Minidisc'ens afløser? Ny optager

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Minidisc'ens afløser? Ny optager

Indlæg af Smittefar »

I den prisklasse er der vist kun Zoom - jeg har også haft en TSM - den endte jeg med at forære til Godspeed, fordi den var så ringe - jeg kan næsten forstå, at han nu (lige som jeg) er videre til en Zoom Hn1 - Jeg synes, det er et formidabelt stykke værktøj - jeg bruger den til at optage bandøvere med. Jeg har ikke prøvet den til en koncert, men det vil jeg tro, den også gør rigtig fint.
Modded guitars were crap right out of the factory

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: Minidisc'ens afløser? Ny optager

Indlæg af kraen »

Det afgørende er vel om man kan stille på optagerens gain, så det ikke kommer til at lyde som et tordenvejr.

Min lillebror har en Zoom H4N og det er en fin maskine, og generelt hører jeg rigtig mange gode ting om alle Zoom-optagere.

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Minidisc'ens afløser? Ny optager

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Smittefar"]I den prisklasse er der vist kun Zoom - jeg har også haft en TSM - den endte jeg med at forære til Godspeed, fordi den var så ringe.[/quote]

Ja, den var godt nok pivringe. Men den gav mig mulighed for at prøve af, om sådan noget øvelokaleoptagelse var noget, vi kunne bruge i bandet - og det var det. Så derfor opgraderingen.

Vi bruger H1'eren (i begge bands) næsten hver gang vi øver. Man finder ret hurtigt ud af hvor den skal placeres i lokalet, og hvor højt input level skal stå, og så er det bare at trykke på den runde knap på midten, når der er den mindste ændring i arrangement or whatever, så det bliver foreviget. Jeg er faktisk næsten lidt i tvivl om, hvordan vi førhen klarede os uden?!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Minidisc'ens afløser? Ny optager

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="kraen"]Det afgørende er vel om man kan stille på optagerens gain, så det ikke kommer til at lyde som et tordenvejr.
[/quote]

Det kan man. Der er en 'input level'-knap på højre side, hvor det kan reguleres. Ellers havde den, ganske rigitgt, været aldeles ubrugelig. En anden vigtig feature er 'auto level', som naturligvis skal være slået fra (de fleste optagere uden en sådan knap, vil komprimere lyden til en ensartet lydstyrke, uanset dynamikken fra kilden). Det er sgu lidt ufedt med en optagelse, hvor lydniveauet er det samme, om der bliver klimpret Kaare Norge eller blæst Napalm Death.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Izzy
Still Got The Blues
Indlæg: 208
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Minidisc'ens afløser? Ny optager

Indlæg af Izzy »

Undskyld med Off Topic, men jeg kunne ikke lade være med at grine ad det her:

[quote="Smittefar"] - jeg har også haft en TSM - den endte jeg med at forære til Godspeed, fordi den var så ringe - [/quote]

:lol:
Hemmeligheden ved lykke er at være tilfreds med det man har.. så, saml så meget mulig!!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen