Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Nu Har jeg lige set at den eneste funktion for den tråd er at holde slæderne på plads ved strengeskift.:-)

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

Hvis raslen fortsætter ryger den tråd langt pokker i vold. Tak for det, Rasmus. Anede ikke der fulgte support med i købet :D

EDIT: Ståltråd fjernet, raslen er der stadig. Jeg mistænker løse slæder. Klar neglelak er næste skridt.

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="VilhelmNielsen"]Hvis raslen fortsætter ryger den tråd langt pokker i vold. Tak for det, Rasmus. Anede ikke der fulgte support med i købet :D

EDIT: Ståltråd fjernet, raslen er der stadig. Jeg mistænker løse slæder. Klar neglelak er næste skridt.[/quote]
Træls. Det er bare med at prøve sig frem. Du skal nok finde den.:-)

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

Q:

Jeg opdagede i dag at en af mine celestion greenbacks som jeg har liggende i øveren har fået fået en "bule" på selv pappet. Det buer ligesom udad. Gør det noget? Jeg ved ikke om det er noget som har været der altid, eller om det er kommet. Den er rimelig gammel fra starten af 70'erne og det er med pulsonic cone...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Hvis det ikke kan høres, er det ikke noget, som ville holde mig vågen om natten...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Rasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1965
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Rasmus »

[quote="Sasha"]Hvis det ikke kan høres, er det ikke noget, som ville holde mig vågen om natten...[/quote]

Den er ikke monteret i noget. Den ligger bare.
Så det vil tiden vise.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Q - Hvad er den mest oplagte fejl,hvis nu min 77 strat med næsten nye potmetre og switch ikke kan få bridge pick upen til at blive lys.Det er som om at tone kontrollen ikke virker mere.
Det er under et år siden jeg fik smidt nye kvalitets potmetre m.m i af en proffesionel guitar bygger.Han er fra fyn og rimelig anerkendt så det skulle være lavet ordentlig vil jeg tro.?
Og jeg orker ikke smide den til fyn for så lidt
Sorte strater lyder bare bedst..

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Swampthing »

Han har nok glemt at slå på den med bunden af en ølflaske. ;)


---
I am here: <!-- m --><a class="postlink" href="http://maps.google.com/maps?ll=55.89445 ... .770624</a><!-- m -->

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Virkede tonekontrollen på den bagerste pickup, før problemet opstod? Hvordan ligger landet med den midterste pickup?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

[quote="VilhelmNielsen"]Hvis raslen fortsætter ryger den tråd langt pokker i vold. Tak for det, Rasmus. Anede ikke der fulgte support med i købet :D

EDIT: Ståltråd fjernet, raslen er der stadig. Jeg mistænker løse slæder. Klar neglelak er næste skridt.[/quote]

Jeg har samme problem på min es330, og der er også det stykke ståltråd. Jeg mistænker slæderne for bare at være gamle, og er blevet løse med tiden. Jeg ved ikke hvor gammel din lp er, men sådan en TOM bro har det jo med at falde samme over tiden :) Jeg har ikke gjort noget for at udbedre det på min, så hvis du løser dit problem, hører jeg gerne om det :)

/Søren

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="udepost"][quote="VilhelmNielsen"]Hvis raslen fortsætter ryger den tråd langt pokker i vold. Tak for det, Rasmus. Anede ikke der fulgte support med i købet :D

EDIT: Ståltråd fjernet, raslen er der stadig. Jeg mistænker løse slæder. Klar neglelak er næste skridt.[/quote]

Jeg har samme problem på min es330, og der er også det stykke ståltråd. Jeg mistænker slæderne for bare at være gamle, og er blevet løse med tiden. Jeg ved ikke hvor gammel din lp er, men sådan en TOM bro har det jo med at falde samme over tiden :) Jeg har ikke gjort noget for at udbedre det på min, så hvis du løser dit problem, hører jeg gerne om det :)

/Søren[/quote]

Nu har jeg prøvet lidt af hvert, og konklusionen er, som du siger, at slæderne er for slidte. Men lige nu generer det ikke så meget, da det kun kan høres når der ikke er skruet højt nok op ;)

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Virkede tonekontrollen på den bagerste pickup, før problemet opstod? Hvordan ligger landet med den midterste pickup?[/quote]


Ja tonekontrollen virkede på bridge pick upen da jeg fik den.Du ved trikket med lusen fra middle til bridge pick upen på switchen.Jeg tror ikke den virker på den midterste pick up heller
Sorte strater lyder bare bedst..

MacG
Gearfreak roadie
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af MacG »

[quote="Pluto"][quote="Sasha"]Virkede tonekontrollen på den bagerste pickup, før problemet opstod? Hvordan ligger landet med den midterste pickup?[/quote]


Ja tonekontrollen virkede på bridge pick upen da jeg fik den.Du ved trikket med lusen fra middle til bridge pick upen på switchen.Jeg tror ikke den virker på den midterste pick up heller[/quote]

Dårlige lodninger. Jord er antagelig faldet af på tonecontrollen.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Arh, en manglende stelforbindelse på en tonekontrol giver vist ikke de beskrevne symptomer? Hvis jeg forstår problemet ret, lyder det hele tiden som om, at der er drejet ned for tonekontrollen..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

[quote="Sasha"]Arh, en manglende stelforbindelse på en tonekontrol giver vist ikke de beskrevne symptomer? Hvis jeg forstår problemet ret, lyder det hele tiden som om, at der er drejet ned for tonekontrollen..?[/quote]


Ja det lyder som om at tonekontrollen er drejet helt ned også selv om man skruer helt op.Dvs den kan kun lyde mørk og dunkel
Sorte strater lyder bare bedst..

Peter C
Gearfreak lærling
Indlæg: 796
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Peter C »

Q:

Et 1M-A potentiometer er logaritmisk ikke? Og et 5k-l er lineært ikke?

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Normalt jo. Men visse potmeter-fabrikanter mærker så - bare for sportens skyld - deres potmetre omvendt af alle andre, sådan at "A" er lineært, og "B" er logaritmisk.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

[quote="Pluto"][quote="Sasha"]Arh, en manglende stelforbindelse på en tonekontrol giver vist ikke de beskrevne symptomer? Hvis jeg forstår problemet ret, lyder det hele tiden som om, at der er drejet ned for tonekontrollen..?[/quote]


Ja det lyder som om at tonekontrollen er drejet helt ned også selv om man skruer helt op.Dvs den kan kun lyde mørk og dunkel[/quote]

Det lyder som om, at ét eller andet er kortsluttet. Men det er svært at sige præcist hvad og hvordan uden at have haft næsen i sagen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Martin
Johnny B. Goode
Indlæg: 164
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Martin »

Q: Er der nogen, der ved, om der findes et andet navn for denne type hængsel, og er det evt. noget man kan få i et alm. byggemarked? Kunne godt bruge et par stykker til min pedalkuffert, da låget ikke kan tages af. Har tænkt mig at slå et smut forbi den lokale XL-byg, men ved ikke helt, hvad jeg skal spørge efter. (:
Five Fingers - Five Strings

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Hvorfor køber du ikke bare hos Disconetto?
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen