EM-sangen

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

EM-sangen

Indlæg af GodSpeedDK »

Har I hørt den?

Den er tilsyneladende til stor debat alle andre steder på det store internet, så vi skal vel også have snakken her ...

[youtube]4Rp84mSmsaE[/youtube]

(Det var lige, hvad jeg kunne finde på YT)

Jeg hørte den en enkelt gang i radioen i dag, og jeg ved sgu ikke rigtig. Det er da en meget fin popsang, og er man nede med Nik & Jay, så går den da sikkert lige i dansemusklen ... men som officiel EM-sang har den sgu nogle mangler. Allervigtigst brilliere den ved fraværet af noget man kan skråle med på, uanset hvor pattevissen man er gået hen og blevet.

Jeg giver den 2 ud af 6 fodbolde. Umiddelbart et hæderligt N&J-nummer, men de har da fuldstændig misforstået opgaven/ignoreret målgruppen.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af Lasse H »

slettet

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af GodSpeedDK »

Hehe ... det er jo så din subjektive holdning :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af Lasse H »

slettet

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af Smittefar »

Kan høres i fuld længde her <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dr.dk/p3/programmer/gomorgen ... r/gomorgen ... ys-em-sang</a><!-- m -->

Jeg synes faktisk, det er bedre end så meget af det andet, der er kommet siden reSeppten - Jeg husker stadig med rædsel Big Fat Snakes samt Søren Poppe og Sofie Lassen-Kahlkes bud. Det er rigtigt, at der mangler lidt skrål-med kvaliteter. Jeg kunne også godt være foruden de der marchtrommer.
Modded guitars were crap right out of the factory

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af Telemaster »

[quote="Lasse H"]Jeg kan kun grine lidt over det her. Nik og Jay er på alle subjektive og objektive målestokke komplet uduelige og talentløse på alle planer, når det kommer til at lave musik. Også når det kommer til denne sang.

Hvis det lyder som om, at jeg har sat efterbrænderen til på min krititk, så er det fordi, at jeg er ved at være træt af, vi i danmark konstant ophøjer det middelmådige til noget særligt. Der er så mange eksempler, hvor Nik og Jay og denne sang er et af dem, på at vi som folk er ved at miste vores evne til at være kritiske og reflektere over tilværelsen. Nik og Jay har aldrig beriget os med noget nyt, hverken musikalsk, lyrisk eller endsige introduceret en flig af et nyt perspektiv på tilværelsen. Men ved at gøre dem til nogle af hvor tids forbilleder, af vi ved langsomt at tage livet af vores mest dyrebare evner, evne til at reflektere, række længere ud, udvikle os.[/quote]

Nej, det er ikke noget nyt. De nye generationer har altid været dummere end de ældre. Det har de ældre generationer i hvert fald altid ment.
So many assholes, so few bullets

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af kraen »

[quote="Smittefar"]Kan høres i fuld længde her <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.dr.dk/p3/programmer/gomorgen ... r/gomorgen ... ys-em-sang</a><!-- m -->

Jeg synes faktisk, det er bedre end så meget af det andet, der er kommet siden reSeppten - Jeg husker stadig med rædsel Big Fat Snakes samt Søren Poppe og Sofie Lassen-Kahlkes bud. Det er rigtigt, at der mangler lidt skrål-med kvaliteter. Jeg kunne også godt være foruden de der marchtrommer.[/quote]

Jeg synes altså, at Big Fat Snake's bud var ganske god. Den havde lidt den der stadionstemning, som man lidt forventer i en fodboldsang.

Men når det så er sagt: Hvorfor har TV·2 aldrig lavet en fodboldsang?

(og så er jeg i øvrigt enig med Lasse H)


Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af thomasrytter »

Jeg tror, at du er nødt til at uddybe dine argumenter så - jeg synes, at det er lidt svært at få øje på dem i dit indlæg.

At min personlige, subjektive holdning så er, at det er noget lort er noget helt andet. Jeg får knopper af Nik og Jay i ovenstående indslag. Og lige som man ikke tror, at fodbold kan blive mere tumpet, viser det sig at spillerne elsker sangen! :crazy:

Når det så er sagt - så må der trods alt gives props til folk der forsøger, at forny genren. Det er sgu svært, at skrive en god stadionsang. Jeg ved det, for jeg har selv været med til, at lave en slagsang for en unavngiven superligaklub :oops:

Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af Lasse H »

slettet


Lasse H
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 505
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af Lasse H »

slettet

Brugeravatar
thomasrytter
Still Got The Blues
Indlæg: 291
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af thomasrytter »

Næh, Erasmus. Jeg kunne ikke se fornuften, og lod derfor indlægget ligge...

Edit: hvad får dig egentlig til at tro, at jeg overhovedet har lyst til at tage diskussionen med dig? Prøv at læse det, jeg har skrevet igen - hvorfor så aggressiv og nedladende?! Jøsses... :thumbdown:

Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af GuitaRasmus »

Orv, bare jeg også havde haft retorik et semester, og kunne fyre et par fede udtryk af - så kan man rigtig tryne modparten. ;)

Helt ærligt, Lasse, hvad sker der for attituden? Det er okay at synes at sangen er noget lort, men jeg har sgu også svært ved at finde dine argumenter i det originale indlæg.

Denne del: "Nik og Jay har aldrig beriget os med noget nyt, hverken musikalsk, lyrisk eller endsige introduceret en flig af et nyt perspektiv på tilværelsen. Men ved at gøre dem til nogle af hvor tids forbilleder, af vi ved langsomt at tage livet af vores mest dyrebare evner, evne til at reflektere, række længere ud, udvikle os."

... Er 100% din subjektive vurdering af N&Js virke som musikere. Det er der sgutte meget analyse over?
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".


Brugeravatar
GuitaRasmus
Gearfreak roadie
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af GuitaRasmus »

Okay... Opsummering:

Du siger at alt der er galt med verden er samlet i koncentrerede mængder i N&J. Godspeed siger det er subjektivt. Du siger det er en analyse, og sagligt. Thomas beder om argumenter. Du gider ikke forklare ham det, fordi han fatter det nok alligevel ikke. Jeg spørger hvad der sker med attituden. Du sletter alle indlæg og siger at vi bare er en flok rygklappere.

Det har intet at gøre med personangreb, bare at folk studser lidt over måden du tromler frem på. Ro på, mester. :)
"Lyder den ikke lidt forkølet, sådan en Les Paul?"

"Eric Johnson kan høre, om ham der viklede pickupperne, havde boxershorts eller tights på den dag".

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af IkkeMig »

Nej, øv, jeg gik glip af en ophedet diskussion uden at nå at blande mig :lol:

TT: Jeg synes egentlig, at det er en meget god sang (inden for genren) men den fungerer heller ikke for mig som skråle-med-sang, og det synes jeg jo er lidt formålet med sådan en slagsang - det fantastiske ved Rap Nu, Reseppten og Rocazinos slagsang - dem fra 80'erne - var jo, at de fungerede som syng-sammen sange på stadion uden musik til. Det mangler her...

Men i min verden er den da klasser bedre end Nephews forsøg :)

Men ud over jeres mening om den nye: Hvad er den fedeste fodboldsang? Ikke bare til landsholdet, men helt generelt. Jeg synes jo stadig, at Gunnar Nus forsøg ud i rappens verden er den fedeste, der er lavet til landsholdet, tæt fulgt af Rocazino, men jeg er jo også barn af den tid. Og i superligaen er jeg nødt til at give AGF lidt ære for at have fået lavet et par gode sange i tidernes løb ... det man ikke har i benene ;)

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af Telemaster »

[quote="Lasse H"][quote="Telemaster"][quote="Lasse H"]Jeg kan kun grine lidt over det her. Nik og Jay er på alle subjektive og objektive målestokke komplet uduelige og talentløse på alle planer, når det kommer til at lave musik. Også når det kommer til denne sang.

Hvis det lyder som om, at jeg har sat efterbrænderen til på min krititk, så er det fordi, at jeg er ved at være træt af, vi i danmark konstant ophøjer det middelmådige til noget særligt. Der er så mange eksempler, hvor Nik og Jay og denne sang er et af dem, på at vi som folk er ved at miste vores evne til at være kritiske og reflektere over tilværelsen. Nik og Jay har aldrig beriget os med noget nyt, hverken musikalsk, lyrisk eller endsige introduceret en flig af et nyt perspektiv på tilværelsen. Men ved at gøre dem til nogle af hvor tids forbilleder, af vi ved langsomt at tage livet af vores mest dyrebare evner, evne til at reflektere, række længere ud, udvikle os.[/quote]

Nej, det er ikke noget nyt. De nye generationer har altid været dummere end de ældre. Det har de ældre generationer i hvert fald altid ment.[/quote]

?? Hvor kom den lige fra? Der er ikke den mindste antydning af noget i mit indlæg, som kunne - selv med den mest liberale fortolkning - anses for at være et udtryk for en generationskløft.

Desuden er jeg yngre end Nik og Jay, så jeg ved altså ikke hvor du vil hen med det der. Du kunne jo prøve at forholde dig til mine påstande og argumenter? men det gør du ikke, hvilket jo et eller andet sted bekræfter mig i mine synspunkter ;) [/quote]

Rolig, tiger :-) Det var ment som en ganske fredsommelig hentydning til det forhold, at alt nyt til alle tider har modt modstand, fordi det er noget andet end det gamle og velkendte. Den tendens er det værd at være opmærksom på, fordi vi nok alle sammen har en rem af huden, og fordi den indstilling jo riskikerer at holde udviklingen tilbage. Jeg selv er fuld af forundring over Nik & Jays store succes, for jeg kan sgu ikke se, hvad der er så appellerende ved deres musik og tekster, men de er da et helt oplagt valg til en landsholdssang, der skal gå efter laveste fællesnævner for at få selv de billigste rækker med.

Og så ved jeg ikke, hordan jeg skal forstå din sidste sætning - måske noget i retning af, at min manglende refleksion over dine argumenter bekræfter din påstand om Nik & Jay? Æh... pas. Skal vi lade den ligge, eller vil du uddybe?
So many assholes, so few bullets

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: EM-sangen

Indlæg af Telemaster »

[quote="Turtle"]
Men ud over jeres mening om den nye: Hvad er den fedeste fodboldsang? Ikke bare til landsholdet, men helt generelt. [/quote]

Den fedeste er helt klart Del Amitris sang til Skotlands fodboldlandshold, der ved et noget i retning af et mirakel havde kvalificeret sig til en slutrunde for omkring 10 år siden. Sangen hedder "Don't come home too soon", og det er jo et både fromt og helt naturligt ønske til sit hjemlands landshold :-)
So many assholes, so few bullets


Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen