Vold i nattelivet

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Christian Mogensen
Johnny B. Goode
Indlæg: 198
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Vold i nattelivet

Indlæg af Christian Mogensen »

Jeg er lige blevet interviewet af Stiftidende der på mandag bringer første led i en artikelserie om unges forhold til nattelivet i Århus, med fokus på vold.
En sød og rar journalist ringede og spurgte om hun og en fotograf ikke måtte kigge ud og lave et interview i forlængelse af et spørgeskema jeg havde svaret på om emnet.
Artiklen kommer i på mandag, og har omtalte spørgeskemaundersøgelse som grundlag - heri svarede 1/3 af de unge, at de tit eller meget tit oplevede at føle sig truet i nattelivet i Århus - hvad synes I om dét? Er det mange, er dem der svarede ja nogle tøsedrenge eller hvad?

Jeg blev bla. spurgt om hvorvidt jeg tog mig nogle forbehold mht. at gå i byen i Århus - om jeg altid havde mit nøglebundt i hånden når jeg gik hjem, eller havde anskaffet mig peberspray eller lignende.
Hvad med jer - er der nogen steder I holder jer fra der hvor I går i byen, og i så fald - hvorfor?

Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vold i nattelivet

Indlæg af Skestork Ultra »

Jeg føler mig næsten aldrig truet i nattelivet. Enkelte gange har en flok tossede White Pride-folk haft en besynderlig lyst til at lege med mig, og en enkelt gang, var jeg også nødt til at løbe væk. Heldigvis løber fulde fodboldfans sjældent så hurtigt og bliver også meget nemt desorienterede, så det lykkedes mig fint at smutte fra dem.

De par oplevelser gør, at jeg yderst sjældent kommer på eksempelvis Den Gamle Høker, hvilket egentlig er en skam, da der faktisk er ganske hyggeligt. Hvad peberspray og den slags angår, så tror jeg sgu ikke en flok fordrukne voldelige galninge vil blive mildere stemt, hvis man sprayer kemikalier i øjnene på dem. Sædvanligvis plejer jeg også pænt at kunne tale mig ud af problemer... At bruge en god del af sin ungdom som tilflytter på Mors, er den bedste diplomatuddannelse man kan tænke sig.

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vold i nattelivet

Indlæg af andkrup »



har haft et par oplevelser hvor jeg har haft lyst til at pande et par idioter på hovedet, men ellers ikke noget her
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vold i nattelivet

Indlæg af Sasha »

Der findes mange andre steder i landet, hvor jeg ville føle mig langt mere utryg end i Århus Midtby.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Kattekiksen
Still Got The Blues
Indlæg: 207
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vold i nattelivet

Indlæg af Kattekiksen »

Jeg går i byen i skjern, som vist nok er "den mest voldelige" by i Danmark. I hvert fald i forhold til indbyggertal. Sjovt nok snakker man sjældent med folk man ikke kender.
Men jeg føler mig nu ikke utryg alligevel. Måske fordi Skjern er så lille at alle ved hvem man er alligevel.
Jeg har kun været i byen i Århus en gang, på Fatter Eskil. Det var ret stille og roligt.
Min version af artsyfartsy fotoblogging:
http://www.cccamera.tumblr.com
Dårlig og ond tegneserie:
http://www.foelgpreuss.blogspot.com

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vold i nattelivet

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Sasha"]Der findes mange andre steder i landet, hvor jeg ville føle mig langt mere utryg end i Århus Midtby.[/quote]

Ja, det er faktisk lidt sjovt, som storbyerne altid bliver fremhævet som nogle dødsens farlige steder at opholde sig, og alligevel; de gange jeg er blevet truet med tæsk, har været i små flækker udenfor lands lov og ret, og på én nat i Kerteminde (til havnefest, sjovt nok) for nogle år siden, oplevede jeg flere slåskampe, end jeg har været vidne til i Odense sammenlagt, i de 15 år jeg har gået i byen her.

TT: Jeg tager ingen forholdsregler. Det er jeg som regel for fuld til. Og alligevel har jeg aldrig fået bøllebank, til trods for, at jeg kan være noget af det mest irriterende i hele verden, når der er blevet væltet alkohol indenbords.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vold i nattelivet

Indlæg af K-P »

Jeg plejer altid at snige mig rundt som en ninja. Så slipper man for at blive overrasket!
Cogito sumere potum alterum

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vold i nattelivet

Indlæg af CobraPizza »

Jeg tror at der man oftest oplever vold, trusler og lignende er der hvor mange unge samles, og hvor der ligeledes, bliver indtaget alkohol, pushet narko og andre lyssky aktiviteter, altså steder som In, Lauritz betjent, og lige i nærheden, men det er kun fredag og lørdag.. Men de værste steder synes jeg er mindre byer eller provinsen.. Har boet i både Albertslund, Frederikssund, Brøndby og Tårnby.. og der er Tårnby, som vel og mærket ligger på Amager, altså næsten en pæn by ifht Frederikssund, som IMO er der jeg har oplevet mest vold (Concorden var altid god til at stå for fredags wrestlingen).. Jeg tror faktisk også det er folk fra provinsen, som sønner og døtre af roeplukkere (som heller ikke har mange roer at rykke rundt med) der er de værste.. Man skal bare kende "Reglerne" og så sker der oftest ikke en noget.. men det sker, og så må man slå fra sig efter evne eller prøve at løbe
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vold i nattelivet

Indlæg af andkrup »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Sasha"]Der findes mange andre steder i landet, hvor jeg ville føle mig langt mere utryg end i Århus Midtby.[/quote]

Ja, det er faktisk lidt sjovt, som storbyerne altid bliver fremhævet som nogle dødsens farlige steder at opholde sig, og alligevel; de gange jeg er blevet truet med tæsk, har været i små flækker udenfor lands lov og ret, og på én nat i Kerteminde (til havnefest, sjovt nok) for nogle år siden, oplevede jeg flere slåskampe, end jeg har været vidne til i Odense sammenlagt, i de 15 år jeg har gået i byen her.

[/quote]

enig

den ene aften jeg var i Kerteminde, var der tilfældigvis osse havnefest.

har aldrig oplevet en værre skallesmækkerstemning, evah! - helt klart for mange der tog for meget af den kunstige testosteron. Og så er jeg slet ikke begyndt at beskrive drengene.

har aldrig oplevet så mange undertrykte mindreværdskomplekser der havde behov for at reagere udad på andre
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Vold i nattelivet

Indlæg af kraen »

Jeg har aldrig set optræk til vold i Århus. Jeg er heller aldrig blevet truet, men det er nok fordi, at jeg er et for nemt bytte. Der er simpelthen ingen, der gider slå på en slapsvans.

Brugeravatar
drmaawenz
Johnny B. Goode
Indlæg: 145
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Vold i nattelivet

Indlæg af drmaawenz »

Jeg tror der er MEGET stor forskel om man går i byen i Aarhus/København, eller i udkantsdanmark.
Når jeg endelig går i byen i Sønderborg, er det typisk pga. noget live-musik, ellers ser jeg ikke nogen grund til at spilde tid/penge der når Jack D koster 45 kr mod 25 i københavn, på trods af der 30km til Flensburg...

Pga. besparelser er der 1 patruljevogn til hele Als lørdag aften/nat, og efter Godspeeds udsagn skulle der være mere eller mindre med livet som indsats, at gå i byen på Nordals, med mindre man er født og opvokset på stedet.
De gange jeg har været rodet ind i problemer i Sønderborg har det typisk været bønder på speed der ville slås f.eks. fordi jeg gik i læderjakke, men på mystisk vis er jeg hver gang blevet reddet af at have skæg. Bønder slår åbenbart ikke på folk med skæg.
Uden skæg ligner jeg en konfirmant.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen