Glad Pop/Punk

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Besvar
IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Glad Pop/Punk

Indlæg af IkkeMig »

Jeg mangler nogle musikanbefalinger. Jeg sidder og hører noget 900 Pound gorilla. Dem er jeg ret vild med...

[youtube]6OjcdkUaFVY[/youtube]

I kender genren: Simpel Punk/Pop med en glad melodi. Ud over en skive med 900 Pound Gorilla, så har jeg en plade med Wheatus, der er i samme stil, Men ellers er min pladesamling ret tom på det her område. Hvad er det man skal eje for at få lidt mere i den stil?

modabass
Himmelhund
Indlæg: 26
Tilmeldt: 12 years ago
Kontakt:

Glad Pop/Punk

Indlæg af modabass »

Offspring og Green Day. Førstnævnte rammer nok stilen bedst.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Glad Pop/Punk

Indlæg af IkkeMig »

Lige de to har jeg faktisk også plader med - jeg har åbenbart bare for meget musik til at kunne holde styr på det :lol:

Men der kommer nok flere bud - jeg har lidt på fornemmelsen, at det er GodspeedDK's hjemmebane, så mon ikke han har noget at byde ind med? ;)

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Glad Pop/Punk

Indlæg af K-P »

Det er ikke særligt glad, men Disfear er rimelig no bullshit punk med lidt mere nosser. Så det skal du også have uanset om det er det, du leder efter eller ej.
Cogito sumere potum alterum

Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Glad Pop/Punk

Indlæg af Skestork Ultra »

Teenage Bottlerocket - Skamløst catchy og ganske muntert - <!-- m --><a class="postlink" href="http://teenagebottlerocket.com/music/"> ... /music/</a><!-- m -->

Og selvfølgelig skal Strawberry Slaughterhouse da også være med.
[youtube]vVII429LaHs[/youtube]

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Glad Pop/Punk

Indlæg af Smittefar »

Blink 182?
Modded guitars were crap right out of the factory

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Glad Pop/Punk

Indlæg af IkkeMig »

Disfear er fede, men lidt uden for genren, jeg leder efter her.

Strawberry Slaughterhouse: Jeg har Teenage Torturechamber. Den er jo voldfed - jeg kan se, at de har lavet en mere, er den også god?

Teenage Bottlerocket: Det er lige sådan noget, jeg leder efter. De er på indkøbslisten :)

Blink 182: Jeg surfede lige lidt rundt efter dem på Youtube. De har lavet nogle fede sange, men de har dælme også lavet meget lort - det virker som om de på et tidspunkt begyndte at tage sig selv seriøst :lol: Måske man skulle kigge efter noget af deres gamle musik, det virker fedt nok...

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Glad Pop/Punk

Indlæg af AnotherDan »

Fall out boy, Bad Religion og måske Social Distortion kunne måske være noget.
Bah

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Glad Pop/Punk

Indlæg af IkkeMig »

[quote="AnotherDan"]Fall out boy, Bad Religion og måske Social Distortion kunne måske være noget.[/quote]

For rocket. For seriøst. (Men Bad Religion er altså et fedt band!)

Jeg leder efter lidt mere lalleglad attitude...

Et andet eksempel kunne være Weezer, som det lige er gået op for mig, at jeg ikke har noget med. Det kunne jeg jo i hvert fald også se at få rettet op på...

eitreach
Johnny B. Goode
Indlæg: 107
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Glad Pop/Punk

Indlæg af eitreach »

Det bliver ikke mere lallet og angst-lykkeligt end Green Days helt tidlige plader!
No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.


Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Glad Pop/Punk

Indlæg af GodSpeedDK »

[quote="Turtle"]jeg har lidt på fornemmelsen, at det er GodspeedDK's hjemmebane[/quote]

Mja ... det meste af hvad jeg lige umiddelbart kommer i tanke om, er dog allerede nævnt.

Men du kan da tjekke Weezer's tidligere bassist, Matt Sharps band, The Rentals, hvis din forespørgsel også kan inkludere geek-rock (som vist også er det mest passende prædikat til Weezer)

Og kan du så forresten lige komme ud og købe Weezers samlede værker! Det er ikke et minut for tidligt! Must-haves tæller de tre farvede albums (blue, green, red), Make Believe, Hurley og min personlige favorit, og på top-3-listen over albums, jeg vil have med på en øde ø, Pinkerton.

Nada Surf og Fugazi kunne måske også være noget? Jimmy Eat World? Og hvis kompasnålen må pege i den punkede retning, så er NoFX jo oplagt :)
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"

Brugeravatar
AnotherDan
Gearfreak lærling
Indlæg: 793
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Glad Pop/Punk

Indlæg af AnotherDan »

Ahh det havde jeg ikke lige fanget.

Fall Out Boys video til thanks for the memories syntes jeg rimelig lallet, men det ja det er nok rimelig rocket - måske mere henne ad amerikansk-college-radio-rock heh..
Bah

Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Glad Pop/Punk

Indlæg af Skestork Ultra »

[quote="Turtle"]
Strawberry Slaughterhouse: Jeg har Teenage Torturechamber. Den er jo voldfed - jeg kan se, at de har lavet en mere, er den også god?
[/quote]
"Suck And The Art Of Surviving Suburbia" er efter min mening fuldt ud på højde med "Teenage Torturechamber". Der er en lille smule mere tyngde i guitarerne og det hele er lidt mindre løst, hvilket måske ikke lige er det, du leder efter - Det føles ikke helt så meget som en flok gymnasieelever, som lige har været til deres første Green Day-koncert. Jeg ville stadig sige, at den passer glimrende ind i kategorien.

Hvis du ikke allerede har den og ikke er bange for en lille smule blæsere og et meget uskyldigt twist af ska, så er No Doubts "Tragic Kingdom" mandatory listening
[youtube]PHzOOQfhPFg[/youtube]

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Glad Pop/Punk

Indlæg af IkkeMig »

Selvfølgelig har jeg Tragic Kingdom. Man må da slet ikke have en pladesamling uden, må man?

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Glad Pop/Punk

Indlæg af udepost »

Hashpipe/weezer: <!-- m --><a class="postlink" href="><!-- m -->

/Søren

Brugeravatar
fortytwo
Gearfreak groupie
Indlæg: 991
Tilmeldt: 13 years ago
Kontakt:

Re: Glad Pop/Punk

Indlæg af fortytwo »

[quote="GodSpeedDK"]Nada Surf[/quote]

Falder vel udenfor denne kategori.. ;)
Knowledge is good.. Rock is good.. The knowledge of rock is good..

Skestork Ultra
Smoke On The Water
Indlæg: 82
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Glad Pop/Punk

Indlæg af Skestork Ultra »

Måske MxPx, hvis du kan se igennem fingre med, at de har røven fuld af kristne tendenser.
[youtube]KJamzD0KntE[/youtube]
Yellowcard kunne også være noget - men de er måske lidt for seriøse (læs: tuder for meget) og har en violin med...
[youtube]kIeDk7NptVo[/youtube]

EDIT: Hov for pokker - Du skal da bare købe en masse Me First and the Gimme Gimmes - Det er et coverband bestående af folk fra Swinging Utters, NOFX, Lagwagon og No Use For a Name. De har lavet fem-seks plader, som alle mere eller mindre følger et tema (60'er pophits, showtunes, Country og en hel masse andet) plus to "world"-ep'er (australske og japanske hits). Det bliver ikke mere muntert og fjollet.

Loomer
Gearfreak roadie
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: Glad Pop/Punk

Indlæg af Loomer »

Hvis du ignorerer lyrikken er Motion City Soundtrack ret oplagte!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen