Now: Wtf?

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now: Wtf?

Indlæg af Sasha »

WtF:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://jyllands-posten.dk/indland/ECE56 ... land/ECE56 ... ?ref=ni.dk</a><!-- m -->

Der er få ting, som når det glade, danske forsvar forsøger at stikke en pind i en lort til ære for en gæstearbejder...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now: Wtf?

Indlæg af Smittefar »

Det er jo nærmest imponerende
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now: Wtf?

Indlæg af Sasha »

Ja, man kan godt forstå, at det somme tider kan komme lidt bag på dem, at man kan komme til skade ved at drage i krig.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now: Wtf?

Indlæg af GodSpeedDK »

NWTF: "Pølseum": <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tv2fyn.dk/article/413052:Spi ... 413052:Spi ... loese-Cafe</a><!-- m -->

To hurtige citater fra artiklen:

"en anonym samler i Odense har siden 1986 samlet på pølser"

"hans samlinger tæller ikke bare pølser. Der er også et større antal cigar-mavebælter og dødsannoncer"


:clap:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now: Wtf?

Indlæg af k_50 »

[quote="GodSpeedDK"]NWTF: "Pølseum": <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.tv2fyn.dk/article/413052:Spi ... 413052:Spi ... loese-Cafe</a><!-- m -->

To hurtige citater fra artiklen:

"en anonym samler i Odense har siden 1986 samlet på pølser"

"hans samlinger tæller ikke bare pølser. Der er også et større antal cigar-mavebælter og dødsannoncer"


:clap:[/quote]

Endelig en god grund til at tage til Fyn? ;)

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now: Wtf?

Indlæg af sørendybdal »

WTF: Der er noget udendørs balle nede omkring gågaden i Herning, og her fra min stue lyder sangeren ret meget som Michael Poulsen ... indtil videre har han sunget bl.a. "Hold the line", "Fire" og nu "Sirenesangen" ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now: Wtf?

Indlæg af efrandsen »

[quote="sørendybdal"]WTF: Der er noget udendørs balle nede omkring gågaden i Herning, og her fra min stue lyder sangeren ret meget som Michael Poulsen ... indtil videre har han sunget bl.a. "Hold the line", "Fire" og nu "Sirenesangen" ...[/quote]
Kig forbi nede ved plænen foran Pitstop i morgen - der er musik fra 11-24 og vi lukker og slukker fra 22.30 :)

Det er gratis :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now: Wtf?

Indlæg af K-P »

NWTF: En knap så kendt detalje om vikingetidens religion:

Billede
Cogito sumere potum alterum

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now: Wtf?

Indlæg af Swampthing »

Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now: Wtf?

Indlæg af Jacob »

[quote="Swampthing"]Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk[/quote]

:doh:

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now: Wtf?

Indlæg af K-P »

Det her er ret... Specielt.

[youtube]wq0rXGLs0YM[/youtube]
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now: Wtf?

Indlæg af Sasha »

NWTF:

En guitarforstærker med et udgangsrør, der i sig selv koster fra ca. 1500 kroner og opefter?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.eurotubes.com/eurotubes-JJ-O ... tubes-JJ-O ... ar-Amp.htm</a><!-- m -->

Pudsigt, at det netop er en rørproducent, der står bag...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Abaddon
Smoke On The Water
Indlæg: 58
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now: Wtf?

Indlæg af Abaddon »

[quote="Sasha"]NWTF:

En guitarforstærker med et udgangsrør, der i sig selv koster fra ca. 1500 kroner og opefter?

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.eurotubes.com/eurotubes-JJ-O ... tubes-JJ-O ... ar-Amp.htm</a><!-- m -->

Pudsigt, at det netop er en rørproducent, der står bag...[/quote]

Arh, helt så dyrt er et nyproduceret 300B vel ikke, eurotubes tager selv 225 dollars for et matched par og man skal kun bruge et.

Skal man ud i NOS så får man til gengæld ikke meget for 1500,-: http://www.ebay.com/itm/Matched-Pair-of ... 461773d5ef

Og jeg er i øvrigt vild med at man kan vælge at bruge et GZ34 ensretter rør i deres "Single Ended Pure Class A" forstærker. Why? :-)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now: Wtf?

Indlæg af Sasha »

Lidt restbrum har aldrig været at kimse af... :-)

Lidt mere seriøst: Nu vil et GZ34 jo alt andet lige resultere i et statisk DC-niveau, som trods alt er en kende lavere, end hvad diode-ensretning vil diske op med. Og da især triode-rør er følsomme over for ændringer i anodespænding (det gælder jo så også for forforstærkerrørene), så vil der trods alt nok være en klanglig forskel imellem de to typer af ensretning, selv om vi slet ikke er ude i noget med "sag" og alt dets lige her.

Det er muligt, at jeg var lidt vel højtragende m.h.t. prisen på 300B. Har selv en hifi-forstærker, som æder et sæt 300B-XLS i løbet af et par år. Så jeg er måske lidt "forhånds-pissed" over prisen på disse rør (held og lykke med at finde et sæt "XLS" til meget under 4000 for et sæt!) , der jo oprindeligt er designet til at styre relæer på telegraflinjer. I bund og grund er direkte opvarmede rør jo ikke særligt velegnede til Klasse A-drift, al den stund at de slides hurtigere, da der - i og med at glødetråde også skal spille rollen som katode - ikke er så meget katodemateriale at rutte med i forhold til indirekte opvarmede rør med en separat katode. Jeg forfægter på ingen måde, at det er et enormt klassiskt arbejdsprincip. Men det tager vist mest sit udspring et ikke nærmere defineret sted imellem nød og de forhåndenværende søm.

At jeg så heller ikke ville tiltro et trods alt relativt dyrt 300B-rør den helt store "roadworthyness", er en helt anden sag. Sagt med lidt andre ord: Jeg tror ikke, at jeg skal have sådan en JJ-guitarforstærker.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"


DarkoPage
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 551
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Now: Wtf?

Indlæg af DarkoPage »

[quote="DarkoPage"]WTF???!!!

http://www.dba.dk/elguitar-gibson-1952- ... 005887718/[/quote]

Der var jeg nok for hurtig på aftrækkeren.

Lidt af teksten: "Denne guitar har siddet i sin sag meste af sit liv..." Sag = case = Google Translate

Brugeravatar
k_50
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 428
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now: Wtf?

Indlæg af k_50 »

NWTF: Kiss Between the Legs. Hvad fanden havde DAD lige røget, siden de syntes, det var en god ide pludselig at gå all in på Big Fat Snake/Zididada-jam. Og Danseorkestret-agtig break/solo-outro. For fanden da ...


NWTF2: Jeg faktisk stadig lidt fan. Det må være fordi, den minder om en bedre og uskyldigere tid tilbage i folkeren før teror, finanskrise osv. kom på skemaet.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now: Wtf?

Indlæg af Sasha »

"Big Fat Snake/Zididada-jam"...

Uuuh-ha! Det tegnede godt nok nogle særdeles ubehagelige billeder på den indre trommehinde. Fy-da-føj! Så tror jeg godt nok, at jeg hellere vil høre noget, som er præget af krise og terror. Jeg kunne f.eks. foreslå Portishead´s "Third", der i mine ører nærmest lyder som om, at den er indspillet i Abu Ghraib og mixet på Guantanamo. Til gengæld er den nok noget nær det længste, man kan komme fra Big Fat Snake og Zididada... ;)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Flyveøglen
Johnny B. Goode
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

RE: Now: Wtf?

Indlæg af Flyveøglen »



Korg Miku stompbox.... så bliver det ikke mere fucked up på den Japanske måde. Men på en eller måde gad jeg godt eje sådan en..... det ville fame være en fed gimmick at smække en solo igang med sådan en lyd.


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen