Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af Jacob »

Hey gearheads!

Mit band, Passion of Today, har lige lagt 3 numre op på http://www.bandbase.dk/PassionofToday/.

Udover mig, der spiller guitar i bandet, er der en forsanger/guitarist, bas og trommer og det er mixet af Kristian Martinsen ( http://www.myspace.com/taenkeboksen )og masteret af Henrik Ziegler.

Til dem af jer, der er på facebook, kan vi findes på https://www.facebook.com/PassionOfToday

Giv det et lyt, og sig hvad i synes - al ris (eller ros) er velkommen ! :D

På forhånd tak !

/ Jacob

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af Barf »

Har lige lyttet kort til det, og det fortjener helt sikkert et mere koncentreret lyt på ordenlige højtalere senere. Så vender jeg lige tilbage.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af IkkeMig »

Nu har jeg hørt dem et par gange i løbet af i dag. Og overordnet kan jeg ret godt lide det.

Kompositionerne er fede. Så er det sagt. Jeg kan generelt godt lide lyden - selv om der er en lidt for gennemtrængende hi-hat-lyd, der generer mig lidt. Men den oplevelse har jeg tit med moderne musik, så det er nok bare mig, der er for gammel...

Forsangeren har jeg lidt et ambivalent forhold til. Hans stemme, synes jeg er fed. Og når han synger igennem er det fedt. Men i de stille passager lyder det lidt indstuderet - nærmest som om han læser teksten op - det er lidt svært at beskrive. Men det virker lidt malplaceret et par gange.

Men overordnet ret fedt synes jeg!

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af Lysgaard »

Fed stil og lækker musik..
Og alt i alt ret dynamisk - måske bortset fra trommerne som efter min mening har fået for meget compressor i forhold til resten. I andre ligger flot fremme i pappet mens trommerne bliver lidt for "flotte" og på den måde matcher de ikke helt resten af mixet - ikke sagt at de ikke lyder godt - men lidt mere low-fi ville efter min mening have klædt dem - Det bliver meget bedre i sidste nummer - ved ikke hvorfor...?
Mixet vælter lidt til højre - men det er måske tilsigtet - eller jeres studiemonitors ikke helt i balance? Eller så er jeg bare - endelig ved at blive døv på venstre øre :-)
Jeg synes at i kan være meget tilfredse.

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af Dannyboy »

Hey Jacob,

Jeg synes grundlæggende at i har fat i nogle ret fede ting, men jeg giver Lysgaard ret i det med trommerne - de virker meget comp'ede og især stortrommen synes jeg lyder underlig i mixet. Guitaren synes jeg lyder sådan lidt digital og Marylin Manson agtig? Starten af Bourbon Street er et godt eksempel herpå.
Forstå mig ret ;) Man kan sagtens høre at i kan spille, men jeg ville hellere fange jer live en dag i stedet. Jeg synes ikke at denne produktion retfærdiggør jeres musik.

Jeres forsanger virker sådan lidt nervøs? Jeg synes det virker som om han kan give den meget mere, men holder sig tilbage. Sådan lidt som om han ligger lige dybt nok tonalt eller et eller andet og derfor ikke synger igennem?

.. Men hey, grundlæggende fed stil. Håber at fange jer live en dag - sig lige til hvis i spiller i Kbh :)

Just my five cents

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af Jacob »

[quote="Dannyboy"]Hey Jacob,

Jeg synes grundlæggende at i har fat i nogle ret fede ting, men jeg giver Lysgaard ret i det med trommerne - de virker meget comp'ede og især stortrommen synes jeg lyder underlig i mixet. Guitaren synes jeg lyder sådan lidt digital og Marylin Manson agtig? Starten af Bourbon Street er et godt eksempel herpå.
Forstå mig ret ;) Man kan sagtens høre at i kan spille, men jeg ville hellere fange jer live en dag i stedet. Jeg synes ikke at denne produktion retfærdiggør jeres musik.

Jeres forsanger virker sådan lidt nervøs? Jeg synes det virker som om han kan give den meget mere, men holder sig tilbage. Sådan lidt som om han ligger lige dybt nok tonalt eller et eller andet og derfor ikke synger igennem?

.. Men hey, grundlæggende fed stil. Håber at fange jer live en dag - sig lige til hvis i spiller i Kbh :)

Just my five cents[/quote]

Starten af Bourbon Street kan jeg sagtens følge dig på - det er EQ'et meget på guitaren efterfølgende i studiet, selve grundlyden på guitaren var markant anderledes, og lyder væsentligt anderledes live - her er det lidt en tilsigtet "gimmick" der er gang i, som (helt sikkert) ikke er alles smag.
Jeg har klap forstand på trommelyd, men generelt er vi selv ret godt tilfredse med dem - selvom de ER meget comp'ede visse steder, og måske kunne "åbnes" lidt op generelt i lydbilledet.

Vokalkritikken er præcis det samme, som vi selv er efter forsangeren med, nogle gange kan hans vers blive lidt "monotone" og næsten fanget i halsen - det arbejder vi på ! ;)

..Og så spiller vi da forresten på Rust på torsdag til Emergenza kl. 20:30, hvis det er! :D

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af Jacob »

[quote="Lysgaard"]Fed stil og lækker musik..
Og alt i alt ret dynamisk - måske bortset fra trommerne som efter min mening har fået for meget compressor i forhold til resten. I andre ligger flot fremme i pappet mens trommerne bliver lidt for "flotte" og på den måde matcher de ikke helt resten af mixet - ikke sagt at de ikke lyder godt - men lidt mere low-fi ville efter min mening have klædt dem - Det bliver meget bedre i sidste nummer - ved ikke hvorfor...?
Mixet vælter lidt til højre - men det er måske tilsigtet - eller jeres studiemonitors ikke helt i balance? Eller så er jeg bare - endelig ved at blive døv på venstre øre :-)
Jeg synes at i kan være meget tilfredse.[/quote]

Numrene er mixet af en ven i hans eget studie, Tænkeboksen, så ved ikke noget om studiemonitors og balance. Jeg har dog ikke lagt mærke til det samme, umiddelbart :)

De "pæne" trommer er tilsigtet. Vores mål var netop at trommerne ikke blev low-fi, da vi tidligere har lavet nogle demo-indspilninger med MEGET low-fi trommelyd, og det har nok skræmt os lidt..

Tak for lyttet, det er altid fedt med andres meninger :)

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af Jacob »

[quote="Turtle"]Nu har jeg hørt dem et par gange i løbet af i dag. Og overordnet kan jeg ret godt lide det.

Kompositionerne er fede. Så er det sagt. Jeg kan generelt godt lide lyden - selv om der er en lidt for gennemtrængende hi-hat-lyd, der generer mig lidt. Men den oplevelse har jeg tit med moderne musik, så det er nok bare mig, der er for gammel...

Forsangeren har jeg lidt et ambivalent forhold til. Hans stemme, synes jeg er fed. Og når han synger igennem er det fedt. Men i de stille passager lyder det lidt indstuderet - nærmest som om han læser teksten op - det er lidt svært at beskrive. Men det virker lidt malplaceret et par gange.

Men overordnet ret fedt synes jeg![/quote]

Hey Claus - tak for lyttet ! :)

Vi er meget glade for kompositionerne, så det varmer :)
Som nævnt i svaret til Dannyboy, så er det lige præcis dét, du også nævner som vi prøver at få vores forsanger lidt væk fra - få lidt mere melodi og "pynt" på hans sangstemme :)

Dannyboy
Gearfreak roadie
Indlæg: 1032
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af Dannyboy »

[quote="Jacob"][quote="Dannyboy"]Hey Jacob,

Jeg synes grundlæggende at i har fat i nogle ret fede ting, men jeg giver Lysgaard ret i det med trommerne - de virker meget comp'ede og især stortrommen synes jeg lyder underlig i mixet. Guitaren synes jeg lyder sådan lidt digital og Marylin Manson agtig? Starten af Bourbon Street er et godt eksempel herpå.
Forstå mig ret ;) Man kan sagtens høre at i kan spille, men jeg ville hellere fange jer live en dag i stedet. Jeg synes ikke at denne produktion retfærdiggør jeres musik.

Jeres forsanger virker sådan lidt nervøs? Jeg synes det virker som om han kan give den meget mere, men holder sig tilbage. Sådan lidt som om han ligger lige dybt nok tonalt eller et eller andet og derfor ikke synger igennem?

.. Men hey, grundlæggende fed stil. Håber at fange jer live en dag - sig lige til hvis i spiller i Kbh :)

Just my five cents[/quote]

Starten af Bourbon Street kan jeg sagtens følge dig på - det er EQ'et meget på guitaren efterfølgende i studiet, selve grundlyden på guitaren var markant anderledes, og lyder væsentligt anderledes live - her er det lidt en tilsigtet "gimmick" der er gang i, som (helt sikkert) ikke er alles smag.
Jeg har klap forstand på trommelyd, men generelt er vi selv ret godt tilfredse med dem - selvom de ER meget comp'ede visse steder, og måske kunne "åbnes" lidt op generelt i lydbilledet.

Vokalkritikken er præcis det samme, som vi selv er efter forsangeren med, nogle gange kan hans vers blive lidt "monotone" og næsten fanget i halsen - det arbejder vi på ! ;)

..Og så spiller vi da forresten på Rust på torsdag til Emergenza kl. 20:30, hvis det er! :D [/quote]

Cool man :) Jeg bor 2 minutter derfra, så jeg ser da lige om jeg ikke kan få slæbt mig selv derned

Brugeravatar
efrandsen
Gearfreak lærling
Indlæg: 792
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af efrandsen »

[quote="Dannyboy"][quote="Jacob"][quote="Dannyboy"]Hey Jacob,

Jeg synes grundlæggende at i har fat i nogle ret fede ting, men jeg giver Lysgaard ret i det med trommerne - de virker meget comp'ede og især stortrommen synes jeg lyder underlig i mixet. Guitaren synes jeg lyder sådan lidt digital og Marylin Manson agtig? Starten af Bourbon Street er et godt eksempel herpå.
Forstå mig ret ;) Man kan sagtens høre at i kan spille, men jeg ville hellere fange jer live en dag i stedet. Jeg synes ikke at denne produktion retfærdiggør jeres musik.

Jeres forsanger virker sådan lidt nervøs? Jeg synes det virker som om han kan give den meget mere, men holder sig tilbage. Sådan lidt som om han ligger lige dybt nok tonalt eller et eller andet og derfor ikke synger igennem?

.. Men hey, grundlæggende fed stil. Håber at fange jer live en dag - sig lige til hvis i spiller i Kbh :)

Just my five cents[/quote]

Starten af Bourbon Street kan jeg sagtens følge dig på - det er EQ'et meget på guitaren efterfølgende i studiet, selve grundlyden på guitaren var markant anderledes, og lyder væsentligt anderledes live - her er det lidt en tilsigtet "gimmick" der er gang i, som (helt sikkert) ikke er alles smag.
Jeg har klap forstand på trommelyd, men generelt er vi selv ret godt tilfredse med dem - selvom de ER meget comp'ede visse steder, og måske kunne "åbnes" lidt op generelt i lydbilledet.

Vokalkritikken er præcis det samme, som vi selv er efter forsangeren med, nogle gange kan hans vers blive lidt "monotone" og næsten fanget i halsen - det arbejder vi på ! ;)

..Og så spiller vi da forresten på Rust på torsdag til Emergenza kl. 20:30, hvis det er! :D [/quote]

Cool man :) Jeg bor 2 minutter derfra, så jeg ser da lige om jeg ikke kan få slæbt mig selv derned[/quote]

Jeg kommer også - min fætter spiller i det band, som går på kl.23 nemlig..


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.high-voltage.dk - DKs bedste ACDC Jam

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af Morten M »

Velproduceret - smash bang in your face mastering. Godt spillet som hjælper produktionen meget på vej. Kan godt lide bassisten - fedt :thumbup: Sanger kan sagtens udnytte muligheder mere ift komposition. Bækkener/HiHat ligger en anelse højt som sagt. Men det holder som det, det er. Osse i den grad.
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af Jacob »

[quote="Morten M"]Velproduceret - smash bang in your face mastering. Godt spillet som hjælper produktionen meget på vej. Kan godt lide bassisten - fedt :thumbup: Sanger kan sagtens udnytte muligheder mere ift komposition. Bækkener/HiHat ligger en anelse højt som sagt. Men det holder som det, det er. Osse i den grad.[/quote]

Tusind tak :)

Brugeravatar
Lysgaard
Johnny B. Goode
Indlæg: 148
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af Lysgaard »

[quote="Jacob"][quote="Lysgaard"]Fed stil og lækker musik..
Og alt i alt ret dynamisk - måske bortset fra trommerne som efter min mening har fået for meget compressor i forhold til resten. I andre ligger flot fremme i pappet mens trommerne bliver lidt for "flotte" og på den måde matcher de ikke helt resten af mixet - ikke sagt at de ikke lyder godt - men lidt mere low-fi ville efter min mening have klædt dem - Det bliver meget bedre i sidste nummer - ved ikke hvorfor...?
Mixet vælter lidt til højre - men det er måske tilsigtet - eller jeres studiemonitors ikke helt i balance? Eller så er jeg bare - endelig ved at blive døv på venstre øre :-)
Jeg synes at i kan være meget tilfredse.[/quote]

Numrene er mixet af en ven i hans eget studie, Tænkeboksen, så ved ikke noget om studiemonitors og balance. Jeg har dog ikke lagt mærke til det samme, umiddelbart :)

De "pæne" trommer er tilsigtet. Vores mål var netop at trommerne ikke blev low-fi, da vi tidligere har lavet nogle demo-indspilninger med MEGET low-fi trommelyd, og det har nok skræmt os lidt..

Tak for lyttet, det er altid fedt med andres meninger :) [/quote]

Du må ikke misforstå mig :-)
Jeg synes at når man vælger en linie i sit mix skal man i et eller andet omfang være konsekvente - altså undgå at sætte sig mellem to stole med hensyn til bandets udtryk. Efter min mening er der for stor kontrast mellem de meget producerede trommer og så resten. Måske man skulle mødes på midten i stedet..?
MEN jeg kender godt den reaktion man får når man i studiet får lavet noget der ikke matcher det man havde forventet udtryksmæssigt - så er man tilbøjelig til at søge helt over i den anden grøft ved næste projekt - meget menneskeligt - men måske heller ikke helt det rigtige.
Det er egenskaben til at finde et bands sande udtryk der skiller fårene fra bukkene angående producere - og sikkert definerer denne evne også i høj grad deres løn niveau.
Jeg synes at i er rigtig gode men man udvikler sig kun ved at rykke grænserne og se ens svagheder i øjnene. Og så selvfølgelig øve helt vildt :-)

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af Morten M »

[quote="Lysgaard"]Det er egenskaben til at finde et bands sande udtryk der skiller fårene fra bukkene angående producere - og sikkert definerer denne evne også i høj grad deres løn niveau.
[/quote]
Så sandt som det er sagt!
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af Barf »

Jeg lovede da at komme med en kommentar, og her kommer den så omend lidt forsinket.

Jeg synes det er super fedt! Så er det sagt.

Jeg er enig med de andre i, at når forsangeren går ned i dynamik og tone i fx verset i Bourbon Street, så mister det lidt kan. Det virker bare heller ikke helt troværdigt. Husk på, at der ikke er nogen, der siger, at man ikke må give den fuld gas i verset og så tage den lidt ned (ikke nødvendigvis langt ned) i omkvædet. Ellers er Bourbon Street et fedt nummer med nogle fede riffs. Introen synes jeg er tilpas "synth'et" til, at det virker som et gimmick. Der er lidt Dizzy over starten, og det er da også positivt.

Lost In The Undefined er lidt mere poppet og på en måde mere 90'er rocket, men jeg synes helt sikkert, det har sin charme. Der virker sangeren også mere i sit rette element. Ved ikke, om han bare var mere sikker på det nummer, men der sker mere i melodien, og der bliver leget mere.

Det sidste nummer, These Are The Words, er ligesom de andre også et fedt nummer. Her ville jeg virkelig ønske at sangeren kunne give den fuld gas og smadre igennem. Det er ikke fordi, han gør det dårligt, men i den ideelle verden kunne det bare være super fedt med noget lys, hæs rockstemme. Røvfedt med en trommesolo, det hører man slet ikke nok.

Spiller du alle soli i numrene? Hvis ja, gør du det virkelig fedt. Det er muligvis ikke med vilje, men jeg hører en masse Jacob Binzer i måden at spille på og tonevalget. Det er sgu rigtig gode og velkomponerede soli.

Generelt fede kompositioner og god lyd. Jeg vil virkelig gerne også høre jer live, men så skal I nok et smut til enten Aalborg eller Århus. Alternativt vil mit band rigtig gerne til København og spille en gang til sommer, og hvis I er friske, kunne vi måske finde ud af noget sammen?

Hep

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af Barf »

Hov, glemte lige noget. Hvis I overvejer at skifte navn, så støtter jeg op om forslaget ;)
Synes slet ikke det passer til jeres musik, men navnet betyder jo egentlig slet ikke så meget.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af Jacob »

[quote="Barf"]Jeg lovede da at komme med en kommentar, og her kommer den så omend lidt forsinket.

Jeg synes det er super fedt! Så er det sagt.

Jeg er enig med de andre i, at når forsangeren går ned i dynamik og tone i fx verset i Bourbon Street, så mister det lidt kan. Det virker bare heller ikke helt troværdigt. Husk på, at der ikke er nogen, der siger, at man ikke må give den fuld gas i verset og så tage den lidt ned (ikke nødvendigvis langt ned) i omkvædet. Ellers er Bourbon Street et fedt nummer med nogle fede riffs. Introen synes jeg er tilpas "synth'et" til, at det virker som et gimmick. Der er lidt Dizzy over starten, og det er da også positivt.

Lost In The Undefined er lidt mere poppet og på en måde mere 90'er rocket, men jeg synes helt sikkert, det har sin charme. Der virker sangeren også mere i sit rette element. Ved ikke, om han bare var mere sikker på det nummer, men der sker mere i melodien, og der bliver leget mere.

Det sidste nummer, These Are The Words, er ligesom de andre også et fedt nummer. Her ville jeg virkelig ønske at sangeren kunne give den fuld gas og smadre igennem. Det er ikke fordi, han gør det dårligt, men i den ideelle verden kunne det bare være super fedt med noget lys, hæs rockstemme. Røvfedt med en trommesolo, det hører man slet ikke nok.

Spiller du alle soli i numrene? Hvis ja, gør du det virkelig fedt. Det er muligvis ikke med vilje, men jeg hører en masse Jacob Binzer i måden at spille på og tonevalget. Det er sgu rigtig gode og velkomponerede soli.

Generelt fede kompositioner og god lyd. Jeg vil virkelig gerne også høre jer live, men så skal I nok et smut til enten Aalborg eller Århus. Alternativt vil mit band rigtig gerne til København og spille en gang til sommer, og hvis I er friske, kunne vi måske finde ud af noget sammen?

Hep[/quote]

Hey - tak for lyttet !

Fedt at du har lyttet så grundigt, og gennemgår alle numre :)

Omkring soli, så ja, jeg spiller soli i alle numre; These Are The Words og Lost In The Undefined er kun mig, mens jeg spiller solostykke 1 og 3 i Bourbon Street. Jeg er glad for at høre, at de falder i god jord :) '
Jacob Binzer-inspirationen er ikke tilsigtet, men nok et resultat af en masse (meget) forskellige guitarister som inspirationskilder - deriblandt Jacob Binzer

Og ja, hvis vi kunne finde ud af noget med en dobbelt-koncert er vi da også mere end friske i bandet, og skal nok lige råbe højt herinde hvis vi kommer til Aalborg eller Århus i fremtiden :)

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Skamløs reklame for ny EP - giv et lyt !

Indlæg af Barf »

Selvfølgelig kan vi finde ud af noget, det handler bare om initiativ og dedikation. Så vi ses til sommer :)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen