DPDT switch - hvilke ben bliver forbundet?

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Snake Boots
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 437
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

DPDT switch - hvilke ben bliver forbundet?

Indlæg af Snake Boots »

Hvad er sammenhængen mellem diagrammet for en DPDT switch og så den rent faktiske switch?

Jeg er med på diagrammet - altså det hvide, som kan ses her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.kpsec.freeuk.com/components/ ... tch.htm</a><!-- m -->

Men switchen ser jo ikke sådan ud, med to ben i den ene side og fire i den anden.

Det jeg efterspørger er en oversættelse/forklaring mellem diagram og benene på kontakten. Altså hvis man navngiver benene på diagrammet a-f (kræver næsten en tegning), hvad er så a-f på kontakten?

Håber spørgsmålet giver mening og at nogen kan hjælpe.

På forhånd mange tak.

Brugeravatar
Jake
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 459
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: DPDT switch - hvilke ben bliver forbundet?

Indlæg af Jake »

Switchen fungerer således, at et sæt ben skiftes mellem at være i forbindelse med et sæt af kontakterne.

Ofte er de fleste switches lavet således, at kontakterne/terminalerne er flade, med hul i. Da din er en DPDT, så er det ret nemt at finde op og ned på den - du skal foran dig med bunden i vejret se det nogenlunde sådan:
a b
___ ___ 1
___ ___ 2
___ ___ 3

Her er kontakten, og det fungerer således at række 2 skifter mellem at være tilsluttet række 1 eller 3 - dvs. forbindelserne er således:

a1 -> a2 & b1 -> b2 eller a3 -> a2 & b3 -> b2

Skal du lave en klassisk true bypass, så skal du sætte en lus (lille stykke ledning) fra a3 til b3, input-jack til a2, output-jack til b2, og input på kredsløbet til a1 og output til b1. Så kan du måske se sammenhængen - du trykker, og input-stikkene forbindes til kredsløbet. Trykker du igen, så forbindes input-stikkene til hinanden, og kredsløbet er ude af kæden. Det er ikke så svært når man først får det lært :-)

Mvh Jake
http://www.divineamps.com - OPDATERET - BASSMAN-REBUILD, RØR BOOSTER/BUFFER og andet nyt! :-)


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen