Iron Maidens coverart gennem tiden (stærkt 80'er indhold!)

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Iron Maidens coverart gennem tiden (stærkt 80'er indhold!)

Indlæg af stl »

Se link til Music Radar :
http://www.musicradar.com/news/guitars/ ... ork-248809

Faldt over denne gennemgang forleden. Sjovt som jeg tænkte det var supersejt og metal tilbage i 80'erne/start 90'erne med "horror" albumcovers. Har indtil flere af de pågældende i albumsamlingen. I dag er det måske lidt antikveret.

Men sjov og informativ gennemgang.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Iron Maidens coverart gennem tiden (stærkt 80'er indhold

Indlæg af Anonym »

De har i hvert fald haft sig et konsekvent brand i form af deres grafiske udtryk. Og så hjælper det jo også at musikken er møgsej.

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Iron Maidens coverart gennem tiden (stærkt 80'er indhold

Indlæg af stl »

Ja man kan da ikke beskylde dem for svinkeærinder eller såvel grafiske som musikalske stilskift. Jeg sys' egentlig bare det er lidt morsomt/tankevækkende som de fuldstændigt holder fast i deres visuelle stil. Men ok - det er jo en "winning formula".

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Iron Maidens coverart gennem tiden (stærkt 80'er indhold

Indlæg af Sasha »

Det er dét, de unge vil ha´! Og det er dér, kuglerne ligger...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Iron Maidens coverart gennem tiden (stærkt 80'er indhold

Indlæg af Pluto »

Nu syntes jeg Maiden er som maiden skal være ,men de har ifølge mig selv trods alt været lidt mere omkring med deres stil, en Ac-dc som jo er helt som de altid har været.
(heldigvis) Jeg har sådan et lidt ambivialant forhold til Maiden.Når først de har lavet en fed plade så er alle sangene fede ,men de har sku også lavet flere utrolige kedelige albums.Jeg har lidt forventninger udfra de klip jeg har hørt fra det nye The Final Frontier om at det bliver et rigtigt fedt album.Ellers syntes jeg ikke de har lavet noget siden Brave new world som er noget at skrive hjem over.Men til gengæld er Brave new world også det bedtse album de har lavet IMO
Sorte strater lyder bare bedst..

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Iron Maidens coverart gennem tiden (stærkt 80'er indhold

Indlæg af stl »

Det der efter min opfattelse adskiller Maiden fra f.eks.AC/DC (som jeg er stor fan af iøvrigt) er, at Maiden jo var stilskabende da de startede karrieren. De var i den grad med til at definere metal genren, og deres melodiøse udskejelser på bla. The Number of the Beast (albummet) er second to none. Men jeg glæder mig også til Final Frontier.

FrederikØ
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Iron Maidens coverart gennem tiden (stærkt 80'er indhold

Indlæg af FrederikØ »

Jeg har næsten alle deres plader, men jeg har altid betragtet billederne som forholdsvis dårligt lavet. Men når jeg kører billederne igennem og virkeligt kigger på dem, er de jo helt vildt fede, og selvom der er brugt forskellige farver, motiver og stemninger, tager man aldrig fejl af et Iron Maiden billede!
Marshall stack! Dressed in black!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen