En ide ang. dagens guitar

Now Optur/Nedtur/Tør Konstatering og hvad de nu ellers hedder samt snak om løst og fast.
Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Little Thunder »

Yep - ovre i AAGE's forum har de sådan en tråd, men det er alle mulige forskellige instrumenter alle vegne fra, og det er sgu lidt kedeligt, synes jeg.
Min ide går ud på følgende: En af os, og jeg skal nok lægge ud, lægger et billed af en af sine guitarer ind hver dag, fortæller de mere tekniske detaljer om den, altså diverse modifikationer og den slags tingeltangel, endvidere fortæller historien om den, hvordan man fik fat i den, og - indrømmet jeg forlod undervisningssektoren inden 12-skalaen blev indført, så jeg bruger den gamle 13-ditto - men hvilken karakter det enkelte instrument så kan siges at have - og hvad man har oplevet sammen med den, som må siges at være sjovt, spændende etc.
Jeg forestiller mig noget med, at man/den enkelte kører hele sit arsenal igennem, hvorefter den næste overtager.
Som sagt jeg vil godt lægge ud, men jeg skal lige have fat i et digital kamera - jo jeg ved godt, at det er lidt pinligt, at til trods for at jeg har fotograferet siden sidst i 60'erne og sågar har tjent penge på det ind imellem, at jeg så endnu ikke er nået frem til dette årtusinde. Nå jamen så kan du da bare bruge din mobiltelefon, vil der helt sikkert være en og anden, som vil foreslå - men.....øøh...øøh....så langt er jeg heller ikke nået.
Jeg er stadigvæk til det mere oprindelige i kraft af min vintage-status, hvor man drejer på håndsvinget på telefonen, og så er det Jens Loretzsens datter Anna på Centralen, man kommer til at snakke med - det er hende, som passer omstillingsbordet - hvorefter man siger: " Daw Anna, kan du ikke lige stille mig om til Pedersens ude på marken!"
Det gør hun så og tænker: "Nåda! Han har nok noget igang med Pedersens datter Margrete!"
Anna lytter konsekvent med på alle samtaler, så man skal sgu være lidt forsigtig med, hvad man siger, ellers kan det være lidt barskt at gå i Brugsen dagen efter, da sognet ikke er så stort og sladderen løber stærkt bl.a. på grund af
Anna's "medmenneskelige interesse". Det er lidt i retning af: " Hvaa.. skal du til at være svigersøn ude hos Pedersen ude på marken?"
Og for Pedersens datter Margrete er det endnu værre - for hun er da vist ude i noget snavs!

Jeg skal altså lige have fat i et lille digitalkamera - fanden det koster et par hundrede eller tre - altså efter den første - og jeg er reelt i stand til at lægge et billed ind den første måned - for mange guitarer!

Jeg har mødt en del Gearfreaks, desværre ikke alle, og der er to ting, der er fælles: Gearet/grejet og Gearfreaks er rare, venlige, sympatiske mennesker med humor, som det er utroligt behageligt at være i selskab med, måske med en enkelt undtagelse - mig selv!

Hvad synes I? Skal jeg gå igang med tråden?
Jeg nævnede i det gamle Gearfreak, at det var Ritchie Blackmore, som forklarede mig forskellen på en Strat,, en Les Paul og en ES 335, dengang jeg var 17 - så jeg har masser af historier, hvis det endelig er - jeg er immervæk "Vintage"! :)

Brugeravatar
CobraPizza
Gearfreak roadie
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af CobraPizza »

Ja for pokker!! det lyder faktisk som en herre god idé.. Jeg overtager gerne efter dig..
9 out of 10 cultists recommend Cthulhu... the last one is being sacrificd..

Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Little Thunder »

Fint!
Det er onsdag i dag, og der er penge på kontoen på fredag, så jeg starter nok på mandag!

Brugeravatar
GodSpeedDK
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3124
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af GodSpeedDK »

Så vidt jeg forstår, så kommer det til at indeholde røverhistorier og gear ... You go, gir ... ol' man!!! :thumbup:
"Don't pray in my school, and I won't think in your church"


Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Little Thunder »

[quote="GodSpeedDK"]Så vidt jeg forstår, så kommer det til at indeholde røverhistorier og gear ... You go, gir ... ol' man!!! :thumbup:[/quote]

Som Hr. Alwan har sagt. så er du nu heller ikke nogen vårhare!
Men jeg bruger lige weekenden til at finde ud af den digitale verden. :D

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Sasha »

Hmm...

Jeg ved ikke rigtigt - måske er det alderen, der trykker for den gamle analogfreak her? - men jeg tænder sgu´ ikke helt på idéen. Bevares, jeg lægger altid gerne øre til en god røverhistorie, og dét islæt ville da absolut også være med til at hæve idéen op over niveauet for alle de andre gudsjammerligt kedsommelige flash-tråde. Men det er stadig som om, at man ikke rigtigt kommer udenom den grundlæggende problem med, at flash-tråde er sådan lidt som "at danse til lyden af et maleri". Sagt med andre ord: Man kan kigge på nok så mange pæne billeder af guitarer. Men det bliver ligesom aldrig sådan RIGTIGT noget, der batter, så længe man ikke kan høre dem og mærke dem.

Men det skal på ingen måde holde andre fra at begive sig ud i projektet.

Edit: Så ville jeg personligt synes, at det ville være sjovere at se "dagens finurlighed" eller "dagens detalje" - altså at folk viste én eller anden særlig ting, detalje, modifikation, sammensætning eller "måde at gøre tingene på" fra deres setup, som de synes er smart, har løst et problem, er ud over det sædvanlige, giver en ny eller uventet mulighed osv. osv. Men det er måske bare mig...
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Jacob
Gearfreak lærling
Indlæg: 725
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Jacob »

[quote="Sasha"]Hmm...

Edit: Så ville jeg personligt synes, at det ville være sjovere at se "dagens finurlighed" eller "dagens detalje" - altså at folk viste én eller anden særlig ting, detalje, modifikation, sammensætning eller "måde at gøre tingene på" fra deres setup, som de synes er smart, har løst et problem, er ud over det sædvanlige, giver en ny eller uventet mulighed osv. osv. Men det er måske bare mig...[/quote]

Det lyder da nok også spændende, men i praksis tror jeg det vil blive en utrolig kort tråd, sammenlignet med dit eksempel. Jeg kan f.eks. ikke, lige meget hvor meget jeg leder, finde noget som er ud over det sædvanlige eller lignende, i mit setup..

DESUDEN:

Nogle af os kan faktisk godt lide at kigge på guitarer fordi de er flotte, og med en røverhistorie oveni, lyder det som en succes!! :)

Anonym
Gearfreak sidekick
Indlæg: 3505
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Anonym »

Så må vi også finde ud af, hvad der blev af Anna.

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af IkkeMig »

Og havde du noget kørende med Pedersens Margrethe???

Jeg synes, det er en fin idé. Jeg er god til røverhistorier. Og ellers må man jo bare smøre tykt på :lol:

For øvrigt kan jeg godt danse til lyden af et maleri. Men det kræver en del fantasi og lidt stimulanser ;)

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Sasha »

Lidt i denne stil?

<a href="" rel="nofollow">

Det fungerer bedre live end i et TV-studie. Men det var det eneste klip, jeg lige kunne finde af det.
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af IkkeMig »

Nej, det er jo snyd. Han har musik til...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Sasha »

OK. Men så, hvis man bare prøver at tænke musikken (eller hvad man nu skal kalde det) væk?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

IkkeMig
Gearfreak guitartech
Indlæg: 2656
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af IkkeMig »

[quote="Sasha"]OK. Men så, hvis man bare prøver at tænke musikken (eller hvad man nu skal kalde det) væk?[/quote]

Så ville det nok se ca. sådan ud...

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Sasha »

OK. I get the picture... :-)
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Little Thunder »

Søren jeg er i virkeligheden helt enig med dig - hvor mange gange gider man se endnu et billed af endnu en Stratocaster - men det, som jeg snakker om, er jo for et kort øjeblik at henvise til lidt tidligere response i denne tråd, hvad skete der egentligt med hensyn til både Anna og Pedersens Margrethe - altså det er "røverhistorierne", der er essensen.
Bare som et eksempel: Jeg har en grandnevø, som spiller altsaxofon. Da han fyldte 10 år, ringede jeg til ham og spurgte om, han tog saxen med til festen ((rund fødselsdag!) skulle holdes i nogle selskabslokaler). Åh jo det havde han da tænkt sig. Jeg spurgte ham hvilke numre, han kunne spille, da jeg godt ville akkompagnere ham på guitar imens. Han nævnede så de tre, der var han kunne. Fint nok, og jeg tog en lille 8-10 watts forstærker og en ES 335 med. Det gik, og så heller ikke mere - han er endnu ikke en Charlie Parker eller Johnny Hodges. Hans far, min nevø, og hans kone spurgte mig om jeg ikke gad blive ved med at spille /de syntes,det var hyggeligt - stakkels mennesker!) , og nå ja hvorfor dog ikke. Så jeg sad og legede, improviserede og jazzede lidt i et par timer. Undervejs fik jeg et hosteanfald - der havde været middag tidligere med rigelig rødvin, tomatsalat og noget rød peberblanding bl.a. - tja det hosteanfald blev for voldsomt, det er den dér med at mavemusklerne trækker sig for meget sammen for mange gange - så ups pludselig kastede jeg op, mens jeg sad og spillede. Der var en anelse ufikst ned ad den hvide skjorte, men nåh ja: Min nevøs kone, som sad lige i nærheden, troede, at jeg havde fået næseblod og hidkaldte sin mand. Jeg beroligede ham, men satte guitaren fra mig og gik ud på toilettet, hvor jeg skyllede munden og fik fjernet det værste fra skjorten.
The show must go on - så jeg gik ind og var klar til at spille videre - selvfølgelig.
Min nevøs kone siger så til mig: "Måske skal du lige tørre guitaren af."
Uhu - hele forsiden af denne her ES335 var smurt ind i rødligt rødvins/tomat/rød peber/ etc. blanding - tja hvad gør man så?
Jeg pluggede den fra, gik ud i køkkenet og holdt den ind under vandhanen, så den blev spulet ren, der efter vendte jeg den rundt, så vandet kunne løbe ud af det semiakkustiske! Og så gik jeg ind og spillede endnu en times tid!
Søren det er den slags "røverhistorier", jeg snakker om, for sådan nogle har vi forhåbentlig allesammen.
Den virker for resten endnu - ES335'eren!

Brugeravatar
Sasha
Gearfreak sidekick
Indlæg: 8812
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Sasha »

Når man hælder øl i en Tubescreamer, virker den som en frekvensgenerator, som man kan styre frekvensen på med guitarens volumekontrol.

Når man har en ven med en kronisk trang til at ødelægge ting - herunder sine sokker - kan man ende med en guitar, som stadig, mange år senere lugter af kaffe.

That kind´a thing..?
"When the fish scent fill the air, there'll be snuff juice everywhere"

Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Little Thunder »

[quote="Sasha"]Når man hælder øl i en Tubescreamer, virker den som en frekvensgenerator, som man kan styre frekvensen på med guitarens volumekontrol.

Når man har en ven med en kronisk trang til at ødelægge ting - herunder sine sokker - kan man ende med en guitar, som stadig, mange år senere lugter af kaffe.

That kind´a thing..?[/quote]

Himmel - jeg fik lige endnu et hosteanfald, men det var af grin - sokker? - og det ender med en guitar, der lugter af kaffe? Wauv - den historie er sgu pragtfuld, men der bør udbygges - selvfølgelig med et billed af guitaren, så vi andre kan se om, kaffen var med sukker og fløde.

That kind'a thing...! ;)

Little Thunder
Smoke On The Water
Indlæg: 85
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Little Thunder »

Hans - Anna sidder stadugvæk og passer omstillingsbordet, så pas på med hvad du siger i telefonen!

Turtle - det skal vi ikke nærmere ind på, Margrethe er ret følsom - hun med i koret i oppe i kirken - og hendes far Pedersen - uha uha - der skal man ikke sige noget som helst angående svineavl, for så skal du ikke regne med, at Fru Pedersen, Signe, serverer kaffe lidt senere inde i køkkenet! Så var din mund - og skab nu ikke problemer for mig! Margrethe er en yndig ung pige! Forstå mig nu!

Brugeravatar
Smittefar
Gearfreak sidekick
Indlæg: 4293
Tilmeldt: 14 years ago
Kontakt:

Re: En ide ang. dagens guitar

Indlæg af Smittefar »

Lad os bare prøve, jeg skal gerne fortælle et par røverhistorier om nogle guitarer - så må vi se, hvor lang traditionen når at blive.

MÅske behøver det heller ikke være hver dag. Det bliver så presset.
Modded guitars were crap right out of the factory

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen