VM i fodbold 2010

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
Jacob Mayer
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af Jacob Mayer »

[quote="ChristianB"]Ja, for de kom nemlig fantstisk fra start.... eller....

Det var ikke godt for mit Managerhold. :P [/quote]

Det var ikke så godt.. :D

Men de spillede sku flot fodbold!

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af Barf »

Ikke meget flottere fodbold end mange af de andre hold. Man kan ikke komme uden om, at det var en KÆMPE skuffelse fra spaniens side, det skal edderdælme være meget skarpere hvis de skal vinde noget som helst!

Og er Fabregas skadet eller hvordan? At han ikke starter inde er set før (grundet at Del Bosque er fatsvag som få, selvom Iniesta og Xavi er glimrende boldspillere), men at han ikke bliver skiftet ind i løbet af de 3 udskiftninger der var er da helt hen i vejret.

Og managerhold... tja, der skal i hvert fald ske mirakler hvis jeg skal vinde. Lad os sige det sådan

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af GodSpeedDK »

Hvad sker der egentlig, hvis en målmand får det røde kort, og man ikke har flere udskiftninger tilbage? Sætter man en markspiller på mål? Og må man i så fald udstyre ham med et par handsker/må han tage med hænder?
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af Barf »

Ja, ja og ja. Det er før sket at en markspiller har måttet trække i målmandstrøjen.

made
Smoke On The Water
Indlæg: 72
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af made »

Hold da kæft, jeg var frustreret over spanien... De spillede så pisse flot , og kørte schweizerne rundt, men det er desværre ikke nok. uuuhjj..

Jacob Mayer
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af Jacob Mayer »

[quote="made"]Hold da kæft, jeg var frustreret over spanien... De spillede så pisse flot , og kørte schweizerne rundt, men det er desværre ikke nok. uuuhjj..[/quote]

Præcis..

Er selv stor Barcelona fan, og jeg var rigtig frustreret da de spillede mod Inter. Barcelona spillede klart bedst fodbold, men fordi hele det andet hold stod på deres egen banehalvdel, så er det sku svært at komme igennem. Det samme skete for Spanien igår.

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af Barf »

Den undskyldning holder altså ikke. Spanien havde en milliard chancer sådan ca., og det er sgu ikke Schweiz's skyld, at Villa & co. ikke kunne putte den i kassen, det kan de kun takke sig selv for. Jo, de havde spillet i stort set hele kampen, men det burde de jo også have idet de på papiret har et langt bedre hold. Lige lidt hjælper det hvis man ikke kan score. Jeg havde selv også troet og håbet på en spansk storsejr, men bliver altid lidt glad når underdogs tager fusen på de store.

Og den med Barcelona - Inter køber jeg heller ikke. Nævn 1 europæisk storhold (måske lige udover Arsenal) som ville gå ind på Camp Nou med en 3-1 sejr i baggagen og spille offensivt fodbold mod verdens vel nok bedste angreb? Jeg har kun respekt til overs for Inters disciplin og udholdenhed i den kamp, og set over begge kampe var det da helt fortjent.
Men jeg kan da godt forstå at det er frustrerende at man ikke kan spille den slags fodbold man er vant til, og som man plejer at vinde med, men det giver vel også sig selv, at det er til alle de andre holds fordel at nægte Barca at spille sådan. Det er så kun lykkes Inter faktisk at gøre det.

Må håbe at Spanien kommer stærkt igen næste kamp. De kunne evt. sætte Fabregas ind istedet for at have en af verdens bedste centrale midtbanespillere siddende på bænken (Del Bosque, du er en klaphat!).

Jacob Mayer
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af Jacob Mayer »

[quote="Barf"]Den undskyldning holder altså ikke. Spanien havde en milliard chancer sådan ca., og det er sgu ikke Schweiz's skyld, at Villa & co. ikke kunne putte den i kassen, det kan de kun takke sig selv for. Jo, de havde spillet i stort set hele kampen, men det burde de jo også have idet de på papiret har et langt bedre hold. Lige lidt hjælper det hvis man ikke kan score. Jeg havde selv også troet og håbet på en spansk storsejr, men bliver altid lidt glad når underdogs tager fusen på de store.

Og den med Barcelona - Inter køber jeg heller ikke. Nævn 1 europæisk storhold (måske lige udover Arsenal) som ville gå ind på Camp Nou med en 3-1 sejr i baggagen og spille offensivt fodbold mod verdens vel nok bedste angreb? Jeg har kun respekt til overs for Inters disciplin og udholdenhed i den kamp, og set over begge kampe var det da helt fortjent.
Men jeg kan da godt forstå at det er frustrerende at man ikke kan spille den slags fodbold man er vant til, og som man plejer at vinde med, men det giver vel også sig selv, at det er til alle de andre holds fordel at nægte Barca at spille sådan. Det er så kun lykkes Inter faktisk at gøre det.

Må håbe at Spanien kommer stærkt igen næste kamp. De kunne evt. sætte Fabregas ind istedet for at have en af verdens bedste centrale midtbanespillere siddende på bænken (Del Bosque, du er en klaphat!).[/quote]

Det har du ret i.. Altså, Inter spillede taktisk klogt fodbold, men synes bare det er ærgeligt at fodbold skal ødelægges på den måde. Men okay, jeg vil også hellere tabe en kamp, hvorefter jeg bagefter kan være stolt over hvordan ens hold har spillet, end at spille ligesom Inter som var yderst pinligt at kigge på. Inters målmand og flere Inter spillere burde have fået rødt kort indtil flere gange for at trække tiden så meget, samt at gå så hårdt til Barca-spillerne. Og hvis dommeren heller ikke havde været så dårlig, så havde det været Barca der havde været i finalen! Fordi for det første så var Milito offside i den første kamp da han scorede, og Yaya Toure brugte ikke hånden til at få bolden med og spille den videre til Bojan som scorede og derved sendte Barca i finalen..

Men flot taktisk spil af Inter og Mourinho, det var det skam. Men jeg synes sku det er sørgeligt for fodbolden.

Det bliver spændende at se Real Madrid næste år, nu hvor de har fået Mourinho. Der bliver kamp om titlen næste år :)

Visca el Barca :D

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af kraen »

Alternativ VM-sang:
[youtube]I3PbNKHslmM[/youtube]

Brugeravatar
Barf
Gearfreak roadie
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af Barf »

@ Jacob: Jeg er sådan set enig, og jeg vil da også helst se underholdende og angrebs-ivrig fodbold hver gang, men det er ikke altid at de og gode resultater går hånd i hånd. Og gode resultater = penge i kassen, hvilket jo er det der er vigtigste efterhånden. Jeg kan umiddelbart kun nævne Arsenal og Barca som de eneste hold der altid går efter at spille offensivt fodbold (måske også fordi de aldrig ville vinde noget ved at spille defensivt), men jeg har da forståelse for at andre hold gør det på en anden måde.

Om Milito var offside ved jeg ikke, men den med hånden var altså god nok. Nej, det var ikke med vilje, og nej, han skubbede den ikke hen til Bojan, men faktum er, at han havde hånd på bolden, og det førte direkte til et mål - der ville jo ikke have været mål hvis ikke bolden var blevet stoppet med hånden. Havde det sket midt på banen var der måske ikke blevet fløjet, men det er da klart at han ikke kan lade det mål tælle.

Og ja for pokker, glæder mig rigtig meget til at se Mourinho i Real. Så må vi se om han kan få lidt skik på de stjerner der. Mest spændende bliver det vel at se hvor mange han smider ud i løbet af de første par uger, fordi de ikke gider rette sig ind under hans diktatur.

Jacob Mayer
Himmelhund
Indlæg: 9
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af Jacob Mayer »

[quote="Barf"]@ Jacob: Jeg er sådan set enig, og jeg vil da også helst se underholdende og angrebs-ivrig fodbold hver gang, men det er ikke altid at de og gode resultater går hånd i hånd. Og gode resultater = penge i kassen, hvilket jo er det der er vigtigste efterhånden. Jeg kan umiddelbart kun nævne Arsenal og Barca som de eneste hold der altid går efter at spille offensivt fodbold (måske også fordi de aldrig ville vinde noget ved at spille defensivt), men jeg har da forståelse for at andre hold gør det på en anden måde.

Om Milito var offside ved jeg ikke, men den med hånden var altså god nok. Nej, det var ikke med vilje, og nej, han skubbede den ikke hen til Bojan, men faktum er, at han havde hånd på bolden, og det førte direkte til et mål - der ville jo ikke have været mål hvis ikke bolden var blevet stoppet med hånden. Havde det sket midt på banen var der måske ikke blevet fløjet, men det er da klart at han ikke kan lade det mål tælle.

Og ja for pokker, glæder mig rigtig meget til at se Mourinho i Real. Så må vi se om han kan få lidt skik på de stjerner der. Mest spændende bliver det vel at se hvor mange han smider ud i løbet af de første par uger, fordi de ikke gider rette sig ind under hans diktatur.[/quote]

Jeg vil sige, at jeg er stadig dybt uenig med dig i at han brugte hånden til at tage bolden med sig. Jeg mener han havde hånden tæt ind til kroppen, hvilket betyder at der ikke skal fløjtes.. Vi bliver nok aldrig enige :) ...

Ja, det bliver rigtig spændende at se hvad der kommer til at ske når Mourinho nu har overtaget. Personligt ville jeg have beholdt Pellegrini, i stedet for at ansætte Mourinho. Jeg læste et sted at Madrid har haft 22 forskellige trænere de sidste 20 år! Real Madrid har ikke brug for en ny træner eller endnu flere spillere.. De har brug for stabilitet både på trænerposten og i spillertruppen.

Jeg har dog på fornemmelsen at Real Madrid kommer til at spille meget taktisk, nu hvor Mourinho er træner. Og det er ikke noget Madrid-fansene kan lide. De vil se smukt fodbold hvor de scorer en masse mål, og det gør man sjældent ved at spille taktisk. Derfor er jeg i tvivl om Mourinho er den rette mand for dem. Derimod er Mourinho den bedste træner til at stoppe Barcelona, som han også har vist med Inter.

Men ja, det bliver sindsygt spændende. Jeg er dog sikker på at Barcelona nok skal tage titlen igen i år, især nu hvor de har købt David Villa!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af GodSpeedDK »

Hey, nu stopper I! Kan I ikke holde det dér klub-bold ude af VM-tråden?? :evil:

TT: Totalt fede trøjer franskmændene har på!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af kraen »

[quote="GodSpeedDK"]
TT: Totalt fede trøjer franskmændene har på![/quote]

Synes du? Jeg synes ikke rigtigt, der er nogle pæne trøjer ved det her VM. Lige siden Danmark skiftede til Adidas har det været så som så med pæne trøjer.

Ang. franskmændende - det er jo også ligemeget om de har pæne trøjer for om en uges tid er de forhåbentligt på vej hjem.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af Anonym »

13:25 Fodbold, VM: Tyskland - Serbien
16:00 Fodbold, VM: Slovenien - USA
20:25 Fodbold, VM: England - Algeriet

Damn ... det bliver en lang dag :-/

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af Anonym »

[quote="SustainerPlayer"]
16:00 Fodbold, VM: Slovenien - USA
[/quote]

Sikken dog en lortedommer :crazy: Godt comeback af USA. Kæft det må være bittert at få stjålet sejren på den måde.

Johannes
Smoke On The Water
Indlæg: 70
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af Johannes »

Har ikke forstand på fodbold.. Men er der ikke nogen der kan forklarer mig hvorfor USA fik frakendt sit sidste mål mod Slovenien?

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Johannes"]Har ikke forstand på fodbold.. Men er der ikke nogen der kan forklarer mig hvorfor USA fik frakendt sit sidste mål mod Slovenien?[/quote]

Jeg så lige rerun i nyhederne, og jeg kan heller ikke se problemet. En medspiller var muligvis offside, men da ikke ham der scorede, og det er vel dét der tæller?

Edit: "Fejlagtig offside-kendelse", tilsyneladende.
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af GodSpeedDK »

Danmark - Camaroun i morgen?

Det lader til både Bendtner og Jon Dahl er klar, og jeg er optimistisk: 3-1 til de rød/hvide!
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
sørendybdal
Gearfreak lærling
Indlæg: 701
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af sørendybdal »

... og England fortsætter perlerækken af tvivlsomme VM-resultater. Lad os bare få Algeriet videre, selv om det kommer til at koste USA billetten ...
Fuck 4/4 - det er EM-år i år!

Brugeravatar
Nicolai
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 432
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: VM i fodbold 2010

Indlæg af Nicolai »

Det er totalt latterligt at englænderne (landets borgere, ikke landsholdet) kontinuerligt bliver ved med at udråbe hvert VM til et "nyt 1966"... Simpelthen pinligt at de ikke har mere realitetssans. Fod bold er sjovt: England har ganske givet nogle af verdens bedste spillere rundt om i alskens klubber. Men sæt dem sammen på et hold, og så går alt i kage lol.

Jeg tror, DK vinder 1-0 i morgen, og så er det bare at håbe at Holland banker Japan...
Venlig hilsen

Nicolai

Fender '57 RI Strat / Gibson Les Paul Traditional--> Throbak StrangeMaster--> Korg DT10--> Boss CS-3--> ARC Effects Klone V2--> Ibanez TS808RI--> Ibanez TS9RI--> Nova Delay--> Vox AC15H1TV (Alwan mods)

Moon RD3

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen