Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af FunkyValle »

Jeg er for nyligt blevet den glade ejer af en iPhone har i den forbindelse opdaget en verden af applikationer.

Selv er jeg glad for at have lagt diverse nyhedsmediers sider ind.
Jeg er ret tilfreds med, at f.eks. Politiken og Berlingske har lavet smartphoneudgaver af deres hjemmesider. (Kraen er også i gang med en version af gear-freak)

Af applikationer kan jeg anbefale følgende:
Fuel Log (pris: 0 kr) - Giver mig en og nem mulighed for at holde styr på mit benzinforbrug.
Shazam (pris: 0 kr) - Dejlig nem applikation til at genkende et musiknummer.
Sound Level (pris: 0 kr) - dB-meter. Uhyre enkelt. Jeg er dog ikke sikker på, hvor præcis den måler.
Trainer Lite (pris: 0 kr) - En applikation, der har været god til at hjælpe mig gang med at løbe. Savner en applikation, der kan føre mig videre herfra på en nem måde.
Kontanter (pris: 0 kr) - Hvor finder jeg den nærmeste kontantautomat. Jeg har VISA Electron, så en gang imellem har jeg brug for kontanter.
DMI Byvejret (pris 0 kr) - Bruger min aktuelle position til at give mig en lokal vejrudsigt.

Jeg har endnu ikke prøvet nogen betalings-applikationer.

Lad os høre, hvad du har opdaget af gode applikationer, du gerne vil dele med os andre.
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
andkrup
Still Got The Blues
Indlæg: 231
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af andkrup »

helt klart Locale (android - jeg er sikker på der er et iphone-modstykke)

Locale opstiller nogle regler som telefonen kan indfri, enten ved at den via gps eller sendemast registrerer at du er et bestemt sted, eller at du er på et bestemt wifi eller at du er nede på 15% batteri eller hvilken kontaktperson der ringer, eller hvordan skærmen er orienteret, etc..., eller noget helt tredje.

Derefter kan Locale så starte andre apps op, køre et android-script, tænde/slukke for bluetooth, wifi, sende et tweet, gå på lydløs/airport-mode - you-name-it

Plugin-API'en er open-source så alle kan i princippet selv udvikle et plugin der gør præcist hvad man vil ha' automatiseret.

Jeg bruger det f.eks. til at oprette indkøbslister som popper op, når jeg er i nærheden af den lokale føtex
lotsa strings, lotsa boxes, lotsa tubes

eitreach
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af eitreach »

Den tredjeparts-applikation jeg har brugt mest på min Android-telefon har klart været Amazons e-bogslæser, Kindle - asså, softwaren.

Det er gratis, og med lidt fingerspitzgefühl er det også muligt at oprette sig som bruger på Amazon, så man kan købe bøger til at læse i den. Herligt.
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af stl »

Fin guitartuner til Android. Søg efter "gstrings" ( ja det hedder den) på android market. Efter at have installeret denne har jeg smidt min guitarprofessor tuner i rodeskuffen.

Brugeravatar
Pickles
Johnny B. Goode
Indlæg: 189
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af Pickles »

Jeg har også gStrings på min Android-telefon. Andre fede apps, jeg bruger i Android 1.6, er :
Calendar Pad (væsentligt bedre end standardkalendrene, da den har uge-visning som widget)
Astro (til fil- og proceshåndtering)
Aldiko (SUPER fed gratis ebogs-læser, der også kan downloade masser af gratis gode bøger)
Astrid Tasks (påmindelser og huskeliste)
AK Notepad (til notetagning)
OfficeSuite (kan vise både pdf, doc og excelfiler)

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af Johannes »

Undskyld Off Topic. Men kan se der er nogle der bruger Android.
Har selv tænkt mig at købe en telefon med det på. Men ville lige høre om man kan på nettet med sin comptuer (i mit tilfælde en MacBook) "igennem" telefonen. Altså at bruge telefonen som modem, som jeg altid har gjort med mine gamle SonyEricsson telefoner. Hvilket bliver endnu mere atraktivt nu hvor jeg opgraderer mit abonnement til med billig data fra 3.
Også når jeg endelig får min telefon (enten Sony Ericsson x10 mini pro eller HTC Wildfire) på Tirsdag vil jeg tjekke jeres forslag ud.

eitreach
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af eitreach »

Jeg bruger min HTC Desire som 3g-modem i Ubuntu, og det virker upåklageligt (plug'n'play). Så mon ikke også det virker på OSX?

Det er så "kun" kabel-tethering - hvis du rooter din telefon, har du mulighed for både wi-fi og bluetooth-tethering også.

Det virker faktisk så godt, at jeg har problemer med at holde mig indenfor tdc's 10gb-per-måned-pakke. :eh:
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af Smittefar »

Jeg har lige downloadet endomondo - Det tracker min træning, så jeg ikke behøver gps ur og den slags - det er faktisk meget fikst :)

ellers er jeg også ret glad for mit rejseplanen app, selv om det egentlig virker enormt dårligt.
Modded guitars were crap right out of the factory

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af Førslev »

[quote="Johannes"]Undskyld Off Topic. Men kan se der er nogle der bruger Android.
Har selv tænkt mig at købe en telefon med det på. Men ville lige høre om man kan på nettet med sin comptuer (i mit tilfælde en MacBook) "igennem" telefonen. Altså at bruge telefonen som modem, som jeg altid har gjort med mine gamle SonyEricsson telefoner. Hvilket bliver endnu mere atraktivt nu hvor jeg opgraderer mit abonnement til med billig data fra 3.
Også når jeg endelig får min telefon (enten Sony Ericsson x10 mini pro eller HTC Wildfire) på Tirsdag vil jeg tjekke jeres forslag ud.[/quote]


Jeg kan klart give en thumbs up på wildfire. den fungerer bare helt som den skal. det er virkelig en fed telefon.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af kraen »

Camera+ (18 kr. - tror jeg) Jeg glæder mig specielt til at prøve det på iPhone 4. Du kan både indstille fokus og eksponering, hvilket gør det til det mest avancerede kameraprogram til iPhone.

Twitter (0 kr.): en dejlig simpel twitter-klient.
Rejseplanen (0 kr.)
Netnewswire (0 kr.): RSS-læser, der synkroniserer med Google Reader

stl
Smoke On The Water
Indlæg: 54
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af stl »

"Astro Player" - endelig en mp3 player med equalizer til min android telefon (Desire).

Utroligt at HTC har udeladt eq funktionen fra deres egen afspiller. Den fandtes på deres ældre systemer, bla. min gamle slidte og smådårlige HTC Diamond. Men ikke om de kunne føre den videre i deres android system. Mærkeligt. Nå nu er problemet løst med Astro Player. Det funker.

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af KHoldt »

Er der nogen der kender til en app, hvor man kan logge på ens netbank? :)

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af Johannes »

Så fik jeg endelig min nye telefon ('en x10 mini pro kunne ikke undvære rigtige taster) fik lige tjekket tuneren ud fungere rigtig fint..

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af kraen »

[quote="KHoldt"]Er der nogen der kender til en app, hvor man kan logge på ens netbank? :) [/quote]

Findes ikke. Sikkerheden er ikke god nok endnu, men du kan jo bruge browseren, når NemID for alvor bliver rullet ud i løbet af det næste halve år.

KHoldt
Johnny B. Goode
Indlæg: 123
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af KHoldt »

Det var da lidt ærgerligt - men hellere det, end en tømt konto.

Jeg vil lige sige +1 til endomondo. Jeg afprøvede det i dag, og det er super smart. Man skal dog være opmærksom på hende kvinden, der snakker hver gang man har løbet 1 km. da man ikke lige aner, hvor langt man er. Jeg blev i hvert fald forskrækket hver eneste gang - men det øgede da min hastighed :)

Brugeravatar
FunkyValle
Gearfreak lærling
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af FunkyValle »

Nu er jeg gået over til HTC Desire og dermed Android.

Jeg har fundet et par fede apps, jeg gerne vil dele med jer:
BusOgTog: Fantastisk værktøj til at finde vej til off. transport.
Danmark Aviser: En samlet liste over en stor del af de danske aviser
SyncMyPix; Synkronisere billeder fra Facebook med min adressebog. Herre nice, der!
Mileage: Benzinøkonomi

Lad os igen få gang i denne tråd, så vi kan dele den gode viden...
Tror aldrig gear-rejsen ender....

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="kraen"]Camera+ (18 kr. - tror jeg) Jeg glæder mig specielt til at prøve det på iPhone 4. Du kan både indstille fokus og eksponering, hvilket gør det til det mest avancerede kameraprogram til iPhone.[/quote]

Kan klart anbefales. Det er ikke under alle forhold at kameraet klarer sig lige godt, og så er der massere af filtre til at narre øjet til at tro at det er pænt. Og så udvider det bare kameraet til at være lidt mere på højde med et kompaktkamera.

Instragram (gratis) er også meget sjovt. Samme princip med billeder og filtrer ovenpå, men instagram er med henblik på at uploade direkte til diverse steder (flickr, facebook, selv deres egen hjemmeside). Det er meget sjovt, hurtigt og nemt at bruge.

Find Smiley (gratis), finder restauranter i nærheden, viser smiley og hvis man lyster, selve rapporten. Meget rart inden man træder ind på et pizzaria og kommer ud med det flydende om benene.

Angry Birds er bare fantastisk tidsfordriv!

Brugeravatar
Førslev
Still Got The Blues
Indlæg: 347
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af Førslev »

[quote="kraen"][quote="KHoldt"]Er der nogen der kender til en app, hvor man kan logge på ens netbank? :) [/quote]

Findes ikke. Sikkerheden er ikke god nok endnu, men du kan jo bruge browseren, når NemID for alvor bliver rullet ud i løbet af det næste halve år.[/quote]

Danske Bank har net bank via en smartphone app til både Iphone og Android. bruger det selv og må indrømme at bortset fra det sædvanlige nemid pjat fungerer det faktisk rimeligt overbevisende.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af Anonym »

På Android:

Netcounter - holder øje med dataforbruget - med mulighed for at sætte advarsler, når en given mængde overskrides.

Barcode scanner - stregkode scanner - flere og flere ting kan scannes.

Out Of Milk - smart huskeseddel mm.

Dropbox - hvordan kan man undvære at sync'e dokumenter mm. med alle sine computere og trådløse enheder?

Easy Tether Pro - USB-kabel tethering. Virker fint med Mac.

SportyPal - tracker træning mm.

Tapatalk Pro - Man skal jo checke GF på den fede måde.

iSyncr - Sync'er Android-afspilleren med iTunes.

Danske Bank.

gStrings - Ja endnu et plus til denne lille nice tuner.

Phonemarks (beta) sync'er bookmarks mm. imellem Android-browseren og Google Chrome. Manuel sync pt. men bliver snart automatisk.

DMI. Smart app, der dog har den bug, at den kun kan melde om snevejr.

Det er de ekstra apps, der lige har overlevet pt.

Brugeravatar
VilhelmNielsen
Gearfreak groupie
Indlæg: 809
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Del dine fedeste iPhone-/Smartphone apps.

Indlæg af VilhelmNielsen »

[quote="Førslev"][quote="kraen"][quote="KHoldt"]Er der nogen der kender til en app, hvor man kan logge på ens netbank? :) [/quote]

Findes ikke. Sikkerheden er ikke god nok endnu, men du kan jo bruge browseren, når NemID for alvor bliver rullet ud i løbet af det næste halve år.[/quote]

Danske Bank har net bank via en smartphone app til både Iphone og Android. bruger det selv og må indrømme at bortset fra det sædvanlige nemid pjat fungerer det faktisk rimeligt overbevisende.[/quote]

Både Jyske Bank og Nykredit har vist også noget tilsvarende. Nykredit går uden om NemID.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen