Tråden med spørgsmål og svar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Pluto skrev: Nu er den tråd du linker til kun med eksterne microfoner ,så jeg kan umiddelbart ikke bruge det til så meget. Men jeg kan se en Hd28 er en fattigmands guitar ved siden af din. den er godt flot.
Nu har jeg linket til flere tråde - Den ene er med eksterne mikrofoner - den anden er primært med mit B-Band system. Både B-Band systemet og LR Baggs M80 er til indbygning i guitaren - M80eren er endda så dejlig, at den er så nem at installere, at man rent faktisk kan prøve den i forretningen før køb. Det kræver blot at man løsner strengene.
Pluto skrev: Denne her må da være et fornuftig bud vil jeg tro.

http://www.4sound.dk/shop/pickuper-akus ... 23-mm.html
Det er en, som mange bruger. Personligt synes jeg, at piezo-systemer har det med at fjerne enhver lyd af det oprindelige instrument - men jeg har ikke så meget erfaring med forskellige pickupsystemer i akustiske, og jeg har aldrig prøvet fishman matrix.

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg er lige blevet tilbudt denne 00028 ec i sunburst til en ret god pris sprit ny. Det eneste der bekymrer mig er at den er med modificeret v neck hvad end det betyder. jeg er ikke vild med v necks på elguitar. Den tror jeg jeg springer over og prøver i morgen. Lige et link men det er ikke 4sound som jeg kan købe den af .
http://www.4sound.dk/shop/westernguitar ... burst.html
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af udepost »

Der er også den forskel, at 000 er kortere mensur end D modellerne. 24,75 vs. 25,4 tror jeg. Det gør 000 lidt lettere at spille på synes jeg, men der er heller ikke helt det samme power. Det kommer nok lidt an på hvad du spiller. Til cowboy akkorder ville jeg nok gå efter en D, hvor Eric Clapton -stilen nok er til 000. Det skal også siges, at den scalloperede bracing på HD28 giver endnu mere volumen end straight braced modellerne, så hvis du godt kan lige HD28, så er 000 umiddelbart langt derfra. (sagt uden at ha prøvet den). Og så er der mahogni vs rosewood også. Jeg synes ikke de almindelige straight braced nødvendigvis er 'dårligere', de er bare anderledes. Mere fokuserede. Jeg har selv prøvet en del akustiske på det sidste, og har lige nu en straight braced D-18 fra lidt før nutiden. Den er tør, fokuseret og afdæmpet, men stadig detaljeret og har Martin power.Du nævner også Hummingbird, men den vil igen være anderledes, da den er lidt bredere over rumpen, og har lidt mere varme. Igen, langt fra en HD28. For mig en er HD28 alt for vild, men D18 er en god mellemvare. Ellers prøv en D18 1939 authentic. 50k, men den er rigtig rar :)

/Søren

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Clapton signaturen minder eret meget om OM42 i lyden. Jeg kunne godt lide den, men hvis du er til D modeller tror jeg, du vil finde den for let i lyden.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg tror inderst inde at det nok er hd28 jeg vil have. Måske en Hummingbird ,men sansynligvis hd28
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Nogen gange vejer drømme tungere end enhver fornuft - og heldigvis for det
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Jeg nåede ikke til Herning for at prøve ec, men var et smut i Århus og fik prøvet en hd28 og et par Hummingbirds bl.a den der pro til kun 11k med pup i.Hd-eren er noget pænere i lyden end Hb men hd28 er lidt federe at spille IMo pga af bl.a halsen og den lå rigtig godt til mine fingre. Men det var ikke sådan en vov fornemmelse jeg fik.Jeg tror godt jeg kan sove i nat uden at drømme alt for meget om den. Jeg tror sku jeg er blevet så fornuftig de sidste par år og det er sikkert godt nok. Men jeg smutter til Herning i næste uge og prøver det han havde på lager.

Nu i første omgang har jeg fået skiftet strenge på Takaminen og syntes det er ok. Det er så også et par år siden den fik det sidst. Tiden må vise hvad jeg ender ud i men Takaminen kan vist godt klare en sæson mere.
Last edited by Pluto 9 years ago, edited 1 time in total.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Pluto »

Det blev en Hummingbrd jeg fik. Jeg er rigtig glad for at jeg fik prøvet en del forskelige både Martin og Gibson inden jeg købte denne her. Hvor er der dog stor forskel på især Gibson. Der er ikke noget galt med Hd-28 men det blev en Hummingbird istedet. Den var bare mere mig alligevel og der er indbygget Lr baggs elemet i den fra Gibson.
Så det var nemt.
Last edited by Pluto 9 years ago, edited 1 time in total.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Tillykke - Det er også en dejlig guitar :)
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Q: Er der nogen herinde, der har erfaring med Zoom H1? Jeg kunne godt bruge en eller anden nem og forholdsvist billig løsning til at optage min akutiske folk-trio, og denne ser ud til at opfylde begge dele.
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jeg har den, og jeg synes, det fungerer glimrende. Udmærket lyd og nem at betjene.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af K-P »

Du har tilfældigvis ikke nogle optagelser med den, jeg kan høre?
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan lige tjekke - jeg har aldrig slettet noget fra den.
Modded guitars were crap right out of the factory

itsaysvuff
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 497
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af itsaysvuff »

Nogen der har prøvet de der nye Fender Jaguarer thinline modeller? De er sgu lidt dyre!

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

På mit arbejde har vi et par trådløse mikrofoner (Shure SM58) med tilhørende receiver. Der er opstået nogle udfald i lyden. Har det mon noget at gøre med de ændringer i tilladte frekvenser, jeg har hørt om? Og hvad kan man i bekræftende fald gøre ved det?
So many assholes, so few bullets

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Lasse H »

Det skal jeg ikke kunne sige, men var det så ikke en idé at undersøge, hvilke frekvenser de omtalte mikrofoner kører på?
Jeg ved ikke, om interferens mellem signalerne kan medføre udfald. Men også her skal du have fat i frekvenserne.

Bare nogle hurtige bud :-)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Telemaster »

Bestemt! Det kunne jeg bare ikke uden videre se, hverken på receivers eller i manualen.
So many assholes, so few bullets

Martin60
Still Got The Blues
Indlæg: 228
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Martin60 »

Q: Når jeg har min fuzzface tændt kommer der stadig lyd gennem min "nye" strat selvom potentiometeret (På guitaren) er skruet helt ned. Er dette normalt?


Det er umiddelbart ikke noget jeg har lagt mærke til ved mine andre guitarer, men det er også meget længe siden jeg har haft chancen for at lege med fuzz.
Last edited by Martin60 9 years ago, edited 1 time in total.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Slettet indlæg:

Martin60 skrev: Q: Når jeg har min fuzzface tændt kommer der stadig lyd gennem min nye strat selvom potentiometeret (På guitaren) er skruet helt ned. Er dette normalt?


Det er umiddelbart ikke noget jeg har lagt mærke til ved mine andre guitarer, men det er også meget længe siden jeg har haft chancen for at lege med fuzz.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

RE: Tråden med spørgsmål og svar

Indlæg af Sasha »

Martin60 skrev: Q: Når jeg har min fuzzface tændt kommer der stadig lyd gennem min nye strat selvom potentiometeret (På guitaren) er skruet helt ned. Er dette normalt?
Næ.
Last edited by Sasha 9 years ago, edited 1 time in total.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen