band med egne sange og jobs

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

band med egne sange og jobs

Indlæg af Vinta »

Hvordan er det for jer andre der spiller i bands, hvor i selv skriver musikken. Hvordan finder i livejobs, og tager i noget for det. Og er der nogen steder hvor de vil give penge for et ukendt band med egne sange kommer at spille. Vi er i startfasen har haft 2 jobs på 9 måneder. 1 betalt 500 kr og et gratis. Kendte begge arrangører.

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af Jacob »

I mit original-band sørger vi primært for at få "spredt ordet" så godt vi kan, og så trække på alle de kontakter man har. Det har udløst en del jobs i lokalområdet osv., som vi ofte har udført gratis, da udgifterne til disse jobs ofte har været meget små.

På det seneste er der (heldigvis) dukket betalte jobs op, da vi har allieret os med en lokal koncertarrangør, som laver større arrangementer med flere bands (hvoraf vi ofte kender nogle af dem), og derefter deler overskuddet fra arrangementet.

Håber det hjalp :)

Vinta
Johnny B. Goode
Indlæg: 151
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af Vinta »

tak og ja, vil stadig gerne høre andre, evt nogle der har erfaring med booking bureauer :)

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af andkrup »

hvor har i 'aktionsradius'? - der skal jo være kvæg i området for at der kan komme kød på hylderne :D
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af Pickles »

Mit band (i København) spiller en del koncerter, og som udgangspunkt kommer hyren an på sted og betingelser. Er det et lille sted, og stiller andre med baggear, spiller vi gerne for transport, mad og øl. Skal vi selv køre gear, skal der mindst 1000 kr. oven i udgifter og forplejning, for at vi gider. Ingen dækning af transport, mad og øl = intet show.

Når man starter ud som originalband, er man som regel mere accepterende over for at spille gratis eller ligefrem sætte penge til på det, men efterhånden som det går fremad, bør man også hæve kravene, så de nærige spillesteder ikke bliver opdraget til at folk altid spiller gratis. Og når man har spillet mange jobs, er det også til at holde ud at sige nej til et tilbud.

Nogle vil måske sige, at man slet ikke bør spille under tarif, men det betyder ingen jobs, når man spiller original (metal)musik. Vi har fået alt fra 0 til 6000 kr. for at spille igennem tiden.

Koncerter arrangeres i høj grad gennem netværk, er min erfaring. Støt andre bands, netværk med dem, vær en flink fyr osv. Tit kan man "bytte" shows, så man arrangerer noget for sig selv og et andet band i sin hjemby, og de så gør tilsvarende der, hvor de kommer fra. Lav en fed demo, der kan sendes rundt til spillestederne - og ring så til dem bagefter. Man skal selv være meget opsøgende, hvis man vil bookes.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af Telemaster »

[quote="Pickles"] (...) Koncerter arrangeres i høj grad gennem netværk, er min erfaring. Støt andre bands, netværk med dem, vær en flink fyr osv. Tit kan man "bytte" shows, så man arrangerer noget for sig selv og et andet band i sin hjemby, og de så gør tilsvarende der, hvor de kommer fra. Lav en fed demo, der kan sendes rundt til spillestederne - og ring så til dem bagefter. Man skal selv være meget opsøgende, hvis man vil bookes.[/quote]

+1

Og dog - det med demoen har egentlig ikke specielt gode erfaringer med. Jeg kan på stående fod ikke komme i tanker om et eneste job på et spillested, der er opstået ad den vej.

Netværkstanken er helt rigtig! Jeg har spillet originalmusik på en del forskellige cool spillesteder på den måde. En booker på et spillested er jo nødt til at kunne se den økonomiske idé med at booke jer, og det kan være svært, når I er ukendte og spiller egne numre. Men hvis man kan hooke op med et par andre navne og selv arrangere en aften, hvor man hiver en masse mennesker gennem døren, hænger det pludselig bedre sammen.

Ellers har jeg helt klart oplevet, at tingene bliver nemmere, så snart man har en officiel plade ude. Hvis man endda får den spillet i radioen, er alle i branchen nemmere at tale med.

Undersøg også, hvad der findes af "bagdøre" - Karrierekanonen, Live Contest, Emergenza osv. kan udvide netværket betragteligt og give jobs på rigtige spillesteder. Om det giver en masse penge og fans er måske tvivlsomt, men det giver lidt hår på brystet og erfaring.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af GodSpeedDK »

I mit band har vi heller ikke just vadet i jobs (og slet ikke betalte), men det er da lykkedes os at komme lidt ud. Der findes efterhånden masser af små amatør-/upcoming-festivaler rundt omkring, og de søger som regel efter bands på deres hjemmeside, i månederne op til. Så dér er man nødt til at pløje nettet igennem for disse, og så ellers holde sig løbende orienteret.

Dét at få jobs gennem netværk hører man altid, og jeg er for så vidt ikke afvisende overfor det, jeg synes bare ikke rigtig vi har fundet noget ad dén vej. Måske fordi vi ikke gør nok ud af at opsøge mulige kontakter?

Men lad det da være en opfordring her på GF, til at vi hjælper hinandens bands med jobs, hvis der er mulighed for det. Måske kunne der endda laves en slags band-database for GF's medlemmer, hvor man lige kan skrive et par ord om hvem og hvad, og så et link?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af Pluto »

Nu spiller jeg ikke selv original musik ,men min erfaring siger mig efterhånden at jo mindre eller ingenting man får for et job jo dårligere behandling.De steder hvor vi får en rigtig god hyre får vi normalt også både smørrebrød og øl vand m.m alibitum+ omklædnings rum.Ja det er sikkert sværere at blive godt betalt med org. musik ,men at spille gratis er en dårlig vane ,som senere bliver svært at lave om på.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af andkrup »

[quote="GodSpeedDK"]I mit band har vi heller ikke just vadet i jobs (og slet ikke betalte), men det er da lykkedes os at komme lidt ud. Der findes efterhånden masser af små amatør-/upcoming-festivaler rundt omkring, og de søger som regel efter bands på deres hjemmeside, i månederne op til. Så dér er man nødt til at pløje nettet igennem for disse, og så ellers holde sig løbende orienteret.

Dét at få jobs gennem netværk hører man altid, og jeg er for så vidt ikke afvisende overfor det, jeg synes bare ikke rigtig vi har fundet noget ad dén vej. Måske fordi vi ikke gør nok ud af at opsøge mulige kontakter?

Men lad det da være en opfordring her på GF, til at vi hjælper hinandens bands med jobs, hvis der er mulighed for det. Måske kunne der endda laves en slags band-database for GF's medlemmer, hvor man lige kan skrive et par ord om hvem og hvad, og så et link?[/quote]

det er heller ikke let at netværke.

først og fremmest kræver det at man øver sig i at være oprigtigt åben og udadvendt, hvis man ikke er det som person i forvejen. Dernæst kræver det at man rent faktisk har tid og mulighed for at følge op på de invitationer man giver ud.

Smut ud og hør de bands I gerne vil netværke med - man kender det jo fra sig selv; det er rart at se ansigter ved scenen.

Det fungerer ikke, hvis man ikke oprigtigt kan li' deres musik - så bliver det mere noget kammeratligt rygklapperi istedet, hvilket osse er fint, men bare ikke brugbart hvis man nu gerne ville bruge netværket til at skabe flere (gig)muligheder.
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="andkrup"]

først og fremmest kræver det at man øver sig i at være oprigtigt åben og udadvendt, hvis man ikke er det som person i forvejen. [/quote]

Dammit ... anden gang i denne uge, hvor jeg støder på en færdighed jeg gerne vil besidde, som man er nødt til at øve på :problem:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af Kallum »

[quote="Pluto"]Nu spiller jeg ikke selv original musik ,men min erfaring siger mig efterhånden at jo mindre eller ingenting man får for et job jo dårligere behandling.De steder hvor vi får en rigtig god hyre får vi normalt også både smørrebrød og øl vand m.m alibitum+ omklædnings rum.Ja det er sikkert sværere at blive godt betalt med org. musik ,men at spille gratis er en dårlig vane ,som senere bliver svært at lave om på.[/quote]

Hvad er din pointe? Skal vi originalmusikere lade være med at spille koncerter?

Det er meget simpelt, enten spiller man for stort set ingenting eller også lader man helt være med at spille. Desværre er de fleste danskerne sådan indrettet at de hellere vil se nogen blegfede provinstosser spille endnu en jammerlig version af "Jeg vil lade lyset brænde" imens de lapper fadøl i sig, end de vil se noget originalmusik. Der er en million ballebands i Danmark der alle sammen bliver MEGET bedre betalt og spiller MANGE flere jobs end originalbands, det har jeg efterhånden affundet mig med, men skal vi nu helt til at holde op med at spille fordi vi ikke kan få den samme hyre?

Det er da ikke fordi vi ikke vil ha penge for at spille, men når det er originalmusik er det tit et take-it-or-leave-it job.

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af GuitaRasmus »

Det er ret længe siden jeg har spillet originalmusik, men da jeg gjorde, spillede vi ofte fredagsbarer, fester, og lign. på diverse seminarier, universiteter, osv. Studerende er ofte lidt mere åbne overfor originalmusik, iflg. min erfaring. Jeg tror det er en god ide at have en myspaceprofil, både som ansigt udadtil, men vigtigere endnu, til at networke med andre bands og musikere. Mange steder vil gerne have livemusik for prisen af transport plus bar, så lav en masse opsøgende arbejde - der er også en del musikcafeer rundt omkring i Kbh. Af de mere etablerede steder, er der Lades og Gimle, der begge næsten udelukkende er originalmusik.
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af Pluto »

[quote="Kallum"][quote="Pluto"]Nu spiller jeg ikke selv original musik ,men min erfaring siger mig efterhånden at jo mindre eller ingenting man får for et job jo dårligere behandling.De steder hvor vi får en rigtig god hyre får vi normalt også både smørrebrød og øl vand m.m alibitum+ omklædnings rum.Ja det er sikkert sværere at blive godt betalt med org. musik ,men at spille gratis er en dårlig vane ,som senere bliver svært at lave om på.[/quote]

Hvad er din pointe? Skal vi originalmusikere lade være med at spille koncerter?

Det er meget simpelt, enten spiller man for stort set ingenting eller også lader man helt være med at spille. Desværre er de fleste danskerne sådan indrettet at de hellere vil se nogen blegfede provinstosser spille endnu en jammerlig version af "Jeg vil lade lyset brænde" imens de lapper fadøl i sig, end de vil se noget originalmusik. Der er en million ballebands i Danmark der alle sammen bliver MEGET bedre betalt og spiller MANGE flere jobs end originalbands, det har jeg efterhånden affundet mig med, men skal vi nu helt til at holde op med at spille fordi vi ikke kan få den samme hyre?

Det er da ikke fordi vi ikke vil ha penge for at spille, men når det er originalmusik er det tit et take-it-or-leave-it job.[/quote]


Selvføgelig skal i da ud og spille jeres musik.Men at spille gratis eller iøvrigt arbejde gratis for andre bliver tit en dårlig vane.Når man er ved at få gang i sine projekter så er det sjældent at en kunde kan forstå at nu skal de lige ludseligt til at betale for noget som var gratis.Og jeg syntes tit man bliver oisset på af arrangøren som tidligere beskrevet.Men jo det er da helt sikkert sværere med original musik at få kassen for det.Jeg syntes bare lige man skal have i mente at som musiker bidrager man altså også til at festen bliver sjov (Festligere).
I dag hvor der er mange offentlige instutioner og firmaer m.m. der skal spare,er det altid musikerens løn de sparer på først.De holder jo deres fester alligevel og det kan de jo ikke helt gøre uden et band ,hvis det er livebands de plejer at have til deres arrangementer.
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Kallum
Still Got The Blues
Indlæg: 333
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af Kallum »

[quote="Pluto"]
Selvføgelig skal i da ud og spille jeres musik.Men at spille gratis eller iøvrigt arbejde gratis for andre bliver tit en dårlig vane.Når man er ved at få gang i sine projekter så er det sjældent at en kunde kan forstå at nu skal de lige ludseligt til at betale for noget som var gratis.Og jeg syntes tit man bliver oisset på af arrangøren som tidligere beskrevet.Men jo det er da helt sikkert sværere med original musik at få kassen for det.Jeg syntes bare lige man skal have i mente at som musiker bidrager man altså også til at festen bliver sjov (Festligere).
I dag hvor der er mange offentlige instutioner og firmaer m.m. der skal spare,er det altid musikerens løn de sparer på først.De holder jo deres fester alligevel og det kan de jo ikke helt gøre uden et band ,hvis det er livebands de plejer at have til deres arrangementer.[/quote]

Jeg kan stadig ikke helt forstå hvad du mener, er det at vi bare skal begynde at forlange tariffer når vi får et job i kikkerten? Som forklaret efterhånden ret mange gange, så er det i de fleste tilfælde noget med at spille for transport og en kasse øl, eller slet ikke at spille. Når man spiller original musik(og ikke er i et radiovenligt, etableret band), så bliver man for det første ikke hyret til firmafester/sølvbryllupper (her er det jo folk gerne vil danse - og helst til en lam version af "Vågner i natten" eller "Rabalderstræde" udført af endnu et røvsygt balleband) og for det andet så er de steder der tager originalbands ind sjældent nogen der ligefrem svømmer i kolde kontanter.

Du siger det er en dårlig vane at arbejde gratis, men når alternativet er slet ikke at spille nogen jobs, så foretrækker jeg at spille for en kasse bajere. Jeg har ikke og har aldrig haft nogen planer om at score kassen på originalmusik, jeg gør det fordi jeg synes det er sjovt, fordi der er en hvis tilfredsstillelse i at stå på en scene og spille et nummer JEG har skrevet.

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af Telemaster »

Det er ikke rimeligt at sammenligne arbejdsvilkårene for originalbands og coverbands. Det er to forskellige brancher, der eksisterer parallelt på helt forskellige vilkår. De ville da være fantastisk, hvis der var lige så mange penge i originalmusik som i balle, men sådan ligger landet bare ikke. Hvis man vil ud at spille originalmusik som ukendt eller såkaldt upcoming navn, tjener man som udgangspunkt ikke en krone. Men man kan altså ikke sammenligne det med erhvervslivet, hvor sorte håndværkere kan underbyde hinanden på hele branchens bekostning, for originalbands og coverbands er ikke i konkurrence om jobs - det er forskellige spillesteder, koncertarrangører og forskellige publikum.

Når det er sagt, er jeg enig med Pluto så langt, at det er ærgerligt, at folk ikke sætter pris på originalmusik. Hvis publikum var vilde med at høre folks hjemmelavede sange, var der flere penge i det, men sådan forholder det sig bare ikke. Man kan så diskutere, hvorvidt branchens øvrige agenter har en forpligtelse til at prioritere originalmusik - men så er vi vist efterhånden et godt stykke forbi emnet.

Men altså - det er da en god idé som originalband at presse citronen mest muligt hver gang, af alle mulige grunde :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af Sasha »

Samarbejde = sammenligne? :-)

Og nu skal man vel afgøre med sig selv, hvad der er den motiverende faktor for at spille musik? Hvis det er for at tjene penge, så tror jeg da, at vejen frem er at lave sine egne ting inden for f.eks. dansktop-genren. Det er da dér, kuglerne og jobs ligger! Og skriver man sine egne ting, er det samtidig KODA-penge lige ned i foret! Så er det sgu´ bare ud og stå på nogle blokvogne til nogle kræmmermarkeder og byfester i provinsen! Der er mageligt plads til endnu et "Fede Finn og funnyboys" eller eller noget i dén stil...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af andkrup »

som band der spiller originalmusik, har du en interesse i at få folk til at høre din musik. Hvergang du får en mulighed for at spille et job, er det en beslutning om hvorvidt du som band vil gå for at få folk til at høre musikken.

der er en verden til forskel i at spille kendt musik og ukendt musik, fordi publikum, generelt set, kun regner med at høre musikken når den allerede er blevet populær. Uden at reflektere over hvordan den egentligt opnåede dette.

Den eneste måde man kan gøre dette, er at få fat i de mennesker der opsøger ny musik i græsrodsniveau, og der er typisk ikke mange penge i dette felt. Ihvertfald ikke når det drejer sig om større spillesteder
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af Telemaster »

[quote="Sasha"]Samarbejde = sammenligne? :-)

Og nu skal man vel afgøre med sig selv, hvad der er den motiverende faktor for at spille musik? Hvis det er for at tjene penge, så tror jeg da, at vejen frem er at lave sine egne ting inden for f.eks. dansktop-genren. Det er da dér, kuglerne og jobs ligger! Og skriver man sine egne ting, er det samtidig KODA-penge lige ned i foret! Så er det sgu´ bare ud og stå på nogle blokvogne til nogle kræmmermarkeder og byfester i provinsen! Der er mageligt plads til et "Fede Finn og funnyboys" eller eller noget i dén stil...[/quote]

Hermed rettet :D

Tanken har også strejfet mig - altså ikke på den måde, at jeg har overvejet selv at gå dansktopvejen, selvom skæbnen ind imellem har inviteret mig i den retning :s hock: Men tanken, at det er den nemmeste måde at tjene en komfortabel hyre på, som musiker. Men jeg ved sgu ikke... der er jo egentlig ret mange "små" dansktopartister, der næppe tjener noget særligt. De tjener sikkert mere end små rockbands og små heavybands osv., men jeg tror sgutte, det er nok til at holde en kvartet i live. Måske er det ikke så nemt, som det kan se ud til? Selvom man virkelig skulle tro det, når man hører forskellige navne. Ingen nævnt, ingen glemt :)

Min ekskæreste var venner og tidligere kollega med Hannibal Hildorf, a.k.a. den syngende hjemmehjælper, der har været lidt af et youtube-fænomen, og også ind imellem optrådt på landsdækkende tv. Jeg kan sgu ikke se, at hans materiale adskiller sig væsentligt fra meget af det andet, der huserer på dansktoppen og på blokvogne til byfester, men han er da - så vidt jeg ved - stadig hjemmehjælper. Og han gør det altså ikke for sjov, selvom det kan se sådan ud - han ELSKER den genre, og drømmer brændende om at slå igennem big time. At det ikke er sket med den eksponering, han har fået, tyder for mig på, at det egentlig er lige så håbløst at breake i dansktop som i alle mulige andre genrer.
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af Pickles »

[quote="Sasha"]Og skriver man sine egne ting, er det samtidig KODA-penge lige ned i foret![/quote]

Hov ja, det er også et godt tip. Få meldt jer ind i KODA, så snart I er begyndt at få jobs med jævne mellemrum. Det giver faktisk en del penge (som spillestedet betaler til KODA fordi jeres musik bliver fremført, og som afregnes en gang om året), og det kan hjælpe med til at leve med, at man ikke får den store hyre i hånden ved koncert. Det koster vist 500 kr. pr. mand at melde sig ind, men bandet får, så vidt jeg husker, ca.1000 kr. pr. koncert fra KODA i gennemsnit.

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: band med egne sange og jobs

Indlæg af Sasha »

[quote="Telemaster"][quote="Sasha"]Samarbejde = sammenligne? :-)

Og nu skal man vel afgøre med sig selv, hvad der er den motiverende faktor for at spille musik? Hvis det er for at tjene penge, så tror jeg da, at vejen frem er at lave sine egne ting inden for f.eks. dansktop-genren. Det er da dér, kuglerne og jobs ligger! Og skriver man sine egne ting, er det samtidig KODA-penge lige ned i foret! Så er det sgu´ bare ud og stå på nogle blokvogne til nogle kræmmermarkeder og byfester i provinsen! Der er mageligt plads til et "Fede Finn og funnyboys" eller eller noget i dén stil...[/quote]

Hermed rettet :D

Tanken har også strejfet mig - altså ikke på den måde, at jeg har overvejet selv at gå dansktopvejen, selvom skæbnen ind imellem har inviteret mig i den retning :s hock: Men tanken, at det er den nemmeste måde at tjene en komfortabel hyre på, som musiker. Men jeg ved sgu ikke... der er jo egentlig ret mange "små" dansktopartister, der næppe tjener noget særligt. De tjener sikkert mere end små rockbands og små heavybands osv., men jeg tror sgutte, det er nok til at holde en kvartet i live. Måske er det ikke så nemt, som det kan se ud til? Selvom man virkelig skulle tro det, når man hører forskellige navne. Ingen nævnt, ingen glemt :)

Min ekskæreste var venner og tidligere kollega med Hannibal Hildorf, a.k.a. den syngende hjemmehjælper, der har været lidt af et youtube-fænomen, og også ind imellem optrådt på landsdækkende tv. Jeg kan sgu ikke se, at hans materiale adskiller sig væsentligt fra meget af det andet, der huserer på dansktoppen og på blokvogne til byfester, men han er da - så vidt jeg ved - stadig hjemmehjælper. Og han gør det altså ikke for sjov, selvom det kan se sådan ud - han ELSKER den genre, og drømmer brændende om at slå igennem big time. At det ikke er sket med den eksponering, han har fået, tyder for mig på, at det egentlig er lige så håbløst at breake i dansktop som i alle mulige andre genrer.[/quote]

Nej, jeg mente heller ikke, at alle med største selvfølgelighed med det samme bliver de nye Kandis, Souvenirs, Sussi&Leo eller andre af stjernerne inden for genren. Men jeg tror trods alt, at det er nemmere lidt at supplere hjemmehjælperhyren lidt inden for denne pågældende genre, end det f.eks. er at gøre Nephew, Rasmus Seebach eller Nik&Jay rangen stridig som folk, der kan leve af deres musik.

Men min pointe var selvfølgelig på ingen måde ment som et forsvar for, at originalt materiale (som jeg altid har været en stor fan af!) har trange kår - ikke mindst på live-scenen.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen