have selected on or more posts to quote. Quote these posts now or deselect them" lige over "post reply" knappen. Det er så meningen, at du skal trykke på "Quote these posts now" for at få citatet med.

OBS: det er ikke noget jeg har fundet på :) don't blame the messenger.
Turtle skrev: Nu har jeg prøvet alt, hvad jeg kunne finde på, så nu spørger jeg i stedet: Hvordan dælen virker "quote"-funktionen i det her nye forum-software? Jeg kan bare ikke lure, hvad den vil have mig til at gøre...

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Lasse H skrev: Efter du har "quotet" ligesom i gamle dage, så skal du slå citatet til nederst i "skrivefeltet".
Der står "you have selected on or more posts to quote. Quote these posts now or deselect them" lige over "post reply" knappen. Det er så meningen, at du skal trykke på "Quote these posts now" for at få citatet med.
Ah, tak - det var dælme ikke nemt at gætte - der var intet i den linie under skrivefeltet, der indikerede, at der var aktive links i den. Jeg havde prøvet alt muligt, men ikke lige det. Muligvis det tåbeligste bruger-interface til den slags, jeg nogensinde har set...

En anden detalje, jeg savner lidt er noget, jeg har set i mange andre fora, hvor man kan markere en del af teksten i en besked inden man trykker quote og så tager den kun den del med. Det bruger jeg faktisk ofte...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Det lyder sgu som en ret smart quote funktion - det har jeg aldrig prøvet (men jeg kommer heller ikke på så mange fora, så det gør noget.)
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

Smittefar skrev: (men jeg kommer heller ikke på så mange fora, så det gør noget.)
De der "Mange andre" er vel også 2 eller 3 andre. men jeg er blevet så vant til det, at jeg faktisk lige, uden at tænke over det, gjorde det ved din besked...

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af kraen »

Turtle skrev: Nu har jeg prøvet alt, hvad jeg kunne finde på, så nu spørger jeg i stedet: Hvordan dælen virker "quote"-funktionen i det her nye forum-software? Jeg kan bare ikke lure, hvad den vil have mig til at gøre...
Hvis du trykker på "Reply" på en given post, så "quoter" du en enkelt.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Q: Hvem var det der var begyndt at bruge V-Picks?

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lasse H »

kraen skrev:
Turtle skrev: Nu har jeg prøvet alt, hvad jeg kunne finde på, så nu spørger jeg i stedet: Hvordan dælen virker "quote"-funktionen i det her nye forum-software? Jeg kan bare ikke lure, hvad den vil have mig til at gøre...
Hvis du trykker på "Reply" på en given post, så "quoter" du en enkelt.
Ja, det var en anden mulighed. Lidt lettere, hvis man kun skal citere fra et enkelt indlæg.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Jeg går stadig og sysler med mit surroundprojekt som jeg startede på for et års tid siden. Er ikke for alvor kommet videre, men nu har fruen og jeg besluttet os for at forlade Sønderjylland og vende hjem til København igen. I den forbindelse får vi nok kun 1 stue (død og ulykke ;) ) og så bliver det lidt mere presserende at få samlet musik og tv i et anlæg. Indenfor min budgetramme for en forstærker som ligger på 500-700 kr er det for mig stort set kun relevant at se på Denon og Harman Kardon.
Men jeg har ikke hørt en Harman Kardon i mange år og har ikke nogen ide om, hvordan de generelt lyder i forhold til Denon.
Jeg har en alm Denon stereoforstærker lige nu og har en eller anden ide om, at Harman Kardon er lidt mere åbne i lyden end Denon. Ved ikke, hvor jeg har det fra!

Q: er der nogen der kan give en generel karakteristik af de to mærker mod hinanden? Selvfølgelig vil der være forskel fra model til model, men det er en meget grov generalisering, jeg er på jagt efter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Last edited by FunkyValle 9 years ago, edited 1 time in total.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Er der en slåfejl i budgettet?
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af IkkeMig »

FunkyValle skrev: ...forlade Sønderjylland og vende hjem til København igen....
Hold da op, i kommer da rundt - har du fundet nyt job, eller er planerne på et tidligere stadie end det?

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Smittefar skrev: Er der en slåfejl i budgettet?
Desværre ikke slåfejl. Men de billigste Denon og Harman Kardon surroundforstærkere ligger i det prisleje på dba. 

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af FunkyValle »

Turtle skrev:
FunkyValle skrev: ...forlade Sønderjylland og vende hjem til København igen....
Hold da op, i kommer da rundt - har du fundet nyt job, eller er planerne på et tidligere stadie end det?
Nu har vi boet hernede i 2 år, og vi (specielt min kone, som ellers er herfra) er ikke rigtigt faldet til og vi savner begge storbylivet meget. Vi tog beslutningen midt på sommeren. 

Småting som job og bolig er der overhovedet ikke styr på endnu, men vi håber at rykke i starten af det nye år. Der er også lige et hus, der skal sælges, så hvis nogen herinde har ønsker om hus i Haderslev er I velkomne til at købe dette: http://www.nybolig.dk/maegler/pages/pro ... pno=210005
Last edited by FunkyValle 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

FunkyValle skrev:
Smittefar skrev: Er der en slåfejl i budgettet?
Desværre ikke slåfejl. Men de billigste Denon og Harman Kardon surroundforstærkere ligger i det prisleje på dba. 
OK - jeg troede faktisk slet ikke, de fandtes så billigt.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q - Hvad er forskellen udover en lille pris forskel på en martin Hd-28 og D-28 ?
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Scalloped bracing på indersiden af dækket.
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Skovgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 138
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Skovgaard »

Hvis ikke jeg husker helt forkert, står H'et så ikke for "herringbone"? Altså bracing i sildebensformation?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen