En ide ang. dagens guitar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Little Thunder »

Smittefar - det bliver ikke presset - jeg starter og knævrer løs de første 4 uger eller lidt mere, hvorefter Cobrapizza overtager og fortæller om sine, hvorefter den næste... osv.

Det er bare fordi, du ikke har guitarer nok til at kunne fortælle en historie om en ny hver dag i en måned, at du kommer med den dér - at det bliver presset! ;9 :)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Sasha »

[quote="Little Thunder"][quote="Sasha"]Når man hælder øl i en Tubescreamer, virker den som en frekvensgenerator, som man kan styre frekvensen på med guitarens volumekontrol.

Når man har en ven med en kronisk trang til at ødelægge ting - herunder sine sokker - kan man ende med en guitar, som stadig, mange år senere lugter af kaffe.

That kind´a thing..?[/quote]

Himmel - jeg fik lige endnu et hosteanfald, men det var af grin - sokker? - og det ender med en guitar, der lugter af kaffe? Wauv - den historie er sgu pragtfuld, men der bør udbygges - selvfølgelig med et billed af guitaren, så vi andre kan se om, kaffen var med sukker og fløde.

That kind'a thing...! ;) [/quote]

Nu er lugt også én af de hersens ting, som er en anelse vanskelige at indfange sådan rigtigt fedt på et fotografi...

Men det handler såmænd bare om min ven Torben, der alle dage har levet fuldt op til "Torbens destruktive lov".

§1: Alt kan ødelægges.

§2: Alt, der kan ødelægges, vil blive ødelagt.

Torbens motto: "Jamen, den var næsten i stykker i forvejen..."

Så en dag for mange år siden sidder vi på mit daværende lille værelse, lytter til musik (én af de få LP´er, som Torben på dét tidspunkt endnu ikke havde smadret!) og drikker kaffe. Torben opdager så et lille hul i sin éne sok omkring anklen. Og intet andet ville i hans hoved give mere mening, end at sokken selvfølgelig skal rives helt over. Det er da klart! Men selv for et naturtalent, når det gælder enhver form for ødelæggelse, kræver det faktisk en vis kraftudøvelse at rive sådan en sok over. Men godt fat med begge hænder, mens benet forsøges strakt ud. Efter lidt kamp, lykkes forehavendet da også, og sokken giver i løbet af et meget kort tidsinterval op. Dette er dog imidlertid starten på en kædereaktion, som indebærer, at Torbens ben meget hurtigt udstrækkes til fuld længde i cirka vandret stilling, Torbens næsten fyldte kaffekop, som indtil nu har befundet sig på bordet et kort stykke foran Torbens fod, påbegynder nu en rask bevægelse, som vel må beskrives som en kasteparabel, der dog brat afbrydes, idét koppen splintres imod væggen, som igen befinder sig omtrent en meter til halvandet bag bordet. Dette sender naturligvis en mindre hær af kop-fragmenter ud rummet, men samtidig altså også byge af kaffe ud over min éne Stratocaster, som ved skæbnens magt står lænet op ad væggen netop under det punkt, hvor træfningen forekommer.

De efterfølgende eder og generel "tagen sig til hovedet" (efter et stykke tid gider man ikke rigtigt hidse sig op. Så efter at have konstateret at hverken mennesker eller dyr er kommet til skade, nøjes man med en reaktion á la "Nå - nu igen..?"). Men det korte af det lange er altså, at denne guitar stadig - mange år senere - lugter af kaffe, hvis man sætter næsen tæt til den.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Little Thunder »

Den guitar vil jeg nu godt snuse til en enkelt gang.
Bort set fra det - hvorfor har vi allesammen kendt de dér Pinnoccio-typer, som aldrig kan styre snorene.

Det er sgu en pragtfuld historie, som ikke havde vundet, men heller ikke tabt ved, at du havde vist et billed af guitaren.
Du ved godt, og især i kraft af dit fag, at et billed kan sige mere end tusind ord, men at et ord kan sige mere end tusind billeder. Sorry - angående klicheerne.

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af kraen »

Hvad med at vi fortsætter i denne tråd og ændrer titlen til "Gearfreak røverhistorier" eller noget i den stil. Det er bare så vi ikke får 100 tråde om det samme

FrederikØ
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af FrederikØ »

Noget jeg ville sætte pris på i diverse flashtråde er et lydklip vedlagt. Nu ved jeg ikke lige relevant det er i en røverhistorie-flash-tråd...
Marshall stack! Dressed in black!

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af kraen »

[quote="FrederikØ"]Noget jeg ville sætte pris på i diverse flashtråde er et lydklip vedlagt. Nu ved jeg ikke lige relevant det er i en røverhistorie-flash-tråd...[/quote]

Men så er vi jo mere ovre i en anmeldelse - og det er jo en helt anden sektion.

FrederikØ
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af FrederikØ »

[quote="kraen"][quote="FrederikØ"]Noget jeg ville sætte pris på i diverse flashtråde er et lydklip vedlagt. Nu ved jeg ikke lige relevant det er i en røverhistorie-flash-tråd...[/quote]

Men så er vi jo mere ovre i en anmeldelse - og det er jo en helt anden sektion.[/quote]
Ja det kan jeg godt se. Jeg synes bare tit der mangler noget når folk skriver "og så fik jeg lige sat nye pickupper i, der bare lyder godt sammen med den anden i bridgen!". Altså hvis folk har modificeret noget (som jo tit gør den personlig) er det jo lidt svært at sætte ord på lyden synes jeg...
Marshall stack! Dressed in black!

Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Little Thunder »

Desværre kan jeg beklageligvis ikke gå igang med det her projekt nu.
Min verden er brudt sammen.
Min unge, smukke, vidunderlige kone døde sidst på eftermiddagen.
Jeg ved af erfaring, at jeg aldrig kommer mig over det, at smerten, sorgen og savnet altid vil være indeni mig - min søn blev dræbt i en ulykke i 1991.
Jeg ved ikke, hvornår jeg vender tilbage her i Gearfreak.
Jeg skal lige have styr på, hvad der er op og ned - have fundet en måde at leve med det først.
Hej.
På forhånd tak for eventuelle sympatitilkendegivelser.

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Smittefar »

Øv - sikke en forfærdelig nyhed - jeg kan kun ønske dig den bedst mulige vej gennem en svær tid.
Modded guitars were crap right out of the factory

kraen
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 55 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af kraen »

Åh, hvor forfærdeligt! Jeg taler vist på alles vegne, at vi føler med i denne svære tid.

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Anonym »

Mine dybeste kondolencer Jacques.

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af CobraPizza »

Dyb sympati herfra
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Sasha »

Det gør mig virkeligt ondt at høre. De bedste tanker herfra...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Brugeravatar
K-P
Gearfreak roadie
Indlæg: 1179
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af K-P »

Det er sgu en nedtur, der overgår de fleste! Du har min dybeste sympati.
Cogito sumere potum alterum

FrederikØ
Himmelhund
Indlæg: 37
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af FrederikØ »

Puha, nu får man det helt dårligt! Sympati herfra...
Sejt at du har overskud til lige at give os besked.
Marshall stack! Dressed in black!

Swampthing
Gearfreak roadie
Indlæg: 1456
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Swampthing »

Hvor er det frygteligt... Min dybeste medfølelse...

JSThomsen
Sweet Child O' Mine
Indlæg: 436
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af JSThomsen »

Forfærdeligt at høre. Alle de bedste ønsker herfra.

Mvh Jan

Brugeravatar
udepost
Gearfreak lærling
Indlæg: 600
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af udepost »

kære little thunder

det er ganske forfærdeligt at høre, jeg sidder og er helt rystet. de største kondolencer og dybeste medfølelse fra mig... det gør mig virkelig ondt.

bedste hilsner,

/søren

Brugeravatar
Kimling
Gearfreak roadie
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Kimling »

Fuck noget lort! Det er da vist alt, der er at sige. Min dybeste kondolence herfra...

bedste hilsner

Kimling
Create a sense of purpose around which you base your faith

Telemaster
Gearfreak roadie
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Telemaster »

Av for fanden. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, hvor hæsligt du må have det. Gode vibes herfra!
So many assholes, so few bullets

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen