Nyt fra The Lingertones

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Nyt fra The Lingertones

Indlæg af GodSpeedDK »

Det har været helt vildt længe undervejs, men nu er første nummer fra mit band, The Lingertones, klar:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.reverbnation.com/play_now/12 ... 2295503</a><!-- m -->

Der ligger andre numre på siden, men dette er det første, som er indspillet rigtigt, med rigtige trommer, og det hele. Det har taget en krig (ca. et halvt år) at få i kassen, hjemme i trommeslageren kælder, men når man sideløbende skal lære alt hans fine, nyindkøbte udstyr at kende helt fra bunden, og i øvrigt overhovedet ikke har arrangement eller noget på plads, inden man starter, så går der jo hurtigt noget tid. De næste numre skulle gerne flyde lidt hurtigere :)

Der må gerne kommenteres :P
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af Barf »

Det er sgu dejligt og sommerligt at lytte til! Det første stykke tid sad jeg og tænke: "Det lyder virkelig meget som Beach Boys, alt for meget", men så gik der lidt tid, og så kom jeg frem til den konklusion, at det da ikke gør noget. Det er jo ikke fordi, det vrimler med happy-surf derude, og musik skal ikke altid gå ud på at opfinde den dybe tallerken.

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af AnotherDan »

Det er vellykket Mikkel - meget "beach boy'ish" i sangskrivningen tilsat lidt rock - men det funger...
Bah

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af GodSpeedDK »

Vi prøver at indfange lyden/stemning fra dengang. På dette nummer er Beach Boys selvfølgelig den oplagte inspirationskilde, men vi excellerer også i Buddy Holly-, tidlig Beatles-, Del Shannon-, The Ronettes-, Chuck Berry-inspirerede ting, m.m., og så får det et skud af de øvrige ting, vi også kan li' (og som igen er inspireret af 50'erne/60'erne): Ramones, Raveonettes, m.fl., så alt i alt håber vi da på, at vi kan lande et sted, hvor vi lyder som os :)

Næste nummer på bedding er en ballade, smurt ind i rumklang og tremolo, som ligger i den allermest poppede afdeling .... med mindre vi vender det hele på hovedet i indspilningsprocessen, og ender op med noget andet :dance:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af thomasrytter »

Dejligt underspillet. Jeg kan lide det...

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af Smittefar »

Det er sgu ret fedt - jeg sidder lige og rocker lidt her på kontoret :=)
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af IkkeMig »

Jeg er stadig helt vild med det :)

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af GodSpeedDK »

Klokken er nu ca. morgen, og jeg har siddet hele natten og brygget på en video til nummeret ... hvis den går igennem hos de andre, så skal den selvfølgelig smides op her, men ikke før ...

Men hvis det sker, kan I glæde jer til både lindy hop og rock'n'roll Dancing :D
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Pluto
Gearfreak roadie
Indlæg: 1644
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af Pluto »

Jeg er fan.Frisk musik. ;)
Sorte strater lyder bare bedst..

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af Morten M »

Har den kørende mine monitors. Det kommer godt ud af højttalerne, så det er rigtigt spillet. Meget overbevisende :thumbup:
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af GodSpeedDK »

Så er der igen nyt! (Ja ja, det er ikke altid der bliver redet samme dag, som der bliver sadlet :roll: )

Her: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.reverbnation.com/thelingerto ... ertones</a><!-- m --> skal man blot klikke på nummeret, 'Hey Baby', for at få det nyeste nye fra The Lingertones.

(Undertegnede spiller alt guitar, og udstyret er vist ikke mere avanceret, end en Patrick Eggle NY Liberty, i en Orange AD30 combo, så vidt jeg husker)

Der må meget gerne gives nogle ord med på vejen :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af AnotherDan »

Meget vellykket endda i en ordentlig produktion - det kan I godt være stolte af.
Også fedt "artwork" i har fået lavet.

Godt at se/høre Eggle'n blive brugt - men den er vel røget bag i køen efter købet af Duesenberg'en?
Bah

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af Telemaster »

Det lyder sgu ret cool! Der er dog et eller med vokalerne, der generer mig. Der er vist ret mange dubs, eller hvad? Det bliver sådan lidt fasefejl-agtigt at høre på, her på de inbyggede speakers i min tarvelige pc. Har I selv mixet? Måske er det lige det, der får jer til at stikke ud i mængden, men jeg står lidt af på det.

Ellers fedt nummer. Det ligger sådan et sted imellem Beach Boys og Blink182, tænker jeg. Det kan der komme rigtig meget fedt ud af (Weezer, Raveonettes etc.), men det er måske også vanskeligt at finde sin egen lyd. I er nu ret tæt på, skulle jeg mene, men jeg synes, det tipper lidt for meget i retning af nyere poppunk. Måske er det vokalharmonierne, der gør det? Jeres harmonier kan jeg bedst lide, når de ind imellem har deres egen rolle, i stedet for at følge leaden med en medstemme. Det ville være fedt med mere call/response, doo-wop og sådan noget - synes jeg :-)

Godt arbejde - glæder mig til at høre mere!
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
Morten M
Gearfreak lærling
Indlæg: 737
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af Morten M »

Det kommer godt ud på mine monitors. Men s-lydene på vokal skærer lidt (meget) - hvad med en smule de-esser eller så'n?
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/TundraStudio"> ... aStudio</a><!-- m -->
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.facebook.com/pages/Fairytal ... s/Fairytal ... 0049079203</a><!-- m -->

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Telemaster"]Det lyder sgu ret cool! Der er dog et eller med vokalerne, der generer mig. Der er vist ret mange dubs, eller hvad? Det bliver sådan lidt fasefejl-agtigt at høre på, her på de inbyggede speakers i min tarvelige pc. Har I selv mixet? Måske er det lige det, der får jer til at stikke ud i mængden, men jeg står lidt af på det.[/quote]

Vi har selv mixet, ja, og bevares, der er sikkert plads til forbedringer, men vi bevidst valgt at gøre det selv, af økonomiske og "kunstneriske" grunde :) Det lærer man også mest af.
Jeg synes ikke jeg hører noget fasefejl-agtigt? Men jo, du kan tro, der er mange dubs! And that's the way we like it :D

[quote="Telemaster"]Ellers fedt nummer. Det ligger sådan et sted imellem Beach Boys og Blink182, tænker jeg. Det kan der komme rigtig meget fedt ud af (Weezer, Raveonettes etc.), men det er måske også vanskeligt at finde sin egen lyd. I er nu ret tæt på, skulle jeg mene, men jeg synes, det tipper lidt for meget i retning af nyere poppunk. Måske er det vokalharmonierne, der gør det? Jeres harmonier kan jeg bedst lide, når de ind imellem har deres egen rolle, i stedet for at følge leaden med en medstemme. Det ville være fedt med mere call/response, doo-wop og sådan noget - synes jeg :-)
[/quote]

Et af problemerne ved at indspille selv, hjemme i trommeslagerens kælder, er, at det er sådan en løbende proces, hvor numrene bliver indspillet og mixet henover mange måneder, og indeværende nummer er ét af de første numre vi skrev, for mere end et år siden, så der er sket meget siden, både med vokalharmonier og vores "egen lyd". Men det kan jeg jo sagtens sidde her og påstå :P
Jeg ved ikke om du har læst vores egen beskrivelse "pressematerialet"? Hvis ikke, rammer vi tilsyneladende målet ret præcist. Alle bands og stilarter, du refererer til (måske lige minus Blink 182) nævner vi selv :)

Fedt, du gad lytte ... men smid det lige gennem noget andet, end "de indbyggede højttalere i din tarvelige PC", ved lejlighed, ik ;)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="AnotherDan"]Meget vellykket endda i en ordentlig produktion - det kan I godt være stolte af.
Også fedt "artwork" i har fået lavet.

Godt at se/høre Eggle'n blive brugt - men den er vel røget bag i køen efter købet af Duesenberg'en?[/quote]

Tak :)

Og jo, indtil videre er Duesy førstevalget, men så snart nyforelskelsen lige har lagt sig lidt igen, er jeg sikker på Eggle'n nok skal komme på banen igen. Til vores mest gritty, Ramones-agtige ting, kan den bare et eller andet, som jeg ikke har fundet i andre guitarer :thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Morten M"]Det kommer godt ud på mine monitors. Men s-lydene på vokal skærer lidt (meget) - hvad med en smule de-esser eller så'n?[/quote]

Mja, det kan da godt være. Det har jeg ikke lige tænkt over. Men sangen her er mixet færdig, så der bliver ikke pillet mere ved det, men det er noteret til fremtidige mix af andre numre :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af Telemaster »

[quote="GodSpeedDK"][quote="Telemaster"]Det lyder sgu ret cool! Der er dog et eller med vokalerne, der generer mig. Der er vist ret mange dubs, eller hvad? Det bliver sådan lidt fasefejl-agtigt at høre på, her på de inbyggede speakers i min tarvelige pc. Har I selv mixet? Måske er det lige det, der får jer til at stikke ud i mængden, men jeg står lidt af på det.[/quote]

Vi har selv mixet, ja, og bevares, der er sikkert plads til forbedringer, men vi bevidst valgt at gøre det selv, af økonomiske og "kunstneriske" grunde :) Det lærer man også mest af.
Jeg synes ikke jeg hører noget fasefejl-agtigt? Men jo, du kan tro, der er mange dubs! And that's the way we like it :D

[quote="Telemaster"]Ellers fedt nummer. Det ligger sådan et sted imellem Beach Boys og Blink182, tænker jeg. Det kan der komme rigtig meget fedt ud af (Weezer, Raveonettes etc.), men det er måske også vanskeligt at finde sin egen lyd. I er nu ret tæt på, skulle jeg mene, men jeg synes, det tipper lidt for meget i retning af nyere poppunk. Måske er det vokalharmonierne, der gør det? Jeres harmonier kan jeg bedst lide, når de ind imellem har deres egen rolle, i stedet for at følge leaden med en medstemme. Det ville være fedt med mere call/response, doo-wop og sådan noget - synes jeg :-)
[/quote]

Et af problemerne ved at indspille selv, hjemme i trommeslagerens kælder, er, at det er sådan en løbende proces, hvor numrene bliver indspillet og mixet henover mange måneder, og indeværende nummer er ét af de første numre vi skrev, for mere end et år siden, så der er sket meget siden, både med vokalharmonier og vores "egen lyd". Men det kan jeg jo sagtens sidde her og påstå :P
Jeg ved ikke om du har læst vores egen beskrivelse "pressematerialet"? Hvis ikke, rammer vi tilsyneladende målet ret præcist. Alle bands og stilarter, du refererer til (måske lige minus Blink 182) nævner vi selv :)

Fedt, du gad lytte ... men smid det lige gennem noget andet, end "de indbyggede højttalere i din tarvelige PC", ved lejlighed, ik ;) [/quote]

Næ, jeg har ikke læst materialet, men hvis jeg kan høre, hvilke referencer, I arbejder med, har I da ramt plet :-)

Jeg skal jo ikke blande mig i, hvordan I arbejder med dubs eller andet, men det kan måske være værd at tænke over, hvordan man kan bruge dubs på forskellige måder. Jeg kan selv bedst lide, når man ikke uden videre lægger mærke til dem, så de mere virker som en forstærkning af de enkelte stemmer. Så skal man skrue lidt ned for alle andre end et enkelt udvalgt track, eller bruge flere forskellige sangere til samme rolle. Anyway, det er min foretrukne måde, men hvis det her lyder, som I vil have det til, er der jo ingen grund til at spekulere mere over det :-)
So many assholes, so few bullets

Brugeravatar
KrænDyt
Johnny B. Goode
Indlæg: 163
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af KrænDyt »

Det lyder rigtig godt. Og det har godtnok taget mig noget tid, men jeg har længe kigget på jeres bandnavn og undret mig over hvorfor det virkede så bekendt. Ligepludselig var den der. Jeg kender jeres trommeslager Benjamin og har set han har reklameret lidt for jer på fjæsen. Vi spillede sammen en periode mens han stadigvæk boede i Thisted. Dejlig gut og fed trommeslager.

Men endnu engang: Fed fed musik! Pøj pøj med det.
"I've got blisters on my fingers...!"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Nyt fra The Lingertones

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="KrænDyt"]Det lyder rigtig godt. Og det har godtnok taget mig noget tid, men jeg har længe kigget på jeres bandnavn og undret mig over hvorfor det virkede så bekendt. Ligepludselig var den der. Jeg kender jeres trommeslager Benjamin og har set han har reklameret lidt for jer på fjæsen. Vi spillede sammen en periode mens han stadigvæk boede i Thisted. Dejlig gut og fed trommeslager.

Men endnu engang: Fed fed musik! Pøj pøj med det.[/quote]

Tak :)

Og ja, Benjamin ligger også højt på min liste over favoritmennesker :thumbup: Jeg er tilfældigvis også kollega med ham, ude i virkeligheden.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen