Tarteletlomme i Vestjylland

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tarteletlomme i Vestjylland

Indlæg af Smittefar »

Hvis ikke I vil bruge fremmedord som f.eks. Calzone, så kalder I vel også pizza for "Brødplade med sovs"? (<- I øvrigt et navn, der klinger bedre end det lidt triste og almindelige 'pizza)
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tarteletlomme i Vestjylland

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Smittefar"]Hvis ikke I vil bruge fremmedord som f.eks. Calzone, så kalder I vel også pizza for "Brødplade med sovs"? (<- I øvrigt et navn, der klinger bedre end det lidt triste og almindelige 'pizza)[/quote]

Dog ikke - selv om man nok kan finde nogen i den ældre del af befolkningen herovre, der endnu ikke kender konceptet :lol:

Jeg kender en fra Mors, der engang fik lov at prøve at servere lasagne hjemme ved sine forældre. Men der skulle selvfølgelig laves kartofler til!

Men det er nok ligeså meget et generationsspørgsmål, som det er geografisk ;) Og der er da for øvrigt et ret godt sushi-sted nede i Holstebro :lol:

Men jeg tror nu stadig at tarteletter-to-go ville blive et hit...

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tarteletlomme i Vestjylland

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]
I skal ikke komme her med jeres fremmedord.
[/quote]

Du smider selv om dig med dem ... ellers ville det jo hedde indbagt franskbrødsdej, med eksotisk pålæg :)

Edit: ... og der var så en side 2 ... :roll:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tarteletlomme i Vestjylland

Indlæg af IkkeMig »

For øvrigt bemærkede jeg også lige et af vores pizzeriaer, hvor jeg ikke tør at bestille en grillkylling:

Billede

Hvis den hører til i den kategori, så takker jeg nej :lol:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tarteletlomme i Vestjylland

Indlæg af Smittefar »

ja, den er sgu nærmest lige til cigarfar.dk
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tarteletlomme i Vestjylland

Indlæg af Sasha »

[quote="Smittefar"]Hvis ikke I vil bruge fremmedord som f.eks. Calzone, så kalder I vel også pizza for "Brødplade med sovs"? (<- I øvrigt et navn, der klinger bedre end det lidt triste og almindelige 'pizza)[/quote]

Man ville nok vælge at kalde det "italiensk brødplade med sovs" for at understrege, at det dér tossi-værk selvfølgelig ikke er noget, man selv har fundet på. Og skulle man have en bagtanke om rent faktisk at få nogen til at spise det, ville nok også vælge at kalde det "italiensk brødplade med kødsovs" - igen for at understrege, at man mener, at der rent faktisk er en form for næring i det.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tarteletlomme i Vestjylland

Indlæg af Skestork Ultra »

[quote="Smittefar"]
Den der sildetartelet - Det lyder godt nok helt og aldeles perverst og klamt - på den dragende måde - jeg må finde en måde, hvorpå jeg kan prøve det en dag :) [/quote]
Jeg er bange for, at du bliver nødt til selv at gå i køkkenet. Jeg har i hvert fald aldrig mødt den udenfor mit eget køkken. Men hvis man tænker lidt over det, er det jo egentlig ikke så underligt. Røget sild med sennepssovs er der ikke noget perverst i, kapers og løg er helt klassisk til sild og lidt radise har aldrig skadet en fed opbagning. Det eneste som er lidt underligt er vel at fylde det i en lidt kedelig butterdejskage. Jeg synes egentlig det lyder langt mere fælt med en tartelet bolognese.

@Turtle - Jeg har boet på Mors, hvor lasagne staves lasanje, udtales lasåin og er en besynderlig ret bestående af millionbøf imellem tørrede pastaplader. Den bør, som millionbøf altid bør, serveres med kartoffelmos, så jeg tror du er løbet ind i et par tilflyttere, hvis de serverede den med kogte kartofler... Nogen gange kan man helt komme til at savne Mors - Jeg har familie i New Delhi, og Mors er langt mere eksotisk og fremmed - Sprogene er dog omtrent lige svære at lære.

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tarteletlomme i Vestjylland

Indlæg af FunkyValle »

[quote="rustie"]jeg tror også dobbelt calzone med spagetti og kødsovs er et hit derovre vestpå[/quote]
Sådan en kender jeg som en Ufo.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tarteletlomme i Vestjylland

Indlæg af CobraPizza »

Sushi smager fantastisk! Og det er generelt noget, der giver point hos de danske (sjællandske) piger.. Og tarteletter med høns i asparges.. mmmm

Calzone er forresten en pizza, der er foldet på midten med fyldet inden i, hvor en UFO er to pizzaer oven på hinanden..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tarteletlomme i Vestjylland

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Skestork Ultra"]...Den bør, som millionbøf altid bør, serveres med kartoffelmos, så jeg tror du er løbet ind i et par tilflyttere, hvis de serverede den med kogte kartofler... [/quote]

Nej, de har drevet den samme gård i lige så mange generationer, som de ved af. Jeg tror ærligt talt, at de anser kartoffelmos som værende noget moderne noget!

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Tarteletlomme i Vestjylland

Indlæg af Lasse H »

[quote="Turtle"]

Men jeg tror nu stadig at tarteletter-to-go ville blive et hit...[/quote]

Der hvor jeg kommer fra, er det da et meget stort hit at hente sig tre tarteletter to go, inden man drager hjem fra en våd nat byen...

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Tarteletlomme i Vestjylland

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Lasse H"][quote="Turtle"]

Men jeg tror nu stadig at tarteletter-to-go ville blive et hit...[/quote]

Der hvor jeg kommer fra, er det da et meget stort hit at hente sig tre tarteletter to go, inden man drager hjem fra en våd nat byen...[/quote]

Det lyder som et sted, der kunne komme højt op på min liste over steder, jeg gerne vil bo!

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Tarteletlomme i Vestjylland

Indlæg af kraen »

[quote="Lasse H"][quote="Turtle"]

Men jeg tror nu stadig at tarteletter-to-go ville blive et hit...[/quote]

Der hvor jeg kommer fra, er det da et meget stort hit at hente sig tre tarteletter to go, inden man drager hjem fra en våd nat byen...[/quote]

Ja, eller når man sad på Det lille og fik øl i literkrus og en tallerken med frikadeller og rødkål. Good times!

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: Tarteletlomme i Vestjylland

Indlæg af Lasse H »

[quote="kraen"][quote="Lasse H"][quote="Turtle"]

Men jeg tror nu stadig at tarteletter-to-go ville blive et hit...[/quote]

Der hvor jeg kommer fra, er det da et meget stort hit at hente sig tre tarteletter to go, inden man drager hjem fra en våd nat byen...[/quote]

Ja, eller når man sad på Det lille og fik øl i literkrus og en tallerken med frikadeller og rødkål. Good times![/quote]

Haha. Lige præcis!!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen